Мета: формувати у дітей уявлення про сім’ю, як про людей, які живуть разом, піклуються одне про одного; про її склад, родинні відносини. Пояснити дітям важливість родинних взаємовідносин; уточнити знання про матір як найближчу і дорогу людину. Вчити дітей класифікувати людей за віком, статтю. Вчити дітей чітко відповідати на питання. Закріпити в активному словнику дітей назви членів сім’ї та родичів. Розвивати інтонаційну виразність мовлення, увагу, логічне мислення. Вчити дотримуватися основних норм культури поведінки. Виховувати почуття любові, поваги до всіх членів сім’ї, бажання піклуватися про близьких, допомагати їм.
Хід:
Вихователь
Цей пальчик – мій дідусь,
А цей пальчик – баба,
А цей пальчик – мій татусь,
А цей пальчик – мама,
А цей пальчик – ім’я дитини.
Запитання до дітей:
бесіда
Вихователь читає вірша «Шана старшим».
Діти любі, — каже мати, —
Треба старших шанувати!
То дасть Господь всього світа
Вам прожити довгі літа
Вартий пошани сивий волос,
І старий тихенький голос.
До тих зморшок придивіться,
Станьте ближче, поклоніться!
Ігрова трава «Кольорова родина».
Кожна дитина отримує однаковий набір пазлів (серія пазлів під назвою «Кольорова родина» містить картинки із зображенням сімейства вовків, лисиць, зайців). Специфіка гри полягає в тому, що кожний набір недоукомплектований однією деталлю (це навмисне робить вихователь). Розмістивши пазли і склавши картинки, діти помічають, що на них бракує однієї деталі. Вихователь допомагає дітям, додавши потрібний пазл. Врешті-решт, у кожної дитини виходить повна картинка із зображенням сімейства тварин. Ідея полягає в тому, щоб показати дітям, як без однієї частинки не виходить цілісна картинка, так і без одного члена не буває дружньої і щасливої родини.
Запитання до дітей:
Ігрова вправа «Я шаную свою родину тому, що...».
За лічилкою обирається ведучий, який загадує, чому він шанує свою родину. Усі інші діти відгадують, пропонуючи свої варіанти (піклуються одне про одного, допомагають, дарують подарунки, разом працюють, весело відпочивають, ходять у зоопарк, святкують Новий рік, разом їздять на море, купують цікаві книги тощо).
Узагальнююче слово вихователя.
Як добре, що у нас є родини — найближчі для нас люди. І як добре, коли сім'я дружна і всі шанують одне одного. Кожний з вас також може зробити свій внесок у зміцнення своєї родини — шанобливо ставитися до усіх членів. Ви побачили, що повну картинку із пазлів неможливо скласти, якщо не вистачає хоча б однієї маленької частини. Отак і в родині: і ви, і ваш тато, і ваша матуся, і бабуся, і дідусь — всі потрібні, і якщо хтось нездужає, чи щось не виходить, то це турбує всю родину. Можна сказати, що родина для кожного з нас — це група підтримки, яка завади готова прийти на допомогу.
Дидактична гра “Який?Яка?Яке?”
1