КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З МАТЕМАТИКИ .
ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯ (МАТЕМАТИЧНА ГАЛУЗЬ).
ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ (МАТЕМАТИЧНА ГАЛУЗЬ)
ФОРМУВАЛЬНЕ (поточне формувальне) ОЦІНЮВАННЯ
Формувальне оцінювання може здійснюватися у формі:
САМООЦІНЮВАННЯ УЧНЕМ ( декілька прикладів)
Критерії самооцінювання учнем |
|
|
|
Намагаюся з усіх сил |
|
|
|
Ставлюся до інших по-дружньому |
|
|
|
Слухаю вчителя та однокласників |
|
|
|
Виконую вправи відповідно до інструкцій |
|
|
|
Піднімаю руку, коли щось знаю |
|
|
|
Піднімаю руку, щоб дочекатися своєї черги |
|
|
|
Прошу допомоги, коли щось не розумію |
|
|
|
Працюю акуратно |
|
|
|
Виконую домашню роботу |
|
|
|
Сам / сама дбаю про свої шкільні справи |
|
|
|
Добре поводжуся за столом |
|
|
|
Вмію працювати в групі |
|
|
|
СХОДИНКИ УСПІХУ
Алгоритм САМООЦІНКИ в кінці уроку
На уроці я:
РЕФЛЕКСІЯ в кінці уроку
Рефлексивна мішень
Мішень потрібно розділити на кілька частин (я поділила на 4 сектори), в залежності від чинників, які вас цікавлять. Чим ближче до цілі – тим більший бал. Кожен учень може зробити чотири постріли – у кожен сектор по одному. Якщо йому не сподобалося, то він обирає 0, якщо середньо – то 5, якщо йому все сподобалося – то буде ближче до середини.
Метод « Зіркове небо»
дасть вчителю можливість отримати від учнів інформацію як про ефективність застосованої форми навчальної діяльності, так і організувати роботу учнів з осмислення змісту навчальної діяльності.
Зірочки маленького діаметру та різного кольору - аспекти навчальної діяльності учнів. В кінці уроку вчитель пропонує учням оцінити власну навчальну діяльність. Кожен учень прикріплює свої зірочки навколо «зірки-теми», коментуючи результати власної діяльності. Чим ближче учень прикріплює свої зірочки до місяця , тим ефективнішою був той чи інший аспект навчальної діяльності учнів на уроці. «Зіркове небо» - корисна візуальна форма, що дозволяє як вчителю, так і учням оцінити ефективність вивчення тематичного блоку в цілому.
Один зі способів стимулювати учнів замислитися про їхнє навчання – попросити їх завершити речення:
ОЦІНЮВАННЯ З БОКУ ГРУПИ
1– згоден, 2 – не зовсім згоден, 3 – абсолютно не згоден
Критерії оцінювання учасника групи |
1 |
2 |
3 |
1. Група добре працювала. |
|
|
|
2. Кожен взяв на себе відповідальність за виконання завдання. |
|
|
|
3. Ми змогли легко домовитися про свої ролі. |
|
|
|
4. Вважаємо, що завдання були легкими. |
|
|
|
5. Вважаємо, що завдання були звичайного рівня складності. |
|
|
|
6. Вважаємо, що завдання були складними. |
|
|
|
Слова і фрази, які треба використовувати вчителем для формувального оцінювання у вербальній формі
Добре, якщо вчитель зможе дотримуватися принципу «3 компліменти + 1 критика». Тоді це сприятиме позитивній поведінці.
ЩОДЕННИК СПОСТЕРЕЖЕННЯ ВЧИТЕЛЯ ЗАГАЛЬНОГО РОЗВИТКУ УЧНЯ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
Прізвище та ім’я учня
Уміння
|
Місяць |
|||||||||
Вересень |
Жовтень |
Листопад |
Грудень |
Січень |
Лютий |
Березень |
Квітень |
Травень |
Рекомендації |
|
Виявляє інтерес до вивчення математики |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Веде активну роботу в групі, співпрацюючи з іншими дітьми |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Висловлює свої думки, припущення та пропозиції та вміє їх обґрунтувати |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідально ставиться до навчання, готовий і здатний до саморозвитку та самоосвіти |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вміє контролювати та коригувати процес і результат навчальної діяльності |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Проявляє ініціативу та винахідливість |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Критично та системно мислити |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Активний під час розв’язування математичних завдань |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ЗВОРОТНІЙ ЗВ’ЯЗОК
Вчителі можуть дати учням можливість порівняти інформацію самооцінювання з інформацією з оцінювання вчителя.
Спрямована розшифровка
Учні своїми словами дають розшифровку тих понять, які були опрацьовані на уроці.
Резюме в одному реченні
Учні одним реченням дають характеристику основних понять, розібраних на уроці.
Карти додатків
Учні наводять приклади з життя на застосування вивченого матеріалу, таким чином відбувається перенос знань з теорії на практику.
Тижневі звіти.
Забезпечують швидкий зворотний зв’язок: вчитель – учень.
Шкала.
На полях зошита учень креслить шкалу і відзначає хрестиком на якому рівні, на його думку, виконана робота. Внизу – не впорався, посередині – впорався, але виникли проблеми, вгорі – все вийшло. Під час перевірки вчитель обводить хрестик, якщо згоден з оцінкою учня, або малює свій, якщо не згоден.
1