Конспект заняття ознайомлення із природним довкіллям
в середній групі на тему:
"Чому зникають горобці?"
Підготувала:
Вихователь
Романівського центру розвитку
дитини «Берізка»
Чернецька Катерина
Романів - 2024
Мета:
Ознайомити дітей із особливостями горобців (хатній та польовий).
Ознайомити дітей з поняттям зникнення тварин (на прикладі горобців).
Формувати інтерес до природи та екологічну свідомість.
Розвивати уявлення про взаємозв'язок між живими істотами та середовищем
Виховувати дбайливе ставлення до природи.
Матеріали:
Ілюстрації або фотографії горобців.
Ілюстрації з зображенням місць проживання горобців (парки, міські зони, села).
Костюми горобців (хатнього та польового).
Слайд - презентація із зображенням факторів, що впливають на зникнення птахів (наприклад, сміття, вирубка дерев, відсутність корму).
Аудіозаписи голосів птахів (опціонально)
Хід заняття:
1. Організаційний момент.
Вихователь запрошує дітей стати в коло і привітатися.
Створення емоційного настрою. Психогімнастика «Посмішка»
Вихователь пропонує дітям взятись за руки, посміхнутись і подарувати тепло та гарний настрій своїм друзям.
Вихователь запрошує діток до вікна в якому видно годівничку.
Діти, чи бачили ви коли-небудь горобців? Де вони живуть? Як вони виглядають?
2. Основна частина
Сюрпризний момент.
У групу залітають два горобчика ( переодягнені дорослі).
- А я горобець польовий! У мене вверх голівки – буро-коричневий, груди - білі і маю чорні плямки на щічках. Я менший за розміром ніж мій приятель хатній горобець. Я дуже люблю свободу, тому живу на волі у полях та лісах, а харчуюсь я різними насіннями та комахами, які знаходжу на полях. Свобода - це моя найбільша цінність!
- Горобчики, ми дуже раді, що ви завітали до нас у гості! Але мені здається, що ви чимось засмучені?!
Хатній горобець засмучено каже:
- Я дуже залежний від людей, але останнім часом мені немає де жити! Я вже не знаю де мені побудувати гніздечко! І тому таких як я стає все менше і менше.
Польовий горобець теж засмучено доповнює:
Проблемна ситуація
- Діти, а чому, на вашу думку, горобців стало менше?
(Діти висловлюють свої припущення)
Вихователь показує слайд - презентацію.
Причини зникнення горобців:
1. Забруднення навколишнього середовища.
- Діти, сміття дуже шкодить не тільки птахам, а й усім мешканцям нашої планети. Птахи не можуть знайти чисту їжу і воду.
2. Вирубка дерев.
- Горобці будують свої гніздечка на деревах, і коли дерев стає менше, їм нема де жити.
3. Зміна клімату і відсутність їжі:
- У містах стало дуже шумно для птахів, а у селах вже дуже багато будинків, які залишились, без господарів, тому горобці не завжди можуть знайти достатньо насіння або комах і їм стає все важче виживати.
4. Окроплення полів різними хімікатами.
- Хімікати знищують всіх комах, тому горобцям немає , що їсти у полі.
Діти висловлюють припущення.
Дидактична гра "Допоможемо горобцям"
Вихователь показує дітям кілька ситуацій на плакатах (сміття, дерево з гніздом, годівниця для птахів, тощо) і запитує, чи допоможе це горобцям або нашкодить їм.
Рухлива гра "Горобці шукають їжу"
Вихователь розкладає "їжу" (вирізані з картону насіння, крихти, комахи) по груповій кімнаті, діти імітуючи птахів шукають собі їжу.
3. Заключна частина
Колективна творча робота «Їстівна годівничка».
- А зараз дітки запрошую вас сісти за столики і зробити « Їстівну годівничку» , це буде гарний подарунок не тільки для горобчиків, а й для інших птахів.
На столах вже розміщенні заготовки: формочки, желатин, корм для птахів і вода. Діти разом з допомогою вихователя та горобчиків роблять їстівні заготовки для птахів. Вкінці разом з горобчиками вішають ці годівнички на деревах на майданчику.
Підсумок заняття
- Діти , хто сьогодні завітав до вас у гості?
- Чим відрізняються Хатній і Польовий горобець?
- Чому їх стає все менше?
- Як ми можемо допомогти птахам?
- Діти, горобці – це наші друзі, і ми можемо їм допомогти.
Так, ми можемо робити годівнички і завжди слідкувати, щоб у них було що їсти. І завжди потрібно пам’ятати і всім розповідати, що природа - наш дім, якого потрібно берегти!