Заняття: «Мандрівка до осіннього лісу»

Про матеріал
Розширити і закріпити знання дітей про осінні явища в природі, вміння розрізняти дерева (ялинка, горобина, береза). Вправляти в лічбі в межах 6, називати цифри, розрізняти геометричні фігури і навчитись виявляти закономірність у розташуванні фігур і продовжувати її, закріпити вміння дітей виразно читати вірші.
Перегляд файлу

 

 

Заняття:

«Мандрівка до осіннього лісу»

Аплікація осінній ліс із обривних шматочків кольорового паперу для дітей за  простими шаблонами різновікова група

 

 

 

 

Вихователь:Степківської філії

 Парфеса Світлана Григорівна

 

 

Мета: розширити і закріпити знання дітей про осінні явища в природі, вміння розрізняти дерева (ялинка, горобина, береза). Вправляти в лічбі в межах 6, називати цифри, розрізняти геометричні фігури і навчитись виявляти закономірність у розташуванні фігур і продовжувати її, закріпити вміння дітей виразно читати вірші.

Продовжувати навчати складати колективну композицію з готових форм (листочки), розвивати композиційні вміння і збагачувати досвід співробітництва і співтворчості під час створення колективної композиції.

Розвивати мову, мислення в дітей, увагу і пам’ять.

Виховувати любов до природи рідного краю, бережне ставлення до неї.

Попередня робота: спостереження в природі, заучування віршів, викладання візерунків з осіннього листя, д/г «Склади фігуру», д/г «У кого стільки ж?».

Матеріал: декорація лісу, білочки, грибочки, геометричні фігури, осінні листочки, цифри.

Хід заняття:

 

  • У нас сьогодні, діти, свято,

Гостей зібралося багато,

Ану, малята, посміхніться

І привітайтесь як годиться.

 

 

  • Добрий день!
  • Сьогодні день, діти, і зовсім не звичайний.
  • З вами нічого дивного не трапилось?
  • Ні.
  • А ось зі мною трапилось. Коли я йшла до вас сьогодні вранці, несподівано піднявся вітер і мені до рук приніс ось ці осінні листочки. І ці листочки запропонували мені разом з вами розгадати їхні таємниці, які сховались в кожному листочку.
  • Спробуємо розгадати?
  • Так.
  • Розпочинаємо з першого листочка.
  • Зараз я прочитаю, що тут написано.
  • Листочок пропонує розгадати загадку. Слухайте уважно.
  • Взимку чорний і сумний,

Навесні він гомінкий,

Влітку – щедрий і земний,

Восени – жовто-багряний.

                                                                        (ліс)

  • Молодці, відгадали загадку.
  • Листочок запрошує нас до осіннього лісу.
  • А щоб потрапити до лісу, потрібно вибрати стежину.
  • Це яка стежина? (широка)
  • А це яка? (вузька)
  • То якою стежиною зручніше йти?
  • Давайте станемо парами і підемо до лісу.
  • Діти, подивіться, як гарно в осінньому лісі.
  • Як тут тихо, затишно, не чути співу птахів.
  • А як ви думаєте, чому не чути співу птахів?
  • Тому, що птахи відлетіли в теплі краї.
  • Подивіться, а скільки тут росте різних дерев.
  • Назвіть, які дерева ростуть на лісовій галявині?
  • А чому берізка і горобинка  без листя?
  • Бо вже осінь і листя облетіло.
  • А ми про осінь вірші вчили, давайте присядемо і послухаємо.
  • Прочитає вірш Віка, Софія і Юля.
  • Що ж трошки відпочили, давайте продовжимо мандрівку.
  • Але ще потрібно  пригадати правила поведінки серед природи.
  • Зараз пограємо в гру «Можна – не можна».
  • Я буду називати, що можна робити в лісі, а що ні.
  • Якщо ви вважаєте, що це можна робити – плескаємо в долоні, а коли ні – ховаємо руки за спину.
  • Тож будьте уважні:
  • руйнувати пташині гнізда;
  • бігати та галасувати;
  • спостерігати за рослинами і тваринами;
  • підгодовувати птахів;
  • ламати гілки;
  • зривати квіти.
  • Молодці, я бачу, що ви знаєте правила поведінки в лісі.
  • Ось ми і розкрили таємницю  першого листочка.
  • Зараз подивимось, куди запрошує другий листочок, далі мандрувати, але потрібно прочитати вірш про горобинку.
  • Хто в хустинці червоненькій

Став у лісі між дубів?

Може, дівчинка маленька

Назбирать прийшла грибів?

Ні, не дівчинка там стала,

Горобина вироста,

Їй хустину гаптувала

Щедра осінь золота.

  • Давайте, діти, відшукаємо це деревце.
  • Як називається дерево, до якого ми підійшли?
  • А як ви здогадались, що це горобина?
  • Тому, що є ягідки.
  • Червоні, круглі.
  • А хто любить прилітати і їсти ці ягідки?
  • А що із ягідок горобини можна зробити?
  • Намисто.
  • Ми нашій горобинці зробимо намисто незвичайне, а з геометричних фігур.
  • Давайте подивимось, які в нас є геометричні фігури                     
  • Я почну робити намисто, а ви будете продовжувати.
  • Почну намисто з геометричної фігури, яка називається як?

 

  • Наступна фігура називається як?

- Як називається ця фігура?

 

  • Діти, фігури повинні чергуватися. Як ви думаєте, яка наступна фігура?

(Діти викладають намисто).

  •  Ось це намисто, ми залишимо для горобинки.
  • Давайте ми ще пограємось біля горобинки.
  • В мене є чарівна паличка і я перетворю вас на маленькі дерева горобинки.
  • 1 – 2 – 3 на деревце перетворись.
  • Я – дерево горобинки. Я стою в лісі, до якого завітала осінь. Мої руки – це гілки. Вони піднімаються долоньками до неба. Я відчуваю осіннє тепло, я вдихаю його в себе.
  • Я – дерево. Я відкриваю очі і посміхаюсь до сонечка. Легкий вітерець грається моїми гілками і гойдає їх.
  • Я – щасливе дерево і кружимо в повітрі, мов легкий метелик.
  • А зараз, час нам продовжити мандрівку. В нас є ще один листочок, який пропонує відгадати загадку:
  • І маленькі, і старенькі,

Влітку, взимку, навесні,

Всюди вдягнені гарненько

У зелені сукні всі.

                                                  (ялинка)

  • Давайте підійдемо до ялинки.
  • Якого кольору ялинка?
  • Чи є в неї листя?
  • А що в неї замість листя?
  • А які гілочки? (гострі, колючі).
  • А хто це сидить на ялинці? (білочки)
  • А хочете дізнатись скільки їх?
  • Що потрібно зробити?
  • Порахує білочки Андрій, Оля.
  • А під ялинкою ростуть грибочки. Давайте і їх порахуємо.

(Діти рахують грибочки).

  •  Потім білочки зможуть поласувати грибочками.
  • А під ялинкою стоїть корзинка. Цікаво, що ж в ній є?
  • В корзинці є цифри, ялинка хоче, щоб ми і біля неї програлись.
  • Пограємо в гру «Плесни стільки разів, яку цифру покажу».
  • Діти, а в корзинці ще й листочки є. Цей листочок з якого дерева? (береза). А цей з якого? (горобина).
  • Давайте пограємось з листочками. (Д/г «Знайди свій листок»). Дівчатка візьміть листя берези, а хлопчики – з горобинки. А ці листочки я положу на пеньочки. Ану швиденько  знайдіть свій листок. А зараз подув легенький вітерець і листочки полетіли, покружляли. 1 – 2 – 3 – листочок свій знайди. (гру граємо 2 р.)
  • Погралися, давайте сядемо і відпочинемо.
  • Ось і розкрили таємницю  всіх листочків.
  • А щоб краще запам’яталась нам осіння подорож, давайте на згадку зробимо осінню картину з листочків.
  • Дівчатка, підійдіть і покладіть листя з берези по куточках, а я березовий листок покладу по серединці. А ви хлопчики, підходьте і кладіть листя з горобини навколо березового листочка.
  • Подивіться, яка гарна картина вийшла.
  • Ліза, підійди до картини і прочитай вірш.

На цьому наша осіння подорож закінчилась

Аплікація осінній ліс із обривних шматочків кольорового паперу для дітей за  простими шаблонами

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 березня 2023
Переглядів
1370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку