заліковий урок для учнів 7 класу з теми "Процеси життєдіяльності тварин"

Про матеріал
заліковий урок для учнів 7 класу з теми "Процеси життєдіяльності тварин", за підручником Соболь,рівень стандарту
Перегляд файлу

Тема: Процеси життєдіяльності тварин

Мета: Систематизувати та узагальнити знання з теми, розвити логічне мислення в учнів, виховати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: презентація, мультимедійна дошка, малюнки, схеми.

Тип уроку: Узагальнення та систематизація знань

І. Організаційний етап

Привітання з учнями.

Сьогодні особливий день. Ми із вами завершуємо велику тему: «Процеси життєдіяльності тварин». Головна мета узагальнити знання з даної теми.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Все навколо зеленіє,
Річка ллється і шумить.
Тихо, тихо вітер віє
І з травою гомонить.
Як тут всидіти у хаті,
Коли все живе, цвіте,
Скрізь дзвенять пташки крилаті,
Сяє сонце золоте!
«Швидше, мамо, черевички!
Глянь, як весело в саду!
Ти не бійся — до кринички
Я і сам не підійду».
(Олександр Олесь)

У такий спосіб Олександр Олесь виражав свою любов до рідного краю та природи.

Навчання у школі прививає вам саме любов до природи. Тож, нехай цей вираз стане вашим девізом у житті «Любіть природу – і вона вам віддячить».

А ми починаємо урок.

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань

Завдання 1

У процесі вивчення курсу біологія 7 клас, ви дізнаєтесь багато нового, а саме, під час вивчення нашої теми, ми дізнаємось найважливішу інформацію про тваринний світ. Тож давайте усі разом пригадаємо, які ви знаєте основні процеси життєдіяльності тваринних організмів.

(По черзі учні називають терміни, записують їх у зошит, та на клеять на дошку стікери, з відповідними назвами).

Процеси життєдіяльності тварин:

Живлення

Дихання

Виділення

Розмноження

Подразливість

Транспорт речовин

Ріст, розвиток

Опора

Рух

Завдання 2

По дорозі йшли багато,

Кіт собака, кілька риб,

Жаба, ящірка, синиця,

Завітали на поріг.

Сперечатись заходились,

Хто крутіший за усіх,

Посварились друзі сильно,

Помирімо їх усіх.

Вашу завдання полягає у тому, аби в правильній послідовності розподілити представників даних класів за рівнями розвитку.

Завдання 3

На дошці записані способи та продукти живлення тварин.

Будь-ласка по черзі, на дошці та у зошит з'єднайте між собою.

1) Земля  А) Зоофаги

2) М'ясо   Б) мікрофаги

3) Гриби   В) Фітофаги

4) Зерно    Г) Бактеріофаги

Завдання 4

Біологічний диктант

Легені – гортань – трахея (Дихальна система)

Ротова порожнина – глотка – стравохід (Травна система)

Амебоїдний – м’язовий – мерехтливий (Рух тварин)

Вени – артерії – капіляри (Кровоносні судини)

Ікринка – личинка – пуголовок (розвиток тварин)

Завдання 5

Тестовий контроль знань

1. У яких тварин кровоносна система – замкненого типу?

А) молюски Б) птахи В) раки

2. Кількість хребців у шийному відділі ссавців?

 А) 4 Б) 10 В) 7

3. Вкажіть організми автотрофи?

А) гриби Б) тварини В) рослини

4. Органи дихання птахів?

 А) легені Б) зябра В) трахеї

5. Механізм подвійного дихання відбувається завдяки?

 А) повітряних мішків Б) покриву пір'ям В) відбувається, тому що це еволюційна особливість

6. Найдрібніші кровоносні судини?

А) вени Б) артерії В) капіляри

7. Зовнішнє запліднення притаманне?

А) риби Б) ссавці В) птахи

8. Під час процесу дихання з організму виводиться кисень?

А) так Б) не знаю В) ні

9. До гетеротрофних організмів належать?

А) рослини Б) гриби В) тварини.

IV. Підбиття підсумків уроку

От і прийшов час прощатись. Підбийте підсумки уроку, та дайте відповіді на питання:

Чи сподобався вам урок?

Якщо ви добре засвоїли матеріал у зошит приклейте стікер рожевого кольору, якщо частково – жовтого, якщо погано засвоїли матеріал – синього.

V. Домашнє завдання

Підготуватись до підсумкової контрольної роботи

Повторити параграфи 34-44.

 

docx
Додано
12 березня 2021
Переглядів
599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку