Заняття «Школи лідера» на тему: «Лідер і лідерство»

Про матеріал

Заняття проводиться з метою продовження знайомства лідерів з поняттями «Лідерство» і «Лідер»; відкриття лідерських якостей лідерів; стимулювати уяву лідерів у пошуках свого розуміння лідерства.

Перегляд файлу

 

Заняття «Школи лідера» на тему: «Лідер і лідерство»

Лідерство починається з особистих рис лідера.

Ф. Хесселбайн

 

Мета: продовжити знайомство лідерів з поняттями «Лідерство» і «Лідер»; відкриття лідерських якостей лідерів; стимулювати уяву лідерів у пошуках свого розуміння лідерства.

І. Вправа «Я – квітка»

 

Зараз я пропоную назвати своє ім’я й квітку, з якою ви себе асоціюєте у шкільному житті. Наприклад, «Мене звати Оксана, у своїй шкільній діяльності я асоціюю себе із квіткою-семицвіткою, тому що я люблю займатися різними видами діяльності».

ІІ. Вправа «Репортер»

Мета: сприяти створенню доброзичливого клімату в групі; формування установки на самоосмислення.

Хід вправи

Один з лідерів бере інтерв’ю в інших членів групи, пропонуючи кожному сказати кілька слів про себе для телепередачі «Молодіжне лідерство» за формулою «Ялюдина, яка ...». По закінченні відбувається обговорення почутого та того, що кожен із членів групи відчув.

ІІІ. Вправа «Правила роботи тренінгової групи»

Розбити лідерів на групи.

Учасники продумують правила за якими будуть працювати і яких будуть дотримуватися протягом занять. Представники груп зачитують правила.

Правила для продуктивної роботи групи під час тренінгу:

  • дотримуватися регламенту
  • слухати і чути (один говорить – усі слухають)
  • бути доброзичливими
  • бути активними
  • говорити тільки за темою і від свого імені
  • не критикувати: кожний має право на власну думку
  • дотримуватися принципу конфіденційності
  • говорити коротко, по черзі

Визначення очікувань лідерів групи.

IV. Вправа «Очікування»

Мета: визначити очікування лідерів щодо тренінгового заняття.

Хід вправи

Педагог-організатор повідомляє про те, що він має бути готовим адаптувати програму тренінгового заняття до очікувань групи лідерів. Учасники ефективніше навчаються, якщо вони з самого початку мають змогу дістати відповіді на свої очікування. Педагог-організатор поділяє групу на чотири мікрогрупи. Кожна мікрогрупа має визначити загальні очікування групи й особистості очікування лідерів. Очікування записують на аркуші паперу: загальні очікування – в центрі квадрата, особисті очікування - у трапеціях:

image1


Після обговорення мікрогрупи презентують свої результати у великому колі.

Запитання для обговорення:

  1.         Який спектр очікувань у нашій групі?
  2.         Якою мірою очікування відповідають темі заняття?

Аркуші паперу з очікуваннями лідерів прикріплюють на плакат «Наші очікування». Педагог-організатор під час заняття робить коментарі щодо здійснення очікувань лідерів.

V. Мозковий штурм «Хто такий лідер?», «Що таке лідерство?»

Мета: надати лідерам можливість сформулювати поняття «лідерство»; показати багатоаспектність поняття «лідерство».

Хід вправи

Педагог-організатор розподіляє лідерів на чотири мікрогрупи за допомогою кольорової методики. Кожна мікрогрупа має дати своє визначення поняття «лідерство». Визначення має бути стислим і глибоким. Після обговорення представник від кожної мікрогрупи ознайомлює з визначенням усіх лідерів. Визначення записують на фліп-чарті. Після того як групи презентували свої формулювання, педагог-організатора вивішує плакат з визначенням поняття «лідерство», підготовлений раніше. Учасники мають змогу порівняти, ознайомитися з іншими визначеннями і висловити своє ставлення до них.

Запитання для обговорення:

  1. Що відрізняє кожне визначення?
  2. Яке визначення є найповнішим?
  3. Чи можна дати одне визначення поняття «лідерство»?
  4. Чи актуальна тема лідерства для вас; якщо так, то чому?

У процесі обговорення слід звернути увагу лідерів на те, що поняття «лідерство» можна краще усвідомити, якщо розглядати його як набір функцій, а не характерних рис особистості; лідерство складається з навичок, яких можна навчитися й за допомогою яких окремі особи координують свої зусилля для досягнення спільної мети.

Після вправи педагог-організатор ознайомлює лідерів з пам’яткою.

Пам’ятка «Риси лідера»

  • вольовий, здатний переборювати перепони на шляху до мети;
  • наполегливий, вміє розумно ризикувати;
  • ініціативний, хоче працювати без дріб'язкової опіки;
  • психічно врівноважений;
  • добре пристосовується до нових умов і вимог;
  • самокритичний, тверезо оцінює не лише успіхи, а й невдачі;
  • вимогливий до себе та інших;
  • критичний, здатний бачити у привабливих ситуаціях слабкі боки;
  • надійний, тримає слово, на нього можна покластися;
  • витривалий, може працювати в умовах інтенсивних навантажень;
  • оптимістичний, ставиться до труднощів як до переборних перешкод;
  • здатний міняти стиль поведінки, може і вимагати, і підбадьорити.

Пам'ятки залишаються в лідерів, обговорюються.

VI. Вправа «Емблема лідерства»

Мета: сприяти поглибленню змісту поняття «лідерство», розвитку фантазії.

Хід вправи

Педагог-організатор розповідає, що на попередньому етапі учасники виробили свої визначення лідерства. Педагог-організатор зазначає, що обговорення відбувалося на інтелектуальному й абстрактному рівнях. Наступна вправа допоможе розглянути поняття лідерства з іншого боку – лідерам потрібно створити емблему лідерства.

Кожен самостійно малює таку емблему, яку можна було б друкувати на програмах, прапорах дитячих та юнацьких організацій, ділових паперах лідерів. По завершенні роботи учасники розглядають малюнки одне одного. Після ознайомлення з результатами творчості інших учасники поділяються на підгрупи на основі спільних ідей малюнків. Кожна група має пояснити, що спільного в їхніх малюнках і сформулювати девіз, який би відповідав суті їхньої емблеми. Потім відбувається презентація емблем кожної групи.

VII. Вправа «Підсумок»

Підготувати аркуш з написаною темою заняття та його завданнями.

Мозковий штурм – кожен висловлюється, які він розуміє загальний зміст проведеного заняття. Потім педагог-організатор звертається до виконаних вправ. Лідерам пропонують висловитися, наскільки успішно, на їхній погляд, ці вправи було виконано і наскільки повними були для них відповіді на поставлені запитання. Наприкінці заняття педагог-організатор звертається до плаката наступного заняття, зачитує його тему й завдання, лідерам пропонують викласти особисті думки щодо змісту заняття (потім ці картки слід прикріпити на зворотному боці плаката). Всі ці плакати демонструватимуть на останньому занятті як оцінку своєї роботи на тренінгу.

VІІІ. Вправа «Сусід ліворуч – сусіду праворуч»

Мета:  завершити заняття на емоційному піднесенні.

Хід вправи

Всі учасники стоять у колі. Кожен своєму сусіду праворуч на вухо говорить, що він йому подарував би. Потім кожен учасник сусіду ліворуч на вухо говорить про те, що його сусід ліворуч повинен зі своїм подарунком зробити. Далі по черзі вголос кожен говорить, що їм подарували і що сказали зробити з подарунком.

Педагог-організатор дякує учасника за продуктивну роботу, прощається з ними.

docx
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
2305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку