Заняття "Малесенька сніжинка в гості завітала"

Про матеріал
Інтегроване заняття з розвитку мовлення з пріорітетом логоритміки, проведене у старшій групі дитячого садка
Перегляд файлу

Управління освіти і науки Броварської міської ради

Дошкільний навчальний заклад «Катюша»

 

 

 

 

 

 

Конспект

інтегрованого  заняття з розвитку мовлення з пріоритетом логоритміки

на тему: «Малесенька Сніжинка в гості завітала»

 

 

 

 

 

 

 

 Підготувала:

   вихователь

   старшої групи №11

   Болобан Л. П.

 

 Бровари 2019

Мета: розширити уявлення дітей про ознаки зими, згадати зимові розваги.

Формувати у дітей навички зв’язного мовлення.

Активізувати словник дітей з даної теми.

Автоматизувати поставлені звуки.

Вправляти у складанні слів із складів.

Закріпити вміння дітей виявляти зайвий предмет під час гри.

Розвивати дрібну моторику пальців рук, мовленнєві та мімічні рухи обличчя, увагу, уяву, почуття темпу і ритму, координацію слів з рухами.

Виховувати шанобливе ставлення до природи, уміння бачити і цінувати її красу.

 

Матеріал: комп’ютер, проективна дошка, презентація, сніжинки зі складами, султанчики з сніжинками.

Дидактична гра «Четвертий зайвий», прислів’я з використанням мнемотехніки, сніжка з сюрпризом.

 

Попередня робота: проводили бесіди про зиму, спостереження за явищами природи, розглядали картини «Зима», «Зимові розваги дітей». Грали в дидактичні ігри: «Четвертий зайвий», «Склади слово», робили логопедичні вправи для розвитку артикуляційної моторики, вчили прислів’я, вірші, пісні про зиму, виконували пальчикову гімнастику.

 

 

 

 

 

 

 

 

І. ВСТУП.

Вправа для розвитку дрібної моторики пальців рук. Пальчикова гімнастика «Доброго ранку».

Привітання: Добрий день, добрий день,

Пальчики сказали

Ми зранку всіх гостей

Дружно привітали.

Обнялись пальчики

Помахали ручками.

Вихователь: До нас сніжинка залетіла

І на руку мені сіла,

Ця красуня чарівна

Завдання принесла нам.

Сідайте на стільчики.

І. ЗАВДАННЯ. Відгадати загадку і розповісти про відгадку:

- Я розтрушую сніги

Наганяю холоди

Воду сховую в льоди

В дружбі з дітьми я всіма

Відгадали? Це – (зима).

Слайд 1

Подивіться на екран. Яка краса.

  • Закривайте очі, що ви уявляєте почувши слово «Зима».

Відкрили очі (сніжинки, ковзанка, прикрашена ялинка, колядки…)

  • Який перший місяць зими?
  • Який другий місяць зими?
  • Який третій місяць зими?
  • Зима – яка?

Як ви гадаєте, зима – добре чи погано? Чому?

(відповіді дітей)

Пригадаємо прислів’я про зиму.

Слайд 2-5

 (прислів’я з використанням мнемотехніки)

  1.          Зима без снігу, літо без хліба.
  2.          Багато снігу, багато хліба.
  3.          Мороз не великий, а стоять не велить.
  4.          Немає снігу, немає сліду.
  •                   Діти, а що було б, якби весь час була Зима?
  •                   Сніжинка запрошує нас на чарівну галявину.

ІІ. ВПРАВА, ЯКА РЕГУЛЮЄ М’ЯЗЕВИЙ ТОНУС

Слайд 6

(Діти рухаються під музику вимовляючи текст разом з вихователем).

Лижі швидко ми беремо   (ходьба лижники)

і по снігу ми ідемо

По заметах високо  (ходьба високо піднімаючи ноги)

ноги піднімаємо

З снігу сніжки зліпимо    (імітація гри в сніжки)

і весело пограємо

А по льоду зовсім легко   (ходьба ковзким кроком)

ковзанами їдемо

Щоб у сніг не провалитись   (легкий біг)

швидко ми побіжимо

Ми дерева і кущі     (ходьба змійкою)

змійкою обійдемо

На галявину зимову    (ходьба звичайним кроком)

з радістю ми прийдемо

Слайд 7

А ось і чарівна галявинка.

Подивіться, які красиві сніжинки посміхаються нам.

Вони приготували нам незвичайні завдання. Зараз кожен візьме по одній сніжинці, яка посміхається, прочитає склад,і підбере інший так, щоб утворились зимові слова.

(Діти складають слова, до кого доторкнеться сніжинка, той читає).

  •                   Які ж ви розумні, як гарно справились з цим завданням.

А тепер підемо далі.

ІІІ. ВПРАВА ДЛЯ РОЗВИТКУ КООРДИНАЦІЇ СЛОВА З РУХАМИ

(Рухлива гра «На дворі мороз і вітер…»)

Слайд 8

На дворі мороз і вітер

На дворі гуляють діти,

Ручки, ручки потирають,

Ручки, ручки зігрівають.

Щоб не змерзли наші ручки

Ми поплещемо в долоньки,

Щоб не змерзли наші ніжки

Ми потупаємо трішки.

Зігрілися, сідаємо на стільчики.

IV. ВПРАВА ДЛЯ РОЗВИТКУ УВАГИ.

Наступне завдання від сніжинки.

Гра «Четвертий зайвий»

(Визначити зайвий предмет або явище та пояснити свій вибір).

Слайд 9-14

Поки ви виконували завдання до нас залетіло багато сніжинок, вони хочуть потанцювати.

Слайд 15

Візьміть по одній сніжинці в руку і зробимо «метелицю».

Станемо навколо галявинки.

Дихальна гімнастика.

Поки буде грати музика ви маєте тримати сніжинки в польоті, але не забувайте, що на дворі холодно і ми вдихаємо повітря носиком і видихаємо ротиком і щоки при цьому не надуваємо.

V. ВПРАВА ДЛЯ РОЗВИТКУ ПОЧУТТЯ ТЕМПУ І РИТМУ.

Слайд 16

Пригадаємо чистомовку про зиму.

Промовимо і відстукаємо її ритм.

МА-ма-ма – прийшла до нас зима,

Ло-ло-ло – кучугури намело

Ем-ем-ем – саночки візьмем

Дем-дем-дем – на гірку підем

Ам-ам-ам – ой, весело нам!

А зараз відпочинемо і послухаємо музику.

(діти сідають на стільчики)

VI. СЛУХАННЯ. «ЗИМА». Муз.  П. Чайковського

Слайд 17

Багато композиторів зверталися до теми «Зима». Так, російський композитор, з українським походженням, Петро Чайковський написав музику до музичного альбому «Пори року». Пропоную послухати фрагмент з цього альбому, який називається «Зима».

Закрийте очі, слухайте і поділитеся своїми враженнями. Відкрили очі.

Що ви уявили собі?

Яка музика? (спокійна, ніжна, лагідна, добра, мрійлива, мелодійна…).

VIІ. СЛУХАННЯ. «ЗИМА». Муз. А. Вівальді.

Слайд 18

А тепер послухайте фрагмент музичного твору «Зима», альбом «Пори року», італійського композитора Антоніо Вівальді.

(Діти слухають музику)

Що ви уявили собі?

Яка музика? (бурхлива, тривожна…).

Ось так, за допомогою музики композитори по різному передали стан погоди взимку.

VIІІ. ВПРАВА ДЛЯ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЄВИХ І МІМІЧНИХ РУХІВ.

Коли на дворі гарна, тиха погода, діти весело граються, покажіть мімікою.

Ось налетіла хуртовина, діти злякалися (показати мімікою).

Побігли додому стривожені (показали).

Сидять вдома, сумно (показати).

Виглянуло сонечко – здивувалися (показати).

Зраділи дітки (показати).

ІХ. СПІВИ.

А зараз потанцюємо і поспіваємо для сніжинки.

Слайд 19

«Танці-зігріванці» (слова З. Лісевич).

Х. ЗАКЛЮЧНА ВПРАВА.

Слайд 20

Сніжинці дуже сподобалось, як ви співали і танцювали. Вона дякує вам за те, що ви виконали всі її завдання і дає нам сюрприз: чарівну сніжку з цукерками-сніжинками.

1

 

docx
Додано
26 лютого 2019
Переглядів
5150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку