Закріплення звукового значення букви с. Читання слів і речень з вивченими буквами. Опрацювання текстів.

Про матеріал
Даний урок-сюрприз стане в нагоді при закріпленні звукового значення букви с. Читання слів і речень з вивченими буквами. Опрацювання текстів.
Перегляд файлу

Тема. Закріплення звукового значення  букви  с. Читання слів і речень з вивченими буквами. Опрацювання текстів.

 

Мета. Закріплювати вміння читати склади і слова з буквою «ес»; вчити читати  склади, слова, речення і зв’язні тексти з вивченими літерами; вдосконалювати навички звукового та звуко - буквеного аналізу слів; розвивати зв’язне мовлення, виховувати бережливе ставлення до природи, прагнення бути обережним під час збирання грибів.

 

Обладнання: каса букв, звукові фішки, предметні малюнки, малюнки героїв мультфільму, таблиці складів, слів, магнітофон.

 

Тип уроку: урок закріплення і вдосконалення знань

 

Вид уроку: урок – сюрприз.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 Всі почули ви дзвінок.

 Він покликав на урок.

 Кожен з вас приготувався,

 На перерві постарався.

 

 Зараз сядуть лиш дівчата,

 А за ними і хлоп’ята.

 Сіли рівно всі за парти,

 Це, звичайно, вам не жарти.

 

 Ручки, ніжки порівняли

 Щоб всі гарно працювали.

 Сьогодні у нас незвичайний урок.

 Сьогодні ми зробимо ще один крок,

 В країну відому, в країну чудову ,

 Яка нас чекає й збагачує мову

 А урок наш почина,

 Сюрприз  та цікава гра.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Діти, сьогодні ми з вами на уроці закріпимо і вдосконалимо ваші знання  уміння і навички читати з буквою «С», читати з вивченими буквами склади, слова, речення, тексти. Робити звуковий аналіз слів. Опрацьовувати тексти. Розвивати логічне мислення. Спробуємо уявити і відчути красоту лісу.

- Зараз вас чекає сюрприз. (Звучить мелодія з мультфільму « Ну, постривай!»)

- З якого мультфільму пісня?

- Хто головні герої цього мультфільму?

- Вовк і заєць, як завжди, сперечаються між собою. Вовк пропонує поспівати і почитати за таблицями, а заєць попрацювати над роботою артикуляційного апарату.

Щоб нікого не образити ми виконаємо всі завдання.

ІІІ. Стежинка розчитування.

Вправи для розвитку артикуляційного апарату.

Артикуляційна зарядка «Розмова лісу».

Вітерець у лісі: ш – ш –ш.

Повзе вуж у траві: с - с – с .

Прилетів жук: ж – ж – ж.

Заспівав комарик: з – з – з.

Мовне дихання.

Здуйте кульбабку.

Подуйте на пелюстки квітки, що у вас на долоньці.

 

3. Вправи для вдосконалення техніки читання.

Співання за таблицею.

                       А               О               У               Е                И               І

М               МА           МО            МУ           МЕ            МИ              МІ

Н                НА            НО             НУ            НЕ              НИ               НІ

Л                ЛА            ЛО            ЛУ             ЛЕ              ЛИ               ЛІ

В                ВА            ВО             ВУ             ВЕ               ВИ                ВІ

С                СА            СО             СУ             СЕ               СИ                СІ

К                КА            КО             КУ             КЕ               КИ                КІ

Р                РА            РО             РУ             РЕ               РИ                 РІ

П                ПА           ПО            ПУ             ПЕ              ПИ                ПІ

Т                ТА            ТО             ТУ              ТЕ              ТИ                 ТІ

Д               ДА           ДО            ДУ             ДЕ              ДИ                ДІ

З               ЗА            ЗО             ЗУ              ЗЕ               ЗИ                 ЗІ

Б               БА           БО             БУ             БЕ                БИ                БІ

Ч              ЧА            ЧО             ЧУ             ЧЕ                ЧИ                ЧІ

Х              ХА            ХО              ХУ             ХЕ                ХИ                ХІ

Ж            ЖА           ЖО            ЖУ            ЖЕ               ЖИ               ЖІ

Ш            ША          ШО            ШУ            ШЕ              ШИ               ШІ

Ц             ЦА           ЦО             ЦУ             ЦЕ               ЦИ                ЦІ

Щ           ЩА          ЩО           ЩУ             ЩЕ              ЩИ               ЩІ

Ф           ФА            ФО            ФУ              ФЕ               ФИ                ФІ

 

Читання таблиць.

АУ   УА   АА   АО  ОА   УО  ОУ   АОУ  УОА 

АУО   АИ   ИА   ИУ   ИО   УИ   ОИ 

ОМ   ИМ   УМ   АМ   МА   МУ   МО  МИ

ОН   ИН   УН   АН   НА   НУ   НО   НИ

ОЛ   ИЛ   УЛ   АЛ   ЛА   ЛУ   ЛО   ЛИ

ОВ   ИВ   УВ   АВ   ВА   ВУ   ВО   ВИ

- Зараз сюрприз. ( Звучить мелодія з мультфільму «Про кота Леопольда»).

- З якого мультфільму пісня?

- Хто головні герої цього мультфільму?

Кожен з цих героїв пропонує своє завдання.

ІV. Звуковий аналіз слів.

1. Мишенята пропонують звуковий аналіз слів з грою «Живі звуки».

Загадка.

    Там доорює, там сіє,

Трусить яблука в садах.

І малює, як уміє,

На листочках і листках.

Ну й завзята ж у роботі!

Так за те вся в позолоті.

Відповідь (осінь.)

Викладення звукової моделі слова  осінь.

Загадка.

Біла латка, чорна латка – по дереву скаче.

Відповідь (сорока.) 

Викладання звукової моделі слова сорока.

V. Опрацювання тексту «У лісі».

 Кіт Леопольд пропонує нам відправитися в ліс .

 Закрийте очі, розслабтеся  ми з вами будемо мандрувати в ліс. (Звучить музика). Під музичний супровід вчитель говорить слова.

Ліс - це цілий світ, наповнений життям. Мешканці лісу не завжди показуються на очі гостям. Ховаються в норах лисиці, за кущами таяться зайчики-боягузи. Але якщо довго гуляти лісом навесні, влітку або ранньої осені, то обов'язково помітиш, як вирує життя під кронами дерев.

Якщо прийти до лісу вранці, між стовбурами дерев ще стоїть білястий туман. Трава мокра від роси, а дерева струшують на подорожнього цілий дощ. У гущавині лісу темно. Але ось сонце пробивається крізь хвою  й осяює лісовий світ. Пташки радісно вітають сонечко - адже тепер їм не загрожує хижа нічна сова!

Птахи починають свій звичайний денний щебет та спів. Стрибають по гілках безтурботні маленькі синички та чижики.  «Поскрипує» у своєму гнізді хазяйновитий шпак. Стукає по сосновому стовбуру дятел у червоній шапочці. Цей трудяга витягує з-під кори шкідливих для дерев комах. Десь у гущавині співає іволга - немовби ніжні звуки флейти розливаються навкруги.

Хитра руда лисиця ховається в нору, почувши кроки людини, яка гуляє лісом. Йдеш собі та присядеш на галявинці на стовбур старої сосни. І спостерігаєш, що відбувається навколо. Ось дуб упустив свій листочок з недостиглим жолудем. Ось мураха повзе ясеневим листом, несе додому розчавлену ягоду суниці. Дика бджола дзижчить над галявинкою. Значить, десь поблизу, в старому дуплі, її дім.

І раптом помічаєш на галявинці за кущем глоду зайця-русака. Тихо-тихо причаївся маленький заєць, навіть вушка прижав. Думає, що його не видно, так добре він зливається зі світло-коричневими гілками. Встаєш і навшпиньки крокуєш до звірка. Але його вже слід пропав, тільки гілки трохи хитаються. А чи був зайчик? Чи, може, примарився?

 

1. Бесіда про те, як потрібно вести себе в лісі. Інтерактивна технологія «Мікрофон».

- Діти, зараз ми з вами пограємо в гру мікрофон і ви розкажете ,  як потрібно вести себе в лісі? 

2. Читання і доповнення тексту «У лісі».

-А тепер прочитаємо текст. Як він називається?

- Скільки речень у тексті?

- Якими  словами треба доповнити третє речення?

3.Текст читає вчитель разом з учнями.

4.Вибіркове читання.

5.Читаємо тихо і плавно, наче тече річечка.

6.Читаємо голосно і відривно, наче краплі дощу стукають по стовбурах дерев сосни.

7.Читаємо наспівуючи склади на мотив улюбленої мелодії.

8. Робота над змістом тексту.

 - Як ви розумієте, що таке смола? ( Це липкий пахучий сік, який виділяють хвойні дерева та деякі інші рослини).

 - Знайдіть і прочитайте, що сказано про лосів і лиса.

 - Прочитайте, що робила білочка.

 - Назвіть слова з тексту, у яких звук с чується на початку слова, у середині слова.

 - В якому слові звук с повторюється двічі.

9.Загадка.

І великі, і малі

Повдягалися в брилі,

І дощу ці одноніжки

Не бояться анітрішки.

Ліс – улюблений їх край.

А як звуться – відгадай.  (Гриби).

 - А зараз сюрприз. Композиція грибів, які ростуть в сосновому лісі.

 - Кіт Леопольд приготував композицію їстівних грибів. Але мишенята зробили шкоду , всунули отруйний гриб. Давайте його відшукаємо і запам’ятаємо, що таких грибів збирати і їсти не можна, тому що це отруйні гриби.

 Діти відшукують отруйний гриб – мухомор, а потім називають гриби, які вони знають. Вчитель знайомить дітей з грибами, їх назвами.

VІ. Фізкультхвилинка.

- А зараз сюрприз. (Звучить музика з мультфільму «Віні – Пух і П’ятачок»).

- З якого мультфільму пісня?

- Хто головні герої цього мультфільму?(Віні – Пух і П’ятачок).

Віні – Пух і П’ятачок  принесли нам текст.

VІІ. Опрацювання тексту «Зустріч з лисом».

- Яка пора року змальована в оповіданні?

- Що хотів зробити лис?

- Як звали дітей?

- А зараз сюрприз. (Звучить музика з мультфільму «Бабки – Йожки»). Баба Яга принесла чарівну торбинку і хоче, щоб ми з неї почитали слова.

VІІІ.Читання слів з чарівної торбинки.

- Баба Яга  почала блискати і хоче, щоб ми з вами почитали слова блискавкою.

XІ.Читання слів «блискавкою».

X. Підсумок уроку.

 Які завдання вам найбільше сподобалися?

 

 

 

docx
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку