1 клас НУШ ЗАХІД вчитель: Кадченко О.А.
НВК №240 «Соціум»
Тема заходу: Екскурсія до комп’ютерного класу.
Мета уроку:
Клас: 1
Хід заходу
- Доброго дня. Вітаю вас в комп’ютерному класі. Наступного року ви навчатиметесь у цьому кабінеті, а сьогодні я познайомлю вас із комп’ютером та його складовими, розповім про чудову науку – інформатику.
- Ви готові до отримання нових знань?
- Тоді ми починаємо.
- Хто знає, що вивчає наука «інформатика»? (відповіді учнів) Інформатика – це наука про інформацію, яка обробляється за допомогою комп’ютерних систем. Вам знайоме слово «інформація»? (відповіді учнів) Інформацію, нові відомості – ми отримуємо скрізь. Ось, наприклад, зараз ви отримуєте інформацію від мене. Звідки ще можна отримати інформацію? (відповіді учнів)
- Щоб легше було орієнтуватися в інформаційному просторі на допомогу приходить друг і помічник – комп’ютер. Як ви і ваші батьки використовуєте комп’ютер? (відповіді учнів)
- Комп’ютер – це пристрій для роботи з інформацією. За його допомогою інформацію можна отримувати, опрацьовувати, передавати на відстань, а також зберігати на електронних носіях.
- Стаціонарний комп’ютер складається з таких основних пристроїв: системний блок, який опрацьовує інформацію; монітор – щоб бачити з чим ми працюємо; клавіатура та комп’ютерна мишка – для керування комп’ютером. Але це не всі пристрої. Детальніше познайомитись з комп’ютерними пристроями нам допоможуть пазли. (додадок 1)
- Кожен з вас має пазл на столі. Зберіть його у картинку та подумайте, що за пристрій на ньому зображений та для чого його використовують. (робота з пазлами, обговорення пристроїв)
Монітор |
Навушники |
Ноутбук |
Wi-Fi роутер |
Системний блок |
Веб-камера |
Планшет |
Ксерокс |
Клавіатура |
Сканер |
Смартфон |
Карта пам’яті |
Комп. мишка |
Принтер |
Флешка |
Жорсткий диск |
Колонки |
Мікрофон |
Лазерний диск |
GPS навігатор |
- Супер, тепер вам відомо багато комп’ютерних пристроїв. А зараз я пропоную вам переглянути мультфільм про Настуню та її улюблений комп’ютер. (перегляд мультфільму «Настуня і комп’ютер»)
- Чому вчить нас цей мультфільм? (не можна довго сидіти за комп’ютером, обов’язково робити перерву; гуляти на свіжому повітрі)
- А зараз ми з вами трішки пограємо. Чи всі вміють складати Лего? Ми будемо будувати башту. Я буду зачитувати слова і якщо ви чуєте слово, яке на вашу думку пов’язано з інформатикою – ми додаємо до башти цеглинку.
- Завдання зрозуміли? Готові? Тоді починаємо…
Інформація, миска, відро, кошик, тік так, тік ток, людина, користувач, панель інструментів, папка, файл, міксер, архів, театр, вистава, опера, стілець, балкон, двері, вікно.
- А тепер порахуйте, будь ласка, скільки цеглинок у вашій башті? (рахують) Підніміть ручку, хто має 10 цеглинок? У кого менше? У кого більше?
- Ви всі молодці. Гарно виконали завдання, але щоб краще виконувати подібні вправи ми будемо детально вивчати предмет «інформатика». Згодні?
- Добре. Перед тим як перейти до виконання практичної роботи, ми з вами трішки відпочинемо. Давайте виконаємо невеличку фізкультхвилинку.
Йшли ведмедики малі (кроки на місці)
Нахилились до землі (нахил, руки вниз)
Потім встали, руки в боки
І зробили три підскоки.
Потім розминали плечі (руки до плечей, колові рухи)
Рівні спинки у малечі!
Руки вгору… Опустили
І за парти дружно сіли.
- Ви любите малювати? А розфарбовувати? А чи знали ви, що малювати і розфарбовувати можна на комп’ютері? Для цього існують спеціальні програми, які називаються графічні редактори.
- Сьогодні ми будемо розфарбовувати. Для цього ми маємо обрати інструмент Заливка, колір, який нам подобається та клацнути на тому місці малюнка, який ви хочете зафарбувати.
(під час роботи, пояснювати як працювати мишкою та допомагати дітям виконувати завдання)
- Які ваші роботи красиві, які ви старанні. Дякую вам.
- Після роботи за комп’ютером, необхідно дати відпочинок нашим оченятам. Зараз я пропоную вам виконати вправу «Бджола на носі».
- Уявіть перед собою бджілку. Вона літає вліво – вправо – вліво – вправо. Тепер вона літає по колу за годинниковою стрілкою 2 кола, та проти 2 кола. А зараз вона сіла вам на носик і полетіла вдалечінь, прилетіла і сіла на міжбрів’я і полетіла вдалечінь. Заплющили оченята та попрощалися з нашою бджілкою. Відкрили очі та продовжимо працювати.
- Інформатика – цікава наука. Наші учні радо здобувають нові знання, успішно опановують навчальний матеріал, беруть участь у конкурсах, олімпіадах, захищають проєкти. Школярі беруть участь у щорічному Міжнародному конкурсі з інформатики та комп’ютерної вправності «Бобер». Учасником конкурсу можна стати вже з 2 класу. Можливо, невдовзі ми побачимо серед «бобренят» когось із вас. (демонстрація дипломів, нагород, поробок, малюків учнів)
- Сьогодні ви отримали багато нової, а можливо і не дуже, інформації. Щоб закріпити набуті знання, розгадаємо кілька загадок.
Може він порахувати, Може він пісні співати, Малювати і писати, Помилки перевіряти. Може він листа прийняти, З другом швидко нас зв’язати, Та онлайн купити скутер Допоможе нам … (комп’ютер) |
Я показую об’єкти, Фото-, відеопроєкти. Я не плеєр, не мотор А звичайний … (монітор)
|
Є багато різних кнопок І струнка статура. Відгадайте, діти, що це? Це … (клавіатура) |
Має хвостик, очі-кнопки, Не боїться кішки! Під долонею працює Вправна, зручна … (мишка) |
Ось я кнопку натискаю І папір вже заправляю. Він друкує без зупинки Вірші, пісні і картинки І швидкий він, наче спринтер Відгадайте, що це ... (принтер)
|
Джерела на загадки:
|
- Ось і добігає наша зустріч кінця. Кому сподобалось поаплодуйте в долоньки. Я з нетерпінням буду чекати зустрічі з вами у 2-му класі і хочу вручити вам перепустки на отримання маси нових, цікавих знань під час уроків інформатики. Та розмальовки, які засвідчують, що сьогодні ви познайомились з комп’ютером. А на згадку про нашу зустріч сьогодні, пропоную зробити загальне фото. (додаток 3,4)
При написанні сценарію використовувала Інформатика. 2-4 класи: позакласні заходи / О.П. Антонова. – Х.: Вид-во «Ранок», 2015. – 144 с.
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
https://bigpic.net.ua/rozmalovka-kompyuter-25-foto