Конспект заняття з малювання «Світає, край неба палає»

Про матеріал
Викликати у дітей бажання намалювати картину до вірша Шевченка, вчити змішувати фарби для отримання нового кольору; розвивати творчу уяву, фантазію, чуття кольору; підтримувати самостійність, впевненість; виховувати бажання прийти на допомогу, акуратність.
Перегляд файлу

Конспект заняття з малювання

«Світає, край неба палає»

(ілюстрування вірша Тараса Шевченка)

 

Мета: викликати у дітей бажання намалювати картину до вірша Шевченка, вчити змішувати фарби для отримання нового кольору; розвивати творчу уяву, фантазію,чуття кольору; підтримувати самостійність, впевненість; виховувати бажання прийти на допомогу, акуратність.

 

Хід заняття

 

Вихователь розповідає казку: «Дуже-дуже  давно, багато років тому в одній країні, а саме в нашій рідній Україні, жив один Художник і Поет. Він малював чудові яскраві картини про природу, життя народу, про рідну Україну. Та був він не простим художником, а чарівником. Що не намалює,  про що не напише,  враз те оживає. Намалює жайворонка, а він вже летить над полем і «землю убрану весною вранці зустрічає». Намалює калину і вона розквітає  в долині, «ніби засміялась дівчина-дитина».  Всі прості люди любили Художника і милувалися його картинами. Тільки не любили  його багатії та великий цар, який жив у багатому палаці. Він заборонив Художнику малювати і вірші складати, забрав у нього фарби, пензлі та папір і відправив його у далекі краї подалі від рідної землі.

А ви здогадалися, ким був  цей Художник і Поет? Так вірно це Тарас Григорович Шевченко.

І так сумно людям стало, що навіть сонечко за хмаринами заховалось. І наступила в країні вічна ніч. Хто тепер допоможе сонечко повернути? Нема ні Художника, ні його чарівних пензлів та фарб. (Міркування дітей)

Правильно, давайте ми намалюємо для мешканців країни схід сонця. Саме такий, як у вірші Тараса Шевченка «Світає край неба палає»

 

Вихователь пропонує дітям прочитати вірш.

 

Після чого показує ілюстрацію до вірша, зразок малюнку.

Вихователь: давайте візьмемо пензлі і намалюємо в повітрі сонечко, а тепер наберемо на пензлик червону фарбу і жовту фарбу і викладемо на середину аркушу паперу. А тепер поведемо червону фарбу в гості до жовтої. Познайомились дві фарби і завели хоровод. Не потрібно перемішувати фарби до кінця,  сонечко вийде красивішим, якщо жовтий, червоний колір і новий колір, який ми отримали при змішуванні, будуть на вашому малюнку. Хто знає, який колір ми отримали?

Діти: оранжевий

Вихователь: це теплий колір, сонячний. А у тебе який колір вийшов (звертається до дитини)

Дитина: темно-оранжевий

Вихователь: це тому, що ти взяв багато червоної фарби,  а жовтої мало. Оранжевий колір може бути темніше або світліше, як у … (називає дитину).

Як ти думаєш, чому у тебе вийшов світло-оранжевий колір?

Дитина: тому що я взяв більше жовтої фарби.

Вихователь: у нас вийшло сонечко, потрібно ще домалювати промінчики. Тепер промиємо добре наші пензлики, витремо їх об серветки і покладемо відпочити. А поки наші пензлики відпочивають, давайте і ми трохи відпочинемо.

 

 Фізкультхвилинка «За сонечком»

 

За сонечком, за сонечком           (Ходьба на місці, високо піднімаючи коліна).

Тропою лісовою.

Підемо ми всі веселі

Дружньою гурьбою.

Дзвінко пташечки співають,       (Ходьба, руки вгору.)

Скрізь метелики літають,           (Ходьба з помахами рук вгору-вниз).

Розцвітають всюди квіти,       (Ходьба з поворотом тулуба направо, права рука в сторону, ліва за спину і повторити навпаки.)

Їм радіють малі діти.

 

Вихователь: ну що ж ми трохи відпочили, а тепер можна домалювати наші картини: домалювати небо, землю, поле або море (вихователь пропонує самостійно зробити вибір).

 

Самостійне малювання дітей під спокійний музичний супровід. Під час малювання вихователь допомагає деяким дітям.

Після закінчення роботи організовується виставка.

 

Вихователь: малята, подивіться скільки красивих картин у нас вийшло, скільки красивих сходів сонця для мешканців країни у нас вийшло. Тепер людям в цій країні буде тепло, світло і затишно. (Пропонує ще раз розповісти вірш Шевченка «Світає, край неба палає».)

 

 

docx
Додано
4 квітня
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку