Заняття для середньої групи "Бережемо воду"

Про матеріал

Інтегроване заняття з використанням елементів міжнародної соціально - економічної програми "Афлатот" для середньої групи "Бережемо воду"

Мета:

збагачувати уявлення дітей про об'єкт неживої природи – воду, формувати уявлення про роль води для рослин, тварин, людей, вчити визначати властивості та якості води;

розвивати пізнавальний інтерес до явищ природи, сприяти розвитку спостережливості та уваги;

виховувати екологічну свідомість та бережливе ставлення до води

Перегляд файлу

Конспект інтегрованого заняття в середній групі

з використаннім елементів міжнародної програми Афлатот

 «Бережемо воду»

 

     Мета:

 

     збагачувати уявлення дітей про об'єкт неживої природи – воду, формувати уявлення про роль води для рослин, тварин, людей, вчити визначати властивості та якості води;

     розвивати пізнавальний інтерес до явищ природи, сприяти розвитку спостережливості та уваги;

     виховувати екологічну свідомість та бережливе ставлення до води

 

     Матеріали та обладнання:

 

     демонстраційний - іграшка Афлатун, добірка карток «Вода в природі» (дощ, сніг, роса, річка, райдуга, туман), добірка картинок «Кому потрібна вода», аудіозапис звуків природи, пов'язаних із рухом води;

     роздавальний - прозорі стаканчики (для води і молока, різні за формою ємкості), вода, цукор, лимон, камінці; фарби, пензлі; картинки із зображенням способів економії води

 

Хід заняття

 

     І. Організаційний момент

 

     По всій груповій кімнаті розвішані вирізані з паперу краплинки.

     Вихователь: Діти, подивіться, хто завітав до нас сьогодні в гості (Афлатун). Привітаємо його веселою пісенькою (діти співають пісеньку Афлатуна). Але Афлатунчик сьогодні засмучений, бо хтось розбризкав дуже багато води по всій кімнаті, і нашому Афлатунчику зовсім не до душі така розтрата води, бо вода – це важливий ресурс, і ви дізнаєтесь багато нового про нього на сьогоднішньому занятті

     - Діти, допоможіть Афлатуну зібрати всі краплинки, які ви можете знайти в групі

 

     ІІ. Основна частина

 

     Дидактична гра «Кому потрібна вода?»

     Вихователь: Вода важлива для всього живого. Кому ж вона потрібна?

Вихователь просить дітей вибрати собі картинку і пояснити кому і для чого потрібна вода. Діти викладають картинки на фланелеграфі

     Вихователь: Діти, Афлатун запрошує вас у країну Знань. В цій країні вас чекають нові відкриття, і ви дізнаєтеся багато цікавого. Всі хочуть потрапити в цю країну?»

     Відповідь дітей: «Так!»

     Вихователь: Афлатун хоче вас попередити, що в цю країну потрапить тільки той, хто правильно виконає всі мої завдання, і здогадається, про що ми будемо сьогодні говорити»

     Вихователь: Афлатун, діти дуже хочуть потрапити в цю країну і намагатимуться виконати твої завдання

     Завдання 1. «Відгадай загадку.»

То тверда, то мяка,

Та здебільшого рідка,

То нечутна, то шумить,

Як нема її – біда!

Люди звуть її… (вода)

    Вихователь: Що це? Правильно, це вода. Отже, про що ми будемо сьогодні говорити?

   Діти: «Про воду»

     Завдання 2. «Дізнайся, що це?» (Звукозапис «Звуки природи.»)

a) Море

б) Дощ

     Дидактична гра «Де живе вода»

     Де ще можна зустріти краплинку води? Педагог показує дітям картинки з водою в різних станах (сніг, пар, лід тощо). Діти перераховують. В яких станах буває вода? (твердих, рідких, газоподібних).

     Завдання 3. Діти, давайте покажемо звідки береться дощ  і як утворюються струмки, річки і моря.

     Гра «Мама Хмаринка»

     Вихователь: Уявіть, що я ваша мама, Хмаринка, а ви мої дітки – крапельки. «Дітки, робіть все, що я скажу.»«Крапельки, вам пора вирушати в дорогу!» Звучить аудіозапис дощу.«Полетіли краплинки на землю, пострибали, пострибали! (Діти стрибають). Нудно їм стало поодинці стрибати. Зібралися вони разом і потекли маленькими веселими струмочками. (Діти, взявшись за руки, складають струмочки). Зустрілися струмочки і стали великою річкою. («Струмочки» з'єднуються в один ланцюжок). Текла, текла річка і потрапила у велике море. (Діти роблять велике коло і йдуть по колу). Плавали, плавали крапельки в море, а потім згадали, що мама «Хмаринка» наказувала їм повернутися додому. А тут і сонечко виглянуло і стало пригрівати. Випарувалися крапельки під променями сонця, і повернулися вони до мами «Хмаринці».

     Вихователь: Діти, ви виконали всі завдання Афлатуна і він запрошує вас до країни Знань, до чарівної лабораторії. Афлатун познайомить вас із правилами поведінки в лабораторії:

1. З речовинами і ємностями користуватися обережно і без дозволу не брати.

2. Не можна без дозволу пробувати на смак.

3. Щоб дізнатися запах речовини, необхідний долонькою направляти потік повітря від ємності до носа.

Діти, займіть свої місця

     Дослід №1. Форма

     Вихователь: Діти, відгадайте загадку:

Соковите, червоненьке,

Круглобоке, солоденьке

Діти: Яблуко

Вихователь: Молодці, правильно - це яблуко. А якої форми яблуко?

Діти: Круглої.

Вихователь: А як ви думаєте, яку форму має вода?

Діти: круглої, трикутної, квадратної.

Вихователь: Не знаєте, а давайте разом дізнаємося! Зараз ми і з'ясуємо, яку ж форму має вода? Візьміть склянку під номером 1, де знаходиться вода, і перелийте в ємність під номером 2 (у всіх вона різна: блюдце, баночка, стаканчик)

Вихователь: Висновок: вода – це рідина, її можна налити в посудину, перелити з однієї посудини в іншу. Вона може змінювати свою форму. Вода  приймає форму тієї посудини, в якій знаходиться. Молодці, ви впоралися з цим дослідом.

    Досвід №2. Колір

    Вихователь: Подивіться на воду. Яка вона? (Безбарвна, прозора). Подумайте, а як можна ще перевірити прозорість води? (Опустити що - небудь в стаканчик). Стакан з водою у вас перед очима, візьміть стакан №3. Як ви думаєте, що в цій склянці? (Молоко). Так як можна перевірити прозорість води, використовуючи ще й молоко? Кладемо камінець в стакан з водою, інший - в стакан з молоком

 - Що помітили? - (в склянці з молоком камінця не видно, а в склянці з водою його можна побачити)

- Чому? - (вода прозора)

- А як ми можемо змінити колір води? -(додати фарбу). Діти добавляють в воду фарбу.

Висновок: Отже, вода не має кольору, вона прозора

     Дослід №3. Смак, розчинник

    Вихователь: Діти, як дізнатися якого смаку вода? (потрібно спробувати)

Висновок: вода не має смаку.

Вихователь: Діти, що можна зробити, щоб вода змінила свій смак? (Відповіді дітей). Що потрібно зробити, щоб вода стала солодкою? (Покласти цукор, а солоною, кислою. Давайте додамо цукор або сіль, що у вас на столах стоїть. І спробуйте на смак.

     Дослід №4. Запах

- Хлопці, як дізнатися чи має вода запах? (Потрібно понюхати воду)

Висновок: У води немає запаху.

Вихователь Хлопці, ми багато говорили про воду і дізналися її властивості. Давайте згадаємо властивості води.

     Діти за схемами роблять висновки

 

     ІІІ. Підсумок заняття

 

     Вихователь: Отже, діти, вода на землі -  найважливіша, без неї не може існувати життя. Тому воду треба інувати і берегти.
Як ви думаєте, які є способи економії води? (Вихователь допомагає їм визначити їх, пропонуючи таке: акуратно наливати воду в склянки, щоб не пролити її або акуратно користуватися малими її кількостями в перебігу дня без зайвої розтрати)

      Вихователь показує дітям два способи економії води від Афлатун: Афлатун закручує кран і Афлатун усуває витік

     Вихователь: Наш хороший Афлатун завжди закриває після себе кран, коли миє руки,  запобігаючи зайвому витоку води. Так ми зможемо зберегти багато води, чим дуже допоможемо нашій планеті. Також, якщо Афлатун помічає витік, він завжди повідомляє про це дорослим, щоб вони могли полагодити кран. Це також допомагає заощадити багато води для нашої планети. Чи готові ви допомогти Афлатуну економити воду. Якщо готові, то який спосіб ви вибираєте:

Чи хочете ви допомагати закручувати крани після того, як помили руки, обличчя або почистили зуби?або

Чи хочете ви допомагати повідомляти про витік?

     Вихователь попросить кожну дитину взяти собі малюнок, відповідно обраному способу економії

     Вихователь: Діти, цей малюнок потрібно буде взяти додому і прикрасити зі своїми батьками.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гончарук Інна Василівна
    Доброгодня.Чудове заняття.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гончарук Інна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
18152
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку