“ЗАКОНОМІРНОСТІ РОЗПОДІЛУ АЛЕЛІВ У ПОПУЛЯЦІЇ.”

Про матеріал
Інструктивна картка до уроку біології “ЗАКОНОМІРНОСТІ РОЗПОДІЛУ АЛЕЛІВ У ПОПУЛЯЦІЇ.”Дистанційне навчання. За підручником: Соболь В.І. Біологія: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл./ В. І. Соболь. – Кам‘янець-Подільський: Абетка, 2017. – 288 с.   
Перегляд файлу

Підручник: Соболь В. І.

Біологія і екологія (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. заг. серед.

освіти / В. І. Соболь. – Кам’янець-Подільський : Абетка, 2018. – 272 с.

 

Інструктивна картка уроку.

 

Тема. ЗАКОНОМІРНОСТІ РОЗПОДІЛУ АЛЕЛІВ У ПОПУЛЯЦІЇ.

В зошит записати число, дистанційна робота, тема. Прочитати § 50, с. 206 – 209.

Використовуючи текст підручника § 50, с. 206 – 209, запишіть у зошит:

Популяція це ………………………………………………………………… ……………………………………………………………………….  .

ГЕНЕТИКА ПОПУЛЯЦІЙ – ………………………………………………..

………………………………………………………………………….  .

Закон генетичної рівноваги (закон Харді Вайнберга).

          ………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………. .

Рівняння Харді – Вайнберга:

(А) + (а) = 1 – частота домінантного алеля А. – частота рецесивного алеля  а.

 

р2+ 2рq + q2 = 1 (або 100 %)

 

А

а

А

АА

Аа

а

Аа

аа

p2 частота домінантних ………………. ….. ; q2 частота рецесивних ………………… …. ;

2pq частота ………………. ….  .

 

Порівняльна таблиця ідеальних і реальних популяцій.

Умови існування ідеальних популяцій

У природі ідеальні популяції не трапляються

Ідеальна популяція

Реальна популяція

1)    велика чисельність ………………….;

2)    ………………………………………..;

3)    ………………………………………..;

4)    ………………………………………..;

5)    ………………………………………. .

1) чисельність особин не буває …………; 2) …………………………………………..;

3) ………………………………………….;

4)…………………………………………..;

5) …………………………………………. .

 

Закон гомологічних рядів спадкової мінливості:

Генетично близькі види та роди характеризуються ……………………........

…………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………  .

 

 

Розв’язування вправ з генетики на застосування закону Харді – Вайнберга.

 

Проаналізуйте етапи розв’язування запропонованої задачі та сформулюйте до кожного з них відповідні дії.

Вправа 1.

«В Європі на 20 тисяч населення припадає 1 людина з альбінізмом. Скільки відсотків людей є гетерозиготними носіями рецесивного алеля альбінізму Дано:  аа – альбінізм (проявляється у фенотипі особин які мають у генотипі рецесивні гомозиготи).

          АА і Аа – (альбінізм не проявляється) р2 – частота домінантних гомозигот АА;  q2 – частота рецесивних гомозигот аа

2pq – частота гетерозигот Аа;

Маємо аа одну на 20000 особин, або: 

qimage тоді q image(частота генотипу аа)

Можемо визначити частоту генотипу АА. р + q = 1 р = 1 - 0,0071 = 0,9924 (частота генотипу АА)

Запитують: Скільки відсотків людей є гетерозиготними носіями рецесивного алеля альбінізму? Або скільки відсотків буде Аа? Знаємо що:

Аа це 2pq

Підставляємо значення і розв’язуємо:

2 pq= 2*0,9924*0,0071 = 0,014        

0,014*100% = 1,4 

Відповідь: гетерозиготними носіями рецесивного алеля альбінізму є 1,4% населення Європи.

 

Відповісти усно на питання, с. 209. Виконати: вправа 2, с. 209.

 

Відео до уроку за покликанням:

https://www.youtube.com/watch?v=O4WkcH4XH50

 

Популяція – це сукупність особин одного виду, які займають певну частину ареалу, де існують протягом тривалого часу і відносно відокремлені від інших груп того ж виду.

 

 

pdf
До підручника
Біологія (профільний рівень) 10 клас (Межжерін С.В., Межжеріна Я.О., Коршевнюк Т.В.)
Додано
25 квітня
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку