Заняття "Мій ранець"

Про матеріал
Виховне заняття для першокласників їз залученням старшокласників, на якому учні поширюють свої знання про навчальне приладдя, про необхідність дотримання порядка у портфелі.
Перегляд файлу

                                                 Позакласне заняття
                                                      «Мій ранець»
                                                             1 клас
                                               Ліцей №39  м. Київ
                                             Вчитель: Новакова Н. І.
                                                     2023 – 2024
     Тема.  Мій портфель
     Мета.  Вчити правильно збирати учбові речі у портфель. Виховувати охайність, бережливе  ставлення до них, бажання ходити до школи. Вчити керуватися емоціями  в ігрових ситуаціях.
                                                  Хід заняття
     Вчитель.                     Встали учні рано-вранці
                                         В школі їх ведуть стежки.
                                          Поскладали гарно в ранці
                                          Ручки, зошити, книжки.
                                          Щоб нічого не зламати,
                                          Не зігнути, не згубить,
                                          І щоб довго не шукати,
                                          А дістати все уміть.
      — Отож, сьогодні ми поведемо мову про те, яким повинен бути ранець учня, що там має знаходитись і в якому порядку.
       Я вам зараз буду загадувати загадки. Якщо цей предмет потрібен для навчання  у школі, то ви плескаєте в долоні, а якщо не потрібен, то ні.
      1. Кулька кружиться, працює,
           А з-під кульки рідина
           Швидко літеру малює
           На папері – ось вона. (Ручка)
       2.  Дуже я потрібна всім -
            І дорослим, і малим.
             Всіх я розуму учу,
            А сама завжди мовчу . (Книга)
       3.  Що то за віз,
           Що без коліс,
           Влітку відпочиває,
           Взимку дітей катає (Санчата)
       4. То в клітинку, то в лінійку
            Написати тут думай-но
            І намалювати дещо зможеш
            Називаюсь я … (Зошит)
       5. Чотири вушка,
           два черевця (Подушка)
         А які ще речі потрібно покласти в ранець?
        (Прийом «Мікрофон»)
       — Все це повинно бути охайно складене, щоб дістати і приготуватись до уроків. А коли все знаходиться в порядку, то учень знає, де, що лежить, і може завжди перевірити , чи все він взяв необхідне до школи. А зараз давайте підемо в гості до ось цього ранця і побачимо, що там у ньому.
(Беру ранець учня , спеціально підготовлений)
        Вчитель. Ранець, ранець, до тебе можна у гості?
        Господар ранця. Можна подивіться, будь ласка. Тут усе в повному порядку.
( Відкриває ранець і показує)
                           В цьому ранці все моє,
                           Книжечки у ньому є,
                           В папці зошити лежать,
                           Щоб листочків не зім`ять
                           Ручки й олівець – в пеналі
                           Гумка є там і так далі
                           І як треба щось дістати,
                           Не потрібно скрізь шукати.
                           Бо на місці все лежить
                           І нікуди не біжить.
Учень.               І у всіх так має бути
                             Щоб нічого не забути
                             Як поробиш всі уроки
                              Поскладай,  щоб без мороки
                              Завтра все приніс до класу
                              І не гаяв марно часу.
Учениця.              До порядку слід звикати,
                              Щоб нічого не шукати
                              Все на місце поскладай.
Учень                   А вечірньої пори
                              Все зі столу прибери -
                              Книжечкам, як хочеш знати,
                              Треба теж відпочивати.
Учениця.               Ранець твій також втомився,
                               Задрімав і похилився.
                               Тож на місце все склади,
                               Спатоньки у ліжко йди.
         Вчитель. Ой, діти, хтось плаче! Хтось це там за дверима?
        (Виходжу за двері і повертаюсь з потріпаним , неохайним ранцем)
         Ой, чий це ранець?
        — Чуєте, у двері  хтось стукає. Подивимось, хто там. ( Повертаюсь зі старшим учнем)
       Старший учень. Ой, як добре, що Ви забрали цього ранця, я за ним по всій школі біг, а він від мене ховався. Я їсти захотів, а там мій обід.
        Вчитель. А чого він від тебе втікав?
        Старший учень. Ну, та як Вам сказати… Взагалі, він мій, але я вже не хочу з ним ходити до школи, бо я вже великий,  він мені не потрібний, там  все одно нічого не можна знайти, ну нічого: ні олівця, ні ручки, ні зошитів, нащо той ранець?  Ручку можна  і в  кишені носити.
        Вчитель. Давай подивимося,  що ж у ньому є, чим він тобі не догодив.
( Висипаю все з ранця на стіл, а там зім`яті зошити, поламані ручки, цвяхи, скручений дріт, загорнутий  в папір обід, поламана ракетка і тому подібне). І ти хочеш, щоб ранець не ображався на тебе? Ти тільки поглянь, чого тут лише нема! Зошити зігнуті і без обкладинок, та ще й не підписані як слід. Книжки не обгорнуті і розірвані, ручки поламані, а олівця жодного нема. Лінійка також поламана. А кругом крихти , пісок, бруд… Як же ти вчишся? І в якому ти класі?
        Старший учень. Я  в 5 класі, віддайте мені ранця, я піду.
        Вчитель.  Ти спочатку подивись, які ранці у наших дітей і і жоден не тікає. Діти! Відкрийте свої портфелі і покажіть, який у вас там порядок.
        (Учні  розкривають свої ранці, а старшокласник іде і заглядає в ранці дітей)
       Вчитель. Ось ти побачив, як звикають до порядку маленькі школярі, які вони ростуть охайні та  організовані.  А тепер можеш іти.
(Учень збирає все зі столу і виходить з класу)
       Вчитель. Діти, вам сподобалось те, що ви побачили?
       Діти. Ні.
       Вчитель. Хто хоче сказати свою думку з цього приводу?
       Прийом «Мікрофон»
       Учень.             У портфелі стільки бруду,
                                Горе лишенько моє!
                                Так вести себе не буду
                                В мене скрізь прядок є.
       Учениця.         Там і гайки, і дротина
                                 Молоток, пісок, обід!
       Учень.              Треба змалку  нам звикати
                                До порядку геть в усім
                                Митись, чистити, складати
                                Щоб було приємно всім.
      Учениця.          От якби була я ранцем
                                Я б сердитою була
                                 І не зналася б з поганцем,
                                 Не простила  б  йому зла.
       (Стукіт у двері. Заходить той же хлопчик, але охайний, з чистим ранцем, а  в ньому зошит в папці, книжки обгорнуті, все в порядку)
       Вчитель. Це ти? Той самий хлопчик, від кого ранець утікав?
       Старший учень. Так, це я, але  я вирішив змінитись і звикати до порядку. (Показує свій ранець). Тепер я буду ходити до школи з цим ранцем, а в ньому нічого зайвого  нема, тому що сторонні предмети в школу носити заборонено. Вони відволікають від навчання, а тепер ми з ранцем помирилися і подружилися, я в нього попросив пробачення, помив його, почистив. А ви як думаєте, діти, простив мене мій ранець ?
        Діти. Так, простив
        Старший учень. Що ж, нема , де правди діти,
                                    Був я лежень і байдак.
                                    Ви такі не будьте, діти,
                                    Не поводьте себе так,
                                    А дотримуйтесь порядку
                                    І живіть в ясній красі,
                                    Спорт любить, робить зарядку
                                     І охайні будьте ви.
                                     Я також часу не згаю,
                                     Хоч колись його губив,
                                     Я тепер порядок знаю
                                     Все я добре зрозумів.
                                      Щиро вдячний за науку
                                      В час, коли попав в біду,
                                      Ранець беру в руку
                                      І навчатися іду.
                                      До побачення, бувайте!
                                      Не марнуйте, діти, час,
                                      Слів моїх не забувайте,
                                      Буде добре все у вас.
       (Махає всім рукою, бере ранець і виходить з класу)
       Вчитель. А тепер сподобався вам рюкзак хлопчика?  Чому?  Який висновок ви зробили з сьогоднішнього заняття? ( Відповіді дітей)
        Вчитель. Все починається в житті з малого. Організована, дисциплінована людина виростає з охайного і дисциплінованого школяра,  який змалку навчається вдома і в школі  наводити лад  в своєму ранці, на робочому місці, в своєму одязі. Тож ростіть охайними і дотримуйтесь порядку в усьому!

 

docx
Додано
8 вересня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку