Інтегроване заняття-подорож в різновіковій групі
на тему «На гостину до лісових мешканців»
Мета: розширювати знання дітей про диких тварин (зайчик, білочка, ведмедик), птахів (ворона, горобець), їхні особливості та поведінку. Закріпити поняття «один – багато», «великий - маленький». Розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, дрібну моторику рук. Активізувати словник дітей іменниками назвами тварин, птахів, овочів (морква, буряк, капуста, картопля). Познайомити з новим поняттям «лісові мешканці». Вправляти в ходьбі по вузькій доріжці, стрибках у довжину з місця, ходьбі змійкою. Виховувати турботливе ставлення до тварин, бажання піклуватися про них.
Матеріал: макети ялинки, берізки; іграшки (зайчик, білочка, ведмідь, ворона, горобець); овочі (картопля, морква, капуста, буряк); шишки, горішки; кошики; гімнастична лава; шнур.
Хід заняття
І. Організаційний момент
- Доброго ранку, малята. Ви сьогодні усі гарні, усміхнені, то ж давайте привітаємось, подаруємо посмішку один одному і послухаємо, що я вам розкажу.
(Вітаються).
ІІ. Оснорвна частина
Вихователь:
-Сьогодні такий зимовий морозний день, та в нас тепло і затишно. Ой, зачекайте. Здається, до нас хтось поспішає.
(У ляльковому театрі обзивається ворона)
Ворона:
-Кар-кар. Привіт,малята. Я до вас поспішала запрошення передати. Просили тато Заєць мама Зайчиха і їхній синочок Сіра Шубка, щоб ви прийшли до них на гостину. То ж отримуйте запрошення, а мені час у дорогу.
Вихователь:
-Ну що, малята? Підемо у гості до лісових мешканців? А хто нас запросив? (Відповіді дітей). Правильно, зайчики.
Вихователь:
-А якщо йти у гості, що потрібно взяти? Правильно, гостинці.
(Беруть гостинці для зайчат: овочі. Вирушають у дорогу.)
Вихователь:
-Дорога далека, нас можуть підстерігати різні перешкоди.
(Діти долають перешкоди: повалене дерево (ходьба по гімнастичній лаві), перехід струмочка (стрибки в довжину з місця), стежинка між пеньочками (ходьба змійкою).
Вихователь:
-Здається, прийшли. А хто ж це плаче?
(Зустріч з білочкою).
Завдання від білочки: допомогти зібрати шишки і горішки (сортування і порівняння за розміром).
Вихователь:
-Молодці, діти. А гляньте но на берізку. Хто то там такий сидить?
(Зустріч з птахами. Спостереження, опис, порівняння за розміром. Підгодівля зернятками.)
Вихователь:
-Ну що, діти? Мандруємо далі. Гляньте, а хто це спить під ялинкою?
(Зустріч з ведмедем. Виконання завдань: прикрасити ведмедеву кодру, приготувати йому варення (сенсорика).
Вихователь:
-От молодці. Побажаймо ведмедеві гарних снів і мандруймо далі.
(Приходять до зайчикової хатки.
У хатинці на постелях сплять зайці: на великій – тато Заєць, на меншій – мама Зайчиха, на маленькій – зайченятко. Діти їх будять і виконують завдання із порівнянням за розмірами: розсадити зайців на відповідні крісла, роздати відповідний посуд і пригостити морквою).
Музична гра «На галявці зайці танцювали».
Вихователь:
-Малята, бачу зайчики посміхаються, раді зустрічі з нами. Вони також мають для вас гостинець (Зайці дають дітям гроно калини для приготування смачного чаю).
-А тепер нам час повертатися. Дякуємо за гостину.
(Повернення додому).
ІІІ. Підсумок заняття
Бесіда:
-Куди ми сьогодні ходили?
-Кого ми зустріли в лісі?
-Чого плакала білочка?
-Яких птахів зустрічали?
-Чим пригощали зайчат?