Розвиваємо поняття взаємозв'язків людини іприроди. Виховуємо бережне ставлення до всього живого, що нас оточує, відповідальності за збереження довкілля.
Мета: Формувати елементарні знання про екологію; учити мислити, вільно висловлювати свої міркування; залучати до дбайливого ставлення до навколишнього середовища; формувати активну життєву позицію; спонукати до збереження неповторної краси рідного краю.
Обладнання: ілюстрації до теми, дитячі малюнки.
Хід заходу
- Сьогодні ми відправимось в уявну подорож екологічною стежинкою.
- Екологія – це наука про взаємини живої і неживої природи. Всі організми на планеті пов'язані між собою: живе і неживе, рослини і тварини, людина і природа.
- Тож розпочнемо нашу уявну мандрівку. Послухайте історію про ліс.
- Жив був ліс.
Слайд 1. Птахи.
- Мешкали в лісі птахи. Птахи співали, співали завзято .
Слайд 2. Звірі.
- Жили в лісі і звірі. Пустували на галявинах, полювали. Подивіться слайди.
Яких звірів ви впізнали? (Єнот, білка, заєць, їжак, вовки, ведмідь, лось, лисиця).
Слайд 3. Вирубка лісу.
- Але одного разу прийшла до лісу людина. Збудувала поряд з лісом фабрики, заводи, будинки, школи, дороги. Місця для життя їй не вистачало.
- Почали люди тоді рубати ліс
Слайд 4. Пожежа в лісі. Стали розпалювати багаття і вогонь знищив ліс.
Слайд 5. Забруднення водойм.
- Заводи та фабрики скидали відходи в річки, лісові озера і забруднили воду в лісі. Відпочивальники забруднили природу лісу сміттям (пляшками, гумою, папером).
Слайд 6. Забруднення повітря.
- Дим з труб заводів і вихлопні гази автомобілів на дорогах отруїли повітря.
Слайд 7. Лісова пригода.
-
Тужливо і страшно стало в лісі. Ніде стало жити бідним тваринам. І багато з них пішли з нашого лісу далеко-далеко.
Слайд 8. Ліс, в якому ніхто не живе.
Діти, а чому в лісі ніхто не живе?
- Людина зруйнувала життя лісу.
- Щоб допомогти лісу, прогуляємося по уявній лісовій екологічній стежці і виправимо помилки людини.
Завдання 1
1. Весною зеленіла,
Влітку загоріла,
Восени наділа
Червоні корали.( Горобина)
2. Чорно-біла одежина,
Зверху - листяна хустина.
Як весна – дарує сік,
-П’ємо радо цілий рік.(Береза)
3. В неї гарні, пишні віти,
І колючок не злічити...
Не байдужа до прикрас,
На свята спішить до нас.( Ялинка, сосна)
4.Рясно в липні зацвітає,
Дуже гарний запах має,
Цвітом від хвороб лікує,
Щедро медом нас частує.(Липа)
(Картинки з зображенням дерев вивішуються на дошку)
Завдання 2.
Складаємо із пазлів картину відновленого лісу.
Слайд 9. Новий ліс.
– Ось і виросли в нашому лісі нові красиві дерева. Приємно бігати поміж ними і гратись у рухливі ігри.
– Ліс змінився. Знову заспівали птахи, і звірі почали гратися на галявинах. Вони дякують нам за допомогу.
Слайд 10. Охорона природи.
-
Охороняти природу потрібно від сміття, бруду, диму і кіптяви, туристів та інших порушників екології. У лісі потрібно проводити суботники з прибирання сміття, лісничий повинен охороняти ліс від браконьєрів і вирубки, пожежники - гасити лісові пожежі, держава - створювати заповідники для збереження рідкісних тварин і рослин, учні шкіл - допомагати дорослим посильною працею. А головне не бути байдужим до природи.
Завдання 3. Вправа «Незакінчене речення»
Я – природі друг, тому що…
Слайд 11. Буду я природі другом.
Завдання 4. Складання сенкану.
Природа
Щедра, беззахисна.
Дарує, захищає, навчає.
Природа – спільний дім усього живого.
Бережіть природу!
Завдання 5. Читання вірша А. Костецького «Не хочу».
Метелика ловити я не хочу:
Він – квітка неба, хай живе собі!
Хай крильцями барвистими тріпоче, Щоб радісно було мені й тобі!
І квітку лісову не стану рвати,
Її додому я не понесу,
Бо вдома їй джмеля не погойдати
І не попити ранками росу!
І ні стеблинку, гілку, чи травинку
Я не ображу: це – страшенний гріх!
Бо в кожній з них живе тремка живинка,
Що світиться довірою до всіх.
Кадр 14 Підсумок виховної роботи. Вправа «Інтерв’ю»
– Ось і підійшла до кінця наша екскурсія. Хочу поставити вам два запитання.
ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 9
ПОКРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ПОДОРОЖ ЕКОЛОГІЧНОЮ СТЕЖИНОЮ
Підготувала
вчитель початкових класів
Паснова К. В.
2018 р.