Казкові дороги
(заняття-пошук)
Програмовий зміст: формувати у дітей бажання пізнавати нове, викликати подив від зустрічі з несподіваним; продовжувати вчити дітей оперувати цифрами; розвивати у них математичне та логічне мислення, активність, слухову та зорову пам'ять; закріпити уміння знаходити пару за певною ознакою; доповнювати словник дітей новими словами; виховувати чуйне та добре ставлення до інших дітей, бажання допомогти їм у скруті.
Словникова робота: збагачувати словник дітей словом «кур’єр» та його значенням.
Матеріали: відеолист, чарівна стежина, чарівна паличка, карта, флешка, цукерки, ноутбук, будиночки з цифрами для Д/Г «Сусіди», матеріали до Д/Г «Вирощуємо казковий ліс», ширма з назвою країни Казкограй.
Попередня робота: прогулянка з дітьми по алеї «Сліди диких тварин» в ДНЗ; читання та переказування українських народних казок: розв’язування логічних задач.
Тип: інтегроване
Вид: групове
Хід заняття
Входять діти до групи, вітаються.
Вихователь: Діти, сьогодні, поки ви снідали на адресу нашої групи прийшов електронний лист. В ньому відео звернення до вас. Подивимось його?
Діти: Так!
Відеолист
Доброго вам дня діти. Звертаюсь до вас я, Пізнайко. Я, як і ви відвідую дитячий садок. Та в моєму садочку трапилась біда, зла чаклунка зачарувала його. Я в той день спізнився до садочка, тому мене не зачаклували, я знайшов листа в якому сказано, що якщо я виконаю усі завдання, складу карту, та знайду чарівну паличку, то зможу роз чаклувати моїх друзів. Та як я не старався, в мене нічого не виходить. Тому звертаюсь, може ви мені допоможите.
Вихователь: Діти, допоможимо Пізнайкові?
Діти: Так!
Вихователь: а чи любите ви казки?
Діти: Так!
Вихователь: Адже, щоб виконати усі завдання з Казкограю, нам знадобляться знання про казки, та їх героїв. Бо саме казки нас ведуть у світ чарівних пригод та історій.
Діти, а як ви думаєте, звідки беруться казки?
Діти: їх складає народ та пишуть письменники.
Вихователь:назвіть кілька відомих вам казок.
Діти: «Коза-Дереза», «Колобок», «Ріпка» …
Вихователь: так, вірно, молодці. Але щоб потрапити в країну Казкограй, нам потрібно пройти по чарівній стежині. Та щоб на ню ступити ви маєте відгадати загадку:
Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана)
Діти проходять по стежині відповівши на запитання. Перед ними розкривається ширма «КАЗКОГРАЙ»
Вихователь: це була лише розминка, тепер ми маємо виконати завдання, щоб зібрати карту. Ви готові?
Щось я не ачу де наше перше завдання, можливо ви щось помітили?
Діти знаходять конверт.
Вихователь: Ой, що ж у цьому конверті? Давайте подивимось?
Тут сказано, щоб знайти першу частину карти, нам потрібно підказати слово.
Дидактична гра “Підкажи слово”
- Якщо в казці є чудо ,то вона ...(чудова)
- Якщо в казці є загадка ,то вона...(загадкова)
- Якщо в казці є мудрість ,то вона ...(мудра)
- Якщо в казці є дива ,то вона ...(дивовижна)
- Якщо в казці є добро,то вона...(добра)
Вихователь: молодці, впорались з завданням дуже добре. Ой гляньте, з під ноутбука виглядає щось. Це шматочок карти, а на звороті наступне завдання.
Дидактична гра «Сусіди»
Діти в будиночках які в них на столах шукають сусіди цифрам, що не можуть знайти свій дім.
Вихователь: З цим завданням ви також впорали, а ось і наступне вже на нас чекає.
Дидактична гра «Уважні та кмітливі»
Вихователь:і це завдання вам під силу молодці.
Наступне наше завдання
Дидактична гра «Знайди пару»
Діти за вказівкою вихователя за певною ознакою шукають собі пару.
Вихователь:які ви молодці, у нас залишилось ще останнє завдання.
Дидактична гра «Вирощуємо казковий ліс»
Діти діляться на три команди за ознакою яку запропонував вихователь та викладають за зразком
Вихователь:ось ми і знайшли всі частини карти, тепер давайте складемо її та знайдемо чарівну паличку.
Діти разом з вихователем складають карту, знаходять паличку.
Рефлексія
Вихователь:я пропоную перед тим, як віддати паличку Пізнайкові, перевірити її. Станемо в коло і поділимося своїми враженнями. Ми передаємо чарівну паличку один одному і ділимося думками. Починайте свої пропозиції такими словами, як «мені сподобалося....», «я запам'ятав....», «я вдома батькам розповім про......», «мені не сподобалося.......»
( Діти передають паличку і діляться своїми враженнями)
Вихователь: А мені сподобалося якими ви активними,талановитими,добрими, веселими були на сьогоднішньому занятті і я хочу вам сказати спасибі!
Тепер покладемо чарівну паличку в коробку і з допомогою кур’єра передамо її Пізнайкові.
Кур’єр забирає паличку і йде.
Словникова робота: діти, а хто таки кур’єр, як ви думаєте?
Кур’єр – це людина яка доставляє різноманітні предмети речі тощо з одного місця в інше.
Діти по чарівній стежині повертаються в садок.
Стук у двері. Заходить кур’єр.
Кур’єр: доброго дня, це середня В група? Розпишіться, для вас посилка.
Вихователь: дякуємо вам.
Вихователь розкриває посилку, а там лист з подякую від Пізнайка та цукерки для дітей.