Мета:
Розвивати вміння дітей творчо використовувати свій руховий досвід в умовах емоційного спілкування з однолітками. Залучати до здорового способу життя, розвивати в дітей активність, прагнення до досягнення успіху, витримку і наполегливість. Розвивати логічне мислення у дітей, вміння порівнювати предмети, знаходити подібності та відмінності. Розвивати дрібну моторику пальців рук, пам`ять, увагу дітей, вміння дітей сприймати інформацію за допомогою зорових і слухових аналізаторів, формувати взаємозв`язок між зоровим сприйняттям і словом під час перегляду карток Домана. Розвивати вміння слідкувати за гігієною зубів, вчити правильно чистити зуби. Виховувати товаристкість, створити гарний настрій у малят, викликати бажання гратися разом.
Матеріали та обладнання:
Паперові запрошення на вечірку, піжамки, тапки для дітей, пов`язки для сну, подушки різного розміру, мішечок з різними аксесуарами, картки Домана, іграшковий котик, кукурудзяні колечка для браслету, розеточки, підкладки, мильні бульбашки, повітряні кульки, маленькі подушки та велика наволочка, фарби, пензлики, ватні палички, стаканчики для води, серветки вологі та сухі, прищіпки, стійки з натягнутою мотузкою, макет корівки, молоко, склянки для молока на кожну дитину з трубочками, сіно, печиво, муляж зубів, картинки дівчинки з зубами-квасолинками, зубні щітки, губка.
Хід заняття
1. Організаційний момент.
(Діти знаходяться в коридорі групи разом з гостями)
- Доброго дня, дітки! Доброго дня, шановні гості!
- Малята, погляньте, до нас сьогодні гості завітали. Давайте з ними привітаємося! (вітаються)
- Добрий день!
- Рада вас всіх бачити! Ви так цікаво вдягнуті сьогодні. А куди це ви всі зібралися?
- На піжамну вечірку! (відповіді дітей)
- На нашу піжамну вечірку можна потрапити лише по запрошеннях. А у вас є запрошення? (діти показують запрошення, вихователь розглядає одне з них)
- Так, дійсно запрошення. Кладіть, будь ласка, ваші запрошення у скриньку (вихователь збирає запрошення).
- У нас сьогодні справді свято-День закоханих! Так як я вас всіх люблю, я вирішила влаштувати вам веселу Піжамну вечірку! Ви хочете зі мною повеселитись? (відповіді дітей)
- Але перш ніж потрапити на наше свято, необхідно і привітатися святково!
- Ось, погляньте, у нас є такі чарівні кнопочки. Оберіть, будь ласка, кнопочку, яка вам найбільш подобається і привітайтеся зі мною так,як зображено на малюночку. Лише після цього ви зможете потрапити у наш святковий зал.
(Звучить музика)
2. Привітання «Кнопка»
(Діти та гості по черзі натискають на певну кнопку та вітаються відповідно з вихователем та заходять до групової кімнати)
- Погляньте, малята, як у нас тут гарно!
Ми з вами ніби потрапили у царство снів: погляньте ми одягнені у гарні ... піжамки, на ніжках у насчудернацькі ... тапки, навколо багато наших улюблених ... іграшок та багато-багато ... подушечок.
Але щось я не розумію, чому це тут такий безлад?!
Ох, це, напевне, мій котик Мурчик побешкетував,доки ми з вами всі вітались.Тепер всі подушечки розкидані. Давайте з вами наведемо порядок і з ось цих подушечок зробимо високу-високу башточку.
3. Д/г «Спляча гора»
- Ось погляньте, у нас є подушечки...(показ) великі і маленькі. Щоб наша башточка була міцною і не впала, необхідно спочатку покласти велику подушку, потім меншу, ще меншу і на верхівку найменшу подушку.
(Звучить музика. Діти роблять башточку)
- Які ви молодці, погляньте, яка гарна в нас вийшла башточка, тепер у нас все охайно і безладу немає. Дякую,що допомогли. А ти, котику, більше не бешкетуй!
-
4. Р/г «Чарівний мішечок»
- За те, що ви навели порядок, котик дасть погратися вам своїм мішечком. Погляньте,який гарний чарівний мішечок! А щоб краще роздивитися, що в ньому, давайте зробимо гарне коло (ручки опустити).
(Звучить музика)
- Цей мішечок непростий, цей мішечок чарівний. Його можна відкрити лише тоді, коли не грає музика.
- Послухайте, ви чуєте музику? (Так) Можна відкривати зараз мішечок? (Ні) Бо в такому разі все з мішечка зникне і ми так і не дізнаємося, що ж там було.
- Нам потрібно передавати мішечок один одному. Як тільки музика затихне,той,у кого в ручках залишився мішечок, опускає ручку всередину, не дивлячись, дістає звідти якусь річ. Те, що дістали, необхідно одягнути на себе. Всі зрозуміли? Тож починаймо!
Музика звучить голосніше.
(Діти передають мішечок, дістаючи по черзі якісь речі і одягають на себе, гра продовжується, доки кожен дістане щось з мішечка)
- Погляньте, малята, порожнім став мішечок. Сумує наш Мурчик. Давайте складемо всі речі назад до мішечку і повернемро котикові.
(Діти під музику складають речі і віддають котикові. Дякують за гру)
- Спи, котику, спокійно. Хай тобі сняться гарні сни!
- Наші ніжки трішки втомилися, давайте відпочинемо і присядемо з вами на наші подушечки. Але взутими не можна, тож необхідно зняти ваші чарівні тапочки.
-
5. Д/г «Гарні і погані сни» (картки Домана).
- Тш... Тихенько, наш котик задрімав. Йому, напевне, сниться сон. Дітки, а що ж таке сон? (відповіді дітей)
- Сон-це чарівний мультик, який можна побачити лише тоді, коли спиш і для цього навіть не потрібен телевізор, треба лише міцно заплющити оченята. Але ж ми не можемо наказати телевізору, який мультфільм показувати. І ми не знаємо, який сон ми побачимо. Сни бувають хороші і погані.
Н/д, якщо нам приснилося, що нам подарували великий подарунок. Це сон який? (Хороший)
А коли приснилось, що ми впали і почали плакати. Це сон який? (Поганий)
Але якщо навіть і приснилось щось погане не треба переживати, адже сон- це не по-справжньому.
- Сьогодні ми будемо вчитися розрізняти хороші і погані сни. Я буду розповідати сон, якщо він хороший-ми плескаємо в долоні, якщо поганий-тупаєм ніжками. Тож починаймо!
(Вихователь зачітує тексти снів, діти відповідно реагують)
- Сниться мені чарівний сон-різних іграшок повний вагон. (Хлопаєм)
- Приснився якось нам їжак і я вкололась. Боляче! Ось так. (Тупаєм)
- Наснилося, що в мене круглий м`яч, ми із ним пустились вскач. (Плескаєм)
- Котик морозиво ввісні з`їв та й одразу захворів! (Тупаєм)
- Сон такий : мавпа гілочку гойдала, доки з гілочки і впала. (Тупаєм)
- Сняться кубики чудові, дерев`яні, кольорові. Дім з віконцями і дахом збудував з них одним махом. (Хлопаєм)
- Наснився сон, а в нім бджола, вкусила враз і плаче дітвора. (Тупаєм)
- Приснилось яблуко, кругле, рум`яне, з дерева впало,ведмедику в лоб попало. (Тупаєм)
- Татко в сні купив машину: червоний кузов, нові шини. Руль кручу, жму на педалі, по дорозі їду далі. (Плескаємо)
-Ви добре навчилися розрізняти сни. Молодці! Нашому котику, напевне, також сниться гарний сон, адже він посміхається.
- Добре, ніжки трішки відпочили, тож зараз ми швиденько взуємося... Ой! Знов хтось побешкетував, погляньте, тапки наші порозкидав. Ви не бачили, хто це зробив? Котик спав... Чудеса якісь!
6. Д/г «Знайди пару» (тапки)
- Хтось все взуття порозкидав, вам необхідно знайти свою пару тапок і швиденько взутися.
(Діти під музику знаходять свої тапки і взуваються)
- Ви – молодці, швидко знайшли своє взуття та правильно взулися. Тепер можна і погратися!
7. Р/г «Бій чарівними подушечками».
- Ми з котиком часто любимо гратися чарівними подушечками. Ось погляньте на них, вони незвичайні, адже всередині кожної заховалася повітряна кулька.
- Яка ваша подушечка: легка чи важка? (Легка)
- Вони такі ж легенькі, як і мої мильні бульбашки. Погляньте, я надую кульку. Яка вона: велика чи маленька? (Велика) Скільки кульок? (Одна)
А тепер скільки кульок? (Багато) Які вони? (Маленькі).
(Діти ловлять кульки)
- А тепер спробуйте вловити кульку без рук, за допомогою подушечки. Ось так! Ловіть кульки!
(Звучить музика. Вихователь дує кульки, діти збивають їх подушками).
- Як весело ми з вами пограли! Вам сподобалося? Нам з Мурчиком теж такі ігри подобаються.
(Діти кладуть подушечки біля котика)
8. Д/г «Зроби браслет»
- Стомилися трішки. Сідайте до столика відпочинемо. Погляньте, а в нас тут теж кульки. Схожі вони на ті кульки, якими ми щойно гралися? (Так)
- Які вони за розміром? (Маленькі)
- Скільки їх? (Багато)
- Ці колечка також не прості, вони їстівні! А що можна зробити з цих колечок? (Відповіді дітей)
- Так як сьогодні свято, день подарунків і сюрпризів, давайте з вами зробимо ось такий незвичайний браслетик. Погляньте, цей я зробила для свого друга Мурчика. (Вихователь приміряє на котика). Здається, йому сподобався.
- А ви хочете собі такий браслетик? (Так)
(Показ виконання роботи)
- Необхідно взяти ниточку і просунути в колечко. Як колечок буде багато і браслет буде готовий, ми зав`яжемо йогона ручку на бантик. Тож починаймо!
(Звучить музика. Виконання роботи)
- Які гарні смачні браслетики вийшли у вас. Вправні рученята є у вас, малята! Давайте покажемо котику ваші браслетики.
(Діти підходять до котика, демонструють браслети.Біля Мурчика лежить велика наволочка з маленькими подушечками).
9. Р/г «Велика подушка»
- Погляньте, щось тут котик ще нам припас. Що ж це таке?
(Вихователь показує велику наволочку, з якої випадають маленькі подушечки).
- Подушечки які? (Маленькі, багато).
- Наволочка яка? (Велика,одна)
-Ой, ьрозсипала я подушечки. Це Мурчик буде сваритися. Допоможіть, будь ласка, зібрати подушечки, доки котик не побачив. Я буду тримати ось цю велику наволочку, а ви, щоб швидше було, кидайте мені в неї подушечки. Ви – кидаєте, я – ловлю. Давайте спробуємо.
(Звучить музика)
- Покладу на місце, щоб більше не розсипати.
(Діти сідають до столика, на якому фарби, пензлики в стаканчиках, палички вушні)
- Ось погляньте, колись давно Мурчик ось ці подушечки для своєї матусі. Погляньте, які вони гарні. Проте це було так давно, що він забув, як це робити. А сьогодні свято. Давайте прикрасимо наші подушечки для тих, кого ми любимо! Я люблю котика, я зроблю для нього цю подушечку. А кого любите ви? Для кого ви будете прикрашати подушечку? (Відповіді дітей)
- Але перш ніж ми розпочнемо, необхідно розімняти наші пальчики.
Пальчикова гра «Заєць спати захотів»
Заєць спати захотів,
С ам постелю постелив,
Сам собі приніс подушку,
Підмостив її під вушко.
Та у зайця довге вушко,
Все звисає із подушки!
( 2 рази)
11. Малювання на подушечках.
(Показ роботи. Звучить музика. Виконання роботи)
12. Д/г «Підвісь подушечку»
- Молодці! А тепер,коли ми закінчили, давайте підвісимо наші подушечки на прищіпці, нехай підсохнуть. Ось в Мурчика є такі гарні прищіпочки-маленькі котики.
- Які котики? ( маленькі), а котик Мурчик який? (великий)
- Необхідно взяти хвостик котика придавити до голівки, прищіпочка і відкриється. І за вушко підвісити вашу подушку.
13. Д/г «Подої корівку»
- Ми гарно з вами попрацювали. Тепер є подаруночки для ваших матусь, тепер час і відпочити, підкріпитися. А то я щось уже й зголодніла! У нас же ж з вами вечірка, на вечірках не лише веселяться та в ігри грають, а ще й смаколики різні їдять. Ось погляньте, у нас з Мурчиком також є для вас смакота – печиво запашне. М-м-м...
- Проте, щось Мурчик мій забув. Печиво є? Є, а чим запити нема. А чим печиво можна запити? (Молоко, чай)
- Чай потрібно ще заварювати, а молочко можна швидше дістати.
- Хто дає молочко? (Корівка)
- У нас неподалік пасеться корівка. (Звучить музика- мичання корівки)
- Давйте попросимо,можливо вона дасть нам молочка?Але потрібно її теж пригостити чимось. Що любить їсти корівка? (Сіно) Ось у мене є трішки. Пригощайся, корівко! (Діти пригощають)
- А доки корівка їсть, ми надоємо молочка. Ви вмієте доїти корівку? Я вмію-ось погляньте. Треба обережно, потихеньку, щоб не зробити корівці боляче.
(Діти по черзі підходять до корівки. Виконання роботи під музику)
- Ось ми і надоїли молочка. Тепер можна витерти ручки і сідати до столика. Доки ви будете ручки витирати, я наллю молочка у ваші склянки.
(Діти сідають до столика, пригощаються. Гості теж пригощаються. Звучить музика.)
14. Д/г «Як правильно чистити зубки»
- Смачно, малята, було. Ми з вами сьогодні гралися? Малювали? Смаколики куштували? Браслетик робили? Вам сподобалася наша вечірка? Тепер можна і відпочивати. Але щось ми забули ще зробити.
- Коли ми йдемо спати, що потрібно зробити перед сном? (Почистити зубки)
- А ви знаєте, як це правильно робити? (Показ на муляжі)
- Пропоную вам зараз почистити зубки після наших смаколиків, щоб вони залишалися такими ж білими і здоровими. (Діти сідають за столи)
- Погляньте, ми зараз поїли і на зубках залишилися шматочки їжі. Необхідно взяти щіточку і рухаючи її спочатку по колу, а потім зверху вниз почистити зубки.
(Показ і виконання роботи під музику)
- Ось тепер нашим зубкам не страшні ніякі хвороби. Вони чисті і біленькі.Тепер можна і відпочивати. Адже, яка ж піжамна вечірка без сну!
15. Пальчикова гра «I want to sleep».
До моїх війок сон прилип.
Я хочу спати, I want to sleep.
Я очі тру і сон гоню,
Але я майже уже сплю...
Як рано сон до нас прилип,
Я хочу спати, I want to sleep.
16. Підсумок.
- Давайте, малята, підемо у наш затишний будиночок, одягнемо наші чудові масочки для сну, нашим гостям скажемо «До побачення», приляжемо, опустимо наші масочки. І нам обов`язково присняться гарні яскраві приємні сни.
Вечірка піжам пройшла на «Ура»!
А нам іти спатки прийшла вже пора!
1