Заняття з художньо-мовленнєвої діяльності "Заучування вірша Т.Г. Шевченко «Зацвіла в долині червона калина»

Про матеріал
Познайомити дітей з творчістю Т. Г. Шевченко. Вправляти в розповіданні вірша за мнемотаблицею. Вчити міркувати, виказувати свої думки українською мовою. Вправляти в добиранні прикметників до слова весна, в добиранні дієслова до іменників (калина зацвіла, дівчина сміється, пташечка защебетала, дівчина почула, вийшла погуляти). Розвивати активне мовлення, пам’ять, мислення. Виховувати любов до рідної природи, інтерес до української культури, бажання вивчати вірші Тараса Шевченка.
Перегляд файлу

Заучування вірша Т.Г.Шевченко

 «Зацвіла в долині червона калина»

 

Мета: Познайомити дітей з творчістю Т. Г. Шевченко. Вправляти в розповіданні вірша за мнемотаблицею. Вчити міркувати, виказувати свої думки українською мовою. Вправляти в добиранні прикметників до слова весна, в добиранні дієслова до іменників (калина зацвіла, дівчина сміється, пташечка защебетала, дівчина почула, вийшла погуляти). Розвивати активне мовлення, пам’ять, мислення. Виховувати любов до рідної природи, інтерес до української культури, бажання вивчати вірші Тараса Шевченка.

Попередня робота: ознайомлення з Державними символами України, з біографією Т. Г. Шевченка, заучування віршів за мнемотаблицею.

Матеріал: портрет Т. Г. Шевченка, зображення квітучої калини та ягід калини, ілюстрації до вірша, мнемотаблиця до вірша, запис співу птахів.

 

Хід заняття

 

І. Психогімнастика « Привітання» (сідають на стільці)

-                     Діти, послухайте, будь ласка, хто це так співає? (звукозапис співу птахів)

-                     Діти, а як ви гадаєте, про що може співати пташка? (Відп. дітей)

-                     А яка пора року настала? ( Весна)

-                     Так, діти, саме про весну і співає пташка.

          ДВ « Підбери слово»

-                     Малята, а яка весна? ( Діти підбирають до слова весна різні прикметники)

-                     Молодці! Бачите, скільки гарних слів ви підібрали до слова весна.

 

ІІ. -Багато поетів присвятили свої вірші саме весні. Не виняток і ось цей видатний поет (показую портрет Т. Шевченка)

-                     Ви впізнали, хто це?

-                     Так, дійсно, це Т. Г. Шевченко, який дуже любив свою рідну Батьківщину.

-                     А як називається наша Батьківщина? (Україна)

-                     Якщо ми живемо з вами в Україні, то ми з вами хто? (українці)

-                     Так, і Т. Г. Шевченко був видатним українцем, який дуже любив свою неньку Україну і все що з нею пов’язано, особливо він любив рідну природу, яка прокидається і квітне на весні. Саме цьому і присвятив свої вірші Т. Шевченко.

-                     Сьогодні я хочу познайомити вас з одним із його віршів, який називається «Зацвіла в долині червона калина».

-                     А зараз погляньте на цю ілюстрацію (виставляю зображення квітучої калини і самі ягоди калини)

-                     Діти, що це? (Калина)

-                     Ось погляньте, як гарно квітне калина на весні.

Д/В «На що схоже»

-                     На що схожий цвіт калини? (Відп. дітей)

-                     А коли калина відцвітає, з’являються ягідки, які згодом червоніють.

-                     Якого кольору калина? На що схожі ягідки калини?

-                     А зараз, послухайте уважно вірш, а потім, дасте відповідь, із ким порівнює поет квітучу калину.

 

Читання вірша «Зацвіла в долині червона калина»

 


Зацвіла в долині

Червона калина,

Ніби засміялась

Дівчина – дитина.

Любо – любо стало,

Пташечка зраділа

І защебетала.

Почула дівчина

І в білій свитині

Вийшла погуляти

У гай на долині.


 

-                     Так з ким же порівнює поет квітучу калину? (З дівчиною – дитиною)

 

ІІІ. Психогімнастика – фізхвилинка.

(Діти виходять на килимок. Запропонувати дітям показати, як сміється дівчина – дитина; як защебетала пташечка).

-                     Навколо квітучої калини літає багато веселих бджілок. Ось послухайте, як вони співають: дж – дж – дж спочатку разом, а потім індивідуально)

-                     Бджілочки рас правили свої крильця і полетіли (діти переміщуються по килимку, відтворюючи політ бджілки). І на місця свої прилетіли (сідають на стільчики)

-                     Діти, а зараз, ми з вами спробуємо вивчити цей вірш, а допоможуть нам ось ці малюнки (виставляю мнемотаблицю до вірша)

 

Розглядання мнемо таблиці

 

Д/В «Добери словечко»

-                     Калина що зробила – зацвіла; дівчина що зробила – засміялась; пташка що робить – співає, щебече, і т. д.

 

Читання вірша з опорою на схему з настановою на вивчення

-                     Нуж бо, хто сміливіший, хоче спробувати розповісти вірш? (2 – 3 дит.)

-                     А зараз, давайте разом розповімо цей вірш.

 

IV. Підсумок

Д/Г « Підбери картинки до вірша»

-                     Зараз перевіремо, як ви запам’ятали вірш. Я буду читати по строчці вірш, а ви повинні будете підібрати потрібну ілюстрацію до строчки вірша. (Розкладаю на килимку ілюстрації).

-                     Ну що ж, діти, ви всі молодці! Я думаю, що Т. Г. Шевченко дуже сподобалось, як ви розповідали його вірш, і ми, обов’язково, й надалі будемо знайомитися з його творчістю. На цьому наше заняття закінчено.

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
4 квітня
Переглядів
45
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку