Залізо: фізичні і хімічні властивості

Про матеріал
План - конспект уроку 11 клас на тему: Залізо: фізичні і хімічні властивості. Чудовий помічник при підготовці до уроку.
Перегляд файлу

Урок 47

 

11 клас                                                                              Дата

 

Тема : Залізо: фізичні і хімічні властивості.

Цілі:

формування ключових компетентностей:

основні компетентності у природничих науках і технологіях;

соціальна та громадянська компетентності;

екологічна грамотність і здорове життя;

формування предметних компетентностей:

продовжити формувати вміння із застосування інформації про загальні властивості металів, застосовувати її при вивченні конкретного металічного елемента та його сполук; повторити положення Феруму  в періодичній системі та особливості будови як елементу побічної групи; продовжити  формувати уміння характеризувати  фізичні  і хімічні властивості речовин за допомогою хімічних реакцій;

формувати життєві ,  полікультурні та математичні компетентності .

Обладнання : мультимедійний проектор, періодична таблиця хімічних елементів Д.І. Менделєєва, ряд активності металів, підручник, зошит.

     На кінець уроку учні:

називає загальні властивості металів;

пояснює положення металічного елента ферума у періодичній системі;

наводить приклади фізичних та хімічних властивостей феруму;

вміє складати рівняння хімічних реакцій.

Міжпредметні зв’язки: біологія, географія.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Фронтальна бесіда

  •        Де розташовані метали в періодичній системі?
  •        Яку будову мають атоми металічних елементів?
  •        Як змінюються металічні властивості по групах і періодах періодичної  системи?
  •        Чому в хімічних реакціях метали лише відновники?
  •        Як металічний зв’язок і будова металічної кристалічної ґратки вплинули на фізичні властивості металів?
  •        Охарактеризуйте фізичні властивості металів.
  •        Який принцип покладений в основу електрохімічного ряду напруг?
  •        Що таке амфотерність..

ІІІ. Вивчення нового навчального матеріалу

 Пошукова співбесіда (з елементами самоосвіти)

 

1. Характеристика Феруму за положенням у періодичній системі:

- розташований у ІV періоді, VІІІ групі, побічній підгрупі.

- Будова атома: порядковий номер 26, в атомі міститься 26 протонів, 26 електронів, 30 нейтронів.

Електрони розподілені на 4 енергетичних рівнях

Електронна формула атома — 1s22s22p63s23p63d64s2.

- Ступені окиснення Феруму та тип хімічного зв’язку:

проявляє ступінь окиснення +2,  +3 електрони проявляє валентність

 

2. Фізичні властивості заліза:

 — сріблясто-блискучий метал, має високу пластичність, легко намагнічується і розмагнічується.

3.Поширення Феруму в природі: після Алюмінію — найпоширеніший.

 

4. Найважливішими залізними рудами є

Fe3O  4 — магнітний залізняк;       FeS2 — пірит.

Fe2 O 3 — червоний залізняк;       Fe2O3*H 2 О — бурий залізняк; 

 

 

Хімічні властивості заліза

 

І.  Пірофорністьздатність до самозаймання  на повітрі в подрібненому вигляді.

 

ІІ.  Взаємодія з простими речовинами — неметалами

- з галогенами  при нагріванні( валентність максимальна)

- з киснем ( окислюється  або згоряє – утворює залізну окалину)

- з сіркою   

Рівняння самостійно

- На повітрі легко окислюється в присутності вологи:

C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Сохраненное изображение 2020-2-11_12-2-48.442.jpg

 

ІІІ.. Взаємодія зі складними речовинами:

  1. Взаємодія з кислотами — розчиняється:

- в хлоридній   C:\Users\Admin\Desktop\Сохраненное изображение 2020-2-11_12-3-40.689.jpg

-  розведеній сульфатній кислоті:

 

 

 

 

 2. Реагує з концентрованими кислотами :

 

Завдання ( по варіантах)до реакцій на стор 152 :

                               Доберіть коефіцієнти методом електронного балансу

C:\Users\Admin\Desktop\Сохраненное изображение 2020-2-11_14-5-36.903.jpg

 

 

ІV. Закріплення знань

1. Допишіть схеми реакцій і складіть хімічні рівняння:

б)

Fe +AgNO3= Fe(NO3)2+ Ag↓

Fe3O4+ H2= 3FeO + H2O

Fe(OH)3+ 3PO4= ePO4+ 3H2O

Fe(NO3)3+NaOH = Fe(OH)3↓+NaNO3

в) 

Fe + 2FeCl3= 3FeCl2

Fe2O3+ CaO = Ca(FeO2)2

Fe(OH)2↓= FeO + H2O

FeS + 2HBr = FeBr2+ H2S↑

 

2.  Яку масу ферум (ІІІ) нітрату потрібно взяти для добування 8 г ферум (ІІІ) оксиду?

Відомо:

 m(Fe2O3)=8 г
Знайти:

m(Fe(NO3)3)-?

 

Розв'язування

Записуємо рівняння реакції:

     x г             8 г

4Fe(NO3)3=2Fe2O3 + 12NO2 + 3O2

   968 г         320 г

M (Fe(NO3)3)=242 г/моль,  а маса 4 моль тога =968 г

M(Fe2O3)=160 г/моль, а маса 2 моль=320 г

х=m(Fe(NO3)3)= 8 г  968 г

                                  320 г    = 24,2 г

Відповідь: 24,2 г

 

V. Підбиття підсумків уроку

Рефлексія

VI. Домашнє завдання

  1. Опрацювати  пар. 25; 2. С. 156 № 195 ( а ), 196; 3. Підготувати повідомлення про застосування сполуки феруму.

Оцінювання

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
25 вересня
Переглядів
87
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку