Захід по темі" Подорож дивовижним материком"

Про матеріал

Даний матеріал до позакласного заходу дає можливість узагальнити та систематизувати знання учнів про материк Південна Америка, формувати пізнавальний інтерес до уроку географії , розвивати географічне мислення, творчу уяву , застосовувати знання на практичних уміннях користуватися картами.

Перегляд файлу

 

Урок географії у 7 класі

Вчитель Дубковецька Т.Ю.

 

Тема:            Неймовірна подорож дивовижним материком

                (Узагальнення знань  за темою «Південна Америка»)

 

Мета навчальна :узагальнення та систематизація знань учнів про материк  Південна Америка; формування пізнавального інтересу до уроків географії;

розвивальна: розвивати географічне мислення , усне мовлення, увагу, пам'ять , творчу уяву, здатність застосовувати наявні знання в пошуках рішення проблемних ситуацій, в умовах нових навчальних завдань, розвивати вміння працювати з картою та іншими джерелами інформації; розвивати розумові операції (аналіз, синтез, порівняння );

виховна:  виховання інтересу до досліджуваного предмета, формуванняприродничої картини світу.

Обладнання: фізична та політична карта материка Південної Америки, атласи, контурні карти,  підручники, портрети мореплавців та дослідників, презентація в програмі MicrosoftPowerPoint, ноутбук, проектор.

Тип уроку: узагальнення та закріплення вивченого матеріалу.

 

Зміст уроку

 

Епіграф уроку: «Пізнання та мандрівки невід’ємні  один від одного.

К. Паустовський

  

 

Девіз уроку:    «Юний друже, не дрімай!

Активним будь, відповідай!»

 

 

І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель. Доброго дня, шановні семикласники та колеги. Я Соченінова Світлана Олександрівна – вчитель географії Варюшинської загальноосвітньої школи сьогодні маю честь працювати разом з вами.

 В народі кажуть, що разом не важко, разом легко та завжди цікаво. Впевнена, що у нас все вийде.

 

Звучить мелодія пісні С. Нікітіна

«На далекій Амазонці» (44 секунди),

На фоні мелодії гортаються слайди презентації

 

Вчитель. Шановні друзі! Немає жодної людини у світі, яка б не мріяла про далекі країни та континенти. Читаючи книги Жюля Верна, Даніеля Дефо ми мріємо про подорожі. Однак не всім вдається стати мандрівниками. Але я переконана, що мрії дійсно збуваються і пропоную нам сьогодні разом здійснити незабутню захоплюючу подорож дивовижним материком Південна Америка.

Прошу відкрити ваші зошити та записати тему уроку

Неймовірна подорож дивовижним материком

(Узагальнення знань за темою «Південна Америка» )

 

Вчитель. Хочу попередити вас, діти, що на нашому шляху будуть  зустрічатись  перешкоди, але від того як Ви їх подолаєте залежить успіх нашої подорожі.

(зачитати вірш зі слайда)

Давайте спробуємо разом визначити які ж основні завдання нашої подорожі.?

(відповіді дітей)

Молодці, Дякую. І так, ми дійсно,  повинні сьогодні закріпити знання отримані протягом вивчення теми, а також вам обов’язково треба показати як ви свої знання вмієте застосувати на практиці.

 

Епіграфом до нашого уроку я взяла слова  відомого письменника Костянтина Паустовського «Пізнання та мандрівки невід’ємні  один від одного»,

 

адевізом уроку нехай стануть слова: «Юний друже, не дрімай!

Активним будь, відповідай!»

 

Ну а зараз, юні романтики, шукачі пригод вирушаємо в путь. Бажаю вам попутного вітру та сім футів  під кілем. Всім приємної подорожі!

 

ІІ Основна частина

 

Вчитель.Під час подорожі ми повторимо пройдений матеріал з теми  "Південна Америка", узагальнимо вивчене, підсумуємо, наскільки добре ви засвоїли матеріал теми. Ви отримаєте різні види завдань з усіх тем, які ми вивчали. Зосередьтеся, будь ласка. Мобілізуйте всі свої сили. Не бійтеся експериментувати. Використовуйте всі знання, які ви здобули до цього.

Нагадую, що вирушаючи в подорож, кожен мандрівник повинен добре знати карту, вміти нею користуватися, адже карта – друга мова географії!

 

На далекій Амазонці ми ніколи не були.

 Не літали літаком ми і й кораблі нас не везли,

 Не спускались у долину із високих мідних гір

 І не бачили тварину, що зовуть її тапір.

 То чому ж нам так знайомий цей вологий дивний край?

 Ти подумай швидше, друже, і скоріш відповідай

 

I КонкурсГеографічна Розминка   5 хв

Вчитель. Діти, у вас на партах є аркуші з самостійною роботою, яку виконаєте письмово протягом 5 хвилин. Кожна правильна відповідь оцінюватиметься в 0,5 бали. Ви кожен  маєте шанс отримати стартовий бал. Максимальний бал за виконання самостійної роботи – 6 балів. Бажаю всім успіху. Час пішов!

 

Учні виконують письмове завдання, вчитель рухаючись по класу слідкує за ходом виконання завдань. Після закінчення взаємоперевірка. (Правильний результат висвітлюється на дошці, або учитель зачитує, а учні перевіряють) 

 

ІІ Конкурс    Диктант з географічної номенклатури по материку "Південна Америка"2. Конкурс   «Знавці карти»

 

Шлях завжди починається з карти. З карти почнемо і ми . Перевіримо , як ви засвоїли географічну номенклатуру.

Учень  показують на карті, а інші позначають об’єкти на контурній карті.  ( Один показує два об’єкта це 2 бали. Зазначайте в свої картки самооцінки.

Час - 5 хвилин.

 

1 . Карибське море   9. Бразильське плоско гір’я

 

2 . Острів Вогняна Земля10.Панамський канал

 

3 . Магеланова протока    11. Річка Оріноко

 

4 .Гора Аконкагуа    12. Перуанська течія

 

5. протока Дрейка

 

6 . Мис Горн

 

7 . гори Анди

 

8 . річка Амазонка

 

ІІІ Конкурс. Проблемне питання.     6 хв. 

У наступному конкурсі  під назвою «Проблемне питання»  я зачитаю запитання на які  вам потрібно дати відповідь з поясненням.

 

  1. Який материк є найближчим сусідом  Південної Америки?Як до нього дістатися?

(Північна Америка. Через Панамський канал).

  1. Чому Х. Колумб Великі Антільські острови назвав Вест-Індією?

 

(Тому, що він думав , що побував у Індії)

 

  1. Які за віком Анди:  молоді  чи старі гори? Доведіть, що це одна з найактивніших сейсмічних зон Землі?

 

(Анди молоді за віком гори. Доказом цього також є те що їх вершини шпилясті, мають середню висоту 5-6 тис. метрів. Гори виникли на межі двох літосферних плит,коли океанічна плита, занурюючись під мантію,ніби «пірнула» під континентальну. При цьому край континентальної плити зім’явся в складки,утворивши гори Анди. Гори продовжують своє формування, про що свідчать часті землетруси великої сили та велика кількість діючих і згаслих вулканів.)

 

  1.  Південноамериканський континент отримав від природи свою долю пустель. Одна з них простяглася вздовж Тихоокеанського узбережжя на 4520 км. Назвіть та поясніть її походження.

 

 (Пустеля Атакама розташована на  узбережжі Тихого океану. Причиною її утворення є холодна Перуанська течія, яка протікає вздовж  західного узбережжя материка).

 

5.Чому Південна Америка  найвологіший материк у світі?

 

(Тому що тут панують вологі екваторіальні повітряні маси -  пасати).

 

  1.          Чому всі великі ріки материка несуть свої води до Атлантичного океану?

(головним вододілом у Південній Америці є гори Анди. Оскільки вони

розміщені на крайньому заході материка, більшість річок Південної

Америки належать до басейну Атлантичного Океану.. Лише

короткі річки стікають з Анд у Тихий океан)

 

  1.          Які мови необхідно вчити, якщо збираєтесь відвідати  Південну Америку? Чому?

         (іспанську, португальську; результат колонізації першими  

          завойовниками були іспанці та португальці).

 

  1.          Кого і за що називають «другим Колумбом»?

 

(Олександра Ґумбольта за те, що він вивчив природу і населення Америки, створив першу карту Америки, зібрав гербарій з 12 тис. рослин).

 

ІV.  Конкурс  «Географічна анаграмма»   3 хв.

 

 (Відгадати зашифроване слово і пояснити значення.)

Масоб,    тиемис,    ламути(на слайдах)

(самбо=індіанці+негри,   метис=індіанці+європ, мулати=негри+європ)

 

 

V.Конкурс.  Географическая задача. Які держави Південної  Америки зображені на схемах. 5 хв.

 

 

Бразилія                                                           Колумбія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аргентина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ Перегляд відео фрагменту.

 

VІ.  КонкурсТваринний та рослинний світ Південної Америки     10 хв. 

. На слайд фото правильної відповіді.  Оцінюється за швидку і правильну відповідь 1 бал. 

Визначте тварину чи рослину , про яку йде мова в короткій розповіді .

 

1 . Ця тварина все життя проводить на деревах у підвішеному стані, спить  15 годин на добу. Дуже повільна . Має зеленувате забарвлення шерсті, що робить її практично непомітною в лісі. Харчується листям, пагонами, квітками, плодами дерев. На землі абсолютно безпорада, ледвепересувається, шукає, за що можна зачепитися пазурами. Тварина дуже стійка до голоду, переживає такі травми, від яких інші звірі гинуть. Легко переносить сильні отруєння.( Лінивець )

 

2 . Вага цих птахів 1,5-2 г , дзьоб тонкий і довгий ( за довжиною перевершує голову, шию, тулуб ). Ніжки слабкі. Колір пір’я різноманітний. Серце займає майже половину порожнини тіла, частота його скорочень до 1000 ударів в хвилину! Може рухатися вперед, назад, в сторони, летіти заднім ходом, роблячи до 50 помахів крилами в секунду. Птах дуже багато їсть ( нектар квітів , комах , павучків ).( Колібрі )

 

3.У стародавніх народів Америки ця рослина була в особливій пошані . Їй присвячувалисявірші , пісні , легенди , релігійні ритуали. Бога дощу зображували з цією рослиною .  У Європі вперше дізналися про цю рослину від Христофора Колумба, зараз йоїї можна  зустріти в багатьох місцях земної кулі, в тому числі і у нас на Україні. Плоди смачні, з нихроблять борошно , крохмаль , олію  сироп , консерви. Індіанці готують з плодів мамалигу(щось середнє між кашею та хлібом) . Індіанська назва цієї рослини - маїс.

А як називаємо її ми ? (Кукурудза )

 

4.Із плодів цього дерева індіанці готували напій , який назвали « тео брама» ,

тобто напій богів , що дає силу , сміливість , енергію. Європейці додали до цьогонапою вершки і цукор, отримавши при цьому смачні ласощі. Сподіваюсь що і ви полюбляєте ласувати цією смакотою під час сніданків.

( Какао )

 

Перегляд відео фрагменту.  4 хв.  Уважно перегляньте фрагмент і запишіть собі в зошити відповіді на питання

— В  якій природній зоні проживає тварина, про яку йдеться в відеофрагменті?

—Які особливості пристосування даної тварини до умов існування?

 

 Перегляд фільму і дають відповіді  на питання (сельва)

 

Продовжимо наш конкурс.

 

1 . Ця риба , маючи невеликі розміри , красиве золотисто- чорне забарвлення , наводить жах на будь-кого , хто побачить її в Амазонці і її притоках . Має важку нижню щелепу , на якій 77 гострих зубів. На верхній щелепі 66 зубів. Полює за всім , що рухається в воді , з дна нічого не бере. Дуже агресивна, нападає та блискавично атакує зграєю. У лічені секунди від жертви залишається скелет.( Піранья )

 

3. Мабуть , немає на Землі людини , яка б не знала цієї рослини , часто називають  її другим хлібом . У Росії до другої половини XVIII ст .  її не знали. У Європірослина вперше з'явилася в Іспанії та Англії , завдяки Христофору Колумбу іФренсісу Дрейку . В Іспанії її називали по-індіанські «тато», в Італії - « трюфель » ,у Франції - « земляне яблуко». На інших мовах назва рослини звучала так: « потатес » , « потейтос » , « путатіс ». В Росію мішок з плодами рослини прислав з Голландії Петро I. При царському дворі його називали « тартуфель » і подавали тільки на банкетах . У наші дні ця рослина росте мало не накожному городі . Як же її називають ?

( Картопля )

 

4.У цієї рослини два імені. У наукових книгах дається їй індіанська назва. Завезена вона з Америки, плоди були дрібні, схожі на райські яблука та жовтого кольору. На сонці ці плоди так світилися , що італійціахнули . Спочатку їх саджали на клумбах для краси, куштувати плоди не дозволялося,ходили чутки , що вони шкідливі для здоров'я. Найсміливішими виявилися португальці,пізніше німці, французи, італійці. Рослина поступово переселилася з клумби на  город. Українці використовують її для приготування борщу.

( Помідор або томат )

 

5.Іспанці привезли з Америки квітку, схожу на сонце , і подарували її  ботанічномусаду в Мадриді . До Росії  та України рослина прийшла з Голландії , за часів Петра I. Цю рослинувисаджувалив квітниках поміщицьких садиб. Німці намагалися готувати з підсмаженого насіння цієїрослини напій, але пити його ніхто не став... Масло з насіння використовується в салатах, дляприготування консервів , маргарину ... З очищеного насіння готують смачну халву , козинаки .

( Соняшник )

Читати зі слайдів до кінця слайдів.

Тут розкинулись ліси незвичайної краси,
Їх легенями зовуть –
Кисень всім вони дають…

 

Заключна частина

 

Шановні друзі! Добігає кінця наша подорож дивовижним материком. Давайте підсумуємо результати.

Скажіть, будь-ласка, які рекорди ви помітили?

Що найбільше вам запам’яталося при вивченні теми.

Чи виникло у вас бажання здійснити реальну подорож?

(Відповіді дітей)

Сподіваюсь, ви в майбутньому обов’язково побуваєте в Південній  Америці, адже мрії збуваються.

VІІ.Домашнє завдання

 

  1. Творче завдання на вибір: Бажаючі можуть підготувати невеличкі слайд-шоу про різноманітність природи Південної Америки;
  2. _____________-;   з слайдів читати
  3. _______________;.

VІІІ.Оцінювання

А) загальна оцінка роботи класу самими учнями;

А зараз прийшов час оцінити  нашу діяльність.

Як ви думаєте як працювала наша команда вцілому протягом уроку. Який бал заслуговує клас вцілому за роботу на уроці?

Хто на вашу думку, був найактивнішим?

Підрахуйте кожен свій загальний бал.

Б) найбільше сподобалось мені як працювали:

-  ______________________: (оцінки)

-

-

Вчитель. Ми вичерпали тему уроку. Дякую всім за роботу. Бажаю вам успіху у житті, а він не приходить без активності, напруження нервів, мозку та волі, без віри у свої здібності і надії на удачу.

На згадку про сьогоднішню зустріч та позитивні емоції я дарую вам смайлики – талісмани успіху.  Нехай вам всім щастить.


 

1

 

docx
Додано
27 січня 2022
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку