Роменський ліцей № 1 ім. П.І. Калнишевського
Роменської міської ради Сумської області
Сценарій заходу
“Natural Vitamins”
для занять у літньому пришкільному англомовному таборі
“Rainbow”
Розроблено
учителем англійської мови
Кот В.В.
2021 рік
Тема: Природні вітаміни.
Мета заходу: повторити лексичні одиниці теми «Овочі та фрукти» та опрацювати нову тематичну лексику, ознайомитися з основними видами та функціями вітамінів, співвідношенням їх вмісту в різних фруктах та овочах, розвивати вміння та навички сприймання на слух, читання, письма, монологічного мовлення, вдосконалювати знання та вміння, набуті на уроках англійської мови; розвивати логічне мислення, увагу та зорову пам'ять, спостережливість, навички аналізу нової інформації, здатність до мовної здогадки розвивати усні комунікативні уміння з опорою на наочність, групової роботи; виховувати доброзичливість та допитливість; підтримувати інтерес до вивчення англійської мови.
Обладнання: ноутбук, інтерактивна дошка, шаблон у вигляді кола та прищепки з зображенням фруктів та овочів для створення “вітамінного кола”, два шаблона у вигляді склянок та картки-розмальовки для створення колажів, ножиці, клей, кольорові олівці, фломастери, кулькові ручки та папір для групової гри.
Хід заходу
І. Introduction. Організаційна частина
1. Greetings. Привітання
2. Aim. Оголошення теми та мети заходу
- Finally, you have your summer holidays. And summer always brings not only vacations and time for rest, but also a great variety of fresh fruits and vegetables, do you agree? And what are fruits and vegetables rich in? Right! They are rich in vitamins. So, we’ll define the functions of different vitamins and specify the ratio of their content in different fruits and vegetables. Also, we’ll revise the learnt words of this topic, practice to use them in games and group work plus you’ll learn some new words and word combinations.
3. Warming-up. Введення в іншомовну атмосферу.
- Let’s revise the learnt names of fruits and vegetables. Look at the interactive whiteboard and name them.
- What types of vitamins do you know? Maybe you know some of their functions?
- Is it better to take vitamin pills or to get vitamins from fruits and vegetables?
- There is an English saying: “An apple a day keeps the doctor away”.
How do you understand it? What does it mean?
ІІ. Main part. Основна частина
1. Listening Comprehension. Reading and translation practice.
- Getting acquainted with the main types of vitamins and their functions in the human’s body.
2. Group work. Групова робота
- Let’s make a “vitamin circle”! I’m going to give you clothespins with images of fruits and vegetables. Now we are going to work with comparative tables in order to and specify the ratio of vitamin content in different fruits and vegetables. Put your clothespin to the part of the circle which corresponds to the highest content of a particular kind of the vitamin of your fruit or vegetable.
- So, let’s make conclusions: which fruits and vegetables are rich in … (Vitamin A, B, C, D, E, K)? What fruit/ vegetable is the champion in … (vitamin A, B, C, D, E, K) content?
3. Project work. Проектна робота
- Now let’s make vitamin cocktails! You’ll get different pictures depicting fruits and vegetables. Name them while getting. Now colour and cut them out and then stick fruits on one glass and vegetables – on another.
- Great! Now tell me which of the created cocktails you like the best and why? What do you like better: fruits or vegetables? What is your favourite fruit/ vegetable?
4. Games. Ігри.
- Now let’s play!
(Words for the game: cucumber-tomato, lemon-melon, mulberry-cranberry, blueberry-blackberry, marrow-squash, eggplant-currant, cauliflower-sauerkraut)
ІІІ. Summing-up and Reflexion. Заключна частина та рефлексія
- You all were really great! You coped with all tasks perfectly and I hope you had a great time and learned some new and interesting information! Now, please, tell me what activity did you like the best? What information was new for you? What new ideas you can share?
- Thank you for your work! Good bye!