Заняття-тренінг "Цифрова грамотність батьків"

Про матеріал
Заняття-треніг "Цифрова грамотність батьків" містить відомості про телеграм-бот Дія. Цифрограм.Кібергігієна.
Перегляд файлу

Тема. Цифрова грамотність батьків

Мета. Розширити й поглибити знання батьків про Інтернет, Telegram-bot «Цифрограм. Твоя кібергігієна»; розповісти про позитивні і негативні сторони Інтернету;

розвивати цифрові навички, навички створення цифрового контенту, онлайн- безпеку, уважність, спостережливість, пам’ять, формувати культуру батьківського сприйняття навчальних умінь своєї дитини; дати батькам поради щодо впливу інтернету на розвиток дитини  та як убезпечити дітей від негативних факторів використання Інтернету.

Обладнання: ноутбук, пам'ятки для батьків.

Форма проведення: заняття-тренінг

Хід зборів

1.Організаційний момент

Привітання

Сьогодні ми проведемо нашу зустріч у формі тренінгу. Тренінг – це навчання досвідом. Це чудова форма для налагодження спілкування, профілактики конфліктів, які виникають між батьками та дітьми.

Домовленість про правила поведінки на тренінгу

2. Створення позитивної комфортної атмосфери

Вправа «Коло емоцій»

Мета: Налаштувати на роботу, підняти настрій, допомогти розслабитися.

Час: 5 хвилин.

Хід вправи: Батьки сідають у коло, а потім кожен по черзі (почати може класний керівник) за допомогою лише однієї міміки передає якусь емоцію, а всі по черзі намагаються її повторити. Вправа закінчується, коли всі учасники передадуть свою емоцію.

Після того, як вправа завершиться, запитати у батьків, чи легко було відтворити емоцію, яку їм передала інша людина, та що вони при цьому відчували. І які емоції передавати простіше та приємніше – позитивні чи негативні?

Вправа  «Продовж речення»

Мета: Позитивно налаштувати учасників до теми зборів.

Час: 5-7 хвилин.

Хід вправи: Спочатку можна запитати, чи завжди батькам вдається без проблем знайти спільну мову зі своїми дітьми. Потім класний керівник задає тему, формулюючи речення, яке батьки мають продовжити. Наприклад: «Щоб краще розуміти свою дитину, я...» – і кожен з присутніх по черзі у кількох словах розповідає свій рецепт вдалого спілкування з дитиною.

Вправа «Пісочний годинник» І частина

Вправа допоможе визначити очікування учасників від тренінгової роботи. Всім пропонується приклеїти стікери зі своїми очікуваннями на верхню частину  зображеного на папері пісочного годинника. 

Вправа «Асоціації та відчуття»

 Учасники сідають у коло. Починають передавати один одному якийсь предмет (іграшку, яблуко, тенісний м’ячик), називаючи якомога більше асоціацій до слова «ОСВІТА».

Всі ви згадали свою дитину і ви розумієте, що успіхи вашої дитини в навчанні й інших видах діяльності багато в чому залежить від вашої уваги та любові до неї.

3. Інформаційне повідомлення «Telegram-bot «Цифрограм. Твоя кібергігієна»

Цифровізація країни несе позитивні зміни в усіх сферах життя –  від освіти та медицини до науки та бізнесу. Успішно цифровізувати країну неможливо без цифрової грамотності  населення. Користуватися смартфоном чи ноутбуком і мати доступ до інтернету – недостатньо для оволодіння цифровою грамотністю. Здатність ефективно та безпечно використовувати сучасні цифрові технології у роботі та навчанні, в професійному та особистісному розвитку – ось що таке цифрова грамотність.

Навчання українців цифрової грамотності є одним з пріоритетних завдань Уряду України.

 Для розвитку цифрової грамотності українців Мінцифра створила проєкт Дія. Цифрова освіта.  Тут доступні понад 50 серіалів на різні теми та для різних аудиторій, зокрема і для школярів. Наприклад, освітній серіал «Підприємництво для школярів», «Вступ: діджитал-маркетинг для школярів і студентів», «Штучний інтелект для школярів» тощо.

Перегляд серіалу: Основи кібергігієни https://osvita.diia.gov.ua/courses/cyber-hygien

Які саме цифрові навички важливо розвивати в дітей:

  • пошук інформації — читання сайтів, перегляд youtube-каналів
  • комунікація та колаборація — користування месенджерами, соцмережами, застосунками
  • створення цифрового контенту — користування фото- і відеопрограмами
  • онлайн-безпека — навички безпечного користування браузером та мережами Wi-Fi

Розвивати цифрову грамотність дитини необхідно змалку. Адже сьогодні діти починають користуватися смартфоном, перш ніж починають розмовляти. 

Наприклад, New York Times виділяє кілька порад для батьків щодо цифрової грамотності дітей. 

  • Насамперед перевірте, чи мають ваші діти доступ до контенту для відповідного віку. Багато сервісів, як, наприклад, Netflix та YouTube пропонують такі обмеження.
  • Якщо ваші діти вже користуються соцмережами, то встановіть параметри конфіденційності. 
  • Установіть обмеження екранного часу на смартфоні. Це простий спосіб пояснити дитині, що важливо проводити час не лише онлайн, але й повертатися до реального життя, яке є не менш цікавим. 
  • Однак також важлива не кількість екранного часу, а його якість. Тобто як саме дитина проводить час онлайн. Які застосунки та програми використовують ваші діти — інтерактивні чи пасивні?
  • Безпека понад усе. І чим раніше ви про неї заговорите — тим краще. Пояснюйте прості правила користування інтернетом. Зокрема, що можна і що не варто постити в соцмережах. 
  • Досить багато батьків хочуть контролювати усе, що робить дитина в онлайні. Особливо якщо це підліток. Моніторити справді важливо, однак у жодному разі не шпигувати, цінуйте особистий простір. Довіряйте та робіть так, щоб вам довіряли. 
  • Будьте залучені до досвіду вашої дитини в онлайні. Цікавтесь, що вона переглядає, змагайтесь в іграх, показуйте цікаві застосунки. Усе на власному прикладі.

Однак важливо пам’ятати, що насправді немає універсальних правил, які згодяться для кожної сім’ї. Усе залежить лише від особистого комфорту вашої родини. 

4. Відео «Як ваш телефон змінює вас?» та відео-мультфільм «Корисні підказки. Увага Інтернет!»

Як зробити Інтернет безпечним

Загрози Інтернету зводяться до мінімуму в тих родинах, де складаються довірливі відносини між дітьми і батьками. Тому  намагайтесь обговорювати з дітьми всі проблеми, що виникають в її житті. Дитина повинна знати, що головні експерти у всіх життєвих ситуаціях – його мама й тато, а не сумнівні сайти. Не повинно бути таких тем, які дитина боялася б обговорювати з батьками, і питань, які дитина посоромилася б задавати.

Ніколи не відмовляйтесь від пояснень і не лайте дитину, якщо вона звернувся до Вас з питанням на «слизьку» тему. Дитина повинна знати, що у Вас вона може отримати всі необхідні роз'яснення. Регулярно розмовляйте з дитиною про те, які сайти вона відвідала та про що цікаве там довідався. Не забувайте самі розповідати та показувати, що корисного Ви знайшли в Інтернеті, чи якщо навиками роботи в мережі не володієте – в інших джерелах інформації.

 

5. Відео-ролик «Стоп! Батьки!»

Пам’ятайте, що дитина – джерело життя своїх батьків. Як у краплині води відбивається сонце, так у дітях відбивається вся організація життя сім’ї, працьовитість, духовне багатство й моральна чистота матері та батька.

Майбутнє належить тільки дітям! Робіть усе, щоб дитинство й майбутнє наших дітей було прекрасними.

 Інтернет - це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей. Ви повинні навчити свою дитину правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації. Та найголовніше, дитина повинна розуміти, що Ви не позбавляєте її вільного доступу до комп’ютера, а, насамперед, оберігаєте. Дитина повинна Вам довіряти.

Вправа «Пісочний годинник» ІІ частина

Тут ми повинні отримати зворотній зв’язок про наше заняття. Треба  приклеїти стікери з  очікуваннями від тренінгу на нижню частину пісочного годинника, якщо вони справдилися. Якщо ні, стікери залишаються у верхній частині.

Вправа «Мікрофон» «Чи справдились мої сподівання»

  • Чого ви чекали від нашої зустрічі?
  • Чого побоювалися?
  • Чи справдились ваші очікування від тренінгу?
  • Яка вправа сподобалась найбільше?
  • Чи використаєте ви це в житті?
  • Чи потрібно надалі проводити такі тренінги?
  • Які теми хотіли б обговорити наступної зустрічі?
  • Що не сподобалось, або вважаєте зайвим?
  • Побажайте щось собі, іншим учасникам, тренеру.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 квітня 2023
Переглядів
794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку