Заняття - квест. Квітка - життя

Про матеріал
. Розширити знання дітей про екологію, екологічні проблеми; показати взаємозв’язок людини і природи . Ознайомити дітей з природоохоронною роботою в нашій країні; поповнити знання про Червону Книгу України . Привернути увагу до проблем довкілля, навчити сортувати сміття , наголосити про шкідливий вплив сміття на природне довкілля. Розвивати інтерес,прагнення до пізнання природи. Формувати здатність та вміння піклуватися про природні об’єкти та своє здоров’я . Виховувати в дітей почуття свідомості того, що людина частина природи, встановлювати гармонійні взаємини з природою,екологічну культуру, бережливе ставлення до тварин і рослин.
Перегляд файлу

                                                                  Заняття - квест

                                  для   дітей старшого дошкільного віку.

Тема. « Квітка –Життя».
Мета. Розширити знання дітей про екологію, екологічні проблеми; показати взаємозв’язок людини і природи . Ознайомити дітей  з природоохоронною роботою в нашій країні; поповнити знання про Червону Книгу України . Привернути увагу до проблем довкілля, навчити сортувати сміття , наголосити про шкідливий вплив сміття на природне довкілля. Розвивати інтерес,прагнення до  пізнання  природи. Формувати здатність та вміння піклуватися про природні об’єкти та своє здоров’я . Виховувати в дітей почуття свідомості того, що людина частина природи, встановлювати гармонійні  взаємини з природою,екологічну культуру, бережливе ставлення до тварин і рослин.

Матеріал. Демонстраційний:  мультимедійна дошка, презентація  «Сторінками Червоної книги  України», сюрпризна коробка, лист, квітка -Життя, конверти із завданнями та пелюстками,вірші, загадки, надувна куля «Земля», мікрофон.
Роздатковий: матеріали до дидактичних  ігор,емблеми на кожну дитину.

  Хід заняття.

Вихователь. Сьогодні у нас буде незвичайне   заняття. Незвичайне тим,що ми з вами дізнаємось багато нового. А ще до нас завітали гості. Давайте привітаємось ними: - Добрий день!
Вихователь. В добрий день , і в добрий час
                        Завітали ви до нас.
                        Всіх гостей ми в нас вітаємо,
                        Мирного дня та здоров’я бажаємо!
- Який у вас настрій, діти, сьогодні? ( Гарний,веселий.) Тож   поділимось своїм гарним настроєм з гостями.
- Давайте станемо в коло і привітаємося один з одним.
Психогімнастика « Передай клубочок по колу».
(Діти передають клубочок ниток по колу,передаючи  клубок, вітаються і дарують один одному свою красиву посмішку. З нитки утворюється коло.)
- Ось і повернувся до мене клубочок вітанням. Яку геометричну фігуру ми з вами утворили?
-Так,круг.
- Сьогодні, коли я прийшла на роботу,також знайшла біля дверей ось таку геометричну фігуру жовтого кольору. Як ви гадаєте, що це може бути?
( Міркування дітей.)
-І я так думала, та коли взяла його до рук і прочитала, то дізналась,що  це квітка,вірніше її серединка. Ось послухайте цей лист.

« Я  Матінка - Природа.  І  хочу, щоб всі люди були веселі,щасливі,здорові, мали гарний настрій. Та трапилася біда. В моєму саду росла чарівна Квітка -  життя. А злий чаклун зірвав з неї пелюстки та розкидав повсюди бо,він не хоче  , щоб люди раділи, посміхалися, були здоровими. Тому я хочу, щоб ви допомогли  повернути мені чарівні пелюстки для квітки та здолали чари злого Чаклуна. Для цього я залишаю вам свої підказки.
       А також , коли всі пелюстки будуть повернуті квітці, тоді  ви зможете відкрити  цей сюрпризний пакунок і побачити, що там є».

- Діти,  скажіть , хто  така – матінка – Природа?  Так, це все ,що оточує нас навкруги , крім того, що зроблене людиною. Ну що ж, діти, допоможемо Матінці – природі, відшукаємо чарівні пелюстки? Для цього я поділила вас на дві команди. Одна команда – «Сонечко» і друга команда – «Вітамінка». Кожна команда виконуватиме певне завдання. За виконанням завдань буде слідкувати журі.( Представляю)
- Ось тепер ми з вами дізналися, чому ця квітка така дивна. А оскільки у нас спільне завдання – допомогти Матінці –Природі, тому наш девіз:
                                   Ми всі – звичайні діти,                                                                                                                                                                                              
                                   Вміємо плакати й радіти,
                                    Природу дуже любимо,
                                    Друзями їй будемо.(Промовляють разом).
    Ось і  завдання з підказками, де ми знайдемо пелюстки. А чарівними вони стануть тоді, коли виконаємо всі завдання, які вказані на пелюстках. Отож , команди шикуються за капітанами , слухають завдання , і за моєю командою відправляються на пошуки пелюстки. Готові?

  1. Першу пелюстку команда «Сонечко» шукає  в куточку книги, а «Вітамінки» - на ігровій кухні. Побігли!
    Завдання для «Сонечок»: з’ясувати ,що таке жива і нежива природа?
    Дидактична гра « Жива – нежива природа».
    Мета: формувати у дітей поняття про живі і неживі об’єкти природи; виховувати любов до природи, бережне ставлення до неї; розвивати логічне та абстрактне мислення, вчитися міркувати та робити обґрунтовані висновки.

Завдання  для «Вітамінок»: з’ясувати, що зайве.
Дидактична гра «Що зайве!»( фрукти та овочі)
Мета: учити дітей обирати із ряду предметів зайве, пояснювати, чому воно зайве; вживати узагальнюючі слова; розвивати логічне мислення, пояснювальне мовлення, пам'ять.
За правильні відповіді капітани команд отримують чарівні пелюстки і прикріплюють їх до серединки квітки.

  1.  Третю пелюстку «Сонечка» шукають в куточку природи, а «Вітамінки» -- на кухні помічника- вихователя. Вперед!

Завдання для  «Сонечок»: з’ясувати ,коли Земля  сумує, а коли – радіє?
Дидактична гра « Коли Земля сумує, коли Земля радіє».
Мета: розширювати уявлення дітей про вплив людських вчинків на природне довкілля; розвивати пам'ять, увагу; виховувати екологічну свідомість.
Завдання для « Вітамінок»: визначити , яка їжа корисна, а яка – шкідлива.
Дидактична гра « Корисна та шкідлива їжа».
Мета: розширювати уявлення і закріплювати знання дітей про шкоду і користь продуктів харчування; формувати основи здорового способу життя; розвивати комунікаційні навички, увагу, пам'ять, швидкість реакції.
За правильні відповіді капітани отримують чергові пелюстки і прикріплюють їх до серединки квітки.

  1. П’яту  пелюстку « Сонечка» шукають в умивальній кімнаті, а «Вітамінки»-в спальній кімнаті. Вперед!
    Інтерактивний метод «Мікрофон».
    Завдання для «Сонечок»:гравці передають мікрофон з рук в руки,розповідають , кому потрібна вода.
    Дидактичний матеріал на тему « Вода».
    Мета: розширити знання дітей про властивості води, та її значення в житті людини, тварин, рослин; розвивати мовлення,увагу,мислення, пам'ять.
    Завдання для   «Вітамінок»: розповісти, що потрібно для здоров’я.
    Дидактична гра «Що потрібно для здоров’я?»
    Мета: навчити дітей правилам, які допомагають зберегти здоров’я; виховувати дбайливе ставлення до свого організму.
    За правильні відповіді капітани отримують пелюстки та прикріплюють до серединки квітки.
    (Всі діти сідають на лавочку).
  2. Вихователь. Наступну пелюстку отримають капітани команд. Але спочатку, гравці якої команди відгадають загадку? Будьте уважні!  

1.Я все знаю, всіх учу .                                                                                            
А сама завжди мовчу.                            
Щоб зі мною подружитися,                
Потрібно грамоті учитися.

2. Дуже я потрібна всім -
    І дорослим , і малим.
     Всіх я розуму учу,
     А сама завжди мовчу.
- Так, звісно це книга. Та незвичайна, а  ось яка.
(Вмикається презентація « Сторінками Червоної Книги України».)
Це Червона книга України.
- Якого кольору обкладинка у цієї книги. Що вам нагадує червоний колір?( Знаки небезпеки, кров)
- Що роблять люди, коли небезпека? (Плачуть, кричать, благають про допомогу).
- Як ви думаєте, чому обкладинка цієї книги повністю червона? ( У ній розповідається про тих, хто благає про допомогу).
- А чи завжди людина допомагає природі?
Але ж ми міцно пов’язані з рослинами і тваринами. Знищимо птахів -комахи з’їдять всю зелень, люди не зможуть їсти плоди, овочі та фрукти. Так завжди в природі відбувається: зник один – захворів інший – загинув третій.
        Червона книга звертається до людей : Зупиніться , люди! Поміркуйте, що ви робите і до чого це може привести.
         У книзі містяться сторінки різних кольорів. Давайте пригадаємо ,що означають ці кольори? (На червоних сторінках книги розміщені тварини, рослини, які знаходяться під загрозою повного зникнення. На жовтих – ті, які починають тільки зникати. На білих сторінках книги – розповіді про тварин і рослин , які повністю зникли з лиця Землі і їх ніколи вже не буде. На сірих – маловивчені, що рідко зустрічаються. А на зелених – зображені  рослини і тварини, які були врятовані людиною , і тепер їм не загрожує небезпека зникнення. Нажаль таких сторінок дуже мало).
Інтерактивна гра для  капітанів « Так або ні»?
Завдання гравця – відгадати назву рослини чи тварини з Червоної книги України з допомогою дітей. Гравець ставить запитання, відповідь на які може бути «так» чи «ні».

  1. Восьму пелюстку квітки шукатимемо всі разом. Для цього нам необхідно вирушити на лісову галявину.

    Музична руханка «Природу бережемо!»

    Вихователь. Ось і прийшли ми з вами на лісову галявину. Вам подобається тут? Чому? Хто ж залишив стільки сміття? Діти, а яке буває сміття? ( Природного походження і зроблене людиною). Назвіть мені природне сміття. (Це гілочки, листя, трава.) Воно корисне. Його можна компостувати.  А чи можна спалювати сміття? Шкідливим є побутове сміття. Назвіть побутове сміття. Ну що ж, давайте приберемо це сміття, якщо воно таке шкідливе. Та не просто приберемо , а посортуємо його.

    Дидактична гра «Сортуємо сміття».
    Мета: вчити дітей сортувати сміття в залежності від матеріалу; виробляти звичку раціонально та правильно утилізувати відходи; розвивати  мислення, мовлення, пам'ять; виховувати екосвідомість, любов до природи.
    Вихователь. Ось і відшукали ми останню пелюстку Квітки-життя. Всі завдання виконали і тепер можемо повернути цю квітку Матінці – Природі в її чарівний сад. Але ми повинні пам’ятати, що наше здоров’я залежить від чистої води,чистого повітря,чистого грунту. Якщо ми, люди , не забруднюватимемо природу, тоді будемо мати міцне здоров’я, гарний настрій і самопочуття.
          Тому і настав час відкрити сюрпризний пакунок.(Вихователь дістає м’яч «Земля»).
    Інтерактивна гра « Я хочу, щоб наша планета була…»
    (Гравці передають м’яч по колу один одному , висловлюють думку, якою вони хочуть бачити нашу планету.)

    Вихователь.       Ми – як одна сім’я!
                                   Коли співають птахи,
                                   Коли квітують квіти,
                                   Коли радіють діти,
                                   Щаслива вся Земля!
     
docx
Додав(-ла)
Прищепа Зоя
Додано
26 листопада 2023
Переглядів
938
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку