Заняття «Пригоди Сірничка»

Про матеріал
Мета: Поглибити знання дітей про пожежну безпеку: місце зберігання сірників, хто ними може користуватися, про те, яку небезпеку можуть становити пустощі з вогнем, про їх користь та небезпеку. Закріпити знання дітей про причини виникнення пожежі, навички орієнтування у відповідних ситуаціях; закріпити номер телефону до пожежної частини -101; продовжувати вчити дітей відповідати на запитання вихователя реченням. Ввести в словник дітей слова: пожежа, вогонь, сірник, пожежна машина, вогнегасник, пожежна драбина, маячок. Розвивати мовленнєву активність, слухняність, бажання дотримуватись правил поводження з сірниками, потребу в турботі про свою безпеку та безпеку оточуючих. Анотація Пожежі є найбільш руйнівним видом стихійних лих для людей. Особливо вразливі діти, вони не володіють необхідними навичками виживання в небезпечних ситуаціях, тому завданням для педагогів, навчити дитину елементарним правилам протипожежної безпеки. Кожна дитина має знати, що пустощі з вогнем, можуть становити велику загрозу для життя.
Перегляд файлу

                          Тема «Пригоди сірничка»

                         ( заняття для молодшої групи)

Мета :поглибити знання дітей про пожежну безпеку :місце зберігання сірників, хто ними може користуватися, про їх користь та небезпеку . Закріпити знання дітей про причини виникнення пожежі,  орієнтуватися у відповідних ситуаціях;  закріпити номер телефону до пожежної частини 101. Продовжувати вчити дітей відповідати на запитання вихователя реченнями. Ввести в словник дітей слова: пожежа,  вогонь,  сірник, пожежна машина,  вогнегасник, пожежна драбина,маячок.  Розвивати мовленнєву активність,  бажання дотримуватись правил поводження з сірниками, потребу в турботі про свою безпеку,  та безпеку оточуючих.

Матеріал: макет Сірничка,  пожежна машина,  наголівники з номером телефону до пожежної частини- 101, лист від Сірничка, використані сірник  для гри(без сірки,  пофарбовані у різні кольори ( дитячі відерця для води,   криничка,  будинок, іграшки-зайчик , їжачок.

 

Попередня робота: розгляд ілюстрацій на тему:  «Небезпечні предмети», «Пожежа» ,«Легкозаймисті речі», відгадування загадок;   бесіди на тему «Не жартуй з вогнем», дидактичні ігри,   слухання художньої літератури на задану тему.

         

                              Хід заняття

 

 

   

 

Вихователь: Діти, коли  я вранці йшла до дитячого садка, то зустріла Листоношу,   який працює на пошті, він мені передав листа. Зараз, я відкрию його і ми дізнаємося від кого він, що в ньому написано.

-«Добрий день дорогі діти! Дуже  поспішаю до вас у гості.   Хочу зустрітися з вами і пограти. Якщо  хочете  дізнатися хто я, відгадайте загадку:

                       Дерев’яний сам,

                      Легенький,

                     В капелюшку темненькім

                     До роботи малюк

                     Звик ,упізнали ?

                     Це. ....... ..  (сірник)»

Діти :Сірник.

Вихователь: Так, вірно. До нас в гості завітав Сірничок. Він хоче, щоб ви закрили очі, бо  щось відбувається із сірничком.

(діти закривають очі).

Із маленького сірничка, він перетворився на великого.  Діти, давайте запитаємо з чим він до нас завітав?

Сірничок: Добрий день, дітки!  Ось я і прийшов до вас, дуже хочу з вами пограти.

Вихователь: Сірничок, а  як, же ти, хочеш з дітьми грати?

Сірничок:  Я  люблю запалюватися і все навкруги підпалювати, щоб все горіло, ,палало. Ну, що діти будете зі мною грати? Я дуже веселий.

Діти: Ні, не будемо.

Сірничок: А, чому?

Діти: Нам гратися з сірниками не можна. Може трапитися біда.

Сірничок:То, я ж такий хороший, веселий, яка біда може через мене трапитись?

Діти: Може трапитись пожежа. Все навколо буде палати.

Вихователь: Наші діти, не грають з сірниками Вони знають, що це може призвести до великої біди.  Ігри з сірниками це-дуже небезпечна забава,  насамперед для людського життя. Діти, а куди потрібно дзвонити у випадку пожежі?

Діти: Треба викликати пожежників.

Вихователь: Вірно, діти! Давайте з вами розповімо Сірничку,  яка може трапитися біда від пустощів  з вогнем.

        Дид. Гра:«Чим можна гратися,а чим ні.»

(робота в парах. Вихователь роздає дітям предметні картинки, на яких зображені предмети, якими можна гратися,а які діткам не можна брати до рук. Діти, позначають кружечками: жовтий колір -можна гратися; червоний-не можна . Після виконання завдання, вихователь разом з дітками підводить підсумок,  чому вони так зробили).

Вихователь: Діти,  давайте пригадаємо за яким номером ми телефонуємо до пожежної частини.

Діти :Треба набирати номер -101.

Вихователь: Молодці, вірно назвали номер.

За це виконане завдання, я  хочу вам подарувати, ось ці наголівнички з номер телефону пожежної частини.

(вихователь одягає діткам наголівнички ).

Вихователь: Діти, подивіться,  а що це за машина тут стоїть?

Діти: Пожежна машина.

Вихователь: Якого вона кольору?

Діти:  Червоного.

Вихователь: А хто їздить на пожежній машині?

Діти: Пожежники, рятувальники, щоб гасити пожежу.

Вихователь: Давайте розглянемо пожежну машину.
Машина велика чи маленька?

Діти:  Велика,  червоного кольору,  має великі чорні колеса, пожежну драбину,  пожежний рукав, маячок.

Вихователь:  Діти, а для чого пожежникам пожежна драбина?

Діти:  Драбина потрібна для того, щоб пожежники могли піднятися на висоту,  коли горить багатоповерхова будівля.

Вихователь:  А, що це за маячок, для чого він потрібний та коли його вмикають?

Діти:  Це, маячок, пожежники вмикають його, коли поспішають на виклик , щоб пожежну машину, пропускали на дорозі машини,  які рухаються.

Вихователь: Молодці,  дітки. Ви багато знаєте про роботу пожежника.  А, чи  знаєте ви, що потрібно пожежнику для роботи?

Діти:  Так.

Вихователь: Ось, зараз ми це перевіримо.

Дид. гра « Що потрібно пожежнику для роботи?».

(діти розглядають різні предмети, відбирають лише ті,  які необхідні у роботі пожежника: пожежна машина, пожежна драбина, вогнегасник,  захисна каска, спецодяг, вода,  пожежний рукав).

Вихователь: Сірничок,  бачиш, скільки усього про роботу пожежників знають наші діти. Які ж ви молодці.

Діти,  ви чуєте,  хтось кличе на допомогу?  ( звучить  запис голосу ).

Подивіться, ось там, далеко в лісі щось горить.  Я, знаю хто там живе – Зайчик.  Нам, потрібно йому допомогти загасити пожежу.  Швидко сідайте в пожежну  машину і будемо вирушати. Сірничок, ти також сідай, поїдеш з дітками.

( Діти вдають,  що сідають в пожежну машину і звуконаслідують звук маячка).

(діти відеречками та шлангом з пожежної машини,  імітують гасіння вогню, хлопчики – шлангом, а дівчатка – відерцями,  ніби набирають воду для гасіння з криниці ).

Вихователь:  Зайчику, як же так трапилося,  що розпочалася пожежа?

Зайчик:  Ми з їжачком, гралися, аж раптом до нас у гості завітав Сірничок, і став з нами гратися. Він запалювався, стрибав,  а вітерець підхопив його і поніс. Ось, так і розпочалася пожежа. Дітки,  ми з їжачком дуже вам вдячні,  що ви допомогли загасити пожежу. Ми обіцяємо,  що більше ніколи не будемо пустувати з вогнем.  Дякуємо !

Вихователь: Сірничок,  то ти мене обдурив?  Ти,  казав, що нікуди по дорозі не заходив, а  сам накоїв такого лиха і втік.

Сірничок : Пробачте мені,  будь-ласка,  я тепер зрозумів,  що ігри зі мною приводять до великої біди.  Дітки, я хочу з вами пограти в безпечну гру.

Гра « Кольорові сірнички».

( використані, пофарбовані сірники, з яких можна будувати різні предмети ).

Сірничок: Це мої братики, вони цілком безпечні для дітей, тому що використані.  А,  мені пора з вами прощатися. Я, піду до інших дітей, розповім їм,  як потрібно правильно мною користуватися.  До побачення!

Вихователь і діти:  До побачення.

Вихователь: Діти,  послухайте уважно вірш:

      Чи для пустощів,  чи гри

       Сірники ти не бери,

       Бо з вогнем погані жарти –

       Жартувати з ним не варто.

Підсумок:

  1. Діти,  хто до нас приходив в гості?
  2. Можна гратися із сірниками?
  3. Якщо трапиться пожежа, кого потрібно викликати?
  4. Кому, ми сьогодні допомогли?
  5. За яким номером телефону, викликаємо пожежників?

Вихователь: Дякую, вам дітки. Ви сьогодні гарно працювали, я вами задоволена.

 

 

  •  

                     

docx
Додав(-ла)
Бісик Леся
Додано
28 березня
Переглядів
399
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку