Заняття-казка із сенсорного виховання "Цікавий день"

Про матеріал
.Вчити дітей впізнавати та називати геометричні фігурирозрізняти величину предметів та кольори Розуміти поняття «один-багато»; визначати місцезнаходження предметів у просторі (під, біля, за); .Розвивати уяву, увагу, сенсорні уявлення про форму та кольори предметів. Виховувати вміння співчувати, бажання допомагати, позитивне ставлення до спільної діяльності з однолітками та педагогом.
Перегляд файлу

 

Заняття-казка із сенсорного виховання для дітей раннього віку

 «  ЦІКАВИЙ ДЕНЬ  »

 

Програмові завдання: продовжувати вчити дітей впізнавати та називати геометричні фігури (квадрат, круг, трикутник); розрізняти величину предметів (великий, менший, найменший) та кольори (червоний, синій, зелений, жовтий, оранжевий, фіолетовий); розуміти поняття «один-багато»; визначати місцезнаходження предметів у просторі (під, біля, за); вправляти дітей у групуванні предметів за кольором, геометричною формою та величиною; активізувати у словнику слова: зайчиха, зайченята, ведмідь, ведмедиця, ведмежа, назви форм та кольорів: ключик, замочок; формувати в малюків вміння виконувати словесні вказівки вихователя. Розвивати уяву, увагу, сенсорні уявлення про форму та кольори предметів. Виховувати вміння співчувати, бажання допомагати, позитивне ставлення до спільної діяльності з однолітками та педагогом.

Матеріал: іграшка колобок; бутафорні дерева і хатинка; іграшкові: зайчиха та зайченята, ведмеді (тато, мама і ведмежатко), вовчик та лисичка; дві корзинки з морквою; кольорові паперові чобітки; будиночки із замочками (у вигляді круга квадрата, трикутник); паперові ключі із відповідними геометричними формами; чашечки різного розміру.

Хід заняття  Привітання

Вихователь.                                       Зазирнуло сонечко

У наше віконечко,

До щічки доторкнулося,

Лагідно всміхнулося.

Діточкам зраділо,

Промінцем погладило,

«Не сумуй!» - порадило.

День, що розпочався,

                                                              Щоб у тебе вдався!

-   Малята, подивіться, скільки гостей до нас завітало. Давайте ми до них посміхнемось і привітаємось. Діти вітаються з гостями. Вихователь. - Діти, я вас сьогодні запрошую у казку. А в яку - ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку. Згідні?

Загадка.                                      На сметані замісили,

На віконце положили.

А він з віконця тільки скік!

І до лісу швидко втік...(Колобок)

 -  Правильно, діти, це Колобок. Ось він. (Показує іграшку Колобка). Це він запрошує нас до казки. Але казка ця трішки інша, не така, яку ви знаєте. -  Ну що ж, підемо в гості до нової казочки про Колобка? (Відповіді дітей)

 -  Тоді вмощуйтеся зручненько і слухайте казку гарненько. Діти займають свої місця на килимку.

 Вихователь. - Жила собі бабуся. Одного разу баба зліпила ось такого колобка. (Показує квадратного колобка).

 

 

 - Діти, якої форми баба зліпила колобка? (Квадратної). - Квадрат може котитися? (Ні). Чому? (Бо йому заважають кутики)

- Тоді баба зліпила ось такого колобка. (Показує трикутника).

 - Якої форми баба зліпила колобка?(Трикутної). Може такий колобок котитися по доріжці? (Ні). Чому? ((Бо йому заважають кутики)

- Знову баба зліпила колобка ось такого (Показує круг). Якої він форми? (Круглої). Може такий колобок котитися? (Так) Чому? (Бо він круглий) Колобок.  Підемо у ліс зимовий, Таємничий і казковий. Ми стежинкою йдемо, Разом не відстаємо. Ось і ліс таємничий, казковий Тут живуть малі звірята. Нумо їм допомагати!

Рухова вправа «Відшукаємо зайчиків»

Діти йдуть по килимках зі слідочками звірів. Зустрічають маму-зайчиху, яка плаче: зайченята розбіглися по ліску і заблукали, мама не може їх знайти.

 Вихователь. -  Дітки, давайте допоможемо мамі-Зайчисі відшукати її діток-зайченят. Допоможемо?  Діти шукають зайченят, називаючи їх місцезнаходження: під (деревом), за (деревом), біля (дерева) тощо.

 Вихователь. - Скільки зайчат у мами-зайчихи? (Багато). Які зайченята, великі чи маленькі? (Маленькі). А мама-зайчиха яка? (Велика).

- Молодці, малята. Давайте пригостимо зайченят.

Розвивальна гра «Морква для зайчиків» Діти пригощають зайченят морквою (велика - у великий кошик для мами, а маленька - у маленький кошик для зайченят).  

Вихователь.  -  Яку моркву ти взяла (Називає ім'я дитини)? - У який кошик покладеш? - Для кого? Мама-зайчиха дякує дітям за допомогу.

Вихователь. - Подякувала мама-зайчиха колобку та діткам. А ми йдемо далі. Діти зустрічають по дорозі вовка.

Вихователь. - А хто це такий сумний? Та це ж вовчик-братик. Що сталося? Вовк. - Розумний колобочку, дітки! Мені ніжки замерзли. Я всі свої чобітки переплутав. Допоможіть мені, будь ласка, взути чобітки.

 Розвивальна гра «Знайди однакові чоботи» (робота в парах) Діти добирають пари чобіт за кольором.

Вихователь запитує, якого кольору чобітки. Вовчик дякує і дітки йдуть далі. Колобок.

 - Діти, а зараз ми ідемо в гості до ведмежої сім'ї.

Фізкультхвилинка «Три ведмеді»

Є у хащі лісовій Невелика гарна хатка                                              (Крокують на місці)

 І живуть ведмеді в ній: Тато, мама й ведмежатко.                             (Йдуть, як ведмеді)

Тато - велетень кошлатий!                                                                    (Руки вгору)

Менша - ведмедиця -мати,                                                                   (Руки на поясі)

А синок - малятко просто                                                                    (Трішки присідають)

Він малесенького зросту.

 

Вихователь. - Ведмедики, що у вас трапилось? Ведмедики кажуть, що переплутали чашки.

Розвивальна гра «Добери чашку для ведмедика»

 Вихователь пропонує дітям підібрати чашки за величиною: для тата - більшу, для мами - меншу, для ведмежати - найменшу.

Вихователь. - Яка чашка у тата-ведмедя? (Велика) - Яка чашка у мами-ведмедиці? (Менша) - Яка чашка у ведмежати? (Найменша)

 Вихователь виставляє чашки в ряд і пропонує назвати їх по порядку: велика, менша, найменша. Діти повторюють за вихователем, а потім називають самі.

Вихователь. - Котиться, котиться колобок, і назустріч йому Лисичка. А Лисичка зовсім не сердита, вона хоче з колобочком дружити.

Лисичка. - Веселий колобочку, дітки! Я не можу потрапити у свою хатку. Допоможіть мені, будь ласка, підібрати ключі до моїх дверей у будиночку.

Розвивальна гра «Доберемо ключики» (робота в парах)

 Вихователь звертає увагу дітей на форму замків в будиночках. Запитує, на які геометричні фігури вони схожі, і  просить правильно підібрати до кожного замочка ключ із такою ж геометричною фігурою. Діти працюють в парах, добираючи ключі до замків з однаковими геометричними фігурами.

Вихователь. - Ми допомогли лисичці потрапити у свою хатинку. Молодці, діти!

Лисичка повеселішала і нам дякує. Ось який цікавий день був у нас з вами сьогодні.

 - А вам сподобалась наша нова казочка про колобка і лісових звірят?

- Як ми її назвемо? (Відповіді дітей)

 - А давайте казочку так і назвемо «Цікавий день». Згідні?

 - Вам сподобалося допомагати казковим героям?   Ви мені теж сподобалися, бо дуже гарно працювали і допомагали лісовим звірятам. Давайте собі поплескаємо дружненько! (Діти плескають у долоньки)

Колобок повернувся до своєї бабусі і розповів їй про всі наші пригоди, і про те, як ви старанно допомагали звірятам. І за це бабуся вирішила пригостити вас смачним печивом.

Бабуся пригощає дітей печивом. Діти дякують.

Підготувала вихователь

Радлевич Лариса Валеріївна ДНЗ 628



 

 

docx
Додав(-ла)
Radlevich Larysa
Додано
24 березня 2023
Переглядів
251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку