Заняття "Дітям про організм людини"

Про матеріал

Формувати уявлення дітей про організм людини, її зовнішні та внутрішні органи, їх функції; продовжувати вчити правильно називати та розташовувати органи на моделі тіла; визначати спільні та відмінні ознаки людини . Розвивати мислення, пам'ять , увагу. Виховувати бережливе ставлення до свого організму.

Перегляд файлу

Заняття з валеології

« Дітям про організм людини»

Мета: формувати уявлення дітей про організм людини, її зовнішні та внутрішні органи, їх функції; продовжувати вчити правильно називати та розташовувати органи на моделі тіла; визначати спільні та відмінні  ознаки людини . Розвивати мислення, пам'ять , увагу. Виховувати бережливе ставлення до свого організму.

Матеріли: мікрофон, коробка , модель тіла, об’ємні внутрішні органи, площинні круг та овал, картки з зображенням людини , площинні органи людини, загадки, лічилка.

Хід заняття

Діти заходять до групи вітаються з гостями. Сідають на стільці. Серед гостей присутній кореспондент з м. Києва  дитячого журналу. Вихователь звертає увагу дітей на гостю.

  • Діти, сьогодні до нас на заняття приїхала гостя з самого Києва.

( Вихователь запрошує гостю на вступну бесіду)

  • Доброго дня , діти. Я кореспондент з м. Києва  відомого дитячого журналу. Звати мене Ганна Любомирівна.
  • Тепер хочу і я з вами познайомитися , у мене є ось такий мікрофон,

передаючи мікрофон ви називаєте своє ім’я. Наприклад: « Мене звати Ілля, а тебе……

 Гра « Передай мікрофон»

  • Мені дуже приємно з вами познайомитися. Нещодавно в Інтернеті я натрапила на сайт вашого садочка і побачили вас - розумних, вихованих. Мене дуже зацікавило те, як діти розвиваються в інших містах. І тому не гаючи часу -  виїхала до вас. З собою я привезла цікаву розвивальну  гру, щоб перевірити, як ви виконаєте моє завдання. Гру я віддаю вашому вихователю. Вам бажаю успіху. А я буду за вами  спостерігати, фотографувати та робити відео для свого журналу.

Вихователь та діти дякують за гру. Гостя сідає. Вихователь починає заняття, загадує загадку.

Хто ранком ходить на чотирьох ногах,

    удень - на двох, а ввечері - на трьох?     (Людина)

  • Так, це людина. І сьогодні на занятті ми з вами  поговоримо про людину, її організм.
  • Дівчата і хлопчики, діти і дорослі – це все люди . Їхні тіла влаштовані за однаковим принципом, та при цьому вони всі різняться між собою

( за кольором волосся, очей , шкіри, а також за формою та розмірами) Всі тіла складаються з однакових частин. Подивіться на себе та один одного. З яких частин складається ваше тіло?( Дати можливість дітям сказати: з голови, тулуба, двох рук, двох ніг). Усі частини тіла виконують різні функції. Я ставитиму запитання, а ви спробуйте на них відповісти.

Запитання для дітей

  • Що роблять наші ноги? (Ноги стоять і рухаються, ходять бігають , стрибають, присідають).
  • Коли нам потрібні руки? ( Коли хочемо щось взяти, до чогось доторкнутись, потримати щось, погладити).
  • Чому рухається наша голова? ( Бо шия на якій тримається наша голова, рухлива. Завдяки цьому голова може нахилятися вперед і назад, повертатися в різні сторони).
  • Для чого нам волосся? ( Волосся захищає голову від сонця дощу, вітру)
  • Як рухається найбільша частина тіла – тулуб? ( Тулуб згинається вперед , назад, повертається в різні сторони)
  • Погляньте на своє тіло. Ви бачите, що все воно вкрите шкірою. Як ви гадаєте, для чого вона? ( Шкіра захищає органи, які знаходяться всередині нас)
  • Для чого нам очі, вуха,ніс? ( Вихователь проводить досліди з цими частинами тіла)
  • Ми можемо зробити такий висновок, що кожен  орган важливий, потрібний та виконує певну функцію.
  • А зараз ми пограємо в гру « Ми однакові – ми різні». Під час гри ми переконаємося, що у нас з вами є і спільне, і відмінне . Після моїх слів ділимось на групи за певними ознаками : одна стає біля круга, інша – біля овалу. ( Вихователь кладе на підлогу заздалегідь вирізані круг та овал на відстані кількох метрів одне від одного та починає давати вказівки дітям. )

1. Біля круга станьте ті, в кого темне волосся, а біля овалу – ті , в кого світле.

2. Біля круга станьте ті, у кого довге волосся, а біля овалу – в кого воно коротке.

3. Біля круга - волосся пряме, а біля овалу – кучеряве.

4. Біля круга – у кого є веснянки, біля овалу - у кого їх немає.

5. Біля круга – високі на зріст, біля овалу – низенькі.

Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться, 
Землі нашій поклоніться 
За щасливий день вчорашній. 
І до сонця потягніться. 
В різні боки нахиліться. 
Веретеном покрутіться. 
Раз присядьте, два присядьте. 
І за столи тихо сядьте.

    - Крім зовнішніх, у людини є ще і внутрішні органи. Чи знає хтось із вас,як вони називаються? ( Дітям дається можливість висловитися) . Їх не видно, але їх можна відчути. Давайте покладемо руку на грудну клітину біля серця ( вихователь показує ,як це зробити). Чуєте легеньке пульсування? Зараз ми відчуваємо, як працює наше серце.

А тепер пропоную пограти в гру « Розмісти правильно» , яку приготувала для нас наша гостя з м. Києва.( Вихователь відкриває коробку, дістає листок з завданням та зачитує дітям)

  • Діти, Ганна Любомирівна пропонує нам  розмістити внутрішні органи людини у певній послідовності та назвати їх функції, а допоможе нам в цьому ось така модель тіла людини ( вихователь демонструє  внутрішні органи  людини та модель тіла).
  • Зараз ми оберемо дитинку – модель,  а допоможе нам лічилка.

За горами, за лісами 
cтоїть бочка з пирогами. 
Раз, два, три - 
тож виходити будеш ти!

Вихователь одягає на вибрану дитинку модель тіла та починає загадувати загадки про внутрішні органи , в тій послідовності , в якій вони розміщенні.

  1. Всім нашим організмом він керує. ( Мозок)
  2. Ці дві повітряні кульки,дихати нам допомагають. ( Легені)
  3. Що то за штука, що день і ніч стука? ( Серце)
  4. Перший удар на себе приймає, якщо не корисне людина вживає.

( Печінка)

5.Висить мішечок не простий, то повний, то пустий, він їжу всю приймає, а не потрібну виганяє. ( Шлунок)

6. Схожий він на довгий провід і згорнувшись він лежить.

( Кишківник)

Дитина, яка дає правильну відповідь , знаходить відповідний орган та прикріплює на модель тіла. Після закінчення роботи, вихователь разом з дітьми розглядають модель, повторюють функції органів.

Дидактична гра « Органи людини»

  • Тепер пропоную вам зайняти місця біля столиків та самостійно викласти всі органи людини на обличчі та тілі. ( Діти виконують завдання)
  • Діти, а зараз надаю слово нашій гості з м. Києва.( Гостя висловлює свої враження від побаченого )

     - Скажіть діти, чи знайшли ми з вами хоч один орган, який був би не           потрібен людині?

       - А такий орган, який би нічого не робив? (Відповіді дітей)

От і молодці, добре попрацювали.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткаченко Людмила Іванівна
    Я теж проводила таке заняття.є схожі ігри.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 лютого 2018
Переглядів
18128
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку