Заняття «Школи лідера» на тему: «Лідер - організатор волонтерської діяльності»

Про матеріал

Заняття проводиться з метою поінформувати учасників про зміст понять «волонтер», «волонтерська діяльність», спонукати до волонтерських ініціатив, відпрацювати навички подолання труднощів та визначення власних ресурсів для цього.

Перегляд файлу

Заняття «Школи лідера» на тему:

«Лідер - організатор волонтерської діяльності»

 

Мета: поінформувати учасників про зміст понять «волонтер», «волонтерська діяльність», спонукати до волонтерських ініціатив, відпрацювати навички подолання труднощів та визначення власних ресурсів для цього.

І. Вправа «Привітання»

Мета: налагодити позитивну атмосферу в групі, налаштувати учасників на роботу.

Обладнання: аркуш для фліпчарту з написаною темою заняття та регламентом.

Хід вправи

Педагог-організатор вітає учасників тренінгу, звертає їхню увагу на аркуш фліпчарту з темою та регламентом сьогоднішнього заняття:

«Доброго ранку (дня/вечора)! Радий(а) сьогодні всіх вас бачити. Дякую, що прийшли без запізнення. Модуль «Лідерство та активна життєва позиція» добігає кінця, і сьогодні ми маємо останнє заняття, яке буде присвячене питанням лідерства та волонтерства, організації волонтерської діяльності».

Педагог-організатор зачитує притчу:

«Одного разу рибалка йшов уздовж узбережжя моря. Він помітив, що за ніч на берег викинуло величезну кількість морських зірок. З радістю, насолоджуючись ранковим сонцем, рибалка міряв милю за милею, йдучи по піску.

Удалечині він побачив, як хтось танцює на пляжі. Здивований тим, що хтось так дивно радіє життю, він підійшов ближче.

Коли він наблизився, стало очевидним, що фігурка не танцює, а робить однакові рухи, повторюючи їх. Підійшовши ще ближче до маленької фігурки, рибалка побачив, що це - дитина. Маленька дівчинка старанно збирала на березі морські зірочки та кидала їх у море. Від здивування рибалка зупинився на мить, а потім запитав: «Навіщо ти кидаєш в море морські зірочки?». «Якщо я залишу їх на березі, - відповіла дівчинка, - сонце висушить їх і вони загинуть. Я кидаю їх у море, тому що хочу, щоб вони жили!».

Рибалка замислився на мить, вражений словами дівчинки, але потім, згадавши, скільки миль морського узбережжя він пройшов, сказав: «Але цих зірочок на узбережжі мільярди, що ти можеш змінити?»

Дівчинка на мить замислилась над словами рибалки, а потім повільно нахилилась і підняла ще одну морську зірочку, кинула її в бурхливе море.

Вона повернулася до рибалки і, усміхнувшись, промовила: «Можливо, ви й маєте рацію, але саме для цієї зірочки я змінила долю».

Запитання для обговорення:

  • Які думки виникли у вас після прослуховування цієї притчі? Чого вчить ця притча?
  • Що безцінне витрачала дівчинка, рятуючи морських зірок? (час)
  • Чи є хтось або щось у вашому житті, кого/що ви б хотіли врятувати?
  • Що трапиться, якщо ви опустите руки хоча б на день? Скільки «зірок» ви не встигнете за цей час врятувати?

ІІ. Вправа на знайомство «Наші якості»

Мета: продовжити знайомство, налагодити позитивну атмосферу в групі.

Обладнання: набір стікерів з розрахунку: по 5 на учасника, кулькові ручки.

Хід вправи

Кожен учасник отримує по 5 стікерів, Педагог-організатор повідомляє: «На отриманих стікерах запишіть ті якості, що притаманні лідерам та які сформовані у вас».

Учасники протягом 3 хвилин виконують завдання. Після цього педагог-організатор об’єднує їх у групи по 5-6 осіб і повідомляє:

«Вашим завданням у групах є: уважно переглянути усі стікери із зазначеними вами якостями та відібрати ті, на яких якості повторюються два і більше разів. На це завдання ви маєте 3 хвилини».

По завершенні роботи гравці називають якості, які повторюються в їхніх групах. При цьому інші учасники мають слідкувати, чи є у їхній групі якості, що називаються іншими.

Запитання для обговорення:

  • Які якості повторюються у вашій групі найчастіше?
  • Про що це може свідчити?

ІІІ. Інформаційне повідомлення

«Хто такий волонтер і що таке волонтерська діяльність?»

Мета: поінформувати учасників про зміст понять «волонтер», «волонтерська діяльність».

Хід вправи

Педагог-організатор звертається до учасників: «Чи знаєте ви, хто такий волонтер? У чому особливість його діяльності?»

Педагог-організатор уважно вислуховує думки учасників та звертає їхню увагу на зміст понять «волонтер» та «волонтерська діяльність»:

«Волонтер - фізична особа, яка добровільно здійснює соціально спрямовану неприбуткову діяльність шляхом надання волонтерської допомоги.

Ця діяльність не приносить прибутку волонтеру, а також здійснюється без примусу.

В Україні діти можуть стати волонтерами у віці від 14 до 18 років за згодою батьків (усиновлювачів), прийомних батьків, батьків-вихователів або піклувальника. Волонтерування дорослих не обмежене віковими рамками.

Волонтерська діяльність - добровільна, соціально спрямована, неприбуткова діяльність, що здійснюється волонтерами шляхом надання волонтерської допомоги.

Волонтерська допомога - роботи та послуги, що безоплатно виконуються і надаються волонтерами.

У нашій країні ухвалено закон «Про волонтерську діяльність», ознайомившись з яким можна дізнатися про основні напрямки та особливості волонтерування».

ІV. Вправа «Якості волонтера»

Мета: визначити якості, властиві волонтеру.

Обладнання: аркуші для фліпчарту, маркери.

Хід вправи

Педагог-організатор пише у стовпчик літери, які утворюють слово «волонтер», звертається до учасників: «Які якості мають бути притаманні волонтеру? Озвучувати якості потрібно за таким алгоритмом: спочатку якості на літеру «В», потім на «О», «Л», «Н», «Т», «Е», «Р».

Усі варіанти Педагог-організатор записує на аркуші для фліпчарту у стовпчик біля відповідної літери, утворюючи своєрідні промінчики.

Наприкінці педагог-організатор підводить до висновку, що усі якості волонтера так чи інакше мають гуманістичний відтінок, ця людина активна і небайдужа до проблем суспільства, ця людина має активну громадянську позицію.

V. Мозковий штурм «Банк добрих справ»

Мета: спонукати учасників до волонтерських ініціатив.

Обладнання: бланки до вправи (Додаток 4.8.1), кулькові ручки, аркуші для фліпчарту, маркери.

Хід вправи

Педагог-організатор звертається до учасників: «В отриманих бланках зафіксуйте справи на рівні навчального закладу, громади, міста, країни, які потребують вашого втручання як волонтерів. На це завдання ви маєте 5 хвилин».

На наступному етапі учасники за годинниковою стрілкою по черзі називають по одній справі, а Педагог-організатор фіксує відповіді на аркуші для фліпчарту, на якому намалював попередньо банк. Педагог-організатор занотовує усі запропоновані відповіді.

Після цього педагог-організатор звертається до учасників:

«Оберіть кілька найгостріших проблем, які потребують волонтерського втручання. Як можна ці проблемирозв ’язати, будучи волонтером?»

VІ. Інтерактивна гра

«Великий лідерський секрет»

Мета: продемонструвати складність роботи у групі, наголосити на важливості командної взаємодії та врахування унікальності кожного члена команди, ролі лідера у прийнятті рішень.

Обладнання: аркуші паперу або клапоті тканини розміром 50х50 см за кількістю робочих груп.

Хід вправи

Педагог-організатор звертається до учасників: «Я пропоную розв’язати один великий лідерський секрет. Для цього нам потрібно об ’єднатися у групи по 3-4 особи».

Педагог-організатор об’єднує учасників у групи з умовою, що в підгрупі має бути не менше 3 і не більше 4 осіб. Кожна група отримує клапоть тканини - це є «літаючі килимки», які Педагог-організатор кладе на підлогу. Учасники стають на нього; Педагог-організатор повідомляє:

«Ці клаптики є вашими літаючими килимками. Такий килимок зможе полетіти тільки тоді, коли ви скажете магічні слова, які зазначені на звороті. Завдання групи, не сходячи з килимка, перевернути його, аби дізнатися ці магічні слова. Група, яка успішно виконала завдання, не вигукуючи жодних слів, плескає у долоні».

По завершенні ведучий проводить обговорення

Запитання для обговорення:

  • Які ваші враження від участі у цій грі?
  • Чи впоралася ваша підгрупа із завданням? У чому причина успішності/неуспішності?
  • Як діяла ваша група?
  • Які етапи вирішення проблеми ви пройшли під час виконання завдання ?
  • Які висновки ви для себе зробили?

VІІ. Вправа «Дерево підсумків»

Мета: отримати зворотній зв’язок  від групи, підвести підсумки заняття.

Хід вправи

На столі лежать  два листочки липкого паперу різного кольору, наприклад, синього  і рожевого.

Педагог-організатор інструктує учасників: ви бачите на столі аркуші. Вони знадобляться вам для підведення підсумків заняття. На аркушах рожевого кольору ви напишете свої позитивні враження від тренінгу, а на аркушах синього кольору    - побажання щодо поліпшення нашої роботи, або те, що вам сьогодні не сподобалось  і чому.

Не обов’язково брати   і рожевий  і синій аркуші. Ви можете скористатися тільки одним кольором. Після того, як ви опишете власні бажання, підійдіть, будь ласка, до малюнка дерева і наклейте свої аркуші на нього.

docx
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
1544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку