Заняття у групі продовженого дня

Про матеріал
Матеріал призначений для вихователів групи продовженого дня. Наведені два заняття, тобто планування двох днів у ГПД.
Перегляд файлу

Дата: 06.03.2018р.

Клас: 4- А

До заняття допущено:

Заняття ГПД

  1. Прийом дітей. Бесіда з класоводом. (12.00 – 13.10)

Мета: організувати дітей до самостійної роботи протягом робочого дня; виявлення дітей, котрі сьогодні були відсутні на уроках; узгодження домашніх завдань з предметів з класним керівником; ознайомитись з особливостями поведінки класу та окремих дітей.

Обладнання: журнал з обдіку роботи групи, «Кур’єрська карта».

  1.                 Відмітка в журналі обліку роботи відсутніх учнів. Бесіда з класоводом про поведінку дітей на уроках та перервах.
  2.                 Робота з «Кур’єрською картою»:

А) запис д.з. з кожного предмету;

Б) виявлення особливостей засвоєного учнями матеріалу на уроках;

В) поради класовода щодо особливостей виконання завдань з кожного предмету;

Г) розмова про необхідність надання індивідуальної допомоги учням (записати прізвища учнів та зміст допомоги, яка необхідна кожному з них).

2. Підготовка дітей до обіду. Обід. (13.10 – 13.40).

Мета: закріплювати елементарні знання і навички з особистої гігієни, привчати дітей до чистоти й охайності, до культури поведінки за столом, виховувати навички користування столовими приборами, виховувати повагу до праці людей.

Обладнання: мило, паперові рушники.

2.1. Знайомство з учнями.

- Доброго дня, мене звати Ганна Русланівна, цього тижня я працюватиму з вами на групі продовженого дня.

2.2. Організований прихід в їдальню миття рук.

- Станьте парами біля дверей. Ідемо тихо не шумимо, дивимося під ноги, не забуваємо мити руки.

2.3. Нагадування про культуру поведінки за столом під час прийому їжі.

- Спокійно їмо. Не розмовляємо під час споживання їжі. Один одному не заважаємо. Пообідавши, прибирає за собою посуд.

2.4. Організований вихід на вулицю.

- одягаємося і стаємо парами біля дверей.

3. Підготовка до прогулянки. (13.40 – 14.40)

 Активна (оздоровчо – спортивна) прогулянка. (14.40 – 15.20).

Тема: «Бути здоровим – модно!»

Мета: забезпечити активний відпочинок дітей на свіжому повітрі; формувати свідоме ставлення до того, що здоров’я потрібно берегти; розвивати м’язову систему; покращувати роботу серцево – судинної системи; підвищувати працездатність; виховувати кмітливість, дружелюбність.

Обладнання: прислів’я.

Хід проведення

1. Організація групи.

- Сьогодні ми вирушимо на прогулянку з основною метою: відпочити, набратися сил, поговорити про важливість здоров’я в нашому житті.

1.1. Інструктаж з техніки безпеки на вулиці.

- Пригадайте правила поведінки під час прогулянки.

  1. Вправа «Мозковий штурм».

- Що є основою здоров’я?

- Чому потрібно берегти здоров’я?

- Що слід робити, щоб бути здоровим?

3. Розповідь вчителя про важливість здоров’я.

Здоров'я - один із найбільших подарунків людині від природи, і кожен з віком розуміє це краще і краще. Завдяки міцному здоров'ю можна отримати від життя значно більше радості, адже здорова людина живе у стані гармонії та рівноваги. Люди здавна це усвідомлювали, тому подібні думки можна знайти серед перлин народної мудрості, які створювалися попередніми поколіннями українців.

  1. Робота над прислів’ями.

- Які прислів’я про здоров’я ви знаєте?

- Як ви розумієте такі прислівя:

  •                             Без здоров'я немає щастя. 
  •                             Бережи одежу знова, а здоров'я змолоду. 
  •                             Було б здоров'я, а все інше наживемо. 
  •                             Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив.  
  •                             Весела думка - половина здоров'я. 
  •                             Глянь на вигляд і про здоров'я не питай. 
  •                             Здоров'я - найдорожчий скарб. 
  •                             Здоров'я більше варте, як багатство. 
  •                             Здоров'я за гроші не купиш. 

(Учні пояснюють значення поданих вище прислів’їв).

  1. Комплекс ЗРВ.

Впр. 1. Вп. – стійка ноги нарізно, 1 – 2 ліву руку підняти вгору, праву виставити в сторону, звестись навшпиньки (вдих). 3 -4 – в.п.(видих).  5 – 8 – те саме, змунюючи руки. (4 – 6 разів).

Впр. 2. Вп. – стійка ноги нарізно. Руки на пояс. 1 – нахил вперед,(видих),  2 – в.п. (вдих), 3 – нахил назад. (6 – 8 разів).

Впр. 3. В.п. 1 – крок лівою ногою вперед, руки на пояс; 2 приставити праву ногу до лівої, руки вниз. 5 – 8 те саме, починаючи з правої ноги.

Впр. 4. В.п. – стійка ноги нарізно, ліва нога попереду, руки на пояс. Стрибки зі зміною положення ніг. ( 20 стрибків).

Впр. 5. Ходьба на носочках по колу.

Впр. 6. Ходьба на п’ятках.

  1. Проведення рухливих ігор на свіжому повітрі.
    1.                 Гра «Птахи і зозулі»

Учні стають по троє. Двоє учнів утворюють «гніздо». Одна дитина «зозуля». Вона стоїть осторонь і не має «гнізда». На слова вихователя: «Птахи справах полетіли, і гнізда – хатки залишили»- іти вибігають із гнізд. «Зозуля літає разом з ними. На слова: «Птахи, довго не літайте, свої гніздечка відшукайте! – діти біжать до своїх «гнізд», а «зозуля» намагається швидко зайняти чиєсь місце. Дитина, яка залишися без місця, стає зозулею.

  1.                 Гра «Сніжком по м’ячу».
  •    На середині майданчику ми зараз зліпимо величезну сніжну кулю. Це буде центром нашої гри. Утворімо велике коло і дружно пограємо у сніжки, але кидаємо не на своїх друзів, а на зліплену кулю.
    1.                 Самостійна ігри учнів.

( Учні мають можливість самостійно погратися 15 хвилин).

  1. Підсумок.

- Я думаю ви зрозуміли, що про своє здоров’я треба дбати, побільше займатися фізичними вправами.

4.Самопідготовка. (15.20 – 16.10)

Мета: поглиблювати вміння і навички учнів самостійно виконувати домашні завдання; сприяти засвоєнню навчального матеріалу; вміти раціонально використовувати  свій час, привчати дітей до самостійної роботи з підручником; виховувати старанність, акуратність, дисциплінованість.

Обладнання: підручники, зошити, чернетки, дидактичні ігри.

Хід заняття

  1. Повторення матеріалу, вивченого на уроці.
  2. Дидактичні ігри з:
  •    Української мови – «Слова в слові».

Учні складають якомога більше слів, використовуючи букви, присутні в головному слові.

( Слова до прикладу- магнітофон, республіка, світлофор).

  •    Математики – «Щаслива трійка»

5 5 5 5 5  = 100

  •    Читання – Розгадування логічних загадок:

1) В 12-поверховому будинку є ліфт. На першому поверсі живе всього 2 людей, від поверху до поверху кількість мешканців збільшується вдвічі. На якому поверсі в цьому будинку частіше інших натискається кнопка виклику ліфта?

2) Ви захворіли, пішли до лікаря котрий дав вам по три пігулки у баночках А та В. Пігулки ідентичні зовні, але мають різний ефект. Ви повинні кожен день випивати разом пігулку із баночки А та пігулку із баночки В, так протягом трьох днів. Рецепт не можна порушувати. Але вранці після першого дня ви побачили, що на столі лежать три пігулки, баночка В порожня, а в баночці А лише одна пігулка. Як вам діяти, щоб закінчити лікування не порушуючи рецепту? (Все достатньо просто. Досить взяти всі чотири пігулки й кожну порозламувати навпіл, отримані половинки повідкладати на різні сторони. У підсумку, у кожній зі сторін буде по дві пігулки - одна А, інша В (дві половинки А та дві половинки В).

Фізкультхвилинка

  1. Самостійне виконання дітьми домашнього завдання.

Учні починають із виконання домашнього завдання з математики, української мови, читання, а далі інших предметів. ( виконують на чернетках).

  1. Фізкультхвилинка.

Контроль і перевірка вихователем домашнього завдання. (перевірені вихователем записи, учні записують до зошита).

  1. Підсумок.
  •    Ви сьогодні гарно попрацювали, молодці.

5.Тематичне заняття. (16.10 – 16.40).

Тема: «Важливість доброзичливих стосунків у житті людини».

Мета: допомогти учням з’ясувати сутність понять «добро», «доброта», як принципів людського буття; удосконалювати вміння аналізувати власні відчуття, учинки людей; спонукати на добрі вчинки; розвивати творчу уяву, почуття доброти, чуйності, милосердя, гуманності, спонукати творити добро, бути милосердним, піклуватися та дбати про ближніх; виховувати кращі людські якості.

Обладнання: пелюстки із назвами чеснот, зображення смітника, сердечка – стікери, серце, оповідання та легенди.

Хід   заняття

1.Організація класу.

Поверніться, будь-ласка, один до одного, покладіть долоні своєму товаришу. Ви відчуваєте тепло його руки. Це тепло його серця і тепло душі. Воно зігріває Вас, так як і багатство Ваших душ може зігріти ближнього. Будь ласка, сідайте!

2.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети заняття.

-Діти, сьогодні ми з вами будемо спілкуватися на тему, яку я пропоную вам самим визначити, прослухавши вірш.

 Врятує світ краса

Завжди так говорили.

 Тепер врятують світ лиш доброта,

 Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла – людина вже не та…

Тож, люди на землі!

Спішіть добро творити, щоб нам не згинути у морі зла,

щоб кожен міг серед краси прожити

 у царстві справедливості й добра.

- Отже, діти, чи зрозуміли ви про що ми будемо вести розмову?

 Відповіді дітей:

( Про доброту, про добрі справи, про те, що людина повинна творити добро). 

Вірно! Тема нашої години спілкування – «Дбай про інших». І ми з вами сьогодні спробуємо зрозуміти, що таке «добро», «доброта», на що вона схожа? В чому вона виявляється? З чого розпочинається, як ми можемо дбати про наших рідних і близьких і взагалі, незнайомих нам людей. Та спершу ми поміркуємо чи потрібно дбати про інших?

3. Розкриття теми заняття.

3.1. Слухання та обговорення легенди про мудреця.

Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у долонях і подумав: «Запитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик улетить. Ось тоді усі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший: живий чи мертвий?». І мудрець, який й насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».

-Як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові?

 (Що від самої людини залежить, житиме метелик, чи помре.)

-Правильно, але в цих мудрих словах є іще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — добра чи зла.

А тепер поміркуйте і спробуйте відповісти на запитання, що ж таке добро?

 Відповіді дітей:

 - Добро - це радість.

 - Добро – це добрі вчинки.

 - Добро – це допомога другу.

 - Добро – це коли ти поряд з тим, хто потребує твоєї допомоги.

 - Добро – це посмішка мами.

 - Добро – це коли ти умієш прощати.

 - Добро – це, коли ти допомагаєш тому, кому погано.

 - Добро – це, коли ти рятуєш викинутих цуценят та кошенят.

 - Добро –……

- Які правила доброти ви знаєте?(Допомагати слабким, старим, хворим, тим, хто потрапив у біду, пробачати помилки, не бути жадібним, не заздрити)

-Якими ж рисами повинна бути наділена людина, щоб про неї говорили лише добре?

3.2. Гра « Квітка добрих якостей»

В кожного на парті лежать пелюстки на яких записані риси людини. (Доброзичлива, вихована, жадібна, добросовісна, порядна,

тактовна, чесна, лінива, ласкава). Якщо ці риси позитивні то ми їх приклеюємо до основи - квіточки, а якщо негативні, то викидаємо в смітник.

Байдужість                Мужність                             Справедливість

Хвалькуватість         Повага до інших                  Чесність

Брехливість               Працелюбність                    Щедрість

Жадібність                Розсудливість                       Щирість

Гідність                     Жорстокість                         Злість

Любов                       Зажерливість                         Егоїзм

Мудрість                   Заздрість                               Ледарство

Мужність                  Зазнайство                             Підозрілість                          

-Мабуть,  доброта розпочинається з того, щоб вчасно подати руку людині, вчасно прийти на допомогу, полегшити людські страждання.

Деколи вчасно сказане слово допомагає більше, ніж самі дефіцитні ліки.

-Потрібно тільки змогти підійти до людини, підійти не з казенними словами, підійти зі словами, що йдуть від душі.

Тепле і добре слово зігріває людину неначе ясне сонечко, а зле і недобре робить дуже боляче.

3.3.Гра «Найчуйніший»

Діти об’єднуються в групи. Учитель пропонує різні ситуації, наприклад:

  •    Ви почули плач дитини надворі;
  •    Ваш друг одержав погану оцінку;
  •    Ваша мама прийшла з роботи дуже стомленою;
  •    Ваша бабуся потрапила до лікарні.

- Якщо людина добра, то з нею хочеться говорити, сміятись, її всі поважають і люблять.

3.4. Читання та обговорення оповідання «Дід та онук»

Старий дід та внучок (Брати Ґрімм)

Старий дід та внучок (Брати Ґрімм)Жив собі старий-старий дід: очі в нього осліпли, вуха оглухли, і тремтіли у нього коліна. Коли сидів він за столом, то ледь тримав ложку в руках і проливав суп на скатертину, та ще із рота суп крапав на стіл. Набридло сину та невістці на це дивитись, і ось посадили вони старого діда в куток за пічкою і стали подавати йому їжу в глиняній мисці, та й годували його час від часу дуже мало. І дивився дід із сумом на стіл, і на очах у нього з’являлися сльози.

Ось якось не втримав він у тремтячих руках мисочку, впала вона на землю та й розбилася. Стала його сварити молода невістка, але він нічого не сказав, тільки важко зітхнув. Купила йому невістка дерев'яну мисочку за два галери, і довелося йому тепер їсти з неї. Ось сидять вони якось, і приносить маленький онучок – було йому чотири роки – невеличкі дощечки і починає їх складати.

– Що ти там робиш? – питає батько.

– А роблю коритце, – відповідає дитина, – буду годувати з нього батька з матусею, коли я стану великим.

Подивились чоловік та дружина один на одного – і заплакали. Підвели миттю старого діда до столу і дозволили йому з того часу їсти завжди разом із ними й не докоряли йому, якщо він трохи проливав на стіл.

  •       - Як ставилися до дідуся син та невістка?
  •       - Як повівся онук?
  •       - Чи зрозуміли дорослі свою помилку?

3.5. Гра «Серце добрих вчинків».

- Погляньте уважно на нашу дошку, на яку я прикріпила сердечко. Воно вам подобається? ( чорне, неяскраве). А чому воно вам не подобається?

Для того, щоб наше серце стало яскравішим, добрішим кожен з вас напише на малих сердечках свої добрі справи. Ми прикріпимо їх на наше велике серце і таким чином утворимо Серце добрих вчинків.

3.6. Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»

(Умови гри:

якщо людина повинна робити те, що називаю я, то ви плескає­те в долоні, а якщо — ні, то тупаєте ніжками.)

• Допомагати мамі мити посуд.

• Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.

• Не вмиватися.

• Берегти рідну природу та охоро­няти її.

• Шанувати працю інших людей.

• Галасувати, коли хтось відпочи­ває.

• Бути вихованими, стриманими.

• Обманювати, хвалитися.

• Насміхатися з чужого горя.

• Добре вчитися, багато читати.

• Не слухати батьків.

• Допомагати друзям у біді.

• Ділитися тим, що в тебе є.

• Ображати інших

• Захищати слабкого.

• Спати на уроках.

• Красти.

• Любити своїх батьків.

- Отже, бачу, що ви прагнете чинити добро. І це дуже правильно, адже воно приносить радість оточуючим. Доброта, як чарівні ліки, здатна вилікувати від суму, скрути, безпорадності. Тож не слід забувати про це.

4. Підсумок заняття.

4.1. Заключна бесіда.

-Діти, вчіться доброти і ніжності. Вчіться піклуватися про інших, співчувати тим, хто в скруті, допомагати їм і словом і ділом.

Є багато людей, в яких можна цього навчитися: батьки, вчителі, інші люди.

-Ну що ж, любі діти.

 Я вірю, що запалений вогник доброти поселиться у ваших серцях і з ним ви будете іти по житті «дорогою добра», яка починається цієї ж хвилини за дверима класу до своєї мети впевнено, даруючи усім радість і любов.                

-Наша виховна година добігає кінця. Багато було наведено доказів, що доброта дуже важлива в житті кожної людини.

Якщо хочеш, щоб тебе оточувало добро, то пам’ятай: «Добро починається з тебе»!

4.2.  Вправа "Закінчи речення"

- Прошу подумати і закінчити речення: "Хай добрим ваше серце буде для того щоб…"

 Відповіді дітей:

 - щоб світ став кращим.

 - щоб перемагало добро.

 - щоб всі були щасливими.

 - щоб допомогти тим, кому це потрібно.

 - щоб допомогти природі.

 - щоб допомогти інвалідам.

-Дякую вам,  діти, за ваші щирі слова. Я вірю в те, що ви будете зростати добрими, милосердними і справедливими.

Живіть так, щоб людям було добре поряд із вами, щоб ваша душа співала лише добром.

  1. Заняття за інтересами. (16.40 – 17.00)

Тема: «Вернісаж молодих художників»

Мета: розвивати творчі здібності, фантазію, виховувати любов до матері, естетичний смак, трудову культуру, любов до праці, охайність.

Обладнання: аркуші паперу (альбоми), кольорові олівці, прості олівці, резинка, фломастери.

Хід заняття

  1. Організація класу.

Наведіть лад на робочому місці, приготуйтеся до виконання завдань.

  1. Бесіда – інструктаж.
  •    Скажіть, будь ласка, яке свято наближається? Як ми можемо привітати наших найрідніших людей?
  •    Сьогодні ми з вами будемо малювати портрети своїх матерів, які ми їм згодом подаруємо
  •    Тому, налаштовуємося на роботу і спробуємо намалювати свою матусю.
    1. Практична робота учнів.

Фізкультхвилинка.

  1. Аналіз робіт.
  •    У вас всіх вийшли дуже гарні портрети, ви молодці, постаралися, я впевнена, що вашим мамам буде дуже приємно.
    1. Підсумок заняття.
  •    Не забудьте привітати своїх матусь зі святом 8 березня та подарувати їм ці незвичайні портрети.
    1. Виставка дитячих робіт.

6. Повітряно – оздоровча прогулянка. (17.05 – 17.35)

7. Суспільно – корисна робота. Прибирання класної кімнати. (17.55 – 18.00).

8. Організований відхід дітей додому.

Дата: 07.03.2018р.

Клас: 4 - А, 4 -  Б, 4 – В.

До заняття допущено:

Заняття ГПД

  1.               Прийом дітей. Бесіда з класоводом. (12.00 – 13.10)

Мета: організувати дітей до самостійної роботи протягом робочого дня; виявлення дітей, котрі сьогодні були відсутні на уроках; узгодження домашніх завдань з предметів з класним керівником; ознайомитись з особливостями поведінки класу та окремих дітей.

Обладнання: журнал з обдіку роботи групи, «Кур’єрська карта».

1.1. Відмітка в журналі обліку роботи відсутніх учнів. Бесіда з класоводом про поведінку дітей на уроках та перервах.

1.2. Робота з «Кур’єрською картою»:

А) запис д.з. з кожного предмету;

Б) виявлення особливостей засвоєного учнями матеріалу на уроках;

В) поради класовода щодо особливостей виконання завдань з кожного предмету;

Г) розмова про необхідність надання індивідуальної допомоги учням (записати прізвища учнів та зміст допомоги, яка необхідна кожному з них).

2. Підготовка дітей до обіду. Обід. (13.10 – 13.40).

Мета: закріплювати елементарні знання і навички з особистої гігієни, привчати дітей до чистоти й охайності, до культури поведінки за столом, виховувати навички користування столовими приборами, виховувати повагу до праці людей.

Обладнання: мило, паперові рушники.

2.1. Знайомство з учнями.

- Доброго дня, мене звати Ганна Русланівна, цього тижня я працюватиму з вами на групі продовженого дня.

2.2. Організований прихід в їдальню миття рук.

- Станьте парами біля дверей. Ідемо тихо не шумимо, дивимося під ноги, не забуваємо мити руки.

2.3. Нагадування про культуру поведінки за столом під час прийому їжі.

- Спокійно їмо. Не розмовляємо під час споживання їжі. Один одному не заважаємо. Пообідавши, прибирає за собою посуд.

2.4. Організований вихід на вулицю.

- Одягаємося і стаємо парами біля дверей.

3. Підготовка до прогулянки. (13.40 – 14.40)

 Активна (оздоровчо – спортивна) прогулянка. (14.40 – 15.20).

Тема: «Знайомство зі святом 8 березня»

Мета: ознайомити учнів із історією виникнення 8 березня, забезпечити активний відпочинок дітей на свіжому повітрі; формувати свідоме ставлення до того, що здоров’я потрібно берегти; розвивати м’язову систему; покращувати роботу серцево – судинної системи; підвищувати працездатність; виховувати кмітливість, дружелюбність.

Обладнання: ілюстрації.

Хід проведення

1. Організація групи.

- Сьогодні ми вирушимо на прогулянку з наступною метою: відпочити, набратися сил, поговорити про свято 8 березня та історію його виникнення.

1.1. Інструктаж з техніки безпеки на вулиці.

- Пригадайте правила поведінки під час прогулянки.

2.Вправа «Мозковий штурм».

- яке весняне свято буде вже завтра?

- Що ви знаєте про свято 8 березня? Кого вітають в цей день?

- Чи знаєте ви історію виникнення 8 березня?

3. Розповідь вчителя про виникнення свята.

Пропоную перегорнути кілька сотень сторінок світової історії назад. І що ж ми там бачимо?

Перського царя Ксеркса і його дружину Есфір. Цариця приховувала своє єврейське походження, але все-таки ніколи не забувала про свій народ. Саме Есфір, будучи царицею, врятувала єврейський народ від знищення. І сьогодні, вшановуючи її, єврейський народ відзначає свято Пурім, яке досить часто збігається із святкуванням 8 Березня.

Перегорнувши ще кілька сторінок, ми потрапляємо в Давній Рим. І знайомимось там із матронами, вільнонародженими жінками, яким цього дня дарували подарунки. Навіть рабині отримували подарунок — вихідний день!

Наступною важливою датою в історії цього свята є 8 березня 1857 року, що стала символом боротьби жінок за свої права, за рівність жінок та чоловіків. У Нью-Йорку (США) була проведена демонстрація працівниць швейних і взуттєвих фабрик. Жінки відстоювали своє право на 10-годинний робочий день, сухі робочі місця і збільшення заробітної плати.

Вже в 1910 році в березні була проведена схожа акція. Її лідером стала Клара Цеткін. Саме вона і вважається основоположницею свята 8 Березня.

4.Бесіда про те, як ми можемо привітати рідних.

-Як ми можемо привітати наших бабусь, матусь, сестричок, подружок з днем весни?

5.Комплекс ЗРВ.

Впр. 1. Вп. – стійка ноги нарізно, 1 –  руки вгору, прогинаємося назад, (вдих) 2 - руки вниз, дотягуємося до пальців ніг,( видих), 3 - присідаємо. (вдих) 4 – в.п.(4 – 6 разів).

Впр. 2. Вп. – стійка ноги нарізно. Руки на пояс. 1 – нахил вліво,(видих),  2 – в.п. (вдих), 3 – нахил вправо. (6 – 8 разів).

Впр. 3. В.п. 1 – крок лівою ногою вперед, руки на пояс; 2 приставити праву ногу до лівої, руки вниз. 5 – 8 те саме, починаючи з правої ноги.

Впр. 4. В.п. – стійка ноги нарізно, ліва нога попереду, руки на пояс. Стрибки зі зміною положення ніг. ( 20 стрибків).

Впр. 5. Ходьба на носочках по колу.

Впр. 6. Ходьба на п’ятках.

6.Проведення рухливих ігор на свіжому повітрі.

  1.       Гра «Рибалки»

Учні стають в коло.  Вихователь бере скакалку та крутить її по колу. Учні в цей час підстрибують. Кого зачепила скакалкою вихователь, той вибуває з гри. Виграє той, хто залишився. 

  1.       Гра «Сніжком по м’ячу».
  •                   На середині майданчику ми зараз зліпимо величезну сніжну кулю. Це буде центром нашої гри. Утворімо велике коло і дружно пограємо у сніжки, але кидаємо не на своїх друзів, а на зліплену кулю.
    1.       Гра «Будь уважний».

Вихователь називає якусь дію, і одночасно показує її, чи якусь іншу. Завдання учнів – не зважаючи на те, що показує вихователь виконувати дії які він називає.

  1.       Самостійні ігри учнів.

( Учні мають можливість самостійно погратися 15 хвилин).

  1.               Підсумок.

- Що ви запам’ятали про свято 8 березня?

4.Самопідготовка. (15.20 – 16.10)

Мета: поглиблювати вміння і навички учнів самостійно виконувати домашні завдання; сприяти засвоєнню навчального матеріалу; вміти раціонально використовувати  свій час, привчати дітей до самостійної роботи з підручником; виховувати старанність, акуратність, дисциплінованість.

Обладнання: підручники, зошити, чернетки, дидактичні ігри.

Хід заняття

1.Повторення матеріалу, вивченого на уроці.

2.Дидактичні ігри з:

  •                   Української мови – «Допиши …».

Вихователь називає слово, наступний учень називає слово, яке повинне починатися на склад, яким закінчується попереднє слово.

(Слова до прикладу- Сонце – целюлоза – замок …)

  •                   Математики – «Щаслива трійка»

6 6 6 6 6  = 6

  •                   Читання – Розгадування логічних загадок:

 Це відоме стародавнє завдання, де селянинові потрібно перевести через ріку вовка, козла й капусту. Човен такий малий, що в ньому крім селянина може поміститися ще тільки один (пасажир). Але якщо залишити вовка з козлом, то вовк його з'їсть, якщо залишити козла з капустою, то буде з'їдена капуста. Як бути селянинові?

   ( Переправу потрібно почати з перевезення козла. Потім селянин повертається й бере вовка, якого перевозить на інший берег і там залишає, але везе назад на перший берег козла. Тут він його залишає й перевозить до вовка капусту. А потім, повертаючись, перевозить козла.)

Фізкультхвилинка

3.Самостійне виконання дітьми домашнього завдання.

Учні починають із виконання домашнього завдання з математики, української мови, читання, а далі інших предметів. ( виконують на чернетках).

Фізкультхвилинка.

4.Контроль і перевірка вихователем домашнього завдання. (перевірені вихователем записи, учні записують до зошита).

5.Підсумок.

  •                   Ви сьогодні гарно попрацювали, молодці.

5.Тематичне заняття. (16.10 – 16.40).

Тема: «Кобзар у нашій оселі»

Мета: показати світову велич Кобзаря, його значимість для всіх людей на планеті, розкрити неосяжність його таланту, визначити роль великого сина українського народу в літературній спадщині, культурі українського народу, виховувати почуття національної гідності, гордості за великого патріота України, прививати любов та шану до слова українського Пророка.

Обладнання: портрет Шевченка, книга «Козар», стіннівка з хронікою життя поета, відео-презентації, ілюстрація пам’ятника, квіточки, епіграф.

Хід заняття

І мене в сім'ї великій.

В сім'ї вольній, новій.

Не забудьте...

Т. Шевченко

 

1. Організація учнів до заняття.

2. Вступне слово вихователя.

Україна,

Рідний край,

Поле, річка, синій гай.

Любо стежкою іти – 

Тут живемо я і ти!

 

На світі є багато чудових країн за дальніми морями, за синіми океанами. Але для кожного з нас немає ріднішої над Батьківщину.

Україна – твій рідний край, твоя земля, де ти народився і зростаєш, де лунає мелодійна народна пісня.

Пропоную вам послухати одну чарівну українську пісню.

(Лунає пісня «Зоре моя вечірняя»)

Діти, як ви думаєте, хто є автором слів цієї української пісні? (Т.Шевченко)

3. Оголошення теми та мети заняття.

Сьогодні день, мов свято, зустріч щира

Із тим, хто знаменитий на весь світ.

Шевченко - геній, в це ми свято вірим.

Йому немало - двісті літ.

Сьогоднішнє заняття ми присвячуємо видатному українському поету та художнику Тарасу Григоровичу Шевченку, вклонімося світлій пам'яті поета.

Щовесни, коли тануть сніги,

І на рясті просяє веселка.

Повні сил і живої снаги.

Ми вшановуємо пам'ять Шевченка.

Тож давайте зараз перегорнемо деякі сторінки життя великого Кобзаря, прислухаємося до шевченківської думки та слова.

 4. Розкриття теми заняття.

4.1.Усний журнал «Тарас Шевченко – світова наша слава»

І сторінка «Зустріч з поетом»

Колись,  діти,  давним-давно, на такій же  землі  і не за безкраїми  морями,  не за дрімучими лісами,  не за  високими  кам’яними горами, був веселий,  багатий,  мальовничий,  але зачаклований злими людьми, зневолений двома неволями, край. Одна  неволя – панська,  друга  - царська. І називали  той край – Україна.

І ось у такому краю  в Україні,  в  с. Маринцях   Київської губернії,  в хаті кріпака Григорія Шевченка серед морозної  темної ночі  блиснув на все село  один вогник – це народилася дитина. Для пана – нова кріпацька душа,  а для України -  великий поет, буремний Тарас і  незламний Кобзар.

(Перегляд відео-презентації «Дітям про Шевченка»)

Тяжке дитинство випало малому,

Гірке й солоне від пролитих сліз.

Не називав він раєм свого дому,

Любов до України в серці ніс.

ІІ сторінка «Літературна спадщина «Кобзаря» »

Дитячі роки поета були тяжкими, сирітськими,  безрадісними. І лише мальовничі краєвиди  природи рідного  краю  розвіювали смуток,  і давали наснагу для написання віршів про свою Батьківщину та про природу неньки-України.

Уся його творчість зібрана у збірку «Козар».

Діти, у кого вдома є «Кобзар» або інші книжечки з його віршами?

Я впевнена, що не один вірш із цієї збірки знайшов дорогу до вашого серця. (Вчитель показує «Кобзар»)

Уся його поетична творчість захоплює і вічно кличе до себе людей усіх поколінь.

4.2.Гра «Диктор»

Учні декламують уривки та вірші Т.Г.Шевченка

Не називаю її  раєм, тії хатиночки  у гаї

Над чистим ставом край села

Мене там мати повила

І, повиваючи,  співала

Свою нудьгу переливала

В свою дитину… В тім  гаю,

У тій хатині, у раю,

Я бачив пекло … Там неволя…

 

Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть,

Співають ідучи дівчата,

А матері вечерять ждуть.

 

Зоря  моя вечерняя,

Зійди над горою

Поговорим  тихесенько

В неволі з тобою …

 

Зацвіла в долині  червона калина,

Ніби  засміялась дівчина – дитина,

Любо,  любо  стало,   пташечка зраділа

І защебетала.

 

ІІІ сторінка «Пісенність поезій Тараса Шевченка»

Шевченків край -  співучий куточок України. Тарас  ще змалку  любив слухати народні  пісні,   сам любив співати, тому  багато його  віршів було покладено на музику.  Ці пісні допомагають  ще глибше відчути чарівність рідного краю.

Послухайте пісню «Зацвіла в долині червона калина».

(Діти слухають пісню та дивляться відео

до пісні «Зацвіла  в долині червона калина»)

ІV сторінка «Шевченко - художник»

Т.Г. Шевченко був не тільки великим поетом,  а й  талановитим художником. Його роботи різноманітні за жанрами: автопортрети, портрети, пейзажі.

Зараз я пропоную вам завітати до його художньої галереї, де ми побачимо його картини

(Перегляд відео-презентації «Малярство Кобзаря»)

Ось і перегорнули ми останню сторінку нашого журналу «Тарас Шевченко – світова наша слава», з яких ми дізналися, що Тарас Григорович Шевченко

Переборов усі випробування долі.

Поетом став, художником від бога,

Оспівував природу, працю, волю.

Та рано обірвалася життя дорога.

5. Підсумок заняття.

У вірші «Заповіт»  поет  просить  поховати його після  смерті на рідній землі.

Як умру,  то поховайте

Мене на могилі,

Серед степу широкого,

На Вкраїні милій…

Народ виконав заповіт Шевченка. Поховали його в Каневі  на Чернечій горі,  що тепер зветься Тарасовою,  над Дніпром-Славутечем.

Не заростають стежки до могили великого Кобзаря, все життя і творчість якого є зразком того, як справжній митець повинен своїм талантом служити народу.

І щоденно пливе  людський  потік, щоб вшанувати пам'ять  Кобзаря,  вклонитися його  могилі,  покласти квіти.

Ми теж сьогодні складемо букет, який стане символ нашої пам'яті, нашої любові й шани, нашої безмірної вдячності.

(Діти клеять квіточки до пам’ятника Т.Г.Шевченка на фоні читання вірша «Спи спокійно, Тарасе!»)

Спи спокійно, Тарасе!

Нащадки твої

Словом шани

Тебе пом'янули.

І народи Вкраїни

Заповітів твоїх не забули.

Уклін тобі, Тарасе,

Великий наш пророч

е,

Для тебе вірно б’ється,

Те серденько дитяче.

За тебе вічно б’ється

За твої заповіти,

Чого батьки не зможуть,

Те зробим ми, їх діти.

Юні друзі! Дорожіть Шевченком. Хочеться вірити, що, вступаючи в нове тисячоліття, на вашому шляху завжди будуть Тарасова пристрасть, Тарасова мужність, Тарасове невмируще слово!

Заняття за інтересами: складання пазлів. (16.40 – 17.00).

Мета: розвивати уяву, фантазію, виховувати естетичний смак, трудову культуру, любов до праці, охайність.

Обладнання: пазли.

Хід заняття

  1.               Організація класу.

Наведіть лад на робочому місці, приготуйтеся до виконання завдань.

  1.               Бесіда – інструктаж.
  •                   Чи любите ви складати пазли?
  1.               Практична робота учнів.

Фізкультхвилинка.

4.Підсумок заняття.

Молодці, ви всі склали пазли та відгадали казкових героїв.

6. Повітряно – оздоровча прогулянка. (17.05 – 17.35)

7. Суспільно – корисна робота. Прибирання класної кімнати. (17.55 – 18.00).

8. Організований відхід дітей додому.

 

docx
Додано
25 грудня 2019
Переглядів
94
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку