Заняття «Подорож країною математики»

Про матеріал
Завдання: -- закріпити знання дітей про геом.. фігури та цифр в межах 5 ; -- вправляти у різновидах лічби, групувати предмети за одною або двома ознаками; -- продовжувати вчити орієнтуватись на аркуші паперу за вказівкою ; -- активізувати словник дітей, логічне мислення, Обладнання: посилка, геометричні будиночки, пенал з цифрами та геометричними фігурами, аркуш паперу, д/гр. «Знайди друзів».
Перегляд файлу

Заняття: «Подорож країною математики»(Містечко геометричних фігур)

 Завдання: -- закріпити знання дітей про геом.. фігури та цифр в межах 5 ;                                                          -- вправляти у різновидах лічби, групувати предмети за одною або двома ознаками;                                                                                                                                                       -- продовжувати вчити орієнтуватись на аркуші паперу за вказівкою ;                                                                -- активізувати словник дітей, логічне мислення,

Обладнання: посилка, геометричні будиночки, пенал з цифрами та геометричними фігурами, аркуш паперу, д/гр. «Знайди друзів».

 Хід заняття

     ( В груповій кімнаті на видному місті стоїть велика коробка)

 Подивіться, дітки, поки нас  не було нам принесли цю цікавеньку і замітьте не маленьку коробку. (всі розглядають коробку: підіймають, слухають, нюхають, трясуть…) . Як ви гадаєте : що це за коробка і звідки вона взялась?  (Діти висловлюють свої міркування. Вихователь підводить підсумок) Так,вірно, це – посилка : на неї написана адреса і приніс її почтальон або його ще називають – листоноша . Подивиться яка вона цікава,незвично прикрашена, зараз я прочитаю звідкіля вона прийшла. (вихователь читає адресу звідки прийшла посилка). Хто ж міг її прислати?Може у когось там живуть родичі ? Що ж  нам робити? Як дізнатись? Вірно, требо її відкрити! (Всі разом відкривачем посилку, розглядаємо її зміст і знаходимо лист).                                                                                                           Читаємо листа : « Доброго дня друзі! Ми, мешканці країни математики, звертаємось до вас за допомогою. В нашому чудовому і цікавому містечку Геометричних фігур трапилась біда. Злий чаклун Незнайка прийшов до нас у гості і від того що нічого не знає пересварив між собою всіх мешканців містечка, влаштував велику плутанину. Допоможіть нам повернуться в наше містечко, у свої домівки, навести лад».                                                                                                                              Ну що, малята, допоможемо мешканцям геометричного містечка? Тож негаемо часу дарма і вирушаємо на допомогу нашим друзям. Оченята закриваемо у казкову країну ми потрапляемо. –1,--2, --3  ось і в казці ми. Відкриваємо оченята починам допомогати. Що вам нагадують ці яскраві коробочки?  (відповіді дітей).  Так, вірно, – це будиночки  геометричних фігур.                                                                 Дит.вправа: «Чий це будиночок?» (показую будиночок, а діти кажуть чий це будиночок і чому вони так вважають.) Н-д: --Це будиночок трикутника бо будиночок трикутної форми , має три кута, вікна і двері  у нього трикутні. Діти дістають з посилки будиночки-фігури і виставляють у рядок.                                                                            Вправа:  « Порахуємо будиночки»                                                                                                                -- скільки будиночків в містечку?                                                                                                             – чий будиночок  1,2,5, 3,4                                                                                                        -- який за рахунком будиночок  круглої (трикутної , квадратної…) форми?                              --якої форми останній будиночок?..                                                                                                                              – порахуємо будиночки від першого до останнього, як ми називаємо цю лічбу                                                                  – а як що рахувати навпаки, то ця лічба називається…                                                                                Молодці, ви всі були уважними тому швидко впорались з цім завданням.  Але ж, подивиться, будиночки порожні. Де їх мешканці? Мабуть вони дуже налякалися чаклуна Незнайку і кудись поховалися.                                                                                                    Дит. вправа: «Хованки». (Діти рухаясь по групі знаходять фігури й кажуть де її знайшли при цьому використовуя сполучники: на,під, за, біля,в …)                                  Дит.вправа:  «Хто,хто в будиночку живе ?» (Знаходячи фігурку  діти розташовують її біля будиночка тієї форми якої фігурка). Скільки фігурок живе у будиночку трикутної (круглої, квадратної…) форми ?                                                                  Робота за столами:  Вправа  «Порахуй і покажи цифру».                                                                             – скільки всього будиночків у містечку;                                                                                                                                  -- скільки фігур живе у круглому, прямокутному,…будиночку;                                                                                                               -- скільки вікон у будиночку з трикутними (круглими,  прямокутними…) вікнами; -- скільки будиночків з кутами, без кутів;                                                                                                               -- скільки будиночків з трима (4) кутами, без кутів; …                                                            Молодці. Ви були уважними й старанними, тому у вас все вийшло     зібрати та розселити мешканців геометричного містечка. Але, подивиться, фігурки все ще сумні. Чому ж вони ні радіють? Послухайте вони щось нам шепочуть. Вони бояться заблукати і просять щоб ми допомогли розставити їх будиночки так , як зображено на карті – схемі. (Діти розглядають карту – схему, потім за вказівкою вихователя , використовуя  площинні геометричні фігури, викладають цю карту розташування будиночків – фігур на аркушах паперу.) Наприклад: У лівому верхнему куті стояв будиночок трикутника. А будиночок кружечка стояв посередині…  Молодці, ви добре попрацювали  і допомогли відновити містечко геометричних фігур. Подивіться як радіють мешканці містечка ,послухайте вони знову щось нам кажуть. Вони хочуть з нами познайомити своїх друзів і разом пограти .                                                                                                                                                           Дид. гра:  «Знайди друзів »  (На окремих столах стоять будиночки – геом. фігурки , окремо на столі лежать предметні картинки)  Завдання: кожній предмет в своєї основі має якусь геометричну форму ( сонечко - коло) требо предметні картинки розселити по будиночкам – геом.фігуркам.   Діти самостійно  виконують завдання. Молодці, ви швиденько впорались й допомогли жителям  геометричного містечка навести лад та подолати злого чаклуна Незнайку. Тож настав час прощатись , а нам до дому повертатись . Заплющить очі ,а я скажу чарівні слова: 1 -2 -3 знову вдома ми.                                                                                                          Підсумок: Що найбільш сподобалось вам у наший подорожі?  Кому нам вдалося допомогти? А чи виникали у вас труднощі? Чим закінчилося наша подорож?  Дякую вам усім за допомогу :  любимо ми працювати, але час настав відпочивати.

 Конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку.                                                          Тема: « Там на не відомих нам доріжках». (подорож казкою)                                        Мета: вчити дітей розпізнавати геометричні фігури, визначати кількість предметів в межах 10;                                                                                                                     Розвивати конструктивну діяльність, логічне мислення, орієнтування на аркуши паперу, творчу й просторову уяву, дрібну моторику,сенсорні здібності, мислення, уміння конструювати;                                                                                                                  виховувати чуйність,бажання прийти на допомогу казковим героям;                              подовжувати формувати у дітей бути учасниками ігрового співтовариства. Демонстраційний матеріал: книга казок з чистими сторінками,  ілюстрації до казок, цифри, мольберт.                                                                                                             Роздатковий матеріал: геометричні фігури, цифри, аркуші паперу на кожну дитину,олівці.                                                                                                                             Попередня робота: читання чарівних казок, дидактичні ігри математичного спрямування.                                                                                                                  Хід заняття: Дорий день мої малята подивіться хто до нас завитав у гості. Впізнали? (відповіді дітей) так, вірно , це наша , добре знайома книга чарівних казок. Як ви гадаєте чому вона прийшла до нас ?(припущення дітей) А давайте ми запитаємо у неї.( Вихователь відкриває книгу , а там чисті аркуші )                                 Вих.: «Люба ,добра наша книга що трапилось з твоїми казками?»                                             Книга: «Я хотіла сьогодні розказати нову чарівну казку , а зла чаклунка Хурделиця образилась на мене за те що я про неї не розповідаю казки , і заморозила, засипала снігом сторінки нової казки»                                                                        Вих.: « Як нам бути, що робити? Як нам казку врятувати ? Казкових героїв повернути?» (відповіді дітей)                                                                                                                            . Вих.: «Бачу я ви готові казку рятувати , казкових героїв визволяти. Тож часу негаемо , у казку вирушаємо. 1-2-3 килим наш у килим – літак перетвори. Сідайте зручненько , вирушаємо швиденько, слухайте уваж ненько.  …Жив-був цар. І була у нього донька – красуня. (виставляю ілюстрації)     001      002                                                      Поїхав якось цар у справах, а донька вдома залишилась. Пішла вона у зимовий садок погуляти, а тут заметіль налетіла, підхопила царівну й понесла у тридев’яте царство, тридев’яте государство. Повернувся цар, а доньки немає.  Зібрав він всіх молодих царевичей, та приказав знайти царівну. А той , хто знайде, отримає пив царства в подарунок. 003 Визвався Іван-Царевич царівну знайти. Їде день,їде два. Ось і місяць закінчився  і другій. І весна минула. Настало літо. А царевич все їде, бачить хатка на курячих ніжках стоїть. А в хатці Баба-Яга живе. Розповів Іван-Царевич про свою біду. Пообіцяла  Баба-Яга допомогти царевичу. Але є у мене декілька завдань для тебе. Виконаєш – повернеш царівну. І царевич погодився. Вих.: А щоб швидше було -- давайте допоможемо Івану-Царквичу? Завдання перше: У яку пору Іван-Царевич виїхав на пошуки царівни? (зима) У яку пору року був царевич у дорозі? ( весна) Коли зустрів Бабу-Ягу?( літо) За розум твій ось тобі блюдечко з наливним яблучком. Покатаєш яблучко по блюдечку  --  вмить побачиш те, що треба.       006                                             Друге завдання: Покати яблучко по блюдечку і побачиш мапу. Запам’ятай  її . Діти , давайте допоможемо Царевичу добре мапу запам’ятати.(вих.. показує мапу протягом 10 с. і прибирає)            009   Ну, що запам’ятали? Тож хучший сідайте за столи й викладайте таку само мапу.(діти на аркушах викладають мапу за допомогою геом. фігур) Вправа: « Скажи де? Скажи що? Скажи яка? » Молодці добре все запам’ятали. Час рушати далі. Сів Іван-Царевич на коня й поскакав.                                        А як же він без нас ?                                                 00a                                                                 Сідаймо і ми на коней, доженемо царевича.                                                                                     Фізхвилинка  «Коник»                                                                                                                              Довго чи ні їхав Іван-Царевич, бачить, замок віднесеться вдалині. Підійжає  ближче, а  місток до замку,через глибокий рів, хтось розібрав. Що робити? Як бути? Требо нам допомогти царевичу .                                                                                      Завдання : «Викладаємо місток» (на дощечках зображені цифри діти беруть по одній дощички)                                                                                                                                        .Вих.: Щоб місток був міцним його треба правильно зібрати. Я буду казати яка дощечка потрібна, а ви будете казати у кого вона є дощечка з відповідною цифрою.                                                                                                                                     - Знайдіть у кого дощечка з цифрою починає  цифровий рядок ,                                                                                         - а тепер цифра яка знаходиться між 2і4,                                                                                                                  - у кого цифра яку ми пропустили? покладіть її на те місце де вона повинна бути;  - а зараз требо знайти цифру яка схожа на замок ?                                                                           - тепер цифру яка перед нею; - нам потрібна цифра яка менше 5,але більше 3;                                              - а зараз требо знайти і покласти цифру яка схожа на неваляйку , у кого ця цифра? - слідуюча цифра  більше 8 на 1,покладіть її на своє місце;                                                                                          - якої цифри не вистачає? покладіть її на своє місце. Молодці і з цім завдання ви впорались. Місток готов можна рушати далі . Бачите он замок .   C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\depositphotos_10932664-stock-photo-castle.jpg                                                          А біля нього охорона .( фізхвилинка)Треба йти тихенько – навшпиньках, щоб нас не помітили охоронці . На нашому шляху високі сходи, тож ноги треба підіймати високо. Обережно стеля стає все нижче і нижче – требо нагнутись, навкруги озирнутись, Знов стеля височенька – потягнулися добренько і рушаймо далі.   А ось і двері в палац метелиці .                                                                                                                                                       Та от біда , охоронці помітили нас і не пропустять поки ми не виконаємо їх завдання .Д гра: «Що зайве?»                                                                                                                                                        «Яка фігура ?»                                                                             

 00f                                                 Завдання: « Знади дорогу без перешкод » .                                                                                                                                                                 011                                                                   Молодці, з завданням впоролись швидко. Дружно з вами працювали і Царівну врятували.  https://fc.vseosvita.ua/001lv1-1df6/012.jpg                                                                                      Чари ростали і  двері відкриті,

               час вже до дому нам повертатись. Тож сідайте на килим – літачок ,він вмить нас доставить у садок . 1-2-3 ось і в садочку ми.  Діти ,подивиться, що стало з книгою : сторінки відтанули і з’явилися малюнки. Ми обов’язково про читаємо цю казку . А зараз скажемо казці до побачення на , нас чекають інші справи.      5816_1_53e223aea44d253e223aea4509                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Міні заняття: «Де були, що бачили?»

 Завдання: вправляти у називанні геометричних фігур та кольорів, тренувати увагу, спостережливість,кмітливість.(Дітям роздаються роздруковані аркуші з зображенням містечка з геометричних фігур).https://naurok.com.ua/uploads/blog/Screenshot_24-5%20%282%29.jpg

 

На чому можна подорожувати? (корабель,легковий автомобіль,потяг).          Назвіть транспорт спеціального призначення (вантажівка, ракета).          Визначити з яких фігур складається кожен з транспорту, якого вони кольору. скільки їх.                                                                                                                                      Назвіть мешканців цього містечка, з яких фігур вони , якого кольору, скільки їх?                               Дидактична гра: « Маша і ведмідь»  (за сюжетом мультфільму)                                              Гра – руханка за змістом лічилки « Летів лебідь».                                                                   Завдання: вправляти дітей у порядкової лічбі, тренувати увагу.                               Хід гри :Діти стоять у колі поклавши один одному долонька на долоньку, ведучий стоїть у середині – лебідь. Всі разом кажемо слова лічилки: «Летів лебідь рахував …( ведучий каже будь яку цифру і показує дитину від якої починається рахунок) , діти починають рахунок плеская по долоні сусіда і називає наступну цифру . Коли доходить черга до дитини з відповідною цифрою, дитина повинна встигнути прибрати руку  і убігти, а дитина – «лебідь»  ловить убігаючего. Спіймавши діти міняються ролями.

docx
Додано
6 грудня 2021
Переглядів
958
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку