Заняття для дітей середнього віку "Я і моя родина"

Про матеріал
Формувати у дітей уявлення про сім’ю, як про людей, які живуть разом, піклуються одне про одного; про її склад, родинні відносини. Пояснити дітям важливість родинних взаємовідносин; уточнити знання про матір як найближчу і дорогу людину. Вчити дітей класифікувати людей за віком, статтю. Вчити дітей чітко відповідати на питання. Закріпити в активному словнику дітей назви членів сім’ї та родичів. Розвивати інтонаційну виразність мовлення, увагу, логічне мислення. Вчити дотримуватися основних норм культури поведінки. Виховувати почуття любові, поваги до всіх членів сім’ї, бажання піклуватися про близьких, допомагати їм.
Перегляд файлу

Заняття  «Я і моя родина»

Мета:  формувати у дітей уявлення про сім’ю, як про людей, які живуть разом, піклуються одне про одного; про її склад, родинні відносини. Пояснити дітям важливість родинних взаємовідносин; уточнити знання про матір як найближчу і дорогу людину. Вчити дітей класифікувати людей за віком, статтю. Вчити дітей чітко відповідати на питання. Закріпити в активному словнику дітей назви членів сім’ї та родичів. Розвивати інтонаційну виразність мовлення, увагу, логічне мислення. Вчити дотримуватися основних норм культури поведінки. Виховувати почуття любові, поваги до всіх членів сім’ї, бажання піклуватися   про близьких, допомагати їм.

Хід:

Вихователь

Цей пальчик – мій дідусь,
А цей пальчик – баба,
А цей пальчик – мій татусь,
А цей пальчик – мама,
А цей пальчик – ім’я дитини.

Запитання до дітей:

  1. Про що цей віршик?
  2. Скільки членів в сім’ї описано у віршику?
  3. А хто є у вашій родині? Пропонується намалювати всіх членів своєї родини. Малюнки дітей розміщуються на стенді, розглядаються дітьми і проводиться

бесіда

  1. Хто є у вашій родині? Які вдай? (Як звати, хто найстарший, хто наймолодший?)
  2. А на кого з членів родини ти найбільше схожий? (Зовнішнім виглядом, вдачею.)
  3. Хто тебе особливо любить в родині? За що? Як ти про це дізнався?
  4. Як ти шануєш членів своєї родини: бабусю, дідуся, маму, тата? (Чи робиш ти для них якісь хороші справи, чи уважний ти до них, чи готовий прийти на допомогу, чи співчуваєш, коли хтось із них нездужає.)
  5. А як шанує мама, тато, бабуся, дідусь тебе? (Чи прислухаються до твоїх бажань, чи намагаються тобі допомогти, чи захищають тебе, чи грають з тобою, чи купують іграшки та книги.)
  6. А як вони шанують одне одного? (Чи опікуються одне про одного, чи дарують подарунки, чи допомагають одне одному.)
  7.           Які  події у вашій родині засвідчують, що всі ви шануєте одне одного? (Спільний відпочинок, святкування днів народження, вибір подарунків, допомога тощо.)
  8. Які тобі слова хотілося б сказати про свою родину? Яка твоя родина? (Дружна, весела, міцна, щаслива, велика, спортивна, працьовита тощо.)

Вихователь читає вірша «Шана старшим».

Діти любі, — каже мати, —

Треба старших шанувати!

То дасть Господь всього світа

Вам прожити довгі літа

Вартий пошани сивий волос,

І старий тихенький голос.

До тих зморшок придивіться,

Станьте ближче, поклоніться!

 

Ігрова трава «Кольорова родина».

Кожна дитина отримує однаковий набір пазлів (серія пазлів під назвою «Кольорова родина» містить картинки із зображенням сімейства вовків, лисиць, зайців). Специфіка гри полягає в тому, що кожний набір недоукомплектований однією деталлю (це навмисне робить вихователь). Розмістивши пазли і склавши картинки, діти помічають, що на них бракує однієї деталі. Вихователь допомагає дітям, додавши потрібний пазл. Врешті-решт, у кожної дитини виходить повна картинка із зображенням сімейства тварин. Ідея полягає в тому, щоб показати дітям, як без однієї частинки не виходить цілісна картинка, так і без одного члена не буває дружньої і щасливої родини.

 

Запитання до дітей:

  1. Яке сімейство у вас вийшло?
  2. Звідки видно, що це одна родина?
  3. Чим відрізняються тато і мама від своїх діточок?
  4. Звідки видно, що вони люблять одне одного?

Ігрова вправа «Я шаную свою родину тому, що...».

За лічилкою обирається ведучий, який загадує, чому він шанує свою родину. Усі інші діти відгадують, пропонуючи свої варіанти (піклуються одне про одного, допомагають, дарують подарунки, разом працюють, весело відпочивають, ходять у зоопарк, святкують Новий рік, разом їздять на море, купують цікаві книги тощо).

Узагальнююче слово вихователя.

Як добре, що у нас є родини — найближчі для нас люди. І як добре, коли сім'я дружна і всі шанують одне одного. Кожний з вас також може зробити свій внесок у зміцнення своєї родини — шанобливо ставитися до усіх членів. Ви побачили, що повну картинку із пазлів неможливо скласти, якщо не вистачає хоча б однієї маленької частини. Отак і в родині: і ви, і ваш тато, і ваша матуся, і бабуся, і дідусь — всі потрібні, і якщо хтось нездужає, чи щось не виходить, то це турбує всю родину. Можна сказати, що родина для кожного з нас — це група підтримки, яка завади готова прийти на допомогу.

 

 

Дидактична гра “Який?Яка?Яке?”

  1. Сім’я
  2. Тато
  3. Мама
  4. Брат
  5. Сестра

1


 

docx
Додано
13 серпня
Переглядів
135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку