Тато, мама, я – сім'я .
Заняття в дошкільному навчальному закладі. Розвиток мовлення. Друга молодша група.
Програмовий зміст: формувати у дітей уявлення про сім’ю, роль мами і тата в сім’ї; закріплювати знання про повне ім’я та ім’я по батькові; вчити правильно вживати прийменники з іменниками; формувати навички вживання іменників у формі орудного відмінка; учити розрізняти і правильно називати будівельні деталі, виробляти уміння виготовлювати нескладні меблі; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, пам’ять; виховувати повагу і любов до тата й мами.
Словник: активізувати вживання слів мама, матуся, матінка, татусь, таточко, татуньо, сім’я.
Матеріал: «чарівна» квітка, фотографії сімей, картина із зображенням кімнати з побутовими предметами на липучках, цеглинки, кубики, іграшки.
Хід заняття 4. Тема. Тато, мама, я. Заняття в дошкільному навчальному закладі. Розвиток мовлення. Друга молодша група
Вихователь. Подивіться, яка чарівна квітка з’явилася у нас. Давайте подивимось, що всередині квіточки.
Діти. Фотографії.
Вихователь. Хто на них зображений? (Мами, тата, діти.)
— Як сказати одним словом? (Сім’я.)
— Знайдіть кожен свою сім’ю. Як звати маму (тата, тебе)?
— Давайте лагідно покличемо маму (тата).
Дидактична гра «назви лагідно»
Діти добирають пестливі слова: матусю, матінко, татусь, таточко…
Вихователь. Як ви допомагаєте мамі вдома?
— Давайте допоможемо їй прибрати кімнату.
(Діти розкладають речі в кімнаті.)
— Куди ви поклали сукню? (Відповіді дітей.)
— Куди поставили вазу?
— У мене є ще фотографії. Давайте їх розглянемо. Скажіть, куди і з ким йдуть діти.
Дидактична гра «Куди і з ким я йду»
В дитсадок — із мамою,
В магазин — з бабусею,
На риболовлю — з дідусем тощо.
Вихователь. Подивіться, що трапилося зі стільчиком! Хто ж нам допоможе його полагодити? (Відповіді дітей.)
— Як ми звернемося до тата?
Діти. Тату, полагодь, будь ласка, стільчик!
(Діти вправляються у вимові речення.)
Вихователь. Давайте і ми з вами змайструємо стільчики для іграшок.
З чого ми їх зробимо? (Із цеглинок і кубика.)
(Показ вихователем дій, робота дітей. Вихователь показує, як із цеглинок і кубика зробити стільчик (шляхом приставляння).)
— Кого ми посадимо на стільчики?
(Діти граються іграшками.)
Підсумок
Вихователь. Як піклуються мама з татом про дідуся та бабусю?
— Як ви допомагаєте бабусі, дідусеві, мамі й татові? (Відповіді дітей.)