Заняття щодо вдосконалення граматичної будови мови. «Подорож із Даринкою на Острів Правильної мови».

Про матеріал
Удосконалення вміння визначати «голосний звук», «твердий приголосний звук», «м'який приголосний звук»; навичок звукового та складового аналізу слів; навичок складати зі складів слова та зі слів - речення; удосконалення граматичної будови мови (навички словотвору);
Перегляд файлу

Заняття щодо вдосконалення граматичної будови мови. «Подорож із Даринкою на Острів Правильної мови».

ЦІЛІ

Навчальні:

  •          Удосконалення вміння визначати «голосний звук», «твердий приголосний звук», «м'який приголосний звук»; навичок звукового та складового аналізу слів; навичок складати зі складів слова та зі слів - речення;
  •          Удосконалення граматичної будови мови (навички словотвору);

РОЗВИВАЮЧІ:

  •          Розвиток фонематичних процесів, мовленнєвого слуху, слухової уваги, виразності мови, уваги, пам'яті;
  •          Автоматизація правильної вимови та диференціація всіх раніше поставлених звуків у мовній діяльності;

ВИХОВНІ: 

  •          Виховання активності, самостійності, ініціативності на занятті.

ОБЛАДНАННЯ: лялька Даринка-Мандрівниця, проектор, екран, магнітофон. аудіозапис "Звуки моря, вітру".

 

ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: знайомство з голосними і приголосними звуками, знаходження і вигадування слів із заданим звуком, звуковий аналіз слів, поділ слів на склади, робота з реченням.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ:

 

Вчитель:  Здрастуйте, діти! Сьогодні ми з вами поїдемо в подорож з Даринкою на Острів Правильної мови. (З'являється Даринка-Мандрівниця).

 

 

Даринка:

Придумано кимось просто та мудро

При зустрічі вітатись: -Доброго ранку!

- Доброго ранку! - сонцю та птахам.

- Доброго ранку! - Усміхненим людям.

- Здрастуйте, дорогі діти! Ви займаєтесь на логопедичних заняттях. Ви вчитеся правильно вимовляти звуки, чітко та красиво говорити.

Вчитель:

- Діти, що то за звук?

- Вітер. Він усе посилюється!

- Що він приніс?

Даринка:

- Лист! Давайте прочитаємо!

- Допоможіть! На нашому острові сталася страшна біда. Зникли всі звуки мови, і тепер мешканці нашого острова не можуть говорити! Пірат сховав звуки у свою піратську скриню. А щоб знайти її, потрібно пройти шляхом, вказаним на мапі і виконати завдання. За виконання кожного завдання ви отримаєте літеру. Тільки зібравши всі літери можна дізнатися код замку, відкрити скриню та звільнити звуки».
 

Вчитель:

- Ну, що, допоможемо мешканцям Острова Правильної мови? Тоді в дорогу!

- Які бувають звуки? (Звуки бувають голосні та приголосні)

- Скажіть, які звуки ми називаємо голосними?

Даринка:

Голосними називають

Звуки а, о, у, е, и, і,

Бо вони свій голос мають

І чудово нам співають.

Вчитель:

- Яким кольором ми позначаємо голосні звуки?

- Від голосних звуків залежить гучність, виразність, краса нашої мови.

- Скажіть, а які звуки ми називаємо приголосними?

Даринка:

Хоч чудово не співаємо

Все одно ми голос маємо.

Шкода, що він в нас не звучить,

То шипить, а то свистить.

Ми тому й не голосні,

Ми звемося приголосні.
 

 

Вчитель:

- Які бувають приголосні звуки? (тверді-м'які, дзвінкі-глухі)

- Яким кольором ми позначаємо тверді приголосні звуки?

- Яким кольором ми позначаємо м'які приголосні звуки?

- Чим позначаються звуки мови на письмі?

- Молодці! Діти, а давайте вирушимо в цю дивовижну подорож на яхті.  


 

Даринка:

Допоможи нам, вітерець,

Вітрила надуй, друже!

- Давайте, допоможемо вітру! (Дихальна гімнастика)                                            

Вчитель:

-Ми припливли на ОСТРІВ. Дивить, діти, до нас прийшли тварини. Вони хочуть з нами познайомитися. Слухайте і повторюйте. За це ми отримаємо першу літеру!
 

Одного разу до людини

Прийшли знайомитись тварини.

Найпершим кінь почав просити:

"Іго-го! Я буду в полі все робити."

"Му-му!" - корова буде всіх кормити.

"Гав-гав" - собака хатку боронити.

"Бе-бе!" - а вівця шерсть вам віддавати -

У теплий одяг одягати.

"Ко-ко !" - нести яєчка курка обіцяла,

"А хто ж будити буде зранку нас? " - спитала.

"Куку-ріку! - озвався півень - буду я!

Найперша пісенька моя!"

І з того часу ці тварини

Допомагають жить людині.

Даринка:

- Ми виконали завдання. А ось і конверт, тут буква З.

Дидактична гра «Назви слово» (назвіть слова, які мають звук [З] і звук [З’]).

Вчитель:

- Молодці! І знову в дорогу!                                                                                       

Даринка:

- Наступний острів - ОСТРІВ ЧИСТОМОВОК. 

Вчитель:

-Я читатиму чистомовки, а ви - повторювати і чітко промовляти звуки.

РА – РЯ – РА – починається гра.

РИ – РІ – РИ – щиро говори

ЛІ - ЛИ - ЛІ - в морі кораблі

ЛЯ – ЛА – ЛЯ – тут скеля

РІ - РИ - РІ - не боїмося бурі

ЖУ - ЗУ - ЖУ - я зі звуками дружу.

ДУ - ЖУ - ДУ – звуки я знайду.

БРО – БРА – БРО – робіть завжди добро.

РИ – ЛИ – РИ – настав кінець гри.
 

Даринка:

- Молодці! Ви виконали це завдання та отримуєте букву… У!

- Попливли далі! Попереду бачу острів. Він називається ОСТРІВ РОЗСИПАНИХ СКЛАДІВ.


 

Вчитель:

Я ДАЮ ЗАВДАННЯ ВАМ:

ВСЕ РОЗКЛАСТИ ПО СКЛАДАМ!

ЗІ СКЛАДАМИ ЛАДУ...

ЦИМ СЛОВАМ ВИ ДАЙТЕ РАДУ!

ДИЛ-КРО-КО, РУ-КЕН-ГУ, РАФ-ЖИ, БРА-ЗЕ.

- Скільки складів у слові?
 

Даринка:

- Молодці! Ви впоралися з завданням та отримайте букву К!

Вчитель:

- А нам час пливти далі, але перед цим потренуємо наші очі!

Очима швидко обертаймо,

Та головою не хитаймо.

Ліворуч – раз, два, три, чотири.

Праворуч – стільки ж повторили.

По колу очі обертаймо,

І все навколо розглядаймо.

Раз коло, два і три, чотири.

Щільніше очі ми закрили.

На п’ять і шість їх потримали

По колу знов пообертали.

Даринка:

- Попереду ОСТРІВ НЕСКЛАДЕНИХ РЕЧЕНЬ. Нас чекає наступне завдання. Потрібно слова розставити у правильній послідовності та назвати кількість слів у реченні:

КРОКОДИЛ, ЛЕЖИТЬ, ПІСКУ, НА.

ЛЮБЛЯТЬ, КОКОСИ, МАВПИ.

СЯЄ, ЛАСКАВЕ, ЯСКРАВО, СОНЦЕ.

Вчитель:

- Назвіть речення. Скільки слів у реченні? Назвіть перше слово, друге, третє.

- Молодці! Ви впоралися із завданням та отримуєте літеру В.

– Ми зібрали всі літери. Потрібно знайти скриню (мапа). Вона знаходиться на узбережжі Острова Правильної мови. Попливемо вздовж берега. Але що я бачу! Це ж краби!


– Наш корабель пристав до берега.

– Що це? Скриня.

– Але як її відкрити? Потрібно з літер скласти слово.

- Яке слово вийшло?

Діти викладають слово «ЗВУК» (скриня відкривається, звуки розсипаються зі скрині).

- Скільки літер у слові?

- Скільки звуків у слові?

- Складіть схему слова ЗВУК. У цьому вам допоможе таблиця-помічниця.

Діти викладають звукову схему слова «ЗВУК»

- Назвіть перший звук – [З]. Розкажіть про цей звук (приголосний, твердий, дзвінкий).

- Яким символом його позначимо?

- Назвіть другий звук – [B]. Розкажіть про цей звук (приголосний, твердий, дзвінкий).

- Яким символом його позначимо?

- Назвіть третій звук [У]. Розкажіть про цей звук (голосний).

- Яким символом його позначимо?

- Назвіть четвертий звук – [К]. Розкажіть про цей звук (приголосний, твердий, глухий).

- Яким символом його позначимо?

- Перевірте, чи правильно ви виклали схему слова ЗВУК.

Дітлахів зустрічає Королева острова Правильної мови.

- Діти, нас зустрічає Королева острова Правильної мови та мешканці цього острова – звуки. Вони дуже раді визволенню. Дякують вам за допомогу і дарують вам ці повітряні кулі.

Даринка:

- Закінчується наша подорож. Нам настав час повертатися. Ви виявилися сміливими та відважними моряками. Чи сподобалась вам подорож? Що нового ви дізналися?

- До побачення. До нових зустрічей. 

 

 

docx
Додано
3 січня
Переглядів
10
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку