Комплексний методи керівництва сюжетно-рольовою ігровою діяльністю

Про матеріал
Cюжетно-рольова гра – провідна діяльність дошкільників, яка задовольняє вікові потреби дітей та допомагає оволодіти знаннями і вміннями. У грі починається моральний та розумовий розвиток дитини, а головне – становлення особистості.
Перегляд файлу

  Cюжетно-рольова гра – провідна діяльність дошкільників, яка задовольняє вікові потреби дітей та допомагає оволодіти знаннями і вміннями. У грі починається моральний та розумовий розвиток дитини, а головне – становлення особистості.

     Відомі два джерела, які живлять дитячі задуми, спонукають реалізувати їх у грі.

 Перше – явища і події навколишньої дійсності, які випадково спостерігають діти і які викликають у них інтерес.

Друге – продумана, послідовна організація дорослими доступних, цікавих вражень, що можуть збагачувати зміст гри.

 

Комплексний метод керівництва ігровою діяльністю передбачає

два основних етапи:

  • виникнення гри на основі вражень дітей у процесі ознайомлення із суспільними явищами, поглиблення і розвиток її за допомогою іграшок та замінників.
  • активізація педагогічно доцільного змісту ігор – знань, моральних уявлень, творчості, самостійності – за допомогою рольового спілкування вихователя з дітьми, введення правил колективної гри.

 

Для забезпечення правильної організації та проведення

сюжетно-рольової гри, необхідні:

  • чіткість та послідовність планування навчально-виховної роботи з керівництва творчими іграми;
  • зв’язок між навчанням на заняттях, творчими іграми та працею, спрямованими на задоволення потреби гри;
  • складання перспективного планування підготовки сюжетно-рольових ігор на рік;
  • конкретизація ігрової ситуації, безпосередньо вихователем у період гри, спираючись на знання та вікові особливості дітей, конкретну ситуацію, досвід, такт, педагогічну майстерність.

 

Методичні рекомендації до проведення сюжетно-рольових ігор

1. Вимоги до гри:

  • кожна дитина повинна вміти виконувати будь-яку роль тієї чи іншої гри (мінятися ролями); вживати ввічливі слова – необхідна умова культури спілкування;
  • включати в сюжетно-рольові ігри лічбу та вимір, переходячи від конкретних форм до більш абстрактних;
  • ігровий матеріал має бути привабливий і розміщений у доступних для дітей місцях.

 

2. Керівництво вихователя грою:

  • знати психологічні та вікові особливості дітей дошкільного віку, індивідуальні – кожної дитини;
  • завойовувати довіру у вихованців, розуміти ігрові задуми дітей, їх переживання, вміти встановлювати з ними дружні контакти;
  • вміти пробудити у дитини інтерес, цікавість до гри, бажання гратися в колективі однолітків;
  • добре знати структуру рольової гри, її чотири компоненти (розподіл ролей, ігрові дії ролей, ігрове застосування предметів та їх умовну заміну іншими предметами, стосунки між гравцями);
  • проводити роботу з дітьми по ознайомленню з навколишнім життям, працею дорослих у різних сферах, щоб діти мали певні конкретні знання про навколишню дійсність, які б вони могли використати в грі;
  • розвивати в процесі гри у дошкільників творчість, фантазію, уяву, використовуючи різноманітні прийоми: запитання, заохочення, репліку, вказівку, оцінку окремих персонажів, тощо;
  • тримати в полі зору всіх учасників гри, а часом самому бути її учасником (з молодшими гратися разом, у старших дошкільників розвивати самостійність, цілеспрямованість, наполегливість);
  • сприяти організації дитячого колективу у грі, вихованню дружніх почуттів, позитивних моральних якостей.

 

docx
Додано
31 січня 2021
Переглядів
955
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку