Активування більшості шкідливих програм вимагає безпосередньої участі користувача. Загальновідомо, що коли на незнайомому сайті пропонують щось завантажити, то слід негайно відмовитися. Деякі зловмисники цілеспрямовано полюють на приватну інформацію користувача (банківські реквізити, електронне листування та ін.) , деякі намагаються отримати віддалений доступ до персональних пристроїв – комп’ютерів, планшетів або мобільних телефонів.
Небезпечними вважають сайти, підозрювані у фішингу або поширенні спаму, що є окремими видами комп’ютерних загроз. Розглянемо особливості фішингу і спаму та засоби захисту від них СПАМ – рекламні та інші повідомлення ( наприклад, про нові послуги, варіанти відпочинку, дешеві товари тощо), які надходять на поштову скриньку осіб, які не давали дозвіл на їх отримання. Окремі спам –повідомлення можуть нести комп’ютерні віруси. Ніколи не слід відповідати на спам – листи та переходити за посиланняии, які в них містяться. С.
З метою підвищення надійності захисту від фішингу виробники браузерів домовились про застосування однакових способів інформування користувачів про перехід на підозрілий сайт. Ознайомимось із поділом підозрілих сайтів. ПІДРОБЛЕНІ САЙТИ – метою таких сайтів є фішинг та інші види соціальної інженерії. Вони обманом намагаються отримати доступ до особистих даних і паролів користувачів. Ф.
Захищеним є сайт, який використовує для обміну даними протоколи захищеного зв’язку. Підтримка захищених каналів зв’язку потрібна насамперед сайтам, які працюють із персональною інформацією користувачів (сайти банків, урядових установ тощо). SSL (англ. Secure Sockets Layer – рівень захищених сокетів) – криптографічний протокол, який гарантує встановлення безпечного з’єднання між клієнтом і сервером.