Заняття для дітей старшого дошкільного віку "Стежинкою добра"

Про матеріал

Заняття вчить дітей керуватися не лише своїми інтересами, але й інтересами та потребами інших, формує самоповагу, розширює уявлення про світ людських почуттів та емоцій.

Перегляд файлу

«Стежинкою добра»

/конспект заняття для дітей групи старшого дошкільного віку/

Мета: учити керуватися не лише своїми інтересами, але й інтересами  та потребами інших, гальмувати егоїстичні прояви; формувати в дітях самоповагу, виховувати безкорисливість, вміння сприймати відчуття інших; розширити уявлення дітей про світ людських почуттів та емоцій, пробуджувати цікавість до свого внутрішнього світу: думок, прагнень, якостей тощо; формувати вміння встановлювати залежність між причинами та наслідками вчинків; продовжувати вчити дитину відповідати на запитання за змістом твору, розповідати про своє враження від нього, давати словесну оцінку вчинкам літературних персонажів, висловлювати власне ставлення до них; виховувати в малюка чутливість до позитивного образу «Я», своїх вчинків та почуттів; сприяти розвитку творчості, розвивати здатність до вигадки, фантазії.

Матеріал: маски-наголовники для інсценування казки «Добрі вчинки їжачка Колька», іграшковий мікрофон, фішки, картки для індивідуальної роботи, фломастери, аркуш ватману.

Хід заняття:

Вихователь:Діти, у мене для  вас сюрприз: (показує дітям аркуш ватману з накресленими на ньому кольоровими прямокутниками). Чи чули ви таке слово: презентація? Що воно вам нагадує? На цьому незвичайному аркуші ми спробуємо презентувати, тобто представити, своє бачення , розуміння поняття «Добрі справи». Ми будемо заповнювати порожні віконечка поступово, щоб нагадати іншим  діткам  нашого садочка про необхідність творити добро.

 А почнемо ми з чарівного мікрофону.

 Вправа «Мікрофон» Та дитина, в руках якої опиняється мікрофон, може розказати всім про добру справу свого товариша, але не називаючи його ім’я. Почніть так: «Я помітив, як одна дівчинка…», а ми спробуємо відгадати, про кого йде мова. (Діти передають по колу мікрофон і розповідають про вчинки своїх друзів.) Ось бачите, скільки багато добрих справ зробили наші діти! Скажіть, будь ласка, а скільки добрих справ можна зробити за 5 хвилин? а за день?  Яку позначку  ми  можемо поставити в першому прямокутнику? (мікрофон) .

       Чи пам’ятаєте ви, як звали їжачка з казочки, який дуже любив усім допомагати? Хочете пригадати його пригоди ? Тоді - дивіться! (Розігрування сценок з казки).

«Жив собі маленький їжачок. І звали його Колько. Чому? Тому що відразу як він народився був таким колючим. Мама взяла його на руки і вкололася:

  • Ти поглянь, я до нього доторкнулася, а він мене коль-коль! Назвемо його Кольком!

 Так Колько отримав своє імя. Одного разу зустрів він в лісі вовка. Не помітив той малюка в траві і боляче вколов собі лапу. Розлютився:

  • Ходять тут лісом, отакі колючі! Одні неприємності від вас! І навіщо ви такими  народилися! Доторкнешся і поколешся! Некорисні ви,  їжаки, даремно на цьому світі живете!

Прикро стало Колькові. Пішов він до своєї матері, а та стала його втішати:

  • Такого не буває, синку, щоб хтось даремно на білий світ народився. Кожен для чогось потрібний і на щось придатний. Ось підростеш, сам все зрозумієш.

 Наступного дня гуляв їжачок лісом. Чує,  плаче маленький павучок.

-  Чому ти плачеш?

- Я кілька днів ткав своє павутиння, а ворона летіла, крилом зачепила і мою працю зіпсувала.

-  Давай я тобі допоможу!,- запропонував їжачок.

І стали вони вдвох лагодити тонке павутиння. А закінчили, замилувалися. Павучок став дякувати приятелеві:

  • Як добре Колько, що ти в нашому лісі живеш! Щоб я без тебе робив! Щиро дякую тобі за допомогу!

  Радісний пішов Колько далі, коли це зустрів пухнасту білку:

- Чого ти така заклопотана, білочко?

- Добрий день, їжачку! Після дощику так багато смачних грибів виросло. Хочу їх до свого дупла перенести. Але лапок не вистачає, щоб усі відразу забрати. А кошика в мене немає.

- Я допоможу тобі, білочко, я вмію переносити і без кошика.

  Перекинувся їжачок на лівий , потім на правий бік, нанизав кипу грибочків і допоміг білочці швиденько перенести усі гриби. Стала білочка дякувати Їжачкові:

  • Спасибі тобі, любий друже , за допомогу. Ти, наче справжня вантажівка, такий сильний! Як добре, що ти живеш у нашому лісі і всім допомагаєш!

 Колькові від такої подяки ще радісніше стало. Іде він по лісу, коли бачить: мурашки метушаться.

  • Що це ви робите?

-У нас багато діточок народилося. Щоб їх нагодувати, ми яблучка по шматочку відламуємо і несемо в мурашник. А діти вже галас підняли: їсти хочуть!

Запропонував їжачок їм свою допомогу, нанизав яблука на голки і поніс до мурашника. Стали мурашки хором дякувати:

  • Ой, врятував ти нас, друже! Спасибі тобі велике. Ти і матусі своїй подякуй від нас, що такого гарного сина виховала.

 Щасливий від слів мурашок побіг Колько далі, та раптом зустрів вовка, усього в репяхах.

- Виросли тут ці репяхи! Пройти неможливо! Начіплялися! Я став як опудало на городі, на вовка не схожий.

Пожалів його Колько:

  • Давай я тебе почищу - дивись на мої голки - вони, як густа щіточка.

 Почистив їжачок своїми голками , як щіточкою. вовка від репяхів. Подивився той у калюжу, як у дзеркало і зрадів. А Колько посміхнувся і промовив:

  • Ось , бачиш, вовчику, і я тобі у пригоді став, а ти казав: «Некори-исний!»

 Соромно стало вовкові, нахилив він голову і пішов.

 

Другу  картинку ми теж  можемо заповнити - це малюнок Владика і Маші до казочки (вихователь прикріплює ілюстрацію на плакат).

Вправа «Словесний портрет»

Чи знаєте ви, що можна малювати не тільки олівцями, пензликом, можна малювати словами? Давайте намалюємо словесні портрети героїв казки, а для початку поділимось на дві команди. Завдання для першої команди: «Портрет Колька». Я буду називати слова, а ви, якщо вони підходять до їжачка, плескайте в долоні, а якщо ні -  тупотіть ногами. Увага: чесний, розбишакуватий, вихований, добрий, сердитий, ввічливий, привітний, злий, веселий, співучий, сором’язливий, несправедливий.

Завдання для другої команди - самим словами намалювати портрет Вовка(сірий, злий, несправедливий, сердитий тощо).

  • Яку картинку ми повісимо на плакат наступною? (портрет у рамці)

Словесна розминка:

  • З ким із персонажів казки ви можете себе порівняти?
  • На кого ви схожі: на запасливу білочку чи на безпорадного павучка,або на невихованого вовка, працьовитих мурашок чи на доброго їжачка?
  • Чи важко бути хорошим?
  • Вам сподобалась гра наших акторів? Як ви вважаєте, кого легше грати: доброго чи злого?
  • Пригадайте, який був їжачок на початку і в кінці казки?
  • Чи однаковий був вовк ? Погане не є постійним, воно може змінюватися на краще. Від кого залежать ці зміни? Давайте і ми спробуємо  зробити зміни (поки що, із словами):

Вовчище-вовчисько-вовк-вовчик-вовченя.

 Злий  -  грубий – невихований – стриманий – чемний – привітний - добрий.

А тепер поекспериментуємо із словами-назвами дій. Як ви вважаєте, в який колір можна зафарбувати погані вчинки?, а добрі?Завдання для команд-назвати якомога більше слів-дій. За добре слово ви отримаєте жовту фішку, за зле - коричневу. (Привітався, захистив, допоміг, помирився, подарував, поділився, обігрів, врятував, посміхнувся) (Кинув, штовхнув, зламав, побив, образив, посварився, зруйнував, відвернувся)

Нова картка на нашій презентації - із зображенням Чарівника.

Психогімнастична вправа «Обєднайтеся всі ті, що…»

Ми всі різні, а в той  же час чимось один на одного схожі. Я пропоную гру,    яка допоможе в цьому переконатися. Зберіться в коло всі ті, хто любить морозиво..Хто робив сьогодні ранкову гімнастику…У кого блакитні очі..Хто любить дивитися мультики про Фей Вінкс…Хто збирає наліпки…

Вправа для І підгрупи дітей «Оціни ситуацію»

Діти працюють самостійно з картками, розділеними на 12 квадратиків, в яких знаходяться картинки з  різними  ситуаціями . Завдання для дітей – оцінити намальований вчинок (закрити відповідною фішкою - з усміхненим і сумним обличчям).

Вправа «Так і не так» (для ІІ підгрупи дітей)

Діти отримують картку, розділену на 6 квадратів із зображенням смайликів.

-Я буду розповідати ситуацію, а ви знайдете відповідне до неї обличчя і закриєте фішкою (жовтий, або коричневий кружечок). Якому кольору відповідають добрі вчинки, ви вже знаєте:

  • Дівчинка з мамою саджають квіти на клумбі біля великого будинку.
  • Хлопчик узяв рогатку і вирушив до лісу.
  • Діти знайшли на березі жабку і обережно пустили її до води.
  • Дівчинка допомогла старенькій бабусі піднятися сходами до квартири.
  • Діти вирішили зібрати книги і віднести їх до дитячого будинку.

 

_Молодці, діти, ви добре справились із завданнями! А  яку ж наступну картинку ми оберемо для нашого плакату? (Із оцінками).

 

А зараз пропоную вам відповісти на невеличку анкету. Відповідати на неї треба «так» або «ні».

  • Чи можна примусити людину бути доброю?
  • Чи згодні ви з думкою, що «добротою світ живе»?
  • Чи можна стати добрим лише на деякий час?
  • Чи потрібно виявляти доброту у відношенні до будь-кого?
  • І  останнє прохання - оцінити свою роботу на нашому занятті ось цими зірочками:

                      Увеличить

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
1945
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку