Заняття для дітей старшого дошкільного віку

Про матеріал
Заняття для дітей старшого дошкільного віку . Тема. Розвиток емоційного світу та комунікативних здібностей дітей.
Перегляд файлу

Конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку.

Тема. Розвиток емоційного світу та комунікативних здібностей дітей.

 

Програмовий зміст

  • Створювати позитивний емоційний фон у всій групі і в кожної дитини.
  • Тренувати вміння розпізнавати і висловлювати основні емоції (вербальними і невербальними засобами спілкування).
  • Розвивати комунікативні здібності і навички дітей.
  • Формувати вміння застосовувати набуті знання в конкретних життєвих ситуаціях.
  • Розвивати уяву, фантазію, мислення, творчі здібності й інтелект дітей, увагу і спостережливість, дрібну моторику.
  • Виховувати посидючість, бажання довести розпочату справу до кінця.

 

Матеріали: фланелеграф, картинки для фланелеграфу на задану тему, аркуші паперу з індивідуальними завданнями, кольорові олівці.

Методичні прийоми: бесіда, ігрова ситуація, проблемні запитання.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

Практичний психолог. Щоразу, коли ми зустрічаємося з друзями, рідними, просто знайомими, які слова ми говоримо? (Відповіді дітей).

Так, це слова привітання! Пригадаймо, яке привітання ми вивчили минулого разу. Для цього станемо  у коло.

Я всміхаюсь сонечку:

«Здрастуй, золоте!»

Я всміхаюсь квітоньці:

«Хай вона цвіте!».

Я всміхаюсь іграшкам,

В нас весела гра.

Друзям усміхаюся,

Зичу їм добра!

(Діти промовляють слова віршика, супроводжуючи їх відповідними рухами).

Діти, зверніть увагу, до нас сьогодні завітали гості.

Отже, і «…гостям ми посміхаємось і зичимо добра».

Мені здається, що у вас сьогодні хороший настрій? (Діалог з дітьми про їхній настрій).

Обговорення.

-         Чому хороший або чому поганий?

 

Практичний психолог. Так, справді, не завжди у всіх буває гарний настрій. Подивіться, хто завітав до нас сьогодні в гості (на фланелеграфі демонструється зображення котика Васька із сумним настроєм). Так, це нас добрий знайомий кіт Васько. Коли в нього буває гарний настрій, він полюбляє фотографуватися, і сьогодні приніс нам свої фотографії (дітям розглядаються картинки розміру фотографій із зображенням котика в різних настроях –див. додаток). Спробуйте визначити, який настрій у Васька на кожній фотографії. Свою відповідь обґрунтуйте і спробуйте визначити можливі причини такого настрою у Васька. (Діти роздивляються картинки, потім намагаються обґрунтувати свою думку, інші можуть додавати власні міркування протягом усієї бесіди).

А тепер погляньте, будь-ласка, на фланелеграф. Давайте визначимо, який настрій на цій Васьковій фотографії? (Відповіді дітей). Дійсно, він сумний.

- Які можуть бути причини цього?

- А що ми можемо зробити, щоб його настрій покращився? 

(Поруч, на іншому фланелеграфі, прикритому хустинкою, прикріплені зображення таких предметів: кістка, мишка, пташка, злий собака. Миска з молоком, весела дівчинка, ялинка, сосиска).

-         Як ви думаєте, які з цих предметів можуть змінити настрій котика на кращий? (Відповіді дітей).

Кожна дитина по черзі вибирає предмет, який, на її думку, може покращити котикові настрій, і прикріплює його біля зображення сумного Васька на першому фланелеграфі, при цьому обґрунтовуючи власний вибір.

Якщо ніхто з дітей не обирає тюльпан, психолог говорить: «Ви знаєте, а

мені здається, що ця квітонька також може підняти котику настрій. Ви згодні зі мною? (Відповіді дітей).  А як? (Відповіді дітей).  

 

Практичний психолог. Так, мені також здається, що Васько із засмученого став би дуже веселим, якби потрапив до нас на свято весни. У мене для вас є ще квіти. (Дітям пропонують усім разом на великому аркуші паперу власноруч зробити подарунок Васькові із квітів ).

Подивіться, будь ласка, на цю картину .  Ми можемо назвати ії веселою? (Відповіді дітей).так, дійсно, на нашому  святі весни ця картина може стати веселішою  А чи можемо ми зробити цю картину веселіше? (Відповіді дітей). Що для цього потрібно? (Відповіді дітей). Так, ми можемо прикрасити їі, а саме – приклеїти ці квіти  і метеликів.

 

Психогімнастика. Дитяча рухлива гра.

 

Навесні з самого ранку

Вийшов котик на полянку

Пострибати, станцювати,

Ну а з ним – і всі малята

Вліво – вправо нахились,

Навкруг себе обернись,

Тупи-тупи ось так

 Ми станцюємо гопак!  

 

 

           Поки діти працюють, психолог непомітно змінює картинку із зображенням сумного Васька на першому фланелеграфі на таку ж картинку із зображенням котика веселого.

Після закінчення роботи увагу дітей звертають на перший фланелеграф і питають: «Діти, чи не помітили ви чогось дивного?». (Відповіді дітей).  

 

Практичний психолог. Так, дійсно, нам вдалося змінити настрій Васька на кращий. Завдяки чому нам це вдалося? (Відповіді дітей. Закріплення отриманих знань).

Наприкінці психолог узагальнює пропозиції дітей, весь колектив ухвалює рішення

 

Можливі варіанти відповідей:

-         подарувати Ваську;

        -    скласти за картиною  розповідь або казку тощо.

 

 

 

1

 

doc
Додано
25 вересня 2023
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку