Формувати уявлення дітей про організм людини, її зовнішні та внутрішні органи, їх функції; продовжувати вчити правильно називати та розташовувати органи на моделі тіла; визначати спільні та відмінні ознаки людини . Розвивати мислення, пам'ять , увагу. Виховувати бережливе ставлення до свого організму.
Заняття з валеології
« Дітям про організм людини»
Мета: формувати уявлення дітей про організм людини, її зовнішні та внутрішні органи, їх функції; продовжувати вчити правильно називати та розташовувати органи на моделі тіла; визначати спільні та відмінні ознаки людини . Розвивати мислення, пам'ять , увагу. Виховувати бережливе ставлення до свого організму.
Матеріли: мікрофон, коробка , модель тіла, об’ємні внутрішні органи, площинні круг та овал, картки з зображенням людини , площинні органи людини, загадки, лічилка.
Хід заняття
Діти заходять до групи вітаються з гостями. Сідають на стільці. Серед гостей присутній кореспондент з м. Києва дитячого журналу. Вихователь звертає увагу дітей на гостю.
( Вихователь запрошує гостю на вступну бесіду)
передаючи мікрофон ви називаєте своє ім’я. Наприклад: « Мене звати Ілля, а тебе……
Гра « Передай мікрофон»
Вихователь та діти дякують за гру. Гостя сідає. Вихователь починає заняття, загадує загадку.
Хто ранком ходить на чотирьох ногах,
удень - на двох, а ввечері - на трьох? (Людина)
( за кольором волосся, очей , шкіри, а також за формою та розмірами) Всі тіла складаються з однакових частин. Подивіться на себе та один одного. З яких частин складається ваше тіло?( Дати можливість дітям сказати: з голови, тулуба, двох рук, двох ніг). Усі частини тіла виконують різні функції. Я ставитиму запитання, а ви спробуйте на них відповісти.
Запитання для дітей
1. Біля круга станьте ті, в кого темне волосся, а біля овалу – ті , в кого світле.
2. Біля круга станьте ті, у кого довге волосся, а біля овалу – в кого воно коротке.
3. Біля круга - волосся пряме, а біля овалу – кучеряве.
4. Біля круга – у кого є веснянки, біля овалу - у кого їх немає.
5. Біля круга – високі на зріст, біля овалу – низенькі.
Фізкультхвилинка
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за столи тихо сядьте.
- Крім зовнішніх, у людини є ще і внутрішні органи. Чи знає хтось із вас,як вони називаються? ( Дітям дається можливість висловитися) . Їх не видно, але їх можна відчути. Давайте покладемо руку на грудну клітину біля серця ( вихователь показує ,як це зробити). Чуєте легеньке пульсування? Зараз ми відчуваємо, як працює наше серце.
А тепер пропоную пограти в гру « Розмісти правильно» , яку приготувала для нас наша гостя з м. Києва.( Вихователь відкриває коробку, дістає листок з завданням та зачитує дітям)
За горами, за лісами
cтоїть бочка з пирогами.
Раз, два, три -
тож виходити будеш ти!
Вихователь одягає на вибрану дитинку модель тіла та починає загадувати загадки про внутрішні органи , в тій послідовності , в якій вони розміщенні.
( Печінка)
5.Висить мішечок не простий, то повний, то пустий, він їжу всю приймає, а не потрібну виганяє. ( Шлунок)
6. Схожий він на довгий провід і згорнувшись він лежить.
( Кишківник)
Дитина, яка дає правильну відповідь , знаходить відповідний орган та прикріплює на модель тіла. Після закінчення роботи, вихователь разом з дітьми розглядають модель, повторюють функції органів.
Дидактична гра « Органи людини»
- Скажіть діти, чи знайшли ми з вами хоч один орган, який був би не потрібен людині?
- А такий орган, який би нічого не робив? (Відповіді дітей)
От і молодці, добре попрацювали.