РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ
ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
ЯСЛА-САДОК КОМПЕНСУЮЧОГО ТИПУ № 35
ДЛЯ ДІТЕЙ З ВАДАМИ ЗОРУ
Підготувала
вихователь
О.О. Степанюк
м. Рівне
Подорож казками В.Сухомлинського з елементами театралізованої діяльності.
Програмовий зміст.
Освітні завдання: Ознайомити вихованців з твором В. Сухомлинського «Фіалка та метелик» . Закріпити з дітьми зміст знайомих казок В.О.Сухомлинського: «Осінь принесла золотисті стрічки», «Який слід повинна залишити людина на землі», «Сергійкова квітка», «Бабусин борщ», «Ледача подушка», «Покинуте кошеня», «Цікава сорока», «Чорний горобець», «Говорити без дозволу не можна», «Крапля води», «Лялька під дощем», «Соловей та жук», «Сонце й сонечко», «Я хочу сказати своє слово», «Мале й велике», «Дім для Рябка» вміння правильно називати героїв казок, впізнавати їх з уривків, оцінювати поведінку героїв. Поглиблювати знання про дружбу, чуйність, доброзичливість, доброту, чуйність,
Вчити дітей невимушено відповідати на запитання вихователя логічно побудованими простими реченнями , підтримувати діалог запропонований педагогом та продовжувати його.
Формувати художню виразність дитячого мовлення, стимулювати образне вживання слів ( струмок співає, дерева розмовляють, легенький вітерець, зачарований красою).
Розвивати вміння творчо використовувати комунікативні еталони. Заохочувати вихованців до виконання творчих завдань.
Виховувати: доброту, ввічливість, щирість, бажання допомагати іншим, працелюбність, бажання читати твори українських дитячих письменників, вступати у спілкування з однолітками, співпрацювати з іншими дітьми в колективній діяльності, приймати та адекватно виконувати правила гри.
Корекційні завдання:
Активізувати зорові функції, зміцнювати окорухові м’язи. Розвивати дрібні м’язи пальців рук,
зорове і кольорове сприйняття, компенсаторні здібності (тактильно-м’язеві, тактильно-чуттєві), просліджуючу функцію зору в процесі використання мультимедійної презентації. Коригувати окремі сторони психічної діяльності (уваги, мислення, сприймання, пам’ять). Формувати фотографічну пам’ять.
Мовленнєві завдання :
Вчити чітко вимовляти та утворювати слова за допомогою суфіксів, правильно будувати речення різних типів. Вдосконалювати граматичну правильність усного мовлення. Розвивати артикуляційний апарат, мовне дихання, пам’ять, інтонаційну виразність мови, зв’язне мовлення, вміння слухати розповіді однолітків. Виховувати оцінне ставлення до власного мовлення та мовлення товаришів, уміння виправляти помилки.
Словник : прозаїк.
Ресурсне забезпечення:
демонстраційне: Мультимедійна презентація «Фіалка і бджілка», аудіозапис біографії В.Сухомлинського, конверт, лист з іншого садочка, скринька, конверти з цифрами.
роздаткове: картинки із зображенням персонажів творів В.Сухомлинського.
Хід заняття:
Вправи для очей (під музичний супровід).
- Як називається професія людини, яка пише твори (не обов'язково художні, наукові, вірші також), висловлює власні думки, досвід і бачення світу у письмовій формі.
- Пропоную уважно послухати розповідь про українського письменника та назвати його ім’я.
Розповідь вихователя за допомогою аудіо запису. (Жив на світі педагог, уч ений, письменник-прозаїк (пояснення слова прозаїк). Він любив дуже дітей і написав для них багато оповідань та казок про ласкаве сонечко і м'яку зелену травичку, працелюбних мурашок і веселого метелика, гарні квіти, про допитливу сороку та чорного горобця, про ласкаві мамині руки і добру бабусю та її смачний-пресмачний борщ.)
(Відповіді дітей … )
«Фіалка і бджілка»
Подружили бджілка і фіалка. Фіалка в полі дивилась на світ своїм радісним фіолетовим оком. А бджілка жила у вулику. Багато разів на день прилітала бджілка до фіалки — брала пилок і нектар. Раділа фіалка своїй подрузі.
Та ось прилетіла бджілка, дивиться, а фіалка закрила свою квітку, схилила журливо голівку.
— Чому це ти, фіалко, зажурилася, чому квітку свою закрила? — питає бджілка.
— Ой, лети, бджілко, додому, бо негода наближається. Буде великий дощ.
Прилетіла бджілка додому. І справді, пішов дощ.
Вихователь: А для того щоб нам переконатися пропоную нам ще раз послухати та визначити які ж слова передають стан фіалки і бджілки .
Повторне читання (покліпати очима і легенько прикрийте очі). Пропоную підійти до вікна.
- Наша бджілка вже готується до зими , але не так давно вона була в іншому садочку з якого діти нам передали листа , хочете дізнатись , що вони нам написали?
Тож слухайте:
Шановні діти садочка № 35 групи «Пізнайко»
Ми учні школи №13, 2-В класу. Ми також знаємо багато творів В.Сухомлинського і хочемо кинути Вам виклик та позмагатися з вами. Ми вам підготували багато завдань за творами Сухомлинського. Запрошуємо Вас до гри-змагання. Цікаво чи зможете ви нас перемогти ?
Вихователь:
А команда – переможець отримає символ розуму – мудру сові – показуєш
Перед змаганням діти групи «Чомусики» нагадують нам правила гри :
ПРАВИЛА ГРИ ТАКІ:
Розпочнемо гру .
Нам надіслали 6 завдань, а з якого ми розпочнемо обере автоматично комп»ютер
(на мультимедіа рухаються цифри а потім щезают і залишається 1 цифра той конверт і відкриваєш)
В конверті 5 завдань :
Наприклад:
(Якось на уроці математики вчителька пояснювала приклад. Аж тут чується схвильований голос Василька:
- Маріє Іванівно, дивіться, який метелик сів на шибку! (передчасна відповідь)
Час сплив прошу відповідь на запитання представити Ніці.
Рахунок гри:
Виграла команда групи «Пізнайко». Ви отримуєте символ розуму та мудрості – СОВУ з гостинцями. Давайте поставимо її на видне місце щоб ми і ваші батьки могли пишатись такими розумними дітьми .
Ну а для суперників щоб підбадьорити їх пропоную вислати ваших розмальованих персонажів. ( підготуй великий конверт з емблемою вашої групи і з дітьми складіть туди розмальовки ) .
Давайте підпишемо від кого – хай діти пишуть садок 35 група № 9 «Пізнайко».
Підсумок.
Герої оповідань В.О. Сухомлинського навчають нас бути турботливими, чемними, працьовитими, привітними,а це характерно тільки для добрих людей. Тому, що добро завжди перемагає зло.