Заняття - квест
для дітей старшого дошкільного віку.
Тема. « Квітка –Життя».
Мета. Розширити знання дітей про екологію, екологічні проблеми; показати взаємозв’язок людини і природи . Ознайомити дітей з природоохоронною роботою в нашій країні; поповнити знання про Червону Книгу України . Привернути увагу до проблем довкілля, навчити сортувати сміття , наголосити про шкідливий вплив сміття на природне довкілля. Розвивати інтерес,прагнення до пізнання природи. Формувати здатність та вміння піклуватися про природні об’єкти та своє здоров’я . Виховувати в дітей почуття свідомості того, що людина частина природи, встановлювати гармонійні взаємини з природою,екологічну культуру, бережливе ставлення до тварин і рослин.
Матеріал. Демонстраційний: мультимедійна дошка, презентація «Сторінками Червоної книги України», сюрпризна коробка, лист, квітка -Життя, конверти із завданнями та пелюстками,вірші, загадки, надувна куля «Земля», мікрофон.
Роздатковий: матеріали до дидактичних ігор,емблеми на кожну дитину.
Хід заняття.
Вихователь. Сьогодні у нас буде незвичайне заняття. Незвичайне тим,що ми з вами дізнаємось багато нового. А ще до нас завітали гості. Давайте привітаємось ними: - Добрий день!
Вихователь. В добрий день , і в добрий час
Завітали ви до нас.
Всіх гостей ми в нас вітаємо,
Мирного дня та здоров’я бажаємо!
- Який у вас настрій, діти, сьогодні? ( Гарний,веселий.) Тож поділимось своїм гарним настроєм з гостями.
- Давайте станемо в коло і привітаємося один з одним.
Психогімнастика « Передай клубочок по колу».
(Діти передають клубочок ниток по колу,передаючи клубок, вітаються і дарують один одному свою красиву посмішку. З нитки утворюється коло.)
- Ось і повернувся до мене клубочок вітанням. Яку геометричну фігуру ми з вами утворили?
-Так,круг.
- Сьогодні, коли я прийшла на роботу,також знайшла біля дверей ось таку геометричну фігуру жовтого кольору. Як ви гадаєте, що це може бути?
( Міркування дітей.)
-І я так думала, та коли взяла його до рук і прочитала, то дізналась,що це квітка,вірніше її серединка. Ось послухайте цей лист.
« Я Матінка - Природа. І хочу, щоб всі люди були веселі,щасливі,здорові, мали гарний настрій. Та трапилася біда. В моєму саду росла чарівна Квітка - життя. А злий чаклун зірвав з неї пелюстки та розкидав повсюди бо,він не хоче , щоб люди раділи, посміхалися, були здоровими. Тому я хочу, щоб ви допомогли повернути мені чарівні пелюстки для квітки та здолали чари злого Чаклуна. Для цього я залишаю вам свої підказки.
А також , коли всі пелюстки будуть повернуті квітці, тоді ви зможете відкрити цей сюрпризний пакунок і побачити, що там є».
- Діти, скажіть , хто така – матінка – Природа? Так, це все ,що оточує нас навкруги , крім того, що зроблене людиною. Ну що ж, діти, допоможемо Матінці – природі, відшукаємо чарівні пелюстки? Для цього я поділила вас на дві команди. Одна команда – «Сонечко» і друга команда – «Вітамінка». Кожна команда виконуватиме певне завдання. За виконанням завдань буде слідкувати журі.( Представляю)
- Ось тепер ми з вами дізналися, чому ця квітка така дивна. А оскільки у нас спільне завдання – допомогти Матінці –Природі, тому наш девіз:
Ми всі – звичайні діти,
Вміємо плакати й радіти,
Природу дуже любимо,
Друзями їй будемо.(Промовляють разом).
Ось і завдання з підказками, де ми знайдемо пелюстки. А чарівними вони стануть тоді, коли виконаємо всі завдання, які вказані на пелюстках. Отож , команди шикуються за капітанами , слухають завдання , і за моєю командою відправляються на пошуки пелюстки. Готові?
Завдання для «Вітамінок»: з’ясувати, що зайве.
Дидактична гра «Що зайве!»( фрукти та овочі)
Мета: учити дітей обирати із ряду предметів зайве, пояснювати, чому воно зайве; вживати узагальнюючі слова; розвивати логічне мислення, пояснювальне мовлення, пам'ять.
За правильні відповіді капітани команд отримують чарівні пелюстки і прикріплюють їх до серединки квітки.
Завдання для «Сонечок»: з’ясувати ,коли Земля сумує, а коли – радіє?
Дидактична гра « Коли Земля сумує, коли Земля радіє».
Мета: розширювати уявлення дітей про вплив людських вчинків на природне довкілля; розвивати пам'ять, увагу; виховувати екологічну свідомість.
Завдання для « Вітамінок»: визначити , яка їжа корисна, а яка – шкідлива.
Дидактична гра « Корисна та шкідлива їжа».
Мета: розширювати уявлення і закріплювати знання дітей про шкоду і користь продуктів харчування; формувати основи здорового способу життя; розвивати комунікаційні навички, увагу, пам'ять, швидкість реакції.
За правильні відповіді капітани отримують чергові пелюстки і прикріплюють їх до серединки квітки.
1.Я все знаю, всіх учу .
А сама завжди мовчу.
Щоб зі мною подружитися,
Потрібно грамоті учитися.
2. Дуже я потрібна всім -
І дорослим , і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу.
- Так, звісно це книга. Та незвичайна, а ось яка.
(Вмикається презентація « Сторінками Червоної Книги України».)
Це Червона книга України.
- Якого кольору обкладинка у цієї книги. Що вам нагадує червоний колір?( Знаки небезпеки, кров)
- Що роблять люди, коли небезпека? (Плачуть, кричать, благають про допомогу).
- Як ви думаєте, чому обкладинка цієї книги повністю червона? ( У ній розповідається про тих, хто благає про допомогу).
- А чи завжди людина допомагає природі?
Але ж ми міцно пов’язані з рослинами і тваринами. Знищимо птахів -комахи з’їдять всю зелень, люди не зможуть їсти плоди, овочі та фрукти. Так завжди в природі відбувається: зник один – захворів інший – загинув третій.
Червона книга звертається до людей : Зупиніться , люди! Поміркуйте, що ви робите і до чого це може привести.
У книзі містяться сторінки різних кольорів. Давайте пригадаємо ,що означають ці кольори? (На червоних сторінках книги розміщені тварини, рослини, які знаходяться під загрозою повного зникнення. На жовтих – ті, які починають тільки зникати. На білих сторінках книги – розповіді про тварин і рослин , які повністю зникли з лиця Землі і їх ніколи вже не буде. На сірих – маловивчені, що рідко зустрічаються. А на зелених – зображені рослини і тварини, які були врятовані людиною , і тепер їм не загрожує небезпека зникнення. Нажаль таких сторінок дуже мало).
Інтерактивна гра для капітанів « Так або ні»?
Завдання гравця – відгадати назву рослини чи тварини з Червоної книги України з допомогою дітей. Гравець ставить запитання, відповідь на які може бути «так» чи «ні».