Заняття з фонетичної ритміки.

Про матеріал
Фонетична ритміка – це система рухових вправ, в яких різні рухи (корпусу, голови, рук, ніг) сполучаються з вимовлянням певного мовного матеріалу (фраз, слів, складів, звуків). Фонетична ритміка входить в роботу по формуванню вимови і відіграє важливу роль, як в корекції мови дітей дошкільного віку з порушенням слуху, так і в розвитку у них природних рухів. До вашої уваги заняття з фонетичної ритміки. Тема заняття " Дихальні вправи. Мовне дихання. Звуки Е,И,Я. Звуки А-О-У. Ритм. Інтонація. Звуки Т-Д, П-Б. Злитість. Звук Л."
Перегляд файлу

Тема:  Дихальні вправи. Мовне дихання. Звуки Е,И,Я. Звуки А-О-У. Ритм. Інтонація. Звуки Т-Д, П-Б. Злитість. Звук Л.

Мета: Розвивати мовне дихання. Закріплювати навички діафрагмального дихання. Розвивати здатність до самоконтролю мовлення. Стимулювати формування та закріплення навичок вимови шляхом використання рухів. Вчити змінювати силу голосу, інтонацію,  зберігаючи нормальний тембр. Вчити говорити злито. Виховувати дисциплінованість.

Устаткування: таблички, барабан, індивідуальні апарати, м’яч.

І. Організаційна частина.

- Як ти чуєш …?( Я чую. Я не чую.)

2. Робота над диханням.

1. Дихальні вправи.

  •          Вдих носом, видих ротом.
  •          Вдих носом, видих носом …
  •          Вдих носом. На видиху говоримо – Ф___________.
  •          вдих – у_____
  •          вдих – у_____ф_____(заморилися)
  •          Вдих носом. На видиху говоримо – Ф___________.(кішка)

2. Фоноційні вправи – звуки Ф, В.

– вдих носом - руки в сторони, полетіли , на видиху кажемо переривчасто

- ф ___ф___ф___(гасимо сірник) .

– вдих – ф__________________.

Описати руками перед собою невелике коло, говорити на одному видиху:

 ф______

Описати руками  перед собою коло більшого об’єму, говорити на одному видиху більш тривало:

ф_______________

Описати руками  перед собою велике коло , говорити на одному видиху ще більш тривало:

ф____________________________

3. Промовляти звук В тривало в супроводі рухів на звук:

– вдих носом - руки в сторони, полетіли , на видиху кажемо В _______.

- вдих – в_________________

– вдих – в________________(літак)

– вдих – сказати на одному видиху – у_____ф_____(заморились)

3. Мовне дихання.

Вимовляти на одному видиху ряд складів в супроводі диригування рукою:

- вдих носом -

па__по___пу__

па___по___пу___пи___

па___по___пу___пи___пе___

Вимовляти ці склади в супроводі рухів на голосні звуки.

4. Звуки Е,И,Я.

а) Рух на звук Е

пе____

Відплескати двоскладовий ритм:         ͜   ͜

Відплескати та вимовити двоскладовий ритм:

Тата.

це – рух на Е переходить в удари кулаками вниз від талії.

це – показати пальцем.

Це Катя! – показуємо.       

б) – Ти. – рух на И.

- Ти Слава. – сказати 2 слова на рух звука И.

- Хто ти? – Рух,  позначає питання, переходить в рух на звук И.

- Слава.

в) і____а____ - рух на ці звуки.

я – рух на Я.

Я Катя – вимовляти на рух звука Я.

Ти Катя? – Вказівні рухи переходять в рухи, що позначають питання.

Питання діти задають хором, а відповідає той, до кого звертаються.

5. Звуки А-О-У. Темп. Інтонація

1. Іти по колу вправо приставними шагами

та-та      та-та

Іти по колу вліво приставними шагами

то-то      то-то

Стояти на місті, ритмічно пересиупмти з однієї ноги на другу (шагати):

та-то…

Указати пальцем правої руки: ту-ту-ту.

Указати пальцем лівої руки: ту-ту-ту.

Повторити все з рухами:

та-то                          та-то

та-то                          та-то

та-то                          та-то

ту-ту                          ту-ту

2. Повторити 3 рази.

ту-ту-ту – радо, рух вказівного пальця.

ту-ту-ту – сердито, руки на талії, хитаємо головою, тупотіти ногою.

ту-ту-ту – розгублено, руки розвести в сторони.    

6. Звуки Т-Д, П-Б. Злитність.

Діти сидять по колу.

а) Автомат  - татата…

                        дадада…

б) дододо…- до____до____;

дом – рух на Д.

дом – вказати на іграшку.

в) рух на Т.

та-та-та…

там – показати рукою.

Там дом..

ту-ту-ту…

тут дол – показати рукою

г) Звуки П-Б:

па-па – ба-ба

по-по – бо-бо

пі-пі – бі-бі

бім____ - рух на Б переходе

бом____ - рух до носа (як на М)

бім – бім

бом – бом – плавно качати рукою вправо – вліво.

Говорити з рухами:

бім – бом

бім – бом

тут дом             там дом

7.  Звук Л

Діти сидять по колу.

Рухи на звук Л: ла-ла-ла …Потім покачуватися: ла-ла-ла…

лампа – показати на лампу.

ло – рух на Л з переходом на О.

лоб – показати лоб.

ось лоб – від О на лоб вказуємо.

ала – рухи, говоримо протяжно.

голова – природній жест.

Ла-ла-ла – голова – ось голова – показати.

Де голова? – жест.

Ось голова. – показати.

Де лоб? – Ось лоб.

Де лампа? – Ось лампа.

Гра "Лови м'яч" використовувати природні рухи:

- Лови!

- Катя, лови м'яч!

- Зловила!    - Не зловила!

8. Підсумок заняття.

 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Розробки уроків
Інкл
Додано
29 грудня 2024
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку