До розіграшу
залишилось:
15 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Заняття для батьків майбутніх першокласників "Тиждень1. Я - школяр"

Про матеріал

"Школа першокласних батьків і майбутніх першокласників". Тренінг з батьками допоможе вчителю ознайомити з основними методами і формами роботи з першокласниками, а батькам - психологічно підготувати дітей до школи.

n:start; widows: 1;-webkit-text-stroke-width: 0px;float:none;word-spacing:0px'>ренінг з батьками допоможе вчителю ознайомити з основними методами і формами роботи з першокласниками, а батькам - психологічно підготувати дітей до школи.
Перегляд файлу

Алабаш Наталія Дмитрівна учитель початкових класів Ялтинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів N2 Першотравневої районної ради Донецької обдасті

Заняття для батьків майбутніх першокласників

Метою початкової освіти є гармонійний розвиток дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування загальнолюдських цінностей, підтримка життєвого оптимізму, розвиток самостійності, творчості та допитливості.

Ідейні засади:

Презумпція талановитості дитини

Забезпечення рівного доступу до освіти, заборона будь-яких форм дискримінації

Цінність дитинства

Відповідність освітніх вимог віковим особливостям дитини, визнання прав дитини на навчання через діяльність, зокрема і гру

Радість пізнання

Організація пізнавального процесу, яка приноситиме радість дитині, широке використання в освітньому процесі дослідницької та проектної діяльності

Розвиток особистості

Замість «навченої безпорадності» – плекання самостійності та незалежного мислення. Підтримка з боку вчителя/ вчительки розвине у дітей самоповагу та впевненість у собі

Здоров’я

Формування здорового способу життя і створення умов для

 Тиждень 1: «Я – школяр»

 Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:

  Навіщо мені ходити до школи? / Що я очікую від шкільного життя?

  Хто я? Хто мої однокласники?

  Як мені безпечно дістатися до школи й повернутися додому?

Що покласти у шкільний ранець?

Завдання першого тижня:

1. Створити умови для цікавого й радісного навчання.

2. Організувати знайомство учнів з однокласниками та вчителями.

3. Навчати активного слухання в умовах усного спілкування.

4. Навчати взаємодії в парах та групах.

5. Сприяти усвідомленню правил безпечної поведінки дорогою до навчального закладу та у школі.

 6. Допомагати дітям ідентифікувати себе як учнів та мотивувати їх до навчання.

 Очікувані результати першого тижня: На кінець тижня учні знатимуть:

  що означає бути учнем /ученицею школи

чому важливо вчитися;

правила поведінки на уроці;

  правила безпечної поведінки дорогою до школи та додому;

вмітимуть:

звертатися до однокласників і вчителя на ім’я;

уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування;

  взаємодіяти в парах і групах для досягнення навчальних цілей;

поводитися на уроці згідно з правилами;

дотримуватися правил безпечної поведінки дорогою до школи та додому.

 

 

 

 

І. Ранкова зустріч. Знайомство. Виконання пісні про школу. «Веселий» оркестр

1. Зайомство і привітання (треба стати в коло).

Добридень! (пісня для ранкової зустрічі)

Добридень, добридень,

добридень скажу,

Як рано чемненько до мами іду:

Тут очка, тут личко,

тут ніс, а тут губи,

Тут маю два вушка, а тут білі зуби!

Добридень, добридень,

добридень скажу,

Як рано чемненько до тата іду:

Тут палець, долоня, плече і рука,

Тут маю два вушка, а тут є п'ята!

Добридень, добридень,

добридень скажу,

Як рано чемненько до школи іду:

Багато книжок і забав є у нас.

Веселою піснею вітаємо вас!

2. Визначення емоційного стану

По закінченні музичного твору запропонуйте учням визначити свій теперішній емоційний стан за допомогою смайликів. Потім кожен по черзі показує смайлик та описує свій емоційний стан. Учителька також описує свій емоційний стан і може навіть почати цю гру, задаючи алгоритм висловлювання.

3. Знайомство.

По черзі скажіть своє імя, імя своєї дитини та за що ви її любите.

«Мене звати…, я люблю свою дитину за те, що…».

4.Правила заняття.

  • Приходити вчасно.
  • Говорити по черзі.
  • Мобільна тиша.
  • Поважати думку інших.
  • Правило «Пас».
  • Бути активними.
  • Зберігати таємниці.

ІІ. Проведення діалогу / сюжетно-рольової гри на тему «Чого я хочу навчитися у школі?»

Варіант 1

Розкажіть, що дорогою до школи ви почули розмову між двома учнями і стисло перекажіть її зміст: Марійка: Як добре, що люди придумали школу. Я так люблю ходити до школи. Стільки нового пізнаю щодня! А ти?

Остап: Я? Не знаю… Я хотів би, щоб ще тривали літні канікули. Надворі так гарно! Можна плавати в річці, мандрувати, вранці не треба нікуди поспішати! А зараз треба раненько вставати і йти до школи…

Марійка: А я встаю вранці і думаю, скільки всього цікавого мене чекає в школі...

Запропонуйте учням допомогти Марійці переконати Остапа в тому, що у школі цікаво і можна багато навчитися та цікаво провести час.

Пари для діалогу можна дібрати таким способом:

- Учні виходять на вільний від столів простір класу.

- Учні рухаються в цьому просторі хаотично, поки вчителька не плесне один раз в долоні.

- Тоді учні зупиняються й обговорюють окреслену проблему з тим, хто опинився до нього найближче.

- Приблизно через хвилину вчителька плескає у долоні двічі. Усі знову продовжують рухатися хаотично.

- Учителька знову плескає в долоні один раз. Учні знову зупиняються для створення діалогу із тим, хто поруч.

- Після третього разу вчителька просить усіх сісти за парти.

- Учителька запрошує кількох учнів поділитися власними або зібраними під час гри ідеями з усім класом.

 

ІІІ. «Руховий» (математичний) диктант

(для закріплення понять ліворуч, праворуч, прямо)

Диктант можна провести у класному приміщенні або на шкільному подвір’ї.

Зразок диктанту

Дорога до Казкової школи: 3 кроки прямо, два кроки ліворуч, 1 крок назад, 4 кроки праворуч…Вузенька стежечка. Ви мусите правою рукою торкнутися плеча сусіда попереду, пройти 3 кроки вперед і 1 праворуч… Дорогою учні можуть знаходити різні речі (камінці, іграшки, набір крейди, кольоровий папір) і забирати ті, які знадобляться у школі, пояснюючи: «Я візьму (називає річ), бо …

IV. Створення малюнка «Школа моєї мрії», зокрема на шкільному подвір’ї. Автограф під малюнком

1. Об’єднайте дітей у групи за допомогою листівки (малюнка), розрізаної на 4 частини довільним способом.

Учителька розрізує листівки (малюнки) на певну кількість частин так, щоб кожна дитина отримала одну частину розрізаної листівки. Вчителька перемішує частини та довільно розкладає на столі. На прохання учителя учні, вибравши свою картинку, знаходять у групі інших, щоб скласти з частин цілу листівку.

2. Виведіть дітей на подвір’я школи і дайте кожній групі пачку кольорової крейди.

 Запропонуйте кожній групі створити на асфальті малюнок «Школа моєї мрії» і поставити під малюнком автограф (один від цілої групи, або індивідуальний від кожної дитини: назва групи чи ім’я учня (ім’я та прізвище) написані за допомогою букв, піктограм, смайликів тощо).

V. Руханка «Зоопарк».

По черзі назвіть себе якоюсь тваринкою, уникаючи повторів.

Крок 1. Біля кого справа є порожній стілець, двічі плескає руками по своїх колінах, називаючи свою тваринку (Наприклад: «Зайченятко, зайченятко…»), а потім двічі плескає по порожньому стільцю і запрошує до себе іншу тваринку («… кличе до себе лисенятко»).

Крок 2. Той, чию тваринку назвали, має перебігти і сісти на порожній стілець.

Учасник, справа біля якого звільнився стілець, повторює Крок 1.

VI. Інформаційне повідомлення «Булінг у школі»

Булінг (bullying, від анг. bully — хуліган, забіяка, задирака, грубіян, насильник) визначається як утиск, дискримінація, цькування.

Цей термін означає тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи до іншої дитини або інших дітей.

VII. Робота в групах «Наші дії»

  • Об’єднайтесь у три групи, розрахувавшись на котиків, песиків та жабок. Закрийте очі та об’єднайтесь у групи за допомогою «мови» тварин.
  • Обговоріть і запишіть на аркушах паперу ваші пропозиції щодо означених питань.

Презентуйте свої напрацювання, вислухайте доповнення інших груп.

VIII. Рефлексія.

1. Відгадування загадок.

Не кущ, а з листочками,

Не сорочка, а зшита,

Не людина, а навчає. (книжка)

В спеку, дощ і навіть сніг

ступають на шкільний поріг.

Вчителі їх вчать читати,

Віднімати, додавати. (учні)

Чарівний незвичайний дім,

Приємно й затишно у нім.

Там діти здобувають щодня

Уміння, навички, знання.

Завжди стрічає радо вас,

Гостинно відчиняє клас,

Віконцями сія довкола

Святиня ця – це … (школа)

 

В кожній школі він живе,

На урок діток зове.

Поки вчаться - він мовчить,

Як перерва – то кричить. (дзвінок)

2. Підсумок заняття.

   По черзі висловіть свої враження від заняття.

   Станьте в коло, візьміться за руки і промовте: «Хай сьогодні нам щастить, хай нам завтра пощастить, хай завжди нам всім щастить!» Поаплодуйте один одному і самим собі.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
20 травня
Переглядів
1313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку