Подорож Україною
Програмовий зміст:
Продовжувати формувати знання того, що Україна це рідна країна, Батьківщина, де живе сама дитина; уявлення про державні символи (Герб, Прапор, Гімн України). Формувати виразність мовлення.
Розвивати пам'ять, увагу, мислення, мовлення, дрібну моторику.
Виховувати повагу до державних символів; любов до рідної мови. Виховувати почуття гордості та поваги до рідного краю, національної символіки, до народу, його мови, історії, культури.
Вправляти в умінні використовувати нетрадиційні матеріали під час аплікації, виховувати охайність в роботі.
Матеріал: Журавель-хлопчик, мультфільм, ілюстрації державні символи, кущі калини, папір, пензлі, клей, серветки.
Хід заняття.
Вихователь: Струмочок серед гаю, мов стрічечка!
На квітці метелик, мов свічечка.
Хвилюють, малюють, квітують поля.
Діти: Добрий день тобі, Україно моя!
Вихователь: Як називається країна в якій ми живемо? (Україна)
Як називають дівчаток, які живуть в Україні? (Українки)
А як називають хлопчиків, які живуть в Україні? (Українці)
Якою мовою ми розмовляємо? (Українською)
Діти до нас сьогодні хтось поспішає! Давайте подивимось, хто це?
(Залітає Журавель)
Вихователь: Облітав Журавель
Сто морів і сто земель.
Облітав, обходив -
Крила й ноги натрудив.
Ми спитали Журавля
“Де найкращая земля?”
Журавель відповідає.
Журавель: Краще рідної — немає!
Вихователь: Як ви почули Журавель облітав і обходив сто земель. Тому знає про Україну дуже багато. Думаю розповість вам і перевірить. Що знаєте ви.
(Діти читають вірші)
1. Хоч малий я, невеличкий
Зате добре знаю,
Що край рідний — Україна ,
Я тебе кохаю. (П. Тичина)
2. Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша солов'їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна. (П. Воронько)
Вихователь: Діти, наша країна дуже гарна, красива. І сьогодні журавель пропонує нам подивитися, яка наша країна чудова і чим вона багата.
(Під музику діти летять за журавлем і сідають на галявину.)
Журавель: Давайте поглянемо, що є в нашій країні, яка природа.
Перегляд мультфільму.
Дидактична гра: “Що є в Україні?”
Вихователь: Чим багата наша країна? Пропоную перевірити. Я буду промовляти слова, якщо така назва є в Україні, ви плескаєте в долоні, якщо ні тупочете ногами.
Слова для гра: річки, гори, моря, поля, океани, ліси, пустелі, джунглі, квіти, сади...
Вихователь: (звертає увагу на кущ калини)
Діти подивіться, як гарно навкруги. Чи знаєте ви, що це за кущі? В Україні полюбляють танцювати і співати. І зараз я вам пропоную затанцювати.
Фізхвилинка “Ой, у лісі калина.”
Вихователь: Кожна країна має свої державні символи. А давайте поглянемо, що нам приніс журавель.
Державні символи України.
Тризуб.
Золотий тризуб на блакитному тлі — це наш Державний Герб. Число “Три” завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках йдеться про трьох богатирів; три бажання, які виконував чарівник; три дороги, що лежать перед казковими героями.
У тризубі відображено триєдність життя — це Батько — Мати — Дитя. Вони символізують Силу — Мудрість — Любов.
Читання вірша “Наш герб Тризуб”
Прапор.
Синьо-жовтий Державний прапор. Жовтий колір — це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому живому на землі. Це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу.
Блакитний, синій колір — це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. Це колір миру.
Читання вірша Н. Поклад “Прапор.”
Гімн.
Наш державний Гімн — це урочиста пісня.
“Ще не вмерла України і Слава і Воля.”
Слова Павла Чубинського, музика Михайла Вербицького.
З Гімну починаються свята, урочисті збори, надзвичайні події, гімном їх закінчують. Це хвалебна пісня своєї Батьківщини якій народ висловлює побажання бути вільним, і щасливим, жити в достатку. Гімн слухають стоячи, цим самим висловлюють свою шану й повагу Україні. Зараз ми послухаємо Гімн України, а згодом вивчимо його. (Звучить гімн)
Діти, необхідно шанувати наші державні символи, бо вони є ознакою нашої держави й несуть у собі нашу історію.
Ви сьогодні багато почули, побачили, дізнались про Україну. Сподіваюся вам сподобалося. Тому, на згадку про сьогоднішню подорож ми з Журавликом пропонуємо вам усе побачене й почуте перенести на папір. З ваших малюнків ми дізнаємося, хто що запам'ятав, кому що сподобалося. Щоб зараз ви хотіли зробити (прапор або герб).
(Під час виконання робіт звучить пісня про Україну)
Підсумок.
Вихователь: Діти, журавлик спостерігав за вашою роботою, йому дуже сподобалися всі роботи. Він дякує вам і я теж.
А зараз журавлик хоче перевірити. Чи уважні ви були.
Назвіть державні символи України.
Що сподобалося на занятті?
На завершення журавлик бажає вам здобути гарних знань; берегти рідну землю; вивчати історію рідного краю.
Діти читають вірш:
У всьому світі — кожен знає,
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна — єдина
Це наша славна Україна.
Не забувай, що ти дитина
Землі, що зветься Україна.
Ким ти станеш, як зростеш?
Вибір є у нас без меж.
Але завжди будемо вірні
Нашій матері — Вкраїні.