Заняття "Логічний калейдоскоп"

Про матеріал
Завдання: • Продовжувати вчити лічити кількісною та порядковою лічбою, визначати суміжні числа; сприяти закріпленню навичок нескладних усних обчислень, розв’язування нескладних прикладів; • допомогти у формуванні вмінь із вимірювання маси за допомогою ваги; • закріпити знання геометричних фігур; • познайомити дітей із ігровим квадратом Воскобовича; • формувати елементарні знання з народної математики; розвивати у дітей логічне мислення, стійку увагу, пам'ять, кмітливість; розвивати моторику рук і творчі здібності; • виховувати інтерес до логіко-математичних знань; виховувати бажання допомагати ближньому, наполегливість, активність, самостійність, вміння розмірковувати.
Перегляд файлу

Тема. «Логічний калейдоскоп»

 

Завдання:

  • Продовжувати вчити лічити кількісною та порядковою лічбою, визначати суміжні числа; сприяти закріпленню навичок нескладних усних обчислень, розв’язування нескладних прикладів;
  • допомогти у формуванні вмінь із вимірювання маси за допомогою ваги;
  • закріпити знання геометричних фігур;
  • познайомити дітей із ігровим квадратом Воскобовича;
  • формувати елементарні знання з народної математики; розвивати у дітей логічне мислення, стійку увагу, пам'ять, кмітливість; розвивати моторику рук і творчі здібності;
  • виховувати інтерес до логіко-математичних знань; виховувати бажання допомагати ближньому, наполегливість, активність, самостійність, вміння розмірковувати.

 

Матеріал: на кожну дитину: набір цифр від 1 до 9, д.г. «Засели будиночок», картки із зображенням прикладів, д.г. «Яка фігура зайва?», завдання із робочого зошита, прості олівці, лічильні палички, відрізки ниток, ігровий квадрат Воскобовича;

Ігровий персонаж Сімка з портфелем (розрізані навпіл цифри, торбинка із цукерками, медальки від 1 до 7, геометричні фігури, лічильні палички, квадрат Воскобовича); терези; 5 торбинок із різним наповненням; музика.


«Дайте дитині щось у руки,

щоб вона почала думати»

народна мудрість

 

Хід заняття

І. Організаційний момент. Привітання.

Вихователь:  Погляньте, діти, скільки гостей до нас завітало.

Давайте привітаємося з ними.

До нас гості завітали,

Ми їх гарно привітали:

Дзень–дзелень, дзень–дзелень

Кажем щиро: «Добрий день! Добрий день!»

ІІ. Ігровий момент.

До групи заходить Сімка з портфелем. Вся заклопотана, бурмоче що нічого не розуміє, чухає голову, думає, сперечається про школу, навіщо знати зараз якщо всьому навчать у школі. Підходить до столу і бачить дітей.

Сімка: О, привіт!

Вихователь, діти: привіт!

Вихователь: Сімка, ти чого вся така заклопотана? Що трапилося?

Сімка: Нічого не розумію! Для чого мені все це потрібно? Якісь бумажечки, іграшки, торбинки, ……. (викладає на стіл) Що мені з всім цим робити? На підготовці в школі дали домашнє завдання. А я не знаю що це і як ним користуватися.

ІІІ. Мотивація.

Вихователь: Сімка, зачекай, не панікуй! Все по черзі! Ми спробуємо тобі допомогти у всьому розібратися.

Вихователь: Дітки, допоможемо? І разом перевіримо чи готові ви до школи?

Давайте розглянемо що ж тут є, і з чого почати. А почнемо все спочатку!

Дидактична гра «Посварились-помирились»

Завдання: із розрізаних частинок цифр потрібно знайти іншу частинку щоб вийшло зображення цифри. (Виконання завдання).

ІV. Основна частина.

1. Робота з цифрами та числами

Як цифри виглядають та їх назви ви знаєте, а чи знаєте ви хто за ким повинен знаходитися? Зараз перевіримо.

1.1. Дидактична гра «В один рядочок шикуйсь!»

Завдання: викласти цифри від 1 до 9; порахувати в прямому та зворотному порядку. (Виконання завдання).

Вихователь: Молодці! З цим легким завданням ви впоралися. А наступне наше завдання потрібно ці циферки поселити у будиночки до своїх сусідів.

1.2. Дидактична гра «Знайди сусідів» (будиночки з цифрами)

Вихователь: – Гра ця незвичайна, ви бачите кольорові будиночки. В них мешкають цифри, які зовсім не знають своїх сусідів. Допоможемо нашим цифрам? (виконання завдання)

От, які ми молодці, допомогли цифрам знайти своїх сусідів.

Вихователь: – На останок про цифри спробуємо розв’язати цікаві приклади.

1.3. Дидактична гра «Розв'язування прикладів»

Завдання: діти по черзі розв’язують приклади на картках і викладають відповідь. У деяких діток запитувати відповіді прикладів.

 

Вихователь: Молодці! З цифрами вирішили всі завдання. Сімка, ти тепер зрозуміла, що то за картки такі були у тебе у портфелику?

Сімка: так, то були цифри.

Вихователь: І кожна цифра має свою назву та місце розташування. Цифрами можна все рахувати. Все запам’ятав?

Сімка: так.

Вихователь: Тож тепер можна продовжувати далі. Наступне наше завдання знаходиться за іншим столиком. Тож давайте перейдемо до нього.

2. Робота з визначенням ваги

Завдання: потрібно спочатку зоровим сприйняттям визначити вагу торбинки, а потім припущення перевірити за допомогою терезів. Сімка теж дає припущення про свою торбинку по відношенню до якоїсь іншої, а потім перевіряємо разом. Сказати що вага предмета не залежить від величини. Може маленький предмет бути важким, а великий легким.

3. Фізкультхвилинка із Сімкою

Сімка: Я вже стомилася, думаю зараз саме час всім нам відпочити. І заодно перевіримо наскільки добре ви знаєте дні тижня. Будьте уважні!

Завдання: Сімка читає початок рядка, а діти повинні сказати закінчення.

3.1. «Тижні, шикуйсь!» (вірш)

Вранці ми із добрим ділом

День вітали…(Понеділок)

Ніченька минула скоро,

Трудовий іде….(Вівторок)

За ним спритна, молода

Поспішає….(Середа)

А четвертий день тепер,

Називається….(Четвер)

Діло добре ладиться,

Як настане...(П’ятниця)

Дома скрізь кипить робота,

Як почнеться день….(Субота)

А субота з хлібом – сіллю,

Привела сестру….(Неділю)

3.2. «Тижні, шикуйсь!» (рухлива гра)

Завдання: вибрати собі цифру, яка була у Сімки у портфелі, і одягти її як медаль. Під музику діти рухаються, а коли перестане грати потрібно вишикуватися в шеренгу від 1 до 7 і назвати свій день тижня (хтось один називає свій день). Провести 3 рази.

Вихователь: - Ну що, відпочили? Тоді продовжуємо далі.

Наступне завдання в нас пов’язане ось із цими фігурками. Що це за фігурки? Діти: геометричні фігури.

4. Робота з геометричними фігурами та кольорами

4.1. Дидактична гра «Яка фігура зайва».

Завдання: Знайти зайву геометричну фігуру на ігровому табло та накрити її, в деяких запитати яку фігуру накрили.

Вихователь: Молодці, діти! Геометричні фігури розрізняєте. А наступне завдання від нашого друга Олексійка. Спробуємо його виконати?

4.2. Завдання в робочому зошиті.

Завдання: уважно розглянь малюнок і дай відповідь на запитання.

Скільки синіх трикутників? (3)

Скільки червоних кругів? (3)

Скільки зелених прямокутників? (3)

Яких фігур більше, а яких менше? (однакова кількість)

З’єднай фігури однакової форми. (виконання завдання)

Вихователь: Молодці, і із цим завданням впоралися. А ще в портфелі були лічильні палички. Давайте з ними пограємося.

 4.3. Дидактична гра «Геометричний диктант».

Завдання: я називатиму ознаки геометричної фігури, а ви відгадавши, повинні побудувати її з паличок або ж із ниточок. (виконання завдання)

– всі чотири сторони рівні (Квадрат)

– має три кути (Трикутник)

– схоже на сонечко (Коло)

– має чотири кути (Прямокутник)

схоже на яйце (Овал)

всі чотири сторони рівні але не квадрат (Ромб)

Вихователь: Молодці! І з геометричними фігурами теж виконали всі завдання. Сімка, ти тепер зрозумів що то за фігурки у тебе були?

Сімка: так, то були з геометричні фігури.

Вихователь: І також кожна фігура має свою назву. Все запам’ятав?

Сімка: так, запам’ятав.

Сімка: А ще з оцим потрібно розібратися. (показує квадрат Воскобовича)

Це, мабуть, якась скатертинка чи килимочок, чи хустинка…

Вихователь: Сімка, не поспішай! Зараз ми все тобі розкажемо і покажемо що це і як ним гратися. Покажемо, дітки?

5. Робота із ігровим квадратом

(Інноваційна технологія Воскобовича)

5.1. Ознайомлення з квадратом

Це двоколірний Квадрат Воскобовича. Він використовується для ознайомлення з геометричними фігурами. З нього можна конструювати багато об'ємних комбінацій. І найцікавіше – з ним можна просто гратися, складати казки, вигадувати образи та фантазувати. Роздивіться дивовижний квадрат та давайте розкажемо та покажемо нашим гостям та Сімці казочку про перевтілення квадрата. Сімка, ти з нами? Так!

 5.2. Слухання та складання казки про перевтілення квадрата.

У звичайнісінькому місті, в звичайнісінькому будинку, жила зовсім звичайна сім'я: мама Трапеція, тато прямокутник і їх синочок Квадрат. Братиків і сестричок у Квадрата не було, зате був дідусь Чотирикутник, який жив в іншому місті. Дідусь жив далеко, тому що добиратися до нього треба було по суші, по воді і навіть по повітрю. Так говорив тато. Дідусь Чотирикутник часто писав листи. Одного разу за сніданком тато сказав, що вчора він знову отримав від дідуся листа. Дідусь передає всім привіт, бажає доброго здоров'я і запитує, ким його улюблений онук Квадрат мріє стати.

Після сніданку мама з татом пішли на роботу, а Квадрат залишився вдома один. «Цікаво, а ким я можу стати?"– згадав Квадрат дідусеве питання і підійшов до дзеркала. На нього дивився звичайний Квадрат, у якого всі сторони рівні. "Усюди однаковий і нічим не примітний, - думав про себе Квадрат. - Чи то справа будиночок у дворі: такий стрункий, такий ошатний! Ось якщо б я міг стати будиночком!» Квадрат подумав про це і раптом відчув, що куточки його прийшли в рух, і він якось незвично склався. Квадрат знову подивився на себе в дзеркало і побачив БУДИНОЧОК.

Звичайно він цьому трохи здивувався, але невеселі думки відвернули його, і він знову перетворився на Квадрат. Далі Квадрат згадує Новорічне свято і пухнасту ошатну ялинку і висить на ній цукерку. «От би мені стати цукеркою» - подумав Квадрат і знову відчув, що куточки його ожили. З дзеркала на Квадрат дивилася цукерка.

Чудові перетворення Квадрата тривали. То він перетворився на кажана,

 

то в конверт

 

«Перетворюся-но я в мишку» - вирішив Квадрат, і незабаром МИШКА схопила лист, який написав Квадрат улюбленому дідусеві, і побігла!

 

Подорож листа тривала. Квадрат перетворювався то в їжачка,

 

то в зірочку,

 

черевичок,

 

човник,

 

рибку,

 

пташку,

 

маленький будиночок,

 

підйомний кран

 

і врешті-решт перетворюється на Ворона Метра.

Складаємо черевичок, перевернемо його. На що схоже? (на літак) знову перевернемо. Що за фігура? (Ворон Метр)

 

Сімка: яка чудова казочка, який цікавий квадратик. Тепер я знаю яка у мене з’явиться нова іграшка найближчим часом. Зроблю і собі такий квадратик.

ІV. Підсумок заняття.

Вихователь.  Ну що, Сімка, з всім розібралися? Все зрозуміла та запам’ятала?

Сімка: Так, все запам’ятала! Дякую, що допомогли мені. Тепер я з гордістю можу йти до школи. Дякую вам, що ви так гарно всі працювали, думали, відповідали, уважно слухали і пам’ятали.

Вихователь: Дітки, а чи знаєте ви яка ж цифра заховалася в імені нашого гостя? (7). Так, це цифра 7 і вона важлива в житті нам усім.

 Маша Куліш. У житті цім нам усім

    Не обійтись без цифри «сім».

    Сім кольорів веселка має,

    Сім гномів в лісі проживає,

    Сім козенят в кози було.

    І у тижні є сім днів –

    Також відомо нам усім.

Сімка: Який віршик гарний, обов’язково його вивчу.

Дякуючи за допомогу дарую вам на згадку про себе та мою родину розмальовки та ось цю торбинку із сюрпризом. У групі поміркуєте що тут може бути, а потім з вихователем подивитеся хто з вас правильно думав.

(Сімка роздає розмальовки та дарує (віддає вихователю) торбинку із сюрпризом).

Сімка: Щось я вже затрималася у вас. Мені вже час повертатися додому. До побачення! Будьте розумними та слухняними. (Сімка йде)

Рефлексія. Чи допомогли ми нашій гості? Що вам найбільше сподобалося на занятті? А чи готові ви йти до школи?
Вихователь: - Молодці діти, допомогли ми Сімці і самі перевірили чи готові ви йти до школи. Я дуже вами задоволена. На заняті були активні, відповідали вірно. Час нам повертатися до групи та міркувати, що нам Сімка тут поклала.

Вихователь: Давайте скажемо нашим гостям «До побачення!»

Діти: До побачення!

Гості: До побачення!

 

1

 

doc
Додано
19 березня 2020
Переглядів
865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку