Заняття ознайомлення із природним довкіллям в ДНЗ "Чому зникають горобці?

Про матеріал
Освітньою метою є: розвивати у дітей дошкільного віку навички спостереження за живою природою, порівнювати, аналізувати; навчати турботи про птахів і взаємодії з навколишнім середовищем; формувати екологічну свідомість у дітей через гру, казкові образи та первинні уміння пошуку інформації; виховувати ціннісне ставлення до довкілля, любов до природи та усвідомлення важливості збереження тварин і птахів, які зникають.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття  ознайомлення із  природним довкіллям

  в  середній групі на тему:

 

"Чому зникають горобці?"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

Вихователь

Романівського центру розвитку

дитини «Берізка»

Чернецька Катерина

 

 

 

 

 

Романів - 2024

Мета:

Ознайомити дітей із  особливостями горобців (хатній та польовий).

Ознайомити дітей з поняттям зникнення тварин (на прикладі горобців).

Формувати інтерес до природи та екологічну свідомість.

Розвивати уявлення про взаємозв'язок між живими істотами та середовищем

Виховувати дбайливе ставлення до природи.

 

Матеріали:

Ілюстрації або фотографії горобців.

Ілюстрації з зображенням місць проживання горобців (парки, міські зони, села).

Костюми горобців (хатнього та польового).

Слайд -  презентація із зображенням факторів, що впливають на зникнення птахів (наприклад, сміття, вирубка дерев, відсутність корму).

Аудіозаписи голосів птахів (опціонально)

 

 

Хід заняття:

1. Організаційний момент.

 Вихователь  запрошує дітей стати  в коло і привітатися.

  •           Доброго ранку, діти!
  •           Доброго ранку, оченята! Ви прокинулися? (діти погладжують повіки).
  •           Доброго ранку, вушка! Ви прокинулися? (діти погладжують вуха).
  •           Доброго ранку, язичок! Ти прокинувся? (діти роблять  зарядку для язичка).
  •           Доброго ранку, ручки! Ви прокинулися? (дітки плескають у долоньки).
  •           Доброго ранку, ніжки! Ви прокинулися? (дітки тупочуть ніжками).
  •           Доброго ранку, сонечко! Я вже не сплю! (дітки розкривають руки назустріч сонцю).

 

Створення емоційного настрою. Психогімнастика «Посмішка»

Вихователь  пропонує дітям взятись за руки, посміхнутись  і подарувати тепло та гарний настрій своїм друзям.

Вихователь запрошує  діток до вікна в  якому видно годівничку.

Діти, чи бачили ви коли-небудь горобців? Де вони живуть? Як  вони  виглядають?

 

2. Основна частина

  •   Вихователь показує ілюстрацію горобця і розповідає, що це дуже поширений птах, який раніше був у кожному місті та селі, але останнім часом їх стало менше… Ой, а що це за галас у нас під  вікном?

Сюрпризний момент.

У групу залітають два горобчика ( переодягнені дорослі).

  •           Цвірінь – цвірінь. Малята, доброго дня! Ви нас впізнали?
  •   Я горобець хатній, у мене голівка і груди – світло сірі і  білі щічки. Я живу біля людей, будую свої  гніздечка у стріхах, під дахом будинків та на деревах у садах. Люблю їсти крихти хліба, насіння, зернята та різні комашки.

 - А я горобець польовий! У мене вверх  голівки – буро-коричневий, груди - білі і маю чорні плямки на щічках. Я менший за розміром ніж  мій приятель хатній горобець. Я дуже люблю свободу, тому живу на волі у полях та лісах, а  харчуюсь я  різними насіннями та комахами, які знаходжу на полях. Свобода -  це  моя найбільша цінність!

- Горобчики, ми дуже раді, що  ви завітали до  нас у  гості! Але мені здається, що ви  чимось  засмучені?!

Хатній горобець засмучено каже:

 - Я дуже залежний від людей, але останнім часом мені немає  де жити! Я вже не знаю  де мені побудувати гніздечко! І тому таких  як  я стає  все менше і  менше.

 Польовий горобець теж  засмучено доповнює:

  •           Так, і нас, польових  горобців, стає меншати!

Проблемна ситуація

- Діти, а чому, на вашу думку, горобців стало менше?

(Діти висловлюють свої  припущення)

Вихователь показує  слайд  - презентацію.

Причини зникнення горобців:

 

1. Забруднення навколишнього середовища.

          -  Діти, сміття дуже шкодить не  тільки птахам, а й усім мешканцям нашої  планети. Птахи не можуть знайти чисту їжу і воду.

 

2. Вирубка дерев.

  - Горобці будують свої  гніздечка на деревах, і коли дерев стає менше, їм нема де жити.

 

3. Зміна клімату і відсутність їжі:

- У містах  стало  дуже шумно для птахів, а у селах вже дуже багато будинків, які залишились, без господарів, тому горобці не завжди можуть знайти достатньо насіння або комах і їм стає все важче  виживати.

 

4. Окроплення полів різними хімікатами.

 - Хімікати  знищують всіх  комах, тому горобцям немає , що  їсти у  полі.

 

  •           Діти, ми маємо допомогти горобчикам. Хто  мені підкаже, як  ми можемо це  зробити?

Діти  висловлюють припущення.

 

Дидактична гра "Допоможемо горобцям"

Вихователь показує дітям кілька ситуацій на плакатах (сміття, дерево з гніздом, годівниця для птахів, тощо) і запитує, чи допоможе це горобцям або нашкодить їм.

 

Рухлива гра "Горобці шукають їжу"

Вихователь розкладає "їжу" (вирізані з картону насіння, крихти, комахи) по груповій кімнаті, діти імітуючи птахів шукають собі їжу.

 

3. Заключна частина

Колективна творча  робота «Їстівна годівничка».

- А зараз  дітки запрошую вас сісти за столики і зробити « Їстівну годівничку» , це  буде гарний подарунок не тільки для горобчиків, а й для інших  птахів.

На столах вже розміщенні заготовки: формочки, желатин, корм для птахів і  вода. Діти разом з допомогою вихователя та горобчиків роблять їстівні заготовки для птахів. Вкінці разом з горобчиками вішають ці годівнички на деревах на майданчику.

 

Підсумок заняття

-  Діти , хто сьогодні завітав до вас у  гості?

- Чим відрізняються Хатній і Польовий горобець?

- Чому  їх стає  все  менше?

- Як ми можемо допомогти  птахам?

 

- Діти, горобці – це наші друзі, і ми можемо їм допомогти.

Так, ми можемо робити годівнички і  завжди слідкувати, щоб  у  них  було  що їсти. І завжди потрібно пам’ятати і  всім розповідати, що природа -  наш  дім, якого  потрібно берегти!

 

docx
Додано
27 жовтня
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку