Добрий день!
Вам я, діти, побажаю,
Хай щастить вам до кінця,
Хай дитинство ваше квітне,
Наче квіточка ось ця.
- Диво квітка вам відкриє
Знання про права дитини.
Пелюстки ми відриваємо,
Заняття нині починаємо!
«Я і мої права»
Очікувані результати: діти ознайомлені з основними положеннями Конвенції про права дитини; виховувати правову свідомість учнів; вміють самовдосконалюватися, в інтелектуальному і моральному розвитку учнів .
Обладнання: квітка з різнокольоровими пелюстками; скриня; м’яч; дзеркало.
Хід
Вчитель разом з учнями
Психогімнастика.
- Добрий день!
Вам я, діти, побажаю,
Хай щастить вам до кінця,
Хай дитинство ваше квітне,
Наче квіточка ось ця.
- Диво квітка вам відкриє
Знання про права дитини.
Пелюстки ми відриваємо,
Заняття нині починаємо!
Вспупне слово дитина
Уявіть , що відкрили нову країну, де ще ніхто не жив і в якій немає ні прав, ні законів. Ви будете першими поселенцями. Які ж права і свободи потрібні в цій країні?
У мене в руках чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче побачити що це, може зазирнути, але поки що не розповідати про те, що там, аж доти, поки всі не заглянуть.
Запитання вилель
1.Що ви побачили?
2.А кого ви в ньому побачили?
3.То кого ви побачили в цій скриньці?
Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе, людину - НАЙЦІННІШИЙ СКАРБ. Кожен з вас - людина. Неповторна особистість, людина ,яка живе сьогодні і, САМЕ ТАКОЇ БІЛЬШЕ НА ЦІЙ ЗЕМЛІ НЕМАЄ І НІКОЛИ НЕ БУЛО...
Вчитель: Дитина, як і кожна людська істота, від народження має права.
Предентаці вступне слово (Дитина22 змінить під себе)
Права дитини — це певні можливості, які потрібні дітям для того, щоб жити і дорослішати. Дитиною вважають людину віком до 18 років. Саме діти потребують особливої охорони і піклування з боку дорослих.
Дитинство — найважливіший період у житті людини, коли вона формується здобуваючи необхідні знання, уміння і навички.
Вчитель грає з учнями в гру: «Розкажи про себе»
Ви будете передавати м’яча один одному . Учень, який одержав м’яч, буде відповідати на одне моє питання.
Питання:
Таким чином ми зрозуміли по відповідям, що в нас є певні права і ми їх використовуємо у житті.
Вчитель: Давайте розглянемо основні права дитини і пограємо в гру «Склади квітку своїх прав»
1.Пелюстка червона палає яскраво
На щасливе дитинство ви маєте право.
Кожна дитина має право на життя, на свободу й особисту недоторканність та щасливе дитинство.
2. Ось пелюсточка зелена
Нам відкриє всім знання.
Мають діти наші право
На освіту й навчання.
Діти, ви маєте право на освіту.
3. Ось пелюсточку синеньку
Я легенько підкрипляю,
Пам'ятайте любі друзі,
Діти жити мають право!
Дитина, має право жити у сім’ї разом з батьками.
4. Оранжева пелюстка
Всім повідомля,
Мають хлопці і дівчата
Право на здоров'я.
Діти мають право на медичну допомогу
5. Ось пелюсточка одненька,
І на колір, ще й жовтенька
Право це всі мають знати
Дітям треба відпочивати!
Діти мають право на відпочинок.
Гра «З якої казки» (рають всі діти)
- Вгадати ім’я героя казки і які правила поведінки порушив кожен із них або які права порушили проти них?
1.Хто утік від баби з дідом –
Не міг сидіти на вікні.
Зустрів в лісі різних звірів
І кожному співав пісні?
А хитру лисицю зустрів
І себе занапастив? (« Колобок» - не слухав старших і потрапив у біду).
2.В батька хлопчик дуже гарний,
Незвичайний, дерев’яний.
Він навчатись не бажає,
Лиш в халепи потрапляє…(«Казка про Буратіно» – не хотів вчитися у школі)
3.Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці.
Є така у мене звичка —
Десь губити черевички.
(«Попелюшка» - примушували тяжко працювати)
4.Підробив він голосок,
Став малим співати.
Здогадалися вони:
Вовк — не їхня мати.
(«Вовк і семеро козенят» – правила порушили козенята, а вовк порушив право - посягнув на життя козенят)
5.Він звірят усіх лікує,
Від холери їх рятує.
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить.
Які права виконував лікар Айбалить?
(«Айболить» - право на медичне обслуговування)
6.Сидить півник на печі
Їсть смачненькі калачі.
Ось лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить котик рятувати,
В лиса півника забрати.
(«Котик і півник», півник не слухав старших)
ВЧИТЕЛЬ: Наостанок хочу ще раз нагадати : ЗНАЙТЕ СВОЇ ПРАВА І ПОВАЖАЙТЕ ПРАВА ІНШИХ, виконуйте свої обов’язки і будьте відповідальними.
Хоча ми всі ще школярі,
Та в нас закон є і права.
І ми навік запам’ятали
Із Декларації слова:
Всі діти вільні і всі рівні,
І треба дружно всім нам жить
Тож ми із школи навчимося
Всіх поважати і любить!
1