« Подорож до країни знань»
Мета: виховувати уважність до інших, розвивати вміння передавати емоційний стан, виховувати оптимізм та доброзичливість, розвивати вміння розуміти свій внутрішній стан, учити дітей з гумором сприймати свої невдачі та помилки, бути веселими, поліпшувати настрій собі та іншим, виховувати оптимістичний погляд на життя, розвивати пам'ять , увагу, мислення, розумові операції, формувати позитивну навчальну мотивацію.
Обладнання:«квитки на потяг», піктограми емоцій, фотокартки з емоціями, новорічна ялинка, бланки з завданнями «Загадкові малюнки», білі аркуші паперу у формі новорічних прикрас, аудіо програвач, форми долоньок трьох кольорів, олівці, фломастери, заохочувальний приз у формі медалі.
Хід заняття.
Привітання:
Ви довкола озирніться,
Один одному всміхніться,
Щоб ніхто не сумував,
З усіма радів і грав.
Діти а чи любите ви подорожувати? Я хочу вас запросити в подорож на потязі до «Країни знань». Адже знання потрібні всім, а особливо тим хто збирається до школи. Ви ж збираєтеся до школи? Тоді ви майбутні першокласники. Ось у мене є квитки на потяг «Країна знань». Цей квиток необхідно придбати, розповівши про себе.
4. Вправа «Хто я такий».
Мета: підвищення самооцінки,згуртування колективу,розвиток уміння правильно оцінювати себе, знайомство з рисами характеру кожної дитини, її звичками та інтересами.
Діти повинні якомога більше розповісти про себе. Хто справився з завданням той отримує квиток.
5. Рухлива гра «Потяг».
Мета: розвивати спритність, тактильну чутливість,уміння діяти узгоджено, позбавити емоційного напруження.
Діти шикуються у колону, поклавши руки один на одного на плечі. Роль машиніста виконує психолог. Ось ми ї приїхали до першої зупинки «Пізнайко». Тут для вас королева знань приготувала цікаве завдання. Коли ви зможете його вирішити, то станете ще розумнішими та уважними.
Вправа «Загадкові картинки».
Мета: розвиток уваги, сприйняття.
Дітям пропонують знайти всі предмети заховані на малюнку.
Психолог: Молодці! Ви виконали завдання королеви Країни знань і стали ще більш розумними та уважними. Нам час вирушати в дорогу. Сідайте в потяг.
Рухлива гра «Потяг».
Мета: розвивати спритність, тактильну чутливість,уміння діяти узгоджено, позбавити емоційного напруження.
Наступна наша зупинка Фізкультхвилинка «Кричалки – шепотіли – мовчалки».
Мета: розвиток рухової пам’яті, , спостережливості, вольової регуляції, уміння діяти за зразком.
Коли психолог піднімає червону долоню – «кричалку» - можна бігати, кричати, шуміти,;жовту долоню – «шепотілку» - можна тихо пересуватися та шепотіти, синя долонька – «мовчалка». Побачивши її, діти повинні завмерти на місці та не ворушитися.
Рухлива гра «Потяг».
Мета: розвивати спритність, тактильну чутливість,уміння діяти узгоджено, позбавити емоційного напруження.
Вправа «Питання – відповідь».
Мета: розвиток мислення, кругозору,соціальних якостей.
Психолог ставить запитання, а діти на них відповідають.
Рухлива гра «Потяг».
Мета: розвивати спритність, тактильну чутливість,уміння діяти узгоджено, позбавити емоційного напруження.
Ось ми і приїхали на зупинку «Емоційна»
Діти отримують невеличкі ілюстрації із зображенням дітей, що виявляють різні емоційні стани (радість, сум,страх, здивування, злість, сорому). Вони повинні знайти для героя ілюстрації відповідну піктограму на картинці, яка відображає такий самий емоційний стан. Психолог наголошує, що почуття бувають різними, вони допомагають нам розуміти настрій інших людей. Дуже приємно спілкуватися з веселими та усміхненими людьми.
Ось це завдання виконано успішно. Молодці! Настав час вирушати далі. Сідайте в потяг.
Діагностика настрою.
Мета: формувати вміння розрізняти людські емоції та володіти ними.
Психолог: - Діти, а з яким настроєм ви завітали на заняття? З вами хочуть привітатися загадкові емоції. Підійдіть до чарівних емоцій і привітайтеся з тією емоцією, яка відповідає вашому настрою. Діти знаходять піктограму емоцію, яка відображає їх настрій і торкаються до неї.
Рухлива гра «Потяг»
Мета: розвивати спритність, тактильну чутливість,уміння діяти узгоджено, позбавити емоційного напруження.
Наступна наша зупинка «Новорічна»
Мета:
Діти ми приїхали на зупинку «новорічна» і нас тут зустрічає лісова красуня – зелена ялинка. В країні знань готуються до нового року. Кожного року Королева країни знань купує на лісову красуню нові іграшки. Ось і в цьому році вона придбала нові іграшки і вони всі білого кольору. Діти я пропоную зробити добру справу – зробити ці новорічні іграшки різнокольоровими та веселими і прикрасити ними лісову красуню.
Арт – терапія. «Прикрашаємо новорічну іграшку».
Мета:розвивати дрібну моторику, творчість, креативність, удосконалювати зорову та моторну координацію.
Розмалюйте іграшку так, як підказує вам ваш настрій. Потім прикрашають ялинку іграшками і милуються.
Психолог. – От як гарно ми попрацювали і зробили добру справу. Тепер в країні знань також буде новий рік і гарно прикрашена ялинка. А нам уже час повертатися в наш садочок. Тож сідайте на потяг.
Рухлива гра «Потяг»
Мета: розвивати спритність, тактильну чутливість,уміння діяти узгоджено, позбавити емоційного напруження.
Психолог. - От і наша подорож закінчилася і ми повернулися в наш садок. Чи сподобалася вам наша подорож? Що вам сподобалося більше? Що ви робили в країні знань? Діти під час нашої подорожі за нами спостерігала королева країни знань. І вона була дуже задоволена тим, як ви виконували і вирішували завдання, зробили добру справу. І за те, що ви такі розумні, уважні, кмітливі і творчі вона нагороджує вас пам’ятними медалями «Самий розумний і уважний»
Кожна дитина нагороджується медалями «Самий розумний і уважний». Кожна дитина нагороджується медаллю «Молодець»
Прощання. Діти будують стовпчик із кулачків і промовляють «Усім, усім, усім до побачення»