Заняття "Професія поліцейського"

Про матеріал
Конспект інтегрованого заняття для старшої групи «Професія поліцейського» Домінантні складові: математика, грамота, мовленнєве спілкування. Навчальні завдання: вчити виконувати найпростіші усні обчислення, порівнювати множини, визначати кількісне відношення (більше, менше, порівну); закріпити назви геометричних фігур; вправляти у вмінні орієнтуватись в просторі; вчити читати слова по складах; активізувати словник дітей словами – назвами професій; продовжувати вчити складати речення, вправляти у формулюванні відповідей на запитання;
Перегляд файлу

                        Конспект інтегрованого заняття для старшої  групи

                                         «Професія поліцейського»

      Домінантні складові: математика, грамота, мовленнєве спілкування.

      Програмовий зміст:

навчальні завдання: вчити виконувати найпростіші усні обчислення, порівнювати множини, визначати кількісне відношення (більше, менше, порівну); закріпити назви геометричних фігур; вправляти у вмінні орієнтуватись в просторі; вчити читати слова по складах; активізувати словник дітей словами – назвами професій;  продовжувати вчити складати речення, вправляти у формулюванні відповідей на запитання;

розвивальні завдання: розвивати зорову та слухову пам’ять, логічне мислення, зв’язне мовлення, пам'ять, увагу; вміння швидко знаходити оптимальні варіанти рішення,  співпрацювати в командах, висловлювати та доводити свою думку;

виховні завдання: виховувати зосередженість, уважність, наполегливість, сміливість, уміння доводити справу до кінця; виховувати повагу до праці дорослих, бажання наслідувати їх у посильних справах.

      Обладнання: магнітна дошка, ручки, олівці, модулі прямокутної форми (автомобілі), конструктор ЛЕГО.

     Демонстраційний матеріал: набір з цифрами та знаками; картки с зображенням каблучок; зразок  намиста (з картону) у якому червоне, жовте, зелене, синє намисто; картки з автомобілями та номерними знаками на них; слова – назви для читання.

     Роздатковий матеріал: картки с завданнями, зразки паперових слідів з різними відбитками (геометричними фігурами).

      Попередня робота: бесіда про  професію  поліцейських, які обов’язки виконують, розгляд ілюстрацій; простеження взаємозалежності у роботі людей різних професій.

                                                 Хід заняття:

І. Організаційний момент

     Вихователь: діти, до нас прийшли гості, щоб подивитися на вас, як ви подорослішали, стали розумними та вправними. Сідають на підлогу. Вам вже скільки виповнилося  років? (відповіді дітей)

     -Ти кажеш, що тобі 5 років, а через рік скільки тобі буде? – (Через рік виповниться 6). Давайте ми з вами пограємо в таку гру, я вам буду додавати роки, а ви розповідати скільки років вам тоді виповниться  і що ви в ці  роки будите робити. Зараз тобі 4 роки, а через  2 буде? – (Виповниться 6, я буду навчатися в школі).  – Уяви, що тобі 10 років, скільки тобі буде ще через 10 років? (Мені буде 20 і я буду працювати шахтарем)…  

     Так, ви обов’язково подорослішаєте і оберете собі професію по душі, скажіть, а вам знадобиться математика в ваших майбутніх професіях?

     Мовленнєва вправа «Майбутня професія»

     Діти по черзі називають свою майбутню професію і наводять приклади, де їм знадобиться математика.(Я буду працювати перукарем і мені знадобиться математика, щоб вимірювати довжину волосся яку я повинна зрізати; Я буду кухарем - і мені знадобиться математика, щоб  рахувати овочі з яких я буду готувати їжу… Я буду поліцейським, мені знадобиться математика, щоб….) Вихователь: звісно потрібна і поліцейським, тож я вам пропоную пограти в поліцейських, та дізнатись, чи насправді їм потрібна математика.

ІІ. Основна частина

    Фіз. вправа «Шикуймось»

1,2,3,4- поліцейські стати в ряд зуміли. Шикуються у ряд.                                            

Стали у великий круг, кожен в нім наш вірний друг. Стають в коло

 Можемо і інакше стати, рівним і прямим квадратом. Орієнтуючись по килиму

Ті, хто стали у куточках, хай ногами потопочуть.

5,6,7 – разом добре нам усім.

8, 9 – зупинились, вправо, вліво подивились.

10 – знову, команда до служби готова.

      Гра «В автомобілі»

     Вихователь: і так, на пульт міліцейської служби поступив дзвінок, пограбування ювелірного магазину. Ми повинні виїхати на місце злочину, сідаємо в машини (модулі стоять у шаховому порядку) так, щоб в кожній  було порівну поліцейських. По скільки вийшло? (по 3,4 чоловіка в кожній). Хто у вашій машині другий, третій, яка машина за кольором ліворуч, праворуч від вас, якого кольору четверта машина…?

Діти виходять з машин, підходять до дошки с завданнями.

      Вправа «Розслідування»

      Вихователь: злочинці пограбували ювелірні прикраси, але все узяти не встигли (на дошці картки с зображенням каблучок). Зараз ми підрахуємо скільки було, скільки взяли і скільки залишилося коштовностей. (Приклади на віднімання). Тепер ускладнюємо завдання: Було 5, залишилося 2, скільки взяли?.... (вправи з невідомим від’ємником).

     Вихователь: Одне намисто розірвалось, треба його відновити, але намистинки треба складати в особливому порядку.

     Вправа «Намисто з ЛЕГО» Діти утворюють ряд з цеглинок у форму кола, чергуючи кольори за зразком: червоне, зелене, жовте, синє, потім знов червоне, зелене, жовте…

Вихователь: поліцейські повинні бути дуже уважними,  та чітко виконувати команди.

    Гра «Слухай уважно»  пропонується  дітям  взяти по одній ЛЕГО-цеглинки будь якого кольору, далі  виконуються дії , за вказівками  вихователя: до мене НЕ підходять ті в кого червоні та жовті цеглини, НЕ підстрибують ті в кого зелені та білі,  НЕ кружляють навколо себе ті в кого сині цеглинки, присіли ті в кого червоні та зелені... Покладіть на стіл НЕ жовті, НЕ білі, НЕ червоні. Покладіть НЕ…

    Робота в парах «Визнач кількість»

       Вихователь: під час огляду міста злочину, були виявлені  сліди, їх злочинці залишили забагато. Треба знайти однакові – пару і визначити кількість грабіжників. (Діти обирають один паперовий відбиток з малюнками у вигляді геометричних фігур, шукають пару серед друзів. Обравши називають, які фігури є на відбитку: два трикутника та один квадрат, тощо)

     Вихователь: молодці , тепер по слідах ми їх швидко знайдемо, сідайте в машини, будемо переслідувати їх. (Машини вже стоять в іншому порядку – в ряд.)

     Поки їдемо проведемо розминку. Перша машина, а за нею? (Друга), а за нею? (Третя), а за нею? (Четверта).

    Гра-розминка «А за ним…» День, а за ним … вечір, а за ним … ніч; січень, а за ним … лютий, а за ним… березень; третій вагон, а за ним … четвертий, а за ним … п’ятий; вівторок, а за ним … середа; весна, а за нею … літо; Онучка а за нею… Жучка; четвірка, а за нею … п’ятірка; старший син, а за ним… середній, а за ним … молодший; ДО, РЕ, МІ, а за нею …ФА; буква Ю, а за нею … Я 

   Вправа «Що, де знаходиться»

   Вихователь: їдемо та орієнтуємось на місцевості. Що знаходиться праворуч, ліворуч, по заду, з переду? (Читають надписи відносно визначеної сторони по складах: ма-га-зин, ап-те-ка, банк, ри-нок.) . Скільки складів у слові магазин, яка перша буква, остання?...

    Вправа «Згадай номер»

      Злодіям вдалося втекти, але ми запам’ятали номер машини. (Вихователь на 10 секунд показує машини з картону з номерними знаками, наприклад     4-2-5-1,  потім закриває, а діти повинні запам’ятати та назвати порядок цифр. (вправа  повторюється з іншими цифрами). Ці номери передають по «рації» на пост ДПС.

    Вихователь: нам відповіли, що порушників затримали, а ми з вами повинні все запротоколювати.

    Індивідуальна вправа «Розстав знаки»

    Картки с завданням, розставити знаки: більше, менше, дорівнюється. В кінці діти пишуть своє ім’я на картці.

3

 

1

0

 

5

1

 

2

4

 

4

2

 

3

5

 

1

2

 

2

 

   ІІІ. Підсумок заняття

Вихователь: сподобалось бути поліцейськими? Важко було? Чи знадобилась вам математика?

 

docx
Додано
1 січня 2023
Переглядів
2571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку