Заняття з елементами тренінгу «Безпечний інтернет» для дітей-користувачів мережі Інтернет (7-10 років)

Про матеріал
Мета: сформувати уявлення про небезпеки, які очікують на дітей під час користування мережею Інтернетом; ознайомити з правилами безпечного використання інформаційно-комунікаційних технологій; розвинути навички безпечного використання Інтернету.
Перегляд файлу

 

Заняття з елементами тренінгу «Безпечний інтернет»

для дітей-користувачів мережі Інтернет (7-10 років)

Мета: сформувати уявлення про небезпеки, які очікують на дітей під час користування мережею Інтернетом; ознайомити з правилами безпечного використання інформаційно-комунікаційних технологій; розвинути навички безпечного використання Інтернету.

Час проведення: 45 хвилин

Матеріали: клубок ниток, кольорові стікери, обличчя сонечка, скріпки.

Хід заняття

Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Ми будемо подорожувати стежками цікавої країни, яка має назву Інтернет. А вирушаємо ми в цю подорож для того, щоб дати відповідь на питання: «Цікаво! Корисно! А чи безпечно?» Але перш ніж вирушити в подорож, давайте дотримуватися правил, які необхідні нам під час уроку-подорожі:

Правила роботи:

  • Не викрикувати;
  • Поважати один одного;
  • Правило руки;
  • Уважно слухати;
  • Бути активним.

Ну що ж я думаю ми можемо вирушати в подорож, так!

Мережа Інтернет – це інформаційний простір, який об’єднує мільйони комп’ютерів розташованих по всьому світу. Вся інформація розміщена на сайтах і може використовуватися кожною людиною. Уявіть, що кожний з Вас є окремим сайтом, сайтом мрій. Давайте спробуємо утворити свою мережу Інтернет.

Гра «Клубок»

Діти по черзі називають сайт своєї мрії, намотують ниточку на палець і передають клубок іншому.

Висновок: інтернет об’єднує мільйони комп’ютерів, які утворюють мережу, павутиння!!!

 Мережа Інтернет містить багато можливостей: пошук інформації, листування, спілкування. 100 років тому, коли не було Інтернету, лист від родичів з України в Америку плив пароплавом та доставлявся сушею місяць. Потім стільки ж часу люди чекали відповіді. З появою літаків на доставку листа і відповіді стали чекати вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету відповідь на відправлений лист можна отримати через кілька секунд (1с. 34).

 Для того, щоб людина користувалася мережею Інтернет, спілкувалася в мережі з іншими їй треба зареєструватися. Що таке реєстрація? Людина вигадує собі імя (нікнейм) під яким вона буде блукати по мережі. Ми також з Вами спробуємо створити свою мережу. Зараз спробуємо зареєструватися.

Вправа «Сонечко»

Перед початком вправи соціальний педагог вивішує обличчя сонечка на дошці. Потім дає завдання учням вигадати собі псевдоніми («нікнейми»), якими вони користуються при спілкуванні в інтернет-просторі або хотіли б використовувати, та написати його на стікері. Кожен учень виходить до дошки, називає нікнейм, своє реальне ім'я і наклеює стікер з нікнеймом на дошку так, щоб стікер став променем сонечка.

Ознайомлення з сайтом (www.onlandia.org.ua) ОНЛЯНДІЯ- безпечна веб-країна. До вашої уваги веб-сайт «Oнляндія – безпечна веб-країна». На цьому сайті представлені матеріали для Вас, Ваших батьків та вчителів: інтерактивні ігрові сценарії, короткі тести, готові плани уроків, завдяки яким Ви та дорослі зможуть засвоїти основи безпечної роботи в Інтернеті. Також сайт пропонує зрозумілу та перевірену на практиці інформацію про Інтернет-безпеку, після ознайомлення з якою навіть користувачі-початківці зможуть ефективно використовувати ресурси мережі та захистити себе від небажаного контенту.

Перегляд оповідання-коміксу «безмежний ліс» на веб-сайті «Oнляндія – безпечна веб-країна». Обговорення правил користування мережею Інтернет (Діти перераховують правила, а соціальний педагог записує на дошці).

Вправа «Хто надіслав тобі листа»

Для цієї вправи соціальний педагог використовує сонечко із попередньої вправи. Видає учням стікери (бажано іншого кольору, ніж промені сонця) і просить кожного учасника написати позитивне побажання або просто хороші слова на стікері. А потім наклеїти їх поряд з будь-яким стікером з нікнеймом на дошці з сонечком. Кожен учасник має наклеїти побажання до чужого нікнейму так, щоб власники нікнеймів не бачили, хто написав їм побажання. Учасники отримують побажання до свого нікнейму і намагаються вгадати, хто надіслав їм це «повідомлення». У 99% учасники не можуть вгадати відправника повідомлення.

Висновок: так само відбувається і зі спілкуванням в інтернет-просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише тобі листи, спілкується з тобою. У такому разі соціальний педагог підсумовує, що в інтернет-просторі не існує почерків, тому ти ніколи не можеш дізнатися, хто знаходиться по той бік комп'ютера або мобільного телефону.

 

Соціальний педагог перед  початком розповіді казки кожній дитині роздає по скріпці.

  • А зараз я хочу розповісти Вам казку про Скріпочку.

 Візміть скріпочку в руку познайомтеся з нею. Жила собі дівчинка Скріпочка дуже товариська і весела. На день народження батьки подарували їй комп’ютер та підключили до мережі Інтернет. Тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування (соціальний педагог пропонує дітям розігнути скріпочку і зробити з неї посмішку).

 Спілкуючись в соціальній мережі «В контакті» з друзями, вона одного разу отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був старший лише на один рік.

 На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у Скріпочки не виникало сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорити про це батькам дівчина не стала, адже думала що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи.

 Скріпочка уявляла, що новий друг прийде на зустріч з гарними квітами (спробуйте зробити квітку зі скріпочки). Коли дівчина прийшла на призначене місце зустрічі там було темно і безлюдно, проте це зовсім її не турбувало. Пройшов деякий час, і раптом перед Скріпочкою з’явився неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося – це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго хлопця. Він відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість  про нього. Дівчинка дуже злякалася, ледве вирвалася з ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на свої місця (дітям пропонується повернути скріпочку в первинну форму).

  • У Вас вийшло? Ось і у Скріпочки не вийшло.
  • Як Ви гадаєте, де допустила помилку Скріпочка?
  • Що було необхідно зробити інакше?

Пам’ятайте!

Якщо хтось незнайомий пропонує Вам дружбу в Інтернеті, згадайте казку про маленьку Скріпочку і дотримуйтесь таких правил:

  • Не вірте тим даним і фото, які Вам надсилають;
  • Погоджуйтесь на зустріч лише вдень на людному місці;
  • Повідомте батьків про зустріч або візьміть з собою друзів! 

Підсумок заняття

Соціальний педагог підводить підсумки заняття, разом з дітьми перераховують основні правила безпечної роботи в мережі Інтернет.

Усім учасникам дякує за співпрацю!

doc
Додано
12 березня 2020
Переглядів
1311
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку