Тема «Пригоди сірничка»
( заняття для молодшої групи)
Мета :поглибити знання дітей про пожежну безпеку :місце зберігання сірників, хто ними може користуватися, про їх користь та небезпеку . Закріпити знання дітей про причини виникнення пожежі, орієнтуватися у відповідних ситуаціях; закріпити номер телефону до пожежної частини 101. Продовжувати вчити дітей відповідати на запитання вихователя реченнями. Ввести в словник дітей слова: пожежа, вогонь, сірник, пожежна машина, вогнегасник, пожежна драбина,маячок. Розвивати мовленнєву активність, бажання дотримуватись правил поводження з сірниками, потребу в турботі про свою безпеку, та безпеку оточуючих.
Матеріал: макет Сірничка, пожежна машина, наголівники з номером телефону до пожежної частини- 101, лист від Сірничка, використані сірник для гри(без сірки, пофарбовані у різні кольори ( дитячі відерця для води, криничка, будинок, іграшки-зайчик , їжачок.
Попередня робота: розгляд ілюстрацій на тему: «Небезпечні предмети», «Пожежа» ,«Легкозаймисті речі», відгадування загадок; бесіди на тему «Не жартуй з вогнем», дидактичні ігри, слухання художньої літератури на задану тему.
Хід заняття
Вихователь: Діти, коли я вранці йшла до дитячого садка, то зустріла Листоношу, який працює на пошті, він мені передав листа. Зараз, я відкрию його і ми дізнаємося від кого він, що в ньому написано.
-«Добрий день дорогі діти! Дуже поспішаю до вас у гості. Хочу зустрітися з вами і пограти. Якщо хочете дізнатися хто я, відгадайте загадку:
Дерев’яний сам,
Легенький,
В капелюшку темненькім
До роботи малюк
Звик ,упізнали ?
Це. ....... .. (сірник)»
Діти :Сірник.
Вихователь: Так, вірно. До нас в гості завітав Сірничок. Він хоче, щоб ви закрили очі, бо щось відбувається із сірничком.
(діти закривають очі).
Із маленького сірничка, він перетворився на великого. Діти, давайте запитаємо з чим він до нас завітав?
Сірничок: Добрий день, дітки! Ось я і прийшов до вас, дуже хочу з вами пограти.
Вихователь: Сірничок, а як, же ти, хочеш з дітьми грати?
Сірничок: Я люблю запалюватися і все навкруги підпалювати, щоб все горіло, ,палало. Ну, що діти будете зі мною грати? Я дуже веселий.
Діти: Ні, не будемо.
Сірничок: А, чому?
Діти: Нам гратися з сірниками не можна. Може трапитися біда.
Сірничок:То, я ж такий хороший, веселий, яка біда може через мене трапитись?
Діти: Може трапитись пожежа. Все навколо буде палати.
Вихователь: Наші діти, не грають з сірниками Вони знають, що це може призвести до великої біди. Ігри з сірниками це-дуже небезпечна забава, насамперед для людського життя. Діти, а куди потрібно дзвонити у випадку пожежі?
Діти: Треба викликати пожежників.
Вихователь: Вірно, діти! Давайте з вами розповімо Сірничку, яка може трапитися біда від пустощів з вогнем.
Дид. Гра:«Чим можна гратися,а чим ні.»
(робота в парах. Вихователь роздає дітям предметні картинки, на яких зображені предмети, якими можна гратися,а які діткам не можна брати до рук. Діти, позначають кружечками: жовтий колір -можна гратися; червоний-не можна . Після виконання завдання, вихователь разом з дітками підводить підсумок, чому вони так зробили).
Вихователь: Діти, давайте пригадаємо за яким номером ми телефонуємо до пожежної частини.
Діти :Треба набирати номер -101.
Вихователь: Молодці, вірно назвали номер.
За це виконане завдання, я хочу вам подарувати, ось ці наголівнички з номер телефону пожежної частини.
(вихователь одягає діткам наголівнички ).
Вихователь: Діти, подивіться, а що це за машина тут стоїть?
Діти: Пожежна машина.
Вихователь: Якого вона кольору?
Діти: Червоного.
Вихователь: А хто їздить на пожежній машині?
Діти: Пожежники, рятувальники, щоб гасити пожежу.
Вихователь: Давайте розглянемо пожежну машину.
Машина велика чи маленька?
Діти: Велика, червоного кольору, має великі чорні колеса, пожежну драбину, пожежний рукав, маячок.
Вихователь: Діти, а для чого пожежникам пожежна драбина?
Діти: Драбина потрібна для того, щоб пожежники могли піднятися на висоту, коли горить багатоповерхова будівля.
Вихователь: А, що це за маячок, для чого він потрібний та коли його вмикають?
Діти: Це, маячок, пожежники вмикають його, коли поспішають на виклик , щоб пожежну машину, пропускали на дорозі машини, які рухаються.
Вихователь: Молодці, дітки. Ви багато знаєте про роботу пожежника. А, чи знаєте ви, що потрібно пожежнику для роботи?
Діти: Так.
Вихователь: Ось, зараз ми це перевіримо.
Дид. гра « Що потрібно пожежнику для роботи?».
(діти розглядають різні предмети, відбирають лише ті, які необхідні у роботі пожежника: пожежна машина, пожежна драбина, вогнегасник, захисна каска, спецодяг, вода, пожежний рукав).
Вихователь: Сірничок, бачиш, скільки усього про роботу пожежників знають наші діти. Які ж ви молодці.
Діти, ви чуєте, хтось кличе на допомогу? ( звучить запис голосу ).
Подивіться, ось там, далеко в лісі щось горить. Я, знаю хто там живе – Зайчик. Нам, потрібно йому допомогти загасити пожежу. Швидко сідайте в пожежну машину і будемо вирушати. Сірничок, ти також сідай, поїдеш з дітками.
( Діти вдають, що сідають в пожежну машину і звуконаслідують звук маячка).
(діти відеречками та шлангом з пожежної машини, імітують гасіння вогню, хлопчики – шлангом, а дівчатка – відерцями, ніби набирають воду для гасіння з криниці ).
Вихователь: Зайчику, як же так трапилося, що розпочалася пожежа?
Зайчик: Ми з їжачком, гралися, аж раптом до нас у гості завітав Сірничок, і став з нами гратися. Він запалювався, стрибав, а вітерець підхопив його і поніс. Ось, так і розпочалася пожежа. Дітки, ми з їжачком дуже вам вдячні, що ви допомогли загасити пожежу. Ми обіцяємо, що більше ніколи не будемо пустувати з вогнем. Дякуємо !
Вихователь: Сірничок, то ти мене обдурив? Ти, казав, що нікуди по дорозі не заходив, а сам накоїв такого лиха і втік.
Сірничок : Пробачте мені, будь-ласка, я тепер зрозумів, що ігри зі мною приводять до великої біди. Дітки, я хочу з вами пограти в безпечну гру.
Гра « Кольорові сірнички».
( використані, пофарбовані сірники, з яких можна будувати різні предмети ).
Сірничок: Це мої братики, вони цілком безпечні для дітей, тому що використані. А, мені пора з вами прощатися. Я, піду до інших дітей, розповім їм, як потрібно правильно мною користуватися. До побачення!
Вихователь і діти: До побачення.
Вихователь: Діти, послухайте уважно вірш:
Чи для пустощів, чи гри
Сірники ти не бери,
Бо з вогнем погані жарти –
Жартувати з ним не варто.
Підсумок:
Вихователь: Дякую, вам дітки. Ви сьогодні гарно працювали, я вами задоволена.