Заняття "Екологічна стежина"

Про матеріал

Розвиваємо поняття взаємозв'язків людини іприроди. Виховуємо бережне ставлення до всього живого, що нас оточує, відповідальності за збереження довкілля.

Перегляд файлу

 Мета:  Формувати  елементарні знання  про екологію; учити мислити, вільно висловлювати свої міркування;  залучати до дбайливого ставлення до навколишнього середовища; формувати активну життєву позицію; спонукати до збереження неповторної краси рідного краю.

Обладнання:  ілюстрації до теми, дитячі малюнки.

 

                                          Хід заходу

- Сьогодні  ми відправимось в уявну подорож екологічною стежинкою.

-  Екологія – це наука про взаємини живої і неживої природи. Всі організми на планеті пов'язані між собою: живе і неживе, рослини і тварини, людина і природа.

- Тож розпочнемо нашу уявну мандрівку. Послухайте історію про ліс.

- Жив був ліс.

 

Слайд 1. Птахи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Мешкали в лісі птахи. Птахи співали, співали завзято .

 

 Слайд 2. Звірі.

- Жили в лісі і звірі. Пустували на галявинах, полювали. Подивіться слайди.

Яких звірів ви впізнали? (Єнот, білка, заєць, їжак, вовки, ведмідь, лось, лисиця).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 3. Вирубка лісу.

- Але одного разу прийшла до лісу людина. Збудувала поряд з лісом фабрики, заводи, будинки, школи, дороги. Місця для життя їй не вистачало.

- Почали люди тоді рубати ліс

 

 

Слайд 4. Пожежа в лісі.                                                                                                                  Стали розпалювати багаття і вогонь знищив ліс.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 5. Забруднення водойм.

- Заводи та фабрики скидали відходи в річки, лісові озера і забруднили воду в лісі.  Відпочивальники забруднили природу лісу сміттям (пляшками, гумою, папером).

 

 

Слайд 6.  Забруднення  повітря.

- Дим з труб заводів і вихлопні гази автомобілів на дорогах отруїли повітря.

 

Слайд 7. Лісова пригода.

 

-

 Тужливо і страшно стало в лісі. Ніде стало жити бідним тваринам. І багато з них пішли з нашого лісу далеко-далеко.

 

Слайд 8. Ліс, в якому ніхто не живе.

 

Діти, а чому в лісі ніхто не живе?

- Людина зруйнувала життя лісу.

- Щоб допомогти лісу, прогуляємося по уявній лісовій екологічній стежці і виправимо помилки людини.

Завдання 1

  • Діти зараз ми будемо відгадувати загадки про дерева, які ростуть у нас. Ці дерева ми посадимо в нашому лісі.

1. Весною зеленіла,

    Влітку загоріла,

    Восени наділа

    Червоні корали.( Горобина)

 

2. Чорно-біла одежина,

    Зверху - листяна хустина.

    Як весна – дарує сік,

    -П’ємо радо цілий рік.(Береза)

 

3. В неї гарні, пишні віти,

  І колючок не злічити...

  Не байдужа до прикрас,

  На свята спішить до нас.( Ялинка, сосна)

 

4.Рясно в липні зацвітає,

  Дуже гарний запах має,

  Цвітом від хвороб лікує,

  Щедро медом нас частує.(Липа)

(Картинки з зображенням дерев  вивішуються на дошку)

 

Завдання 2.

Складаємо із пазлів картину відновленого лісу.

Слайд 9. Новий ліс.

– Ось і виросли в нашому лісі нові красиві дерева. Приємно бігати поміж ними і гратись у рухливі ігри.

 – Ліс змінився. Знову заспівали птахи, і звірі почали гратися на галявинах. Вони дякують нам за допомогу.

 

 

 

Слайд 10. Охорона природи.

 

 

-

 Охороняти природу потрібно від сміття, бруду, диму і кіптяви, туристів та інших порушників екології. У лісі потрібно проводити суботники з прибирання сміття, лісничий повинен охороняти ліс від браконьєрів і вирубки, пожежники - гасити лісові пожежі, держава -  створювати заповідники для збереження рідкісних тварин і рослин, учні шкіл -  допомагати дорослим посильною працею. А головне не бути байдужим до природи.

 

Завдання 3. Вправа «Незакінчене речення»

Я – природі друг, тому що…

Слайд 11. Буду я природі другом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 4. Складання сенкану.

                          Природа

                 Щедра, беззахисна.

             Дарує, захищає, навчає.

Природа –  спільний дім усього живого.

                   Бережіть природу!

 

Завдання 5. Читання  вірша  А. Костецького «Не хочу».

Метелика ловити я не хочу:

Він – квітка неба, хай живе собі!

Хай крильцями барвистими тріпоче,                                                                                              Щоб радісно було мені й тобі!

І квітку лісову не стану рвати,

Її додому я не понесу,

Бо вдома їй джмеля не погойдати

І не попити ранками росу!

І ні стеблинку, гілку, чи травинку

Я не ображу: це – страшенний гріх!

Бо в кожній з них живе тремка  живинка,

Що світиться довірою до всіх.

 

 

Кадр 14 Підсумок виховної роботи.    Вправа «Інтерв’ю»

    – Ось і підійшла до кінця наша екскурсія. Хочу поставити вам два запитання.

  • Чому треба берегти природу?
  • Що кожен з вас може для цього зробити?

                                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ  ШКОЛА І-ІІІ  СТУПЕНІВ  № 9

              ПОКРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

      ПОДОРОЖ  ЕКОЛОГІЧНОЮ СТЕЖИНОЮ

 

БУДУ  Я ПРИРОДІ  ДРУГОМ

 

                   

 

                                                                                    Підготувала

                                                                                    вчитель початкових класів

                                                                                    Паснова  К.  В.

 

 

                                                     2018 р.

doc
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
7059
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку