Розвиток мовлення з елементами грамоти
Тема: « Вирушаємо на пошуки Колобка»
Мета закріпити вміння дітей виділяти перший та останній звук у слові, розрізняти голосні та тверді і м’які приголосні звуки. Формувати вміння виконувати звуковий аналіз три фонемних слів.
Продовжувати вчити складати речення за поданим словом, сюжетними малюнками, використовуючи мнемотехніку.
Вправляти дітей у написанні довгих ламаних ліній не відриваючи олівця від аркуша паперу.
Розвивати самостійність. Виховувати дружні стосунки, потребу у спілкуванні.
Хід заняття
Привітання: В нашій групі друзі всі
Я і ти, і ми іви.
Усміхнись тому, хто зліва,
Усміхнись тому, хто справа,
Ми – одна сім’я
Сюрпризний момент: на вікно залетів осінній листок з картинкою з казки Колобок
Вихователь: до нас залетів осінній листок, а на ньому написано:
Жили собі дід та баба. Попросив дід бабу, щоб вона спекла йому колобок. Баба замісила тісто і спекла дідові Колобка.
Та в неділю, в час обіду вибіг з хати Колобок
І від діда і від баби втік швиденько у лісок.
Дід із бабою сьогодні нам прохання принесли,
І питають, чи змогли б ми Колобка їм віднайти.
- Отже, вирушаємо на пошуки Колобка.
- Стали дружно у рядок і крокуємо в лісок!
Зустрічають зайчика.
Діти: Зайчик, наш дружок, скажи, чи не бачив ти Колобок?
Зайчик: я підкажу по якій стежинці побіг Колобок, але ви спочатку виконайте моє завдання, складіть про мене речення.
(Діти складають)
Вихователь: З чого складається речення? Правильно - із слів. Якщо в реченні мало слів,то воно коротке, якщо багато – довге.
Зустрічають Вовка.
Діти: Доброго дня, Вовчику. Чи не зустрічав ти нашого друга Колобка?
Вовк: так! Зустрічав, але я вам покажу дорогу, якщо ви дасте відповіді на мої запитання.
- Який я звук промовляю – у-у-у
- Які ще голосні звуки ви знаєте?
- Який перший звук у слові ВОВК?
- А останній?
- Який перший звук у слові ЛІС?
- Якими фішками позначаються голосні і приголосні звуки?
Гра « Злови звук».
Фізкультхвилинка
У країні казочок
Жив веселий Колобок
Разом з ним усі звірята вирушали на зарядку.
Похитали головою
Раз! Притупнули ногою!
Руки вгору піднесли! Трішки ними потрясли!
Повернулись вліво, вправо,
Та цього іще замало.
Раз! Присіли, піднялись
І сказали: «Раз – два – три! До ведмедя ми пішли!»
Зустрічають ведмедя і запитують чи не зустрічав він Колобка.
Ведмідь
Згоден я допомогти,
Показати, куди йти,
Але й ви не відкажіть,
Схему слова напишіть.
(діти викладають схеми слів ОСА, ЛІС)
Зустрічають лисицю.
Лисиця: Колобка я вам віддам, якщо правильно поселите звуки у їх будиночки.
(Дидактична гра “ Знайди будиночок для звука»)
З’являється колобок.
Вихователь. Молодці діти, Колобка ми знайшли, але його потрібно відправити до Баби і Діда. А стежинку він забув. Давайте покажемо Колобку кудою потрібно іти щоб потрапити до хатинки.
(Розвиток моторики руки « Проведи доріжку»).
Вихователь:
Довго з вами мандрували
Колобка ми відшукали,
А тепер скажіть мені
Що сподобалось, що ні.