Урок містить презентацію, короткі відеофрагменти, конспект уроку - Закріплення знань про звукове значення букв “Щ", “щ" (ща). Удосконалення навичок читання слів, речень з вивченою літерою, опрацювання тексту «Про що шепотіли берізки»
Гостинність невпевненість озлобленість безстрашність пасивність неуважність воля посидючість великодушність терпимість дбайливість чуттєвість галантність цілеспрямованість неуважність правдивість лінь чесність доброта зло уважність повага розум вихованість добродушність оманливість байдужість заздрість замкнутість доброзичливість привітність самостійність нетовариськість невдоволення
Текстові редактори. Переміщення в текстовому документі. Виділення частин тексту. Змінювання та вдосконалення тексту.
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання: підручники, персональні комп’ютери, програмне забезпечення Microsoft Word.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація знань.
ІІІ. Розминка.
- Відгадайте слово за другими літерами назв предметів (редактор).
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Що ж таке текст?
Текст – це речення, які зв’язані між собою за змістом. До тексту можна дібрати заголовок. Кожен текст має тему.
А що ж означає редагувати текст ?
Редагувати – перевіряти і виправляти або відповідно оформляти певний текст.
Програма ж яка призначена для створення та опрацювання тестів, називається текстовим редактором.
Текст, особливо великий за обсягом, можна порівняти із багатоповерховим будинком, адже він також складається із блоків (речень, абзаців, груп абзаців тощо). Редагування такого тексту зазвичай полягає не лише у зміненні окремих символів, а й у виконанні з блоками (фрагментами) тексту певних дій, таких як видалення, копіювання та переміщення, а також в автоматичному пошуку і заміні певних блоків іншими в усьому тексті або його частині.
Сьогодні будете вчитися редагувати текст у програмі Word.
Щоб видалити, скопіювати або перенести фрагмент тексту, його спочатку виділяють.
Виділення фрагмента тексту
Фрагмент тексту – це складова частина тексту, яка може містити один або декілька символів, слів, речень, абзаців або весь текст.
Для опрацювання фрагментів тексту (вилучення, копіювання, переміщення та ін.) необхідно його виділити.
Виділений фрагмент у Word помічається в тексті сірим кольором.
Для виділення можна скористатися мишею, клавіатурою або меню.
Способи виділення фрагмента тексту:
Виділення довільної ділянки
За допомогою миші
Установити курсор миші в початок виділюваної ділянки, нажати ліву кнопку миші й, не відпускаючи її, перемістити мишу в кінець виділюваної ділянки.
За допомогою клавіатури
Установити курсор на початок виділюваної ділянки, нажати клавішу (Shift) і, не відпускаючи її, за допомогою клавіш керування курсором виділити потрібну ділянку.
Виділення окремого слова
Два рази клацнути на потрібному слові лівою кнопкою миші.
Виділення рядка (блоку рядків)
Підвести покажчик миші до лівої межі рядка так, щоб він прийняв вигляд похилої стрілки, натиснути ліву кнопку миші й, не відпускаючи її, перемістити мишу вниз на потрібну кількість рядків.
Виділення абзацу
Поставити вказівник миші на потрібний абзац і виконати потрійне клацання лівою кнопкою миші.
Виділення всього тексту
Щоб зняти виділення фрагмента, слід клацнути лівою кнопкою миші поза виділеним фрагментом або натиснути на клавішу керування курсором.
Операції над фрагментами тексту
Операції над фрагментом тексту можна виконувати, використовуючи різні способи: перетягування мишею, натискання клавіш клавіатури, вибір кнопок групи Буфер обміну.
Для копіювання або переміщення тексту для початку необхідно виділити потрібний фрагмент. А потім виконати потрібну операцію.
Способи копіювання:
Способи переміщення:
Після того, як ми виконали якусь із цих дій нам потрібно вставити даний фрагмент тексту у потрібне місце. Для цього ми ставимо курсор на те місце де повинен з’явитися даний фрагмент і виконати одну із дій:
Або щоб перемістити натиснути на виділеному фрагменті тексту ліву кнопку миші і не відпускаючи перетягнути фрагмент у потрібне місце. Після цього можна відпустити кнопку.
V. Фізкультхвилинка
Діти виконують фізкультхвилинку під відеоролик на екрані.
VI. Систематизація та узагальнення знань.
(метод мікрофон)
1. Які способи виділення фрагменту тексту? В чому вони полягають?
2. Як перемістити об’єкт за допомогою контекстного меню?
3. Як перемістити фрагмент за допомогою панелі інструментів?
4. Які є способи знищення фрагмента?
VII. Практична робота
Техніка безпеки під час роботи за комп’ютером
Сьогодні до школи приходив Івасик Телесик. Помивши під краном руки і не висушивши їх Івасик зайшов до кабінету інформатики та без дозволу вчителя сів працювати за комп’ютером. Потім поклав клавіатуру на коліна та нажимав всі підряд клавіші. Чи правильно Івасик поводив себе у кабінеті інформатики? (обґрунтувати відповідь).
Робота за комп'ютером.
Відкрийте документ «3 клас – виділення тексту»:
- Визначте погані риси людини та за допомогою виділення і клавіші видалення приберіть з документа негативні риси.
VIII. Релаксація.
Діти виконують гімнастику для очей для профілактики порушення зору після роботи на комп'ютері.
IX. Підбиття підсумків.
Щоб видалити текстовий фрагмент, його потрібно виділити й натиснути клавішу Delete або Васksрасе. Для переміщення чи копіювання текстового фрагмента в інше місце його потрібно виділити, потім — вирізати чи скопіювати в буфер обміну та вставити у нове місце.
Засіб автоматичного пошуку дає змогу швидко шукати в тексті фрагменти, що повторюються, а також шукати текст у великих документах.
Автоматичну заміну застосовують, коли потрібно замінити фрагмент тексту, що повторюється багато разів.
Автоматично шукати й замінювати можна не лише текст певного змісту, а й такий, що має певне форматування.
Автоматичною заміною слід користуватися дуже обережно, оскільки вона нерідко призводить до спотворення тексту.
У програмі Word можна відкрити кілька документів і копіювати фрагменти з одного документа до іншого за допомогою буфера обміну.
Тема. Закріплення знань про звукове значення букв “Щ”, “щ” (ща).
Удосконалення навичок читання слів, речень з вивченою літерою, опрацювання тексту «Про що шепотіли берізки»
Мета. Закріпити знання про звукове значення букв “Щ”, “щ”; розширювати і
збагачувати словниковий запас учнів; розвивати увагу, мислення, пам’ять,
уміння працювати в парах; виховувати бережне ставлення до природи, птахів.
Обладнання: каси для звукового моделювання, комп’ютер, малюнки (ящірка, щука, щавель), картки для роботи в парах.
Методи та прийоми. “ґронування”, групова робота, речення з відкритим кінцем.
Хід уроку
Пролунав дзвінок.
Починаємо урок.
Будемо гарно працювати,
Щоб почуть наприкінці,
Що у нашім першім класі
Діти просто – молодці !
1.Гра “Блискавка”.
Вправа на миттєве розпізнавання слів.
Для гри готуються картки, які на декілька секунд
показують дітям. Зосередивши учнів (Увага! Читайте!), вчитель показує слово.
Слова для гри: кущ, дощ, земля, гніздо, берізка, сорока.
3.Гра “Яке зайве?”
Запис на декілька секунд показують дітям.
сон пиріг сумка щука
сон поріг думка щока
сом поріг сумка щука
- Яка перша буква в словах останньої картки?
- Що вам відомо про цю букву?
4. Звуко-буквений аналіз слів-відгадок. Робота з касою для звукового моделювання слів.
А тільки покажусь, - ховатися почнуть. (Дощ)
Губить хвіст, коли втікає.
Не шукає й не пита,
Хто знайшов її хвоста,
Бо секрет для себе має –
Хвіст швиденько відростає. (Ящірка)
Але витягати – мука!
Бо сердита і велика
На гачок зловилась ... (щука).
Мама зварить смачний дуже борщик.
Ми зелених листочків нарвем,
Що усі називають ... (щавлем).
- Пригадайте, яка назва пташки зустрілася в грі “Блискавка”?
- Що ви знаєте про цю пташку?
1. Робота за Букварем. (стор. 131).
2. Розгляд ілюстрації, на якій зображено птаха ремеза.
Робота над новим матеріалом.
А зараз я запрошую вас у гості до Мудрої Сови. Хто як не вона краще знає секрети природи. І вона поведе нас в подорож до слова по етимологічній стежинці. (Розповідь вчителя про птаха ремеза з показом ілюстрацій).
Діти під музику вітру імітують різні рухи за командою вчителя.
Сильний вітер до землі
Гне дерева молоді.
А вони ростуть, міцніють,
Вгору тягнуться, радіють.
Вітер віє нам в лице;
Захиталось деревце
Вітерець все тихше, тихше,
Деревце все вище, вище!
1завдання.
На парті у кожного учня лежать картки, в яких учні з’єднують вислови з відповідями
2 завдання
Я на велику мишу схожий,
Я скрізь і всюди жити можу,
Я можу їсти все підряд,
Пацюк для мене рідний брат. (щур) 3 б., 4 зв.
В річці риба проживає,
Довгу морду вона має,
Гострі зуби, хижу вдачу -
В річці всі від неї плачуть.(щука) 4б., 5 зв.
Чистить курточку, штанці,
Чобітки й спідниці,
Дуже працьовита тітка,
Здогадались хто це?.. (щітка) 5 б., 6зв.
Хтось відкрив на небі душ,
Повно на землі калюж.
І на нас водиця ллється.
Як це явище зоветься? (дощ) 3б., 4 зв.
Бурячок в землі дрімає,
я швиденько виростаю.
Свіжий борщик зварять з мене,
не червоний, а зелений. (щавель) 6 б., 6 зв.
“Вогник спілкування”.
Групи передають одна одній сердечко. Та група, у якої знаходиться сердечко, продовжує речення:
Найважчим завданням для мене було…
На уроці нас порадувало ...
На уроці нас засмутило ...
На уроці ми дізналися нове про ...
Урок нас навчив ...