Конспект заняття
«Таємниця хлібного майстра: як народжується хліб»
Мета: Ознайомити дітей з процесом виготовлення хліба – від зерна до готового продукту. Знайомити з історією хліба і його культурною цінністю через відвідування музею хліба. Навчати дітей розрізняти різні види хліба та пояснювати їхнє призначення. Познайомити дітей з легендою про перший хліб. Прищеплювати шанобливе ставлення до хліба, звертаючись до народної мудрості.
Формувати у дітей уявлення про важливість хліба як продукту харчування і символу праці. Активізувати словник дітей дієсловами, прикметниками. Залучати дітей до інтерактивних видів діяльності (дидактична гра, складання пазлів, впізнавання казок, в яких згадується про хліб).
Розвивати у дітей уявлення про важливість хліба у житті людини, інтерес до культурної спадщини та традицій, пов’язаних з хлібом.
Виховувати працелюбність, шанобливе ставлення до праці дорослого.
Хід заняття
Вихователь: Дітки погляньте що це?
Діти: Це лист
Вихователь: А від кого він може бути?
Діти: Від осені, листоноші, пташки і т.д.
Вихователь: А ви хочете дізнатися від кого він насправді? Тоді слухайте:
«Діти старшої групи «Мрійники» запрошуємо вас відвідати наш музей, музей хліба, але щоб туди потрапити потрібно довести що ви багато знаєте та хочите дізнатися про хліб. Якщо це так, тоді чекаємо на вас…»
Вихователь: Ну що діти готові вирушити в подорож, тоді вирушаймо. Ось підійдіть до мене я вам розкажу який шлях від зернини до хлібини проходив хлібчик в давнину, а ви мені допоможете.
Розповідь-бесіда «Шлях хліба від зернини до хлібини в давнину»
Вихователь: Ну що ж молодці, а зараз давайте пересвідчимося що ви дійсно знаєте який шлях проходить хліб , щоб потрапити на стіл
Д\г «Від зернини до хлібини»
Вихователь: бачите який важкий шлях у звичайної зернини перш ніж вона стане хлібом. В деяких країнах світу і у нас в давнину, хліб виготовляли з кукурудзи, такий хліб називали кукурудзяний, він багатий на корисні речовини і вітаміни, він жовтий..Ще хліб виготовляють з різних зернових культур, а який я думаю ви мені розкажете. Я буду показувати їх а ви називати як називається цей хліб, і чим корисний.
Д\г «Утвори різні види хліба та розкажи про нього»
Вихователь: А ще хліб здавна згадували у легендах про нього складали казки. А які саме пропоную вам згадати , назвати їх склавши пазли
Д\г «Склади пазли – впізнай казку»
Вихователь: А зараз я хочу познайомити вас з легендою про перше тісто,для цього сідайте зручніше….
Легенда про перше тісто з показом ілюстрацій:
Було це дуже давно..Людина побачила на березі річки плоский камінь, присіла перед ним, насипала на камінь жменю зерна і почала розтирати його. Вона із самого каменю почала злизувати їстівний порошок. Розтирала зерна ще і ще, змітала їх у долоні, висипала з долонь у рот. Жувати було набагато краще. А води можна було напитися з річки, що хлюпала поблизу. Через багато років людина помітила в тому камені утворилася заглибина, в якій після дощу утворилася вода. Одного разу, висипавши в заглибину зерна, розтерши і розмішавши його з водою, людина вперше отримала тісто. Воно було жорстке – це було перше тісто у світі.
Якось восени, коли не було на небі сонця, людина підсушила своє тісто на вогні. Тісто почорніло. Але виявилось теплим і дуже смачним. Відтоді люди почали пекти тісто на камені і вогні. Коржик спечений на гарячому камені,- ото і був перший печений хліб. Відтоді і пішов хліб по землі.
Вихователь: Дивіться а ось ми потрапили до господині, яка покаже вам як же пекли хліб в давнину.
Показ та словесний супровід господині: «Як готували хліб в давнину»
Розгляд знарядь праці що використовували в давнину: коцюба, кочерга, коса, серп, піч
Вихователь: А зараз я вам пропоную підійти до столиків і відібрати картинки де є знаряддя праці тих хто був причепний до здобуття хліба в давнину.
Д\г «Відбери предмети котрі використовували для приготування хліба»»
Виховатеь: Здавна люди шанували і берегли хліб. Та складали не лише казки та легенди а ще й прислів’я і приказки, можливо хтось знає їх і розповість нам.
Діти: «Хліб – батько, вода – мати», «Хліб всьому голова», «Без хліба не має обіду» і т.д.
Вихователь : Ось ми й потрапили до музею хліба. Давайте вдихнемо його аромат. Діти , цікаво, а чим вам пахне хліб?
Діти: Мамою, сонечком, миром….
Розгляд різних видів хліба, розповідь про нього , пригадування дітьми як потрібно поводитися з хлібом.
Частування бубликами.