Конспект інтегрованого заняття для старшої групи
«Професія поліцейського»
Домінантні складові: математика, грамота, мовленнєве спілкування.
Програмовий зміст:
навчальні завдання: вчити виконувати найпростіші усні обчислення, порівнювати множини, визначати кількісне відношення (більше, менше, порівну); закріпити назви геометричних фігур; вправляти у вмінні орієнтуватись в просторі; вчити читати слова по складах; активізувати словник дітей словами – назвами професій; продовжувати вчити складати речення, вправляти у формулюванні відповідей на запитання;
розвивальні завдання: розвивати зорову та слухову пам’ять, логічне мислення, зв’язне мовлення, пам'ять, увагу; вміння швидко знаходити оптимальні варіанти рішення, співпрацювати в командах, висловлювати та доводити свою думку;
виховні завдання: виховувати зосередженість, уважність, наполегливість, сміливість, уміння доводити справу до кінця; виховувати повагу до праці дорослих, бажання наслідувати їх у посильних справах.
Обладнання: магнітна дошка, ручки, олівці, модулі прямокутної форми (автомобілі), конструктор ЛЕГО.
Демонстраційний матеріал: набір з цифрами та знаками; картки с зображенням каблучок; зразок намиста (з картону) у якому червоне, жовте, зелене, синє намисто; картки з автомобілями та номерними знаками на них; слова – назви для читання.
Роздатковий матеріал: картки с завданнями, зразки паперових слідів з різними відбитками (геометричними фігурами).
Попередня робота: бесіда про професію поліцейських, які обов’язки виконують, розгляд ілюстрацій; простеження взаємозалежності у роботі людей різних професій.
Хід заняття:
І. Організаційний момент
Вихователь: діти, до нас прийшли гості, щоб подивитися на вас, як ви подорослішали, стали розумними та вправними. Сідають на підлогу. Вам вже скільки виповнилося років? (відповіді дітей)
-Ти кажеш, що тобі 5 років, а через рік скільки тобі буде? – (Через рік виповниться 6). Давайте ми з вами пограємо в таку гру, я вам буду додавати роки, а ви розповідати скільки років вам тоді виповниться і що ви в ці роки будите робити. Зараз тобі 4 роки, а через 2 буде? – (Виповниться 6, я буду навчатися в школі). – Уяви, що тобі 10 років, скільки тобі буде ще через 10 років? (Мені буде 20 і я буду працювати шахтарем)…
Так, ви обов’язково подорослішаєте і оберете собі професію по душі, скажіть, а вам знадобиться математика в ваших майбутніх професіях?
Мовленнєва вправа «Майбутня професія»
Діти по черзі називають свою майбутню професію і наводять приклади, де їм знадобиться математика.(Я буду працювати перукарем і мені знадобиться математика, щоб вимірювати довжину волосся яку я повинна зрізати; Я буду кухарем - і мені знадобиться математика, щоб рахувати овочі з яких я буду готувати їжу… Я буду поліцейським, мені знадобиться математика, щоб….) Вихователь: звісно потрібна і поліцейським, тож я вам пропоную пограти в поліцейських, та дізнатись, чи насправді їм потрібна математика.
ІІ. Основна частина
Фіз. вправа «Шикуймось»
1,2,3,4- поліцейські стати в ряд зуміли. Шикуються у ряд.
Стали у великий круг, кожен в нім наш вірний друг. Стають в коло
Можемо і інакше стати, рівним і прямим квадратом. Орієнтуючись по килиму
Ті, хто стали у куточках, хай ногами потопочуть.
5,6,7 – разом добре нам усім.
8, 9 – зупинились, вправо, вліво подивились.
10 – знову, команда до служби готова.
Гра «В автомобілі»
Вихователь: і так, на пульт міліцейської служби поступив дзвінок, пограбування ювелірного магазину. Ми повинні виїхати на місце злочину, сідаємо в машини (модулі стоять у шаховому порядку) так, щоб в кожній було порівну поліцейських. По скільки вийшло? (по 3,4 чоловіка в кожній). Хто у вашій машині другий, третій, яка машина за кольором ліворуч, праворуч від вас, якого кольору четверта машина…?
Діти виходять з машин, підходять до дошки с завданнями.
Вправа «Розслідування»
Вихователь: злочинці пограбували ювелірні прикраси, але все узяти не встигли (на дошці картки с зображенням каблучок). Зараз ми підрахуємо скільки було, скільки взяли і скільки залишилося коштовностей. (Приклади на віднімання). Тепер ускладнюємо завдання: Було 5, залишилося 2, скільки взяли?.... (вправи з невідомим від’ємником).
Вихователь: Одне намисто розірвалось, треба його відновити, але намистинки треба складати в особливому порядку.
Вправа «Намисто з ЛЕГО» Діти утворюють ряд з цеглинок у форму кола, чергуючи кольори за зразком: червоне, зелене, жовте, синє, потім знов червоне, зелене, жовте…
Вихователь: поліцейські повинні бути дуже уважними, та чітко виконувати команди.
Гра «Слухай уважно» пропонується дітям взяти по одній ЛЕГО-цеглинки будь якого кольору, далі виконуються дії , за вказівками вихователя: до мене НЕ підходять ті в кого червоні та жовті цеглини, НЕ підстрибують ті в кого зелені та білі, НЕ кружляють навколо себе ті в кого сині цеглинки, присіли ті в кого червоні та зелені... Покладіть на стіл НЕ жовті, НЕ білі, НЕ червоні. Покладіть НЕ…
Робота в парах «Визнач кількість»
Вихователь: під час огляду міста злочину, були виявлені сліди, їх злочинці залишили забагато. Треба знайти однакові – пару і визначити кількість грабіжників. (Діти обирають один паперовий відбиток з малюнками у вигляді геометричних фігур, шукають пару серед друзів. Обравши називають, які фігури є на відбитку: два трикутника та один квадрат, тощо)
Вихователь: молодці , тепер по слідах ми їх швидко знайдемо, сідайте в машини, будемо переслідувати їх. (Машини вже стоять в іншому порядку – в ряд.)
Поки їдемо проведемо розминку. Перша машина, а за нею? (Друга), а за нею? (Третя), а за нею? (Четверта).
Гра-розминка «А за ним…» День, а за ним … вечір, а за ним … ніч; січень, а за ним … лютий, а за ним… березень; третій вагон, а за ним … четвертий, а за ним … п’ятий; вівторок, а за ним … середа; весна, а за нею … літо; Онучка а за нею… Жучка; четвірка, а за нею … п’ятірка; старший син, а за ним… середній, а за ним … молодший; ДО, РЕ, МІ, а за нею …ФА; буква Ю, а за нею … Я…
Вправа «Що, де знаходиться»
Вихователь: їдемо та орієнтуємось на місцевості. Що знаходиться праворуч, ліворуч, по заду, з переду? (Читають надписи відносно визначеної сторони по складах: ма-га-зин, ап-те-ка, банк, ри-нок.) . Скільки складів у слові магазин, яка перша буква, остання?...
Вправа «Згадай номер»
Злодіям вдалося втекти, але ми запам’ятали номер машини. (Вихователь на 10 секунд показує машини з картону з номерними знаками, наприклад 4-2-5-1, потім закриває, а діти повинні запам’ятати та назвати порядок цифр. (вправа повторюється з іншими цифрами). Ці номери передають по «рації» на пост ДПС.
Вихователь: нам відповіли, що порушників затримали, а ми з вами повинні все запротоколювати.
Індивідуальна вправа «Розстав знаки»
Картки с завданням, розставити знаки: більше, менше, дорівнюється. В кінці діти пишуть своє ім’я на картці.
3 |
|
1 |
0 |
|
5 |
1 |
|
2 |
4 |
|
4 |
2 |
|
3 |
5 |
|
1 |
2 |
|
2 |
ІІІ. Підсумок заняття
Вихователь: сподобалось бути поліцейськими? Важко було? Чи знадобилась вам математика?