Заняття " Як побороти злість"

Про матеріал

Заняття для учнів 2-3 класів, яке спрямоване на виховання почуття гідності в дітей на основі особистісно зорієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів. Пропоновані виховні заняття відповідають принципам наступності та перспективності в роботі з учнями, включають елементи превентивного виховання та інтерактивні форми роботи.

Перегляд файлу

Тема 11. Злість.

Мета: сприяти формуванню у дітей вміння позбавлятися агресивної поведінки. Вчити заспокоюватись і знаходити правильне вирішення проблем з людьми на яких зляться, переводити свою силу в мирне русло.

Обладнання: олівці, папір , плакат з порадами.

Хід заняття

1. Організаційний момент. Доброго дня, діти! Візьміться за ручки, посміхніться один до одного і привітайтеся, називаючи ім'я свого сусіда гарним словом.

2. Розкриття теми заняття. Чи відчували ви у своєму житті велику злість до когось або на щось?

 (Відповіді дітей).

– Які були причини вашої злості?

3. Повідомлення теми й мети.  Сьогодні ми з вами будемо говорити про злість, про те, як потрібно заспокоюватися самому, а також людей, які зляться

  4. Подання нових знань.

Вступна бесіда.

  • Пригадайте свої почуття, які виникають, коли ви на когось або на щось злилися?

Злість рахується негативною емоцією. Але інколи вона приносить користь. Завдяки їй, ми розуміємо, що щось не так в ситуації, і навіть те, що саме не так.

Якщо навчитися керувати злістю, то вона може поліпшити взаємодію з іншими людьми.

– Ви бачили людину, яка дуже часто ходить злою? Чи подобається вона вам?Що буде, якщо ми весь час будемо ходити злими? ( Ніхто не схоче з нами дружити, відносини будуть напруженими як з друзями, так і з близькими.Ніхто не проявить позитивних емоцій до нас.)

 Злість виникає тоді, коли ми відчуваємо в чомусь незадоволення : у своїх бажаннях, діях, очікуваннях.

Інколи злість може з’явитися від того, що людина відчуває перевтому, нервове виснаження.Злість може з’явитися також у мами, якщо вона хоче, щоб ви допомогли, але ж ви побігли гратися з друзями, або довго  граєте в інтернетігри і не слухаєте її.

Вправа «Ручки».  Діти стають у два кола  Внутрішнє і зовнішнє. Повертаються обличчям один до одного. Вчитель пропонує дітям руками показати злість (ручки побились), потім показати як ручки помирились та обнялись і т.д.

Вправа «Подихай як…». Спочатку за вказівкою вчителя діти показують як дихає спокійна людина, а потім – зла..

Вправа «Добрий та злий». Діти діляться на 2 групи.  У одній групі усі діти  окремо малюють добре обличчя, а в другій – зле. Усі малюнки перемішують. Потім по черзі діти виходять і витягують будь-який малюнок. Завдання: зобразити виразом обличчя той малюнок, який вибрали. Інші діти спостерігають.

Обговорення вправи.

  • Який вираз обличчя у вас визиває позитивні емоції? Чому?

Робота з казкою.

Як злість Таню і Ваню в полон спіймала

Жили-були веселі діти Танюша і Іванко. Усі їх дуже любили: і мама з татом, і вчителька, і діти у школі. Але одного разу вони вийшли гуляти в двір, налетіла тут звідкись зла хмара і захопила Танюшу та Іванка в полон. А називався той полон «Королівство Злюк». І усі, хто потрапляв в те королівство, тут же ставали  злими і негарними. І Танюша з Іванком стали злими, навчилися кусатися, плюватися, битися і навіть ногами штовхатися. І навіть прозиватися вони навчилися. Але зла хмара ще більше зло для наших дітей придумала. Вона повернула їх назад у свій двір, але звільняти від чар не стала. І що тут почалося! Танюша з Іванком на маму злитися почали. У тата комп'ютер зламали. А друзів у школі то обізвуть, то стукнуть, а іноді і стукнуть і обізвуть відразу.

Зовсім погане життя у них настало, тому що злим дуже важко живеться на світі.

Але Був у Танюші з Іванком кращий друг Паша. Вирішив Паша перемогти злу хмару, зібрав усю свою зброю і визвав її на бій. Підійшла тут до Паші добра чарівниця – вчителька Олена Василівна і сказала: «Зло ти злом не переможеш, тільки людям ти зашкодиш».

«А чим же мені перемогти зло?» розгубився Паша.

«Злого потрібно полюбити, щоб про зло він міг забути», відповіла йому мудра вчителька.

(О.В. Хухлаєва).

Запитання до тексту казки.

  • Що сталося з Танюшою та Іванком?
  • Чи легко було жити біля них іншим?
  • Хто врятував дітей? Як?
  • Давайте всі повторимо ці слова: «Злого потрібно полюбити, щоб про зло він міг забути».

Гра  «Добрі чарівники».

Ось і ми з вами зараз запам'ятаємо ці слова і пограємо в зачарованих злих Танюшу та Іванка, яких всі разом звільнятимемо від чар.

Двоє дітей – хлопчик і дівчинка ,сідають на стільчиках в центрі групи і роблять злі обличчя. Діти по черзі підходятьдо них, гладять і говорять добрі слова до тих пір, поки Танюша та Іванко не звільняться від чар і не посміхнуться. У цій ролі можуть бути усі діти.

Вправа «Злючка ».  Діти мають придумати собі злу тварину, у яку вони перетворяться. Виходять по черзі до дошки і мімікою і жестами показують її. Діти відгадують. А відгадана тварина  розповідає чому вона була злою від імені свого персонажа.

Робота з плакатом «Як побороти злість»

Вчитель пропонує дітям поради, які допоможуть спинити свою злість:

  1. Зробити глибокий вдих і порахувати до десяти.
  2. Прогулятися.
  3. Подумки наберати в рот води.

Вправа «Викинути злість». Діти пригадують ситуацію, яка накопила у них злість, через що вони сердилися і нервували.  Описують її на папері. Після чого, зім’яли лист і викинули у смітник.

5. Підсумки заняття. Всім нам властиво злитися. Але ви повинні пам’яттати, щ о накопичена образа, злість руйнують людину зсередини і вона починає хворіти. Тому потрібно нам усім вчитися контролювати свою злість, відпускати свої образи, боротися з ними, так як це ми вчилися робити сьогодні.

Рефлексія.

Вправа «Мікрофон».

  • Сьогодні найбільше мені сподобалося…

- Я зрозумів, що злість потрібно проганяти, щоб…

6. Домашнє завдання. Пам’ятайте всі поради, як боротися зі злість і намагайтеся їх завжди виконувати..

1

 

doc
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
1728
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку