«На допомогу до Пісочної країни» (молодша група)
МЕТА: розвивати мовлення, пізнавальні і психічні процеси, сприйняття форми, кольору, пам’яті, уваги, мислення, фантазії; дрібну моторику рук, окомір; навчати вмінню відповідати на запитання; створювати природно стимулюючу середу, в якій дитина почуває себе комфортно і захищено, проявляючи творчу активність та веселу доброзичливу атмосферу під час ігор з піском; виховувати шанобливе ставлення до колективу, доброту; викликати емоційно-позитивний настрій, задоволення від ігор і спільної діяльності з іншими дітьми; збагачувати словник дітей словами-чарівник, чарівна країна.
МАТЕРІАЛ: лист від Пісочної феї, стіл-пісочниця, індивідуальний пісок у лотках, кольорові квіти, пензлики; дрібні іграшки, камінчики, пробки, мушлі, шишки, ґудзики (для створення картини).
ХІД ЗАНЯТТЯ:
Організаційний момент.
Добрий ранок, діти любі! Чи усе гаразд в нас групі? Ви довкола озерніться, Одне одному всміхніться, Щоб ніхто не сумував, З усіма радів і грав! Основна частина.
Вих-ль: Діти, послухайте, хтось стукає у двері(вихователь іде до дверей та повертається з листом). Нам листоноша приніс лист від Пісочної феї, давайте відкриємо і прочитаємо, що там написано: «Добрий день, діти! Я звертаюсь до вас від імені мешканців Пісочної країни. Зла чаклунка накоїла багато лиха в нашій країні. Для того, щоб навести порядок, треба виконати завдання лихої чаклунки. Мешканці країни засумували, бо не можуть самостійно їх виконати і їм потрібна допомога. Будь ласка, допоможіть нам!» Вих-ль: Діти, від кого ми отримали лист? Що там трапилося? Допоможемо? Тоді вирушаємо до Пісочної країни. Щоб потрапити до пісочної країни, потрібно дуже сильно, всієї душею, усім серцем повірить у чудеса і разом промовити чарівні слова(діти стають один за одним): Пісочна Фея нам допоможи, В країну чарівну перенеси, В долоньки ми поплескаємо Раз, два і три, Ніжками потупаєм, Раз, два, три, В пісочній країні зупинимось ми! Вих-ль: Ось ми і опинились в казковій країні. Перше завдання від чаклунки, вона хоче перевірити, чи знають діти правила поведінки з піском(діти кажуть правила, які вони знають): - неможна кидати пісок в інших дітей; - неможна брати пісок у рот; - після гри потрібно допомогти прибрати всі іграшки на місця; - після гри в піску треба вимити ручки.
Вих-ль: Молодці! Наступне завдання, треба по-різному привітатися з пісочком, тобто різними способами доторкнутися до піску. Вправа «Здрастуй, пісок» Любі діти, посміхніться, на пісочок подивіться: «Вітаємо тебе пісочок».
Долоньки вниз, долоньки вверх, Долоньки на бочок, стискаємо в кулачок.
Із долоньки на долоньку ми його пересипаємо,
Кучі вище все згрібаємо.
І з пісочком так вітаємось! Вих-ль: Молодці, діти і з цим завданням, від злої чаклунки, ми впорались! Давайте подивимося, яке ще завдання нас чекає. Чаклунка заховала всі кольори і Пісочна країна виглядає дуже похмурою, треба знайти і прикрасити країну. Вправа «Пошук кольорів» Вих-ль: Діти, знайдіть будь ласка колір, який заховався, а допоможуть вам у цьому чарівні пензлики(діти змітають пісок за допомогою пензлів та знаходять кольорову квітку). Ви, мабуть, стомилися, давайте трішки відпочинимо. Фізкультхвилинка На галявині, в садочку Зібралися всі малята. Руки розвели, догори їх підняли. Кулачками покрутили, Щоб додалося їм сили. Опустили, пострибали Щоб сильнішими ще ноги стали. Опустились на коліна: Потяглися, щоб рівненькі були спини. Підвелись, рівненько стали. І роботу знов почали. Вих-ль: У нас залишилося останнє завдання, але воно саме найважче. Треба створити Пісочну країну нам усім разом і тоді настане порядок і злагода. Готові?(відповідь дітей) Вправа «Пісочна картина» (діти та вихователь за допомогою різноманітних деталей створюють картину). Вих-ль: Пісочна країна стала веселішою! Пісочна Фея каже вам: «Спасибі, мої маленькі друзі!» А нам вже час повертатися в дитсадок. З пісочком нам пора прощатись. Будемо не раз ще з вами зустрічатись. Швидко руки витирайте Інші ігри починайте (по закінченню роботи запропонувати дітям вимити руки). Підсумок. Малята, куди ми подорожували? Що найбільше вам сподобалося в нашій мандрівці до Пісочної країни? Чи виникли у вас труднощі? А мені сподобалося, що ви працювали дружно та допомагали мешканцям країни. А за це вони вам передали подарунки. Давайте нашим гостям теж зробимо приємно.