Заняття з грамоти для дітей старшої групи "В гостях у сови"

Про матеріал

Заняття призначене для ознайомлення дітей старшої групи із загадковим світом мовленневих звуків; формує перше уявлення про символи, що їх позначають; закріплює знання дітей про побудову та складання схеми речення. В розробці використані авторські чистомовки, римівки, ігри та оповідання. Різноманітні види діяльності попереджують втомлюваність дошкільнят, розвивають монологічне та діалогічне мовлення, дрібну моторику пальців рук та творчість. Виховує співчутливе ставлення до людей з особливими потребами.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект заняття

з грамоти на тему:

« В гостях у сови»

 

 

     Підготувала: Литвиненко Т.М.

 

 

 

 

 

Програмовий зміст: закріпити поняття про мовленнєві та не мовленнєві звуки. Продовжувати вчити дітей упізнавати голосні звуки за артикуляцією; регулювати силу голосу. Співвідносити звук з буквою. Закріпити вміння визначати перший звук у словах; вміти складати діалог до запропонованої казки; визначати емоційний стан; складати речення за схемою. Розвивати фонематичне сприйняття, слухову увагу, мовленнєве дихання. Виховувати посидючість, зосередженість, уміння слухати, товариські взаємовідносини.

 

Обладнання: звукові картки, каса букв; роздатковий матеріал фішок; експонат дид. гри – сова; смужки для схеми речень; набори кубиків( кубики Зайцева, серія Абетка, сенсорні); мотанки; іграшкові ведмеді; магнітний театр; картки для звукового аналізу; конструктор мозаїка; диск «Звуки природи».

Хід заняття

Організаційний момент

Діти, давайте станемо в коло, я вам хочу щось сказати. До нас в садочок гості завітали

Щоб подивитись, як ми вміємо навчатись.

Чи дружні ми, а чи слухняні?

Як вміємо долати труднощі і гратись.

Психогімнастика « Я чую різні звуки»

Давайте разом закриємо очі і уважно послухаємо вушками. ( Грає музика «Звуки природи»)

Що ми чуємо? (Звуки)Звуки бувають мовленнєві та не мовленнєві. Зараз ми чуємо не мовленнєві звуки, а коли хтось говорить - це мовленнєві звуки.

Які вони бувають?

А на які поділяються приголосні звуки?

Скажіть приголосний звук м'яко.

Діти, зараз ми разом з вами будемо вирішувати важливі завдання, а завдання нам приготувала мудра сова. Та щоб пройти до неї - треба подолати перешкоди.

Д/гра «Співуча доріжка». Діти злито називають голосні звуки, дивлячись на букви.

Запам'ятайте, ми чуємо звуки, а бачимо букви.

Зачитування оповідання В. Сухомлинського «Стало соромно»

Скажіть, вам шкода сліпу дівчинку?

Як, на вашу думку,можна їй допомогти вивчити букви?

Д/ гра «А пальчики теж знають». За картками з пухнастими буквами діти визначають їх за допомогою органів дотику.

Зупинка 1. «Будинок, де живуть букви»

Букви, що позначають голосні звуки - веселі, бо вміють гарно співати, а інші - сумні, бо вміють лише шипіти та ричати. Вихователь пропонує подружити букви. За допомогою букви М вчити проспівувати склади: ма, мо, му, ми, мі, ме.

Артикуляційна гімнастика для правильної вимови звуку М « Язичок прибирає в своєму будиночку».

Йдемо далі по колу і промовляємо чистомовку:

Ам- ам- ам- ми йдемо до мам;

Ем-ем-ем-  варить мама джем;

Ум-ум-ум-  чути якийсь шум;

Ом-ом-ом-  стука тато молотком;

Ім-ім-ім-  джему вистачить усім;

Им-им-им-  я не буду вже малим.

Діти, ми дійсно прийшли до мам, але не до своїх, а до ведмедиць. Діти, у слові ведмідь є звук М?

Завдання 1. «Знайти ведмедицям їх малят». На ведмедицях та їх ведмежатах написані їх прізвища: ма, мо, му, ми, мі, ме.

Завдання 2. «Промов скоромовку «.

Маша мотає маленький моточок, ми Маші можемо допомогти. Який звук ви чуєте найвиразніше?

Д/ гра «Хто швидше намотає нитку» - розвиток дрібної моторики пальців рук.

Завдання 3.(групове) «Склади схему до речення)

Ми любимо гратися іграшками.

Незабаром свято.

Мій новий велосипед дуже красивий.

Фізкультхвилинка.

Хлопчики й дівчатка,

Зробимо зарядку.

Будем руки піднімати

І до неба діставати.

Будем нахилятись

До взуття свого торкатись.

Ще поставим руки в боки 

Зробимо присядку.

 Щічки потерли

Пальчики пом яли

Всю втому прогнали.

Будем далі гратися

Новому навчатися.

Діти, а зараз ми пограємо в гру «Який звук» (підіймання фішок).

Сильніші діти виконують індивідуальне завдання-   звуковий аналіз слів за картками.

Вправа з кубиками. Вихователь підводить до столу з ,кубиками Зайцева, серії Абетка кольоровими кубиками.

Діти, чим вони відрізняються?

Назвати знайомі букви та закріпити навички злиття букв у склади.

Магнітний театр. Діти придумують казку на новий лад, використовуючи елементи опису тварин.

Казка «Наш теремок».

А тепер я пропоную пограти в « Школу».

Займіть, будь ласка, свої місця, сядьте рівно.

Пальчикова гімнастика.

В нас дерева ось такі,

Ну а кущики такі.

Посередині є річка

Ну а в річці є водичка.

Через річечку місток

Тут цапок і тут цапок.

Заходились вони битись

Е ні треба помиритись.

І тихесенько пройти.

Завдання з підготовки руки до письма. Знайди на

листочку букву М та зафарбуй її у синій колір.

Вихователь проводить підсумок заняття, дякує дітям і роздає наліпки, після чого запрошує на килимок та пропонує викласти вивчені букви з конструктора «Пазли».

 

docx
Додано
5 листопада 2018
Переглядів
699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку